نقش سبک تصویرسازی در داستان سرایی تصویری - مجله Smashing
انتشار: دی 25، 1403
بروزرسانی: 30 خرداد 1404

نقش سبک تصویرسازی در داستان سرایی تصویری - مجله Smashing


تصویرسازی برای 10000 سال استفاده شده است. یکی از اولین نقاشی هایی که تا کنون ثبت شده مربوط به یک شبح دست است که در اسپانیا یافت شد که بیش از 66000 سال قدمت دارد. به سرعت به سمت معرفی اینترنت، در حدود سال 1997، تصویرسازی به تدریج در استفاده افزایش یافت. نمونه های پرطرفدار این مورد، ابله های روزانه گوگل و نوشیدنی انرژی زای ردبول است که هر دو از تصاویر کارتونی و انیمیشن های خنده دار برای تأثیرگذاری عالی استفاده می کنند.

به طور معمول، تصویرسازی با استفاده از مداد، گچ، خودکار، قلم زنی و رنگ انجام می شود. اما اکنون همه چیز امکان پذیر است — شما می توانید هر دو سبک آنالوگ و دیجیتال یا ترکیبی را انجام دهید.

به عنوان مثال، اگرچه عکاسی ممکن است محبوب ترین روش برای برقراری ارتباط با تصاویر باشد، اما به طور خودکار بهترین راه حل پیش فرض نیست. Illustration طیف وسیع تری از سبک ها را ارائه می دهد که به شرکت ها کمک می کند تا با مخاطبان خود درگیر شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند. تصویرسازی خوب حال و هوا را ایجاد می کند و ایده ها و مفاهیم را از متن زنده می کند. به بیان دیگر، تجسم.

تصاویر خوب همچنین می توانند به زندگی بهتری به اطلاعات کمک کنند تا اینکه فقط از متن، اعداد یا جداول استفاده کنید.

چگونه تعیین کنیم که چه نوع تصویرسازی یا سبکی بهترین است؟ چگونه تصویرسازی باید هویت شرکتی شما را تکمیل یا بازتاب دهد؟ مخاطب اصلی شما چه چیزی را ترجیح می دهد؟ در مورد محتوا چطور، چه چیزی برای محتوا مناسب است و آن را برجسته می کند، و چگونه برای محدوده سنی که عمدتاً برای آن است کار می کند؟

قبل از اینکه به مثال ها بپردازیم، بیایید در مورد ویژگی های تصویرسازی خوب و اهمیت درک مخاطبان بحث کنیم. روبریک زیر به شما کمک می کند تا انتخاب های خوبی برای منافع مخاطبان خود داشته باشید.

چه چیزی یک تصویرسازی خوب را می سازد

  • چیزی را از محتوا تجسم می کند (چیزی که وجود ندارد یا توصیف شده است اما تجسم نشده است).
  • باید از نظر زیبایی شناختی دلپذیر، جالب و محرک باشد (نیاز به داشتن کیفیت و هماهنگی بین رنگ، عناصر، نسبت ها و موضوع است).
  • باید احساس، خلق و خو، جنبه نمایشی یا نگرش داشته باشد (نیاز به ایجاد یک احساس و توصیف یا زنده کردن محیط است).
  • تصویر باید آنچه را که به صورت متن و کلمه توصیف شده است تقویت و زنده کند.
  • آنچه در هر متن اطراف نوشته شده است را توضیح می دهد یا باز می کند و آن را به روشی غیرمعمول و مفید زنده می کند (تصویر باید مکمل و روشن کننده محتوا باشد تا خوانندگان محتوا را بهتر درک کنند).

فقط به آنچه که اغلب به ما ارائه نمی شود نگاه کنید.

نمونه ای از تصویری که بیش از حد استفاده شده است
منبع تصویر: Freepik توسط pikisuperstar. (پیش نمایش بزرگ)

اهمیت شناخت مخاطبان مختلف

شناخت و در نظر گرفتن مخاطبان مختلف واقعاً مهم است. همه ما مثل هم نیستیم و از نظر جسمی، شناختی، تحصیلی یا منابع یکسان نیستیم. نوشته ها، طرح ها و تصاویر ما باید آرایش و قابلیت های کاربران را در نظر بگیرد.

چند دسته از مخاطبان متداول وجود دارد:

  • کودک،
  • نوجوان،
  • میانسال،
  • پیر شدن،
  • یک سبک خاص (گوت، یکپارچهسازی با سیستمعامل، مدرن، قدیمی، اسپرت، مارک) را ترجیح دهید.

در زیر نمونه های جالبی از تصویرسازی ها وجود دارد، بدون ترتیب خاصی، که نشان می دهد سبک های مختلف چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند و کیفیت های مختلف را منعکس می کنند و بر روحیه و لحن تأثیر می گذارند.

آبرنگ

برای تصاویر رسمی، درجه یک و پیچیده خوب است که به بیان تخیلی نیز کمک می کند. این یک نمونه عالی از بافت و نور است که احساسی واقعاً انسانی و شخصی را ارائه می دهد که به طور خودکار با استفاده از نرم افزار نمی توانید آن را دریافت کنید.

نقاط قوت

  • احساس، عاطفه و حس عمق و بافت.
تصویرسازی آبرنگ
منبع تصویر: Pentagram by Battersea Dogs & Cats Home. (پیش نمایش بزرگ)

طراحی با اشیاء واقعی

یک گزینه عالی برای مفاهیم و ترکیبات بسیار انتزاعی با جنبه های خنده دار، غیر معمول و غیر واقعی. شما می توانید با این سبک کارهای واقعاً چشمگیر و هوشمندانه انجام دهید تا خوانندگان را در محتوای خود جذب کنید.

نقاط قوت

نمونه ای از تصویری که با نقاشی اشیاء واقعی نشان داده شده است
منبع تصویر: rawpixel.com. (پیش نمایش بزرگ)

فتومونتاژ سورئال

ایده آل برای تصویرسازی ترکیبی انتزاعی و تصویرسازی عکس با جنبه فانتزی سورئال. این یک نمونه عالی از ادغام تصاویر مختلف با هم برای ایجاد یک تصویر جدید واقعاً دراماتیک، ترسناک و از نظر بصری است که متناسب با کار نوازنده است.

نقاط قوت

  • اختلاط و ادغام مفهومی، که منجر به تصاویر نادیده جدید می شود.
نمونه تصویری فتومونتاژ سورئال
منبع تصویر: پارچه (پیش نمایش بزرگ)

کارتون

مناسب برای نشان دادن جنبه های سرگرم کننده یا طنز، ایجاد مفاهیم با بارهای شوخ طبعی و زیرکی. با این سبک می توان پیام ها و اشکال ارتباطی جدیدی ایجاد کرد.

نقاط قوت

نمونه تصویرسازی کارتونی
منبع تصویر: طراحی کاربر، تصویرسازی و حروفچینی. (پیش نمایش بزرگ)

کارتون با رنگ بلوک

برای نشان دادن جنبه ها و مفاهیم سرگرم کننده، عجیب و غریب یا طنزآمیز، اغلب با شوخ طبعی و زیرکی، به خوبی کار می کند. سادگی سبک می تواند برای افرادی که با مفاهیم تصویرسازی پیشرفته تر دست و پنجه نرم می کنند بسیار خوب باشد و آن را کاملاً در دسترس قرار دهد.

نقاط قوت

  • سادگی و بی آلایشی.
نمونه کارتون با رنگ بلوک
منبع تصویر: Freepik by upklyak. (پیش نمایش بزرگ)

وکتور پاک

طراحی شده برای تصاویر تمیز و واضح که همه جانبه و بادوام هستند. با توجه به ماهیت این سبک تصویرسازی، برای طیف وسیعی از افراد کاملاً خوب عمل می کند زیرا در یک جهت یا جهت دیگر بیش از حد سبک نیست.

نقاط قوت

  • واقع گرایی، مفهومی، و به طور گسترده ای خوشایند.
مثال تصویر برداری تمیز
منبع تصویر: Freepik توسط pikisuperstar. (پیش نمایش بزرگ)

وکتور تمیز بافت دار

برای تصور تصاویر روستایی، که حسی قدیمی را تکرار می کند، بهترین گزینه است. این یک مثال عالی از این است که چگونه بافت و عدم تمیزی می تواند احساس تصویر را ایجاد و تقویت کند. این بسیار غربی و قدیمی است و برای معنای اصلی تصویر عالی است.

نقاط قوت

  • احساس پیری و تصور خشن.
نمونه تصویر برداری وکتور تمیز بافت دار
منبع تصویر: Freepik توسط dgim-studio. (پیش نمایش بزرگ)

پیکتوگرام

برای تصاویر و مفاهیم تمیز، خوانا و به سرعت قابل تشخیص، به ویژه در اندازه های کوچک بسیار موثر است. جای تعجب نیست که بسیاری از پیکتوگرام ها در محیط های مشاهده سریع مانند فرودگاه ها دیده می شوند و تصاویری را نشان می دهند که باید برای طیف وسیعی از مردم کار کنند.

نقاط قوت

  • خوانایی، سرعت درک (دسترسی).
نمونه تصویر پیکتوگرام
منبع تصویر: Freepik. (پیش نمایش بزرگ)

چکیده هندسی

یک گزینه عالی برای تصاویر و مفاهیم از نظر بصری جذاب و انتزاعی. این سبک خود را به سفارشی سازی و آزمایش های زیادی از تصویرگر می دهد و نتایج بسیار جالب و بصری قابل توجهی را ارائه می دهد.

نقاط قوت

  • تحریک بصری و کنجکاوی.
نمونه تصویر انتزاعی هندسی
منبع تصویر: Freepik. (پیش نمایش بزرگ)

حکاکی لیتوگرافی

ایده آل برای تصاویری که حسی قدیمی، تاریخی و سنتی دارند. حس فوق العاده ای از طریق نشانه گذاری های طرح دار، حکاکی ها، و پالت رنگ خاکستری به دست می آید. شما به طور خودکار این را از نرم افزار دریافت نمی کنید، اما با توجه به زمینه مناسب یا شاید یک زمینه غیرعادی در کنار هم (مانند برخورد با هویت شرکتی مدرن، تمیز و مد روز)، می تواند واقعاً خوب کار کند.

نقاط قوت

  • رئالیسم و \u200b\u200bسنت قدیمی.
نمونه تصویر حکاکی لیتوگرافی
منبع تصویر: Freepik توسط rawpixel.com. (پیش نمایش بزرگ)

شیب سه بعدی

این به عنوان یک انتخاب عالی برای تصویرسازی بسیار واقع گرایانه با یک عنصر شخصیت دوستانه و به طور گسترده در دسترس است. این سبک بیش از حد سبک نیست و باعث می شود طیف وسیع تری از مردم آن را بپذیرند.

نقاط قوت

  • به طور گسترده قابل قبول و مناسب است.
مثال تصویر شیب سه بعدی
منبع تصویر: Freepik. (پیش نمایش بزرگ)

کتاب کمیک علمی تخیلی و هنر پاپ

این به ویژه برای مفاهیم پر تاثیر، روشن، متحرک و رنگارنگ مفید است. برخی از ارتباطات گرافیکی بسیار جالب و تقریباً متحرک را می توان با این سبک ایجاد کرد، که همچنین می توان از آنها استفاده طنز آمیز زیادی کرد. جسارت و سبک چهره شما باعث ایجاد تعامل بصری می شود.

نقاط قوت

مثال علمی تخیلی کتاب کمیک و هنر پاپ
منبع تصویر: Freepik توسط dgim-studio. (پیش نمایش بزرگ)

تاتو

برای شبح ها و تصاویر با رنگ بلوک پررنگ مناسب است. این بسیار جسورانه و تاثیرگذار است و هنوز جزئیات زیادی در آنجا وجود دارد که تصویری واقعا جالب و واضح ایجاد می کند. تصویر در سیاه و سفید به خوبی کار می کند و با رنگ بیشتر می شود.

نقاط قوت

نمونه تصویرسازی تاتو
منبع تصویر: Freepik توسط dgim-studio. (پیش نمایش بزرگ)

مداد

ایده آل برای تصاویر انسانی و دقیق با احساس و شخصیت فراوان. سبک اسکی جزئیات غیر معمول را برجسته می کند و خود را به یک احساس و تصویر تخیلی می دهد.

نقاط قوت

  • احساس تخیلی انسانی و دقیق.
نمونه تصویر مداد
منبع تصویر: Freepik. (پیش نمایش بزرگ)

گرادیان

به خصوص برای تصاویر بسیار تخیلی و فانتزی مفید است. با استفاده از گرادیان و پالت رنگی روشن تا تیره، تصاویر واقعاً عمق دارند و می گویند: «مرا به سفر ببرید».

نقاط قوت

  • فانتزی (از طریق عمق رنگ) و احساس تمیزی.
مثال تصویر گرادیان
منبع تصویر: Freepik. (پیش نمایش بزرگ)

زغال چوب

این یک گزینه عالی برای دادن تصویرسازی احساسی انسانی و ملموس با پژواک تصاویر تاریخی قدیمی است. تصویر سیاه و سفید تیره واقعا حال و هوای خود را دارد.

نقاط قوت

  • احساس انسانی و دقیق.
نمونه تصویر زغال چوب
منبع تصویر: Freepik توسط rawpixel.com. (پیش نمایش بزرگ)

تراش چوب

برای تصاویر شبح بلوک که دارای حضور، وضوح و تأثیر است، ارزش زیادی ارائه می دهد. آیا حتی رنگ مورد نیاز است؟ رنگ مشکی در برابر پس زمینه روشن، راه زیادی را برای برقراری ارتباط بین تصاویر انجام می دهد.

نقاط قوت

نمونه تصویرسازی با چوب
منبع تصویر: Freepik توسط rawpixel.com. (پیش نمایش بزرگ)

مد

یک گزینه عالی برای تصاویری که دارای حرکت و شعله ور شدن هستند، با کمی حس زنانه. جای تعجب نیست که این سبک از تصویرسازی برای تصویرسازی مد استفاده می شود، برای بیان خطوط و رنگ ها با حرکت عالی است و دارای یک شعله ور شدن واقعی مد است.

نقاط قوت

  • حرکت و شعله ور شدن بیان.
نمونه تصویرسازی مد
منبع تصویر: Freepik. (پیش نمایش بزرگ)

کاریکاتور

ایده آل برای تصاویر طنز و تصویرسازی با لبه گرافیکی و وضوح. لایه بندی عناصر روشن و تاریک واقعا تصویری با عمق ایجاد می کند که برای بازی با جزئیات شخصیت عالی است، نه چیزی که به طور خودکار از آن دریافت کنید. یک بردار تمیز تصویرسازی نسبت به تصویر برداری تمیز معمولاً فکر و توجه بیشتری به آن شده است.

نقاط قوت

نمونه تصویر کاریکاتور
منبع تصویر: Freepik توسط brgfx. (پیش نمایش بزرگ)

رنگ کنید

این یک انتخاب عالی برای تصاویر رمانتیک سنتی است که دارای جزئیات، بافت و عمق احساس است. گل های رز نمونه خوبی از این سبک تصویرسازی هستند زیرا جزئیات و سایه های رنگی زیادی دارند.

نقاط قوت

نمونه تصویرسازی رنگ
منبع تصویر: Freepik توسط rawpixel.com. (پیش نمایش بزرگ)

گچ

برای تصاویر بسیار طرح دار مناسب است تا چیزی را به ایده یا مفهوم کاری تبدیل کند. خطوط سفید در برابر پس زمینه سیاه جلوه ای تقریبا متحرک دارند و به تصاویر حرکت و زندگی واقعی می بخشند. این سبک نمونه خوبی از استفاده از خطوط خالص در تصویرسازی است اما تاثیر زیادی دارد.

نقاط قوت

  • دستی و انیمیشن.
نمونه تصویر گچ
منبع تصویر: Freepik. (پیش نمایش بزرگ)

کارت نمونه تصویری

نمونه کارت تصویری
(پیش نمایش بزرگ)

چگونه شروع به انجام تصویرسازی کنیم

گزینه های زیادی وجود دارد، مانند استفاده از مداد، گچ، خودکار، حکاکی، و رنگ ها و سپس احتمالاً اسکن کردن. همچنین می توانید از نرم افزارهایی مانند Illustrator، Photoshop، Procreate، Corel Painter، Sketch، Inkscape یا Figma استفاده کنید. اما مهم نیست که چه ابزاری را انتخاب می کنید، یک عنصر ضروری وجود دارد که همیشه به آن نیاز خواهید داشت و آن یک ذهن و دید برای تصویرسازی است.

سرمقاله Smashing(Yk)

منبع: https://smashingmagazine.com/2025/01/role-illustration-style-visual-storytelling/