یک همتای مهم سیستم طراحی شما - مجله Smashing
انتشار: بهمن 11، 1403
بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1404

یک همتای مهم سیستم طراحی شما - مجله Smashing


من به تازگی برای Smashing Magazine در مورد چگونگی برخورد رهبران UX با فشار فزاینده ای برای تحویل بیشتر با منابع محدود نوشتم. بگذارید به شما نشان دهم که چگونه یک کتاب پخش دیجیتال می تواند به برآورده این چالش کمک کند افزایش دید کار ما در حالی که افزایش کارآییبشر

در حالی که یک سیستم طراحی انسجام بصری را تضمین می کند ، یک کتاب پخش دیجیتال چارچوب استراتژیک و عملیاتی برای نحوه اجرای و مدیریت پروژه های دیجیتال. در اینجا به همین دلیل است که یک دفترچه بازی دیجیتال سزاوار مکانی در جعبه ابزار سازمان شما و آنچه باید شامل تأثیر معنی دار باشد ، می باشد.

کتاب پخش دیجیتال چیست؟

یک کتاب پخش دیجیتال در اصل کتابچه راهنمای سازمان شما برای پیمایش پیچیدگی های کار دیجیتال است. من به عنوان یک مشاور تجربه کاربر ، من اغلب به سازمانها کمک می کنم ابزاری مانند این ایجاد کنند تا روند کار خود را ساده تر کنند و نتایج را بهبود بخشند. این مجموعه ای از استراتژی ها ، اصول و فرآیندها است که شفافیت در مورد چگونگی رسیدگی به همه چیز از ایجاد وب سایت گرفته تا مدیریت محتوا و فراتر از آن ارائه می دهد. به آن فکر کنید راهنمای چگونگی راهنمای دیجیتالی همه چیزبشر

دفترچه راهنمای خدمات دیجیتال دولت انگلیس
کتابچه راهنمای سرویس دیجیتال دولت انگلستان نمونه ای عالی از یک دفترچه بازی است. (پیش نمایش بزرگ)

بر خلاف آیین نامه های سفت و سخت که احساس محدودیت می کنند ، خواهید فهمید که یک کتاب بازی با فرهنگ و چالش های منحصر به فرد سازمان شما تکامل می یابد. شما می توانید از آن برای کمک به ذینفعان در یادگیری ، استاندارد سازی کار خود استفاده کنید و به همه کمک کنید تا مؤثرتر باشند. بگذارید به شما نشان دهم که چگونه یک کتاب بازی می تواند نحوه کار تیم شما را تغییر دهد.

چرا به یک کتاب پخش دیجیتال نیاز دارید

آیا تا به حال با چالش هایی مانند اینها روبرو بوده اید؟

  • ذینفعان با انتظارات متناقض از آنچه تیم دیجیتال باید ارائه دهد.
  • مباحث بی پایان در مورد اولویت های پروژه و گردش کار که پیشرفت را متوقف می کند.
  • وصله ای از ابزارها و سیاستهای متناقض که باعث سردرگمی می شود.
  • عدم اطمینان در مورد بهترین شیوه ها ، منجر به ناکارآمدی و فرصت های از دست رفته.

بگذارید به شما نشان دهم که چگونه یک کتاب بازی می تواند به شما و تیم شما از چهار روش اصلی کمک کند:

  • این به شما کمک می کند تا ذینفعان خود را آموزش دهید ساختن فرایندهای دیجیتال شفاف و اعتماد به نفس فهمیدم که وقتی بهترین شیوه ها را به وضوح توضیح می دهید ، همه به سرعت در همان صفحه قرار می گیرند.
  • شما فرآیندهای خود را با گردش کار روشن و استانداردبشر این به معنای سردرگمی کمتر و پیشرفت سریعتر در پروژه های شما است.
  • تیم دیجیتال شما بیشتر به دست می آورد اعتبار همانطور که وارد یک نقش رهبری می شوید. شما قادر خواهید بود ارزش واقعی خود را به سازمان نشان دهید.
  • از همه مهمتر ، شما اصطکاک را در کار روزانه خود کاهش دهیدبشر وقتی همه سیاست ها را درک می کنند ، با سوء تفاهم و درگیری های کمتری روبرو خواهید شد.

یک کتاب پخش دیجیتال فقط ابزاری نیست ؛ این راهی برای تبدیل چالش ها به فرصت ها برای تأثیر بیشتر است.

اما ، بدون شک شما تعجب می کنید ، دقیقاً چه چیزی به یک کتاب پخش دیجیتال می رود؟

مؤلفه های کلیدی یک کتاب پخش دیجیتال

هر کتاب پخش دیجیتال بی نظیر است ، اما اگر تا به حال فکر کرده اید که از کجا شروع کنید ، در اینجا برخی از زمینه های کلیدی را باید در نظر بگیرید. بیایید با هم از طریق آنها قدم بزنیم.

تعامل با تیم دیجیتال

آیا تا به حال به جای توضیح در مورد مشکلات اساسی ، افراد خیلی دیر به شما مراجعه کرده اند یا با راه حل به شما نزدیک می شوند؟ یک دفترچه بازی می تواند با ارائه راهنمایی های روشن در مورد:

  • نحوه درخواست وب سایت جدید یا به روزرسانی محتوا در زمان مناسب ؛
  • به چه اطلاعاتی برای انجام کار خود نیاز دارید.
  • آنچه ذینفعان قبل از درخواست کمک شما باید در نظر بگیرند.

با پرداختن به این چالش های رایج ، شما فقط ناامیدی های خود را کاهش نمی دهید - شما به ذینفعان آموزش می دهید و همکاری های بهتری را ترغیب می کنید.

چرخه عمر پروژه دیجیتال

بیشتر پروژه های دیجیتالی می توانند بدون ساختار واضح ، به ویژه برای ذینفعانی که ممکن است پیچیدگی های این روند را درک نکنند ، احساس غرق شدن کنند. به همین دلیل برقراری ارتباط مراحل کلیدی به روشنی به کسانی که درخواست کمک تیم شما می کنند ، ضروری است. به عنوان مثال:

  • کشف: توضیح دهید که چگونه تیم شما اهداف ، نیازهای کاربر و الزامات را برای اطمینان از شروع پروژه در زمین محکم تحقیق خواهد کرد.
  • نمونه برداری: اهمیت آزمایش مفاهیم اولیه را برای اعتبارسنجی ایده ها قبل از توسعه کامل برجسته کنید.
  • ساخت: جزئیات روند توسعه محصول نهایی و ترکیب بازخورد.
  • راه اندازی: انتظارات واضح را برای حذف پروژه با یک برنامه ساختاری تنظیم کنید.
  • مدیریت: نحوه بهینه سازی تیم را به مرور زمان روشن کنید.
  • بازنشستگی: به ذینفعان کمک کنید تا درک کنند که چه موقع و چگونه می توانند ابزارها یا محتوا منسوخ شده را به طور مؤثر فاز کنند.

من چرخه عمر را از این طریق ساختار داده ام تا به ذینفعان کمک کنم تا بفهمند چه انتظاری دارند. وقتی می دانند در هر مرحله چه اتفاقی می افتد ، اعتماد ایجاد می کند و به روابط کاری کمک می کند. ذینفعان دقیقاً می بینند که شما چه نقشی را بازی می کنید و تیم شما چگونه ارزش را در طول فرآیند اضافه می کند.

انتشار بهترین شیوه ها

نوشتن برای وب همان نوشتن سنتی نیست و برای تیم شما بسیار مهم است که به ذینفعان کمک کند تا تفاوت ها را درک کنند. دفترچه بازی شما می تواند شامل مشاوره عملی برای راهنمایی آنها باشد ، مانند:

  • برنامه ریزی و سازماندهی محتوا برای هماهنگی با نیازهای کاربر و اهداف تجاری.
  • تهیه محتوایی که کاربر پسند ، SEO بهینه سازی شده و برای وضوح طراحی شده است.
  • حفظ استانداردهای در دسترس و با کیفیت بالا برای اطمینان از شمول.

با ارائه این راهنمایی ، شما به ذینفعان این امکان را می دهید تا محتوا ایجاد کنند که نه تنها مؤثر باشد بلکه نشان دهنده استانداردهای تیم شما نیز باشد.

درک کاربران خود

کمک به ذینفعان در درک مخاطبان شما برای ایجاد تجربیات محور کاربر ضروری است. دفترچه بازی دیجیتال شما می تواند از این طریق پشتیبانی کند:

  • شخصیت های دقیق کاربر که نیازها و رفتارهای خاص را برجسته می کند.
  • توصیه هایی برای ابزارها و روشها برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های کاربر.
  • نکات عملی برای اطمینان از تجربیات دیجیتال فراگیر و در دسترس همه است.

با به اشتراک گذاشتن این دانش ، تیم شما به ذینفعان کمک می کند تا تصمیماتی بگیرند که کاربران را در اولویت قرار دهد و در نهایت منجر به نتایج موفق تر شود.

ذینفعان غالباً از ثروت منابعی که می تواند به آنها در بهبود تحویل های دیجیتالی خود کمک کند ، بی خبر هستند. دفترچه بازی شما می تواند با توصیه راه حل های قابل اعتماد مانند:

  • ابزارهایی که ذینفعان را قادر می سازد تحقیق و آزمایش کاربر خود را انجام دهند.
  • ابزارهای تحلیلی که به ذینفعان امکان می دهد عملکرد وب سایت های خود را ردیابی کنند.
  • لیستی از تأمین کنندگان مورد نظر در صورت نیاز به ذینفعان نیاز به کارشناسان خارجی دارند.

این توصیه ها اطمینان می دهد که ذینفعان مجهز به منابع قابل اعتماد هستند که با فرآیندهای تیم شما مطابقت دارند.

سیاست ها و حاکمیت

عدم اطمینان در مورد سیاست های سازمانی می تواند منجر به سردرگمی و اشتباه شود. دفترچه بازی شما باید با ترسیم وضوح ارائه شود:

  • استانداردهای قابل دسترسی و فراگیر برای اطمینان از انطباق و رضایت کاربر.
  • حریم خصوصی داده ها و پروتکل های امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربر.
  • فرآیندهای روشن برای اولویت بندی و حاکم بر پروژه ها برای حفظ تمرکز و قوام.

با تعیین این انتظارات ، تیم شما پایه و اساس اعتماد و پاسخگویی را ایجاد می کند که ذینفعان می توانند به آن اعتماد کنند.

البته ، شما می توانید بهترین کتاب بازی دیجیتال در جهان را داشته باشید ، اما اگر مردم به آن مراجعه نکنند ، این یک فرصت هدر رفته است.

ساختن کتاب پخش دیجیتال خود را بچسبانید

این برای شما و تیم شما است تا اطمینان حاصل کنید که بسیاری از ذینفعان ممکن است با دفترچه بازی خود درگیر شوید. موارد زیر را امتحان کنید:

  • پیدا کردن آن را آسان کنید
    چند بار ذینفعان برای یافتن منابع مهم تلاش می کنند؟ از میزبانی دفترچه بازی در گوشه ای فراموش شده از اینترانت خودداری کنید. درعوض ، آن را در جلو و مرکز در یک سایت خوب و کاربر پسند قرار دهید که در دسترس همه باشد.
  • آن را درگیر نگه دارید
    بیایید با آن روبرو شویم - هیچ کس نمی خواهد از طریق دیوارهای متن الک کند. از تصویری مانند اینفوگرافیک ، فیلم های توضیح دهنده کوتاه و عناوین شفاف استفاده کنید تا دفترچه بازی خود را نه تنها هضم کنید بلکه از آن نیز لذت بخش است. به این فکر کنید که ایجاد منبعی که ذینفعان شما در واقع می خواهند به آن مراجعه کنند.
  • آن را به عنوان یک منبع قاب کنید
    یک خطای رایج ارائه دفترچه بازی به عنوان مجموعه ای سفت و سخت از قوانین است. درعوض ، آن را به عنوان یک راهنمای مفید که برای آسانتر کردن کار همه طراحی شده است ، قرار دهید. برجسته کنید که چگونه می تواند گردش کار را ساده کند ، نتایج را بهبود ببخشد و مشکلات دنیای واقعی را که ذینفعان شما با آن روبرو هستند را حل کند.
  • در لحظات مربوطه به اشتراک بگذارید
    منتظر نباشید که ذینفعان خودشان دفترچه بازی را پیدا کنند. در عوض ، در صورت نیاز به بخش های مربوطه را به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال ، هنگام شروع یک پروژه جدید یا به اشتراک گذاری دستورالعمل های محتوا ، در هنگام آماده شدن شخصی برای نوشتن برای وب سایت ، مستندات فاز Discovery را ارسال کنید. این رویکرد فقط به موقع تضمین می کند که راهنمایی های Playbook در هنگام اهمیت بیشتر اعمال می شود.

کوچک شروع کنید ، سپس مقیاس

ایجاد یک کتاب پخش دیجیتال ممکن است مانند یک کار دلهره آور به نظر برسد ، اما لازم نیست. با چند بخش اصلی شروع کنید و با گذشت زمان گسترش دهید. مالکیت را به یک تیم یا فرد خاص اختصاص دهید تا اطمینان حاصل شود که به روز و مرتبط است.

در پایان ، یک کتاب پخش دیجیتال یک سرمایه گذاری استبشر این باعث صرفه جویی در وقت ، کاهش درگیری ها و افزایش بلوغ دیجیتال سازمان شما می شود.

درست همانطور که یک سیستم طراحی برای هارمونی بصری بسیار مهم است ، یک کتاب بازی دیجیتال برای تعالی عملیاتی ضروری است.

مطالعه بیشتر در SmashingMag

سرمقاله خرد کردن(YK)

منبع: https://smashingmagazine.com/2025/01/digital-playbook-crucial-counterpart-design-system/