چرا طراحان درک نمی شوند - مجله Smashing
انتشار: اردیبهشت 25، 1403
بروزرسانی: 29 خرداد 1404

چرا طراحان درک نمی شوند - مجله Smashing


به عنوان طراح، به ویژه در شرکت های بزرگ، اغلب ممکن است احساس کنیم سوء تفاهم و نادیده گرفته شده است. ممکن است احساس کنید که هر روز باید برای کاربران خود بجنگید، خود را توضیح دهید و از کار خود دفاع کنید. این ناعادلانه، طاقت فرسا، دردناک و خسته کننده است.

بیایید نحوه ارائه کار طراحی را بررسی کنیم، تصمیمات طراحی را توضیح دهید و ذینفعان را در کنار خود قرار دهید - و به زبانی صحبت کنید که سایر بخش ها می فهمند.

کسب و کار در مقابل زبان UX
زبان تجاری و زبان طراحی اغلب ناهمسو هستند. به همین دلیل است که طراحان اغلب درک نمی شوند. (پیش نمایش بزرگ)

ما به عنوان طراح، ممکن است از زبانی که اغلب بر جلسات کاری غالب است احساس ناامیدی کنیم. همانطور که جیسون فرید اشاره کرده است، زبان شرکت مملو از استعاره های مبارزه است. شرکت ها بازار را «تسخیر» می کنند، اشتراک گذاری ذهنی را «تسخیر می کنند»، مشتریان را «هدف می گیرند»، رقابت را «تخریب می کنند»، می خواهند «گوی چشم» بیشتری جذب کنند، کاربران را «قلاب» کنند و «ارزش مادام العمر» را افزایش دهند.

از سوی دیگر، طراحان با این گونه استعاره ها صحبت نمی کنند. ما در مورد چگونگی "کاهش" اصطکاک، "بهبود" سازگاری، "توانمندسازی" کاربران، "فعال کردن و کمک به" کاربران، "برآوردن" انتظارات آنها، "پر کردن شکاف"، "توسعه همدلی"، درک "نیازهای کاربر، طراحی" صحبت می کنیم. یک تجربه "شامل".

از بسیاری جهات، این کلمات مخالف استعاره هایی هستند که معمولاً در محیط های شرکتی و جلسات تجاری استفاده می شوند. بنابراین جای تعجب نیست که باورها و اصول ما احساس شود سوء تفاهم و نادیده گرفته شده است. یک راه حل این است که در انتخاب کلماتی که در جلسه بزرگ استفاده می کنید، سنجیده عمل کنید. در واقع، همه چیز در مورد صحبت کردن به زبان مناسب است.

این مقاله است بخشی از سریال در حال انجام ما روی الگوهای طراحی همچنین بخشی از کتابخانه ویدیویی 10 ساعته در مورد الگوهای طراحی رابط هوشمند 🍣 و همچنین آموزش زنده UX آینده است. از کد استفاده کنید پرنده برای صرفه جویی 15 درصدی

صحبت کردن به زبان مناسب

به عنوان طراح، ما اغلب استفاده می کنیم شرایط خاص طراحیمانند ثبات، اصطکاک و همدلی. با این حال، برای بسیاری از مدیران، این ویژگی ها به هیچ وجه با هیچ هدف تجاری مطابقت ندارند، و اغلب آنها را در مورد تأثیر واقعی زندگی واقعی کار UX ما کاملاً سردرگم می کند.

یکی از راه هایی که همه چیز را برای من تغییر داد این است که واژگان UX را کنار بگذارید هنگام ورود به یک جلسه کاری در عوض، سعی می کنم کار طراحی را از دریچه کسب وکار توضیح دهم، اغلب فیلم نامه را از قبل تمرین و آزمایش می کنم.

هنگام ارائه کار طراحی در یک جلسه بزرگ، سعی می کنم باشم بسیار سنجیده و استراتژیک در انتخاب کلماتی که استفاده می کنم. من در مورد جذب "گوی چشم" یا "قلاب کردن" کاربران صحبت نمی کنم. فقط من نیستم اما من در مورد کاهش "اصطکاک" یا بهبود "ثبات" نیز صحبت نمی کنم.

بجای، من یک داستان می گویم.

داستانی که تجسم می کند که چگونه کار ما به کسب و کار کمک می کند. چگونه تیم طراحی اهداف تجاری را به ابتکارات طراحی خاص تبدیل کرده است. چگونه UX می تواند هزینه ها را کاهش دهد. افزایش درآمد. کسب و کار را رشد دهید. فرصت های جدید را باز کنید. بازارهای جدید افزایش کارایی. گسترش دسترسی کاهش خطر. تقویت دهان به دهان

و چگونه این همه تأثیر عظیم کار خود را اندازه گیری خواهیم کرد.

معمولاً به هشت بخش تقسیم می شود:

🎯 اهداف ← اهداف تجاری، KR هایی که هدف ما رسیدن به آن است.
💥 ترجمه ← ابتکارات طراحی، تکرار، تست.
🕵️ شواهد و مدارک ← داده های تحقیقات UX، نقاط درد.
🧠 ایده ها ← اولویت بندی شده توسط ماتریس تاثیر/تلاش.
🕹 کار طراحی ← جریان ها، ویژگی ها، سفرهای کاربر.
📈 KPI ها را طراحی کنید ← چگونه موفقیت را اندازه گیری/گزارش می کنیم.
🐑 چوپانی ← مدیریت ریسک، حاکمیت.
🔮 آینده ← آنچه ما معتقدیم گام های بعدی خوب است.

خوراکی های کلیدی

🤔 کسب و کارها به ندرت تاثیر UX را درک می کنند.
🤔 زبان UX بیش از حد بارگذاری شده است اصطلاحات مبهم.
🤔 کسب و کار نمی تواند از ابتکارات گیج کننده حمایت کند.
✅ زبان UX و اصطلاحات تخصصی UX را درب منزل بگذارید.
✅کار UX را از طریق توضیح دهید لنز اهداف تجاری.

🚫 از «ثبات»، «همدلی»، «سادگی» بپرهیزید.
🚫 از "بار شناختی"، "طراحی جهانی" اجتناب کنید.
🚫 از "UX ناب"، "چابک"، "کهن الگوها"، "JTBD" اجتناب کنید.
🚫 از "مدیریت سهامداران"، "اعتبارسنجی UX" اجتناب کنید.
🚫 از اختصارات: HMW، IxD، PDP، PLP، WCAG خودداری کنید.

✅ توضیح دهید که چگونه موفقیت کار خود را اندازه گیری می کنید.
✅ صحبت کن ارزش تجاری، وفاداری، رها شدن
✅ نشان دادن مدیریت ریسک، انطباق، حاکمیت.
✅ رجوع به کاهش هزینه، کارایی، رشد شود.
✅ قابلیت دسترسی را به عنوان بهترین روش در سطح صنعت ارائه دهید.

دفعه بعد که در یک جلسه شرکت می کنید، به حرفاتون توجه کن. اصطلاحات UX را به زبانی ترجمه کنید که سایر بخش ها آن را درک کنند. ممکن است طولی نکشید تا اینکه از همه جا حمایت دریافت کنید - فقط به این دلیل که همه اکنون می توانند به وضوح ببینند که چگونه کار شما به آنها کمک می کند کار خود را بهتر انجام دهند.

منابع مفید

با الگوهای طراحی رابط هوشمند آشنا شوید

اگر به بینش های مشابه در مورد UX علاقه مند هستید، نگاهی به آن بیندازید الگوهای طراحی رابط هوشمند، ما دوره 10 ساعتی ویدیویی با 100 نمونه عملی از پروژه های واقعی - با آموزش زنده UX در اواخر امسال. همه چیز، از فهرست های کشویی تا جداول پیچیده سازمانی - با 5 بخش جدید هر سال. پرش به یک پیش نمایش رایگان.

الگوهای طراحی رابط هوشمند
با الگوهای طراحی رابط هوشمند، دوره ویدیویی ما در زمینه طراحی رابط و UX آشنا شوید.

100 الگوی طراحی و نمونه های واقعی.
دوره 10 ساعته ویدیویی + آموزش زنده UX. پیش نمایش رایگان.

سرمقاله Smashing(il)
]
منبع: https://smashingmagazine.com/2024/05/designers-business-ux-language/