آموزش پلاگین نویسی در وردپرس به صورت قدم به قدم

در غیر این صورت، عقل سلیم حکم میکند بدون هزینه کردن نیازتان را برطرف کنید. درواقع، وردپرس اقدامات سختگیرانه امنیتی سایت مانند جلوگیری از اجرای PHP، غیرفعال کردن ویرایشگر قالب و غیره را توصیه میکند. این پیشنهادات از طریق پیشنهادت گوگل، یوتیوب بینگ، آمازون و غیره کسب می شود. این پلاگین از تمام پلاگینهای اصلی فرم همانند Contact Form 7، WooCommerce و غیره پشتیبانی میکند. Social Icons یک پلاگین رایگان وردپرس است که راهی آسان برای نمایش آیکونهای اجتماعی در وبسایتتان را میدهد. مدیران وردپرس با ایجاد مخزن افزونه توانستند این تهدید بزرگ را به یک فرصت عالی بدل سازند. استودیو قالب فلت سام در واقع یک کتابخانه دیجیتالی بزرگ و رایگان با تصاویر و طرحهای جذاب متنوع است که کاربران به راحتی و با استفاده از چند کلیک ساده میتوانند از آنها استفاده کنند. و به دلیل اینکه بسیاری از افراد مبتدی هم در کنار افراد حرفه ای، و همچنین برندهای بزرگ مثل سامسونگ، بنز، سونی، BBC و … یا اینکه خربزه را در زمان نامناسبی مثل سرماخوردگی میل کنید؟ اما مثل هر چیز دیگهای برای کامل بودن به یه سری گزینهها نیاز داره! به عنوان مثال شما می خواهید یه خبرنامه به سایتتون اضافه کنید ، در امکانات اولیه وردپرس چنین امکانی وجود ندارد ولی برای این کار کافی است که افزونه ایی که توسط توسعه دهندگان تولید شده رو نصب کنید .

پیشنهاد ما به شما کاربران وردپرس استفاده از افزونه loco translate می باشد. اگر صفحهی ورود به سیستم از این فیلدهای ورودی دریافت کند، وردپرس متوجه حضور ربات میشود و او را نادیده میگیرد. هنگام ورود به سیستم می توانید از آن برای امنیت استفاده کنید. نخست باید از سونی را که می خواهید ترجمه کنید بر روی رایانه دانلود کنید. پس از دریافت این افزونه روی سیستم شخصی خودتان فایل دریافتی را از حالت فشرده خارج کنید و درون پوشه ایجاد شده به پوشه Plugin مراجعه کنید و فایل اصلی را روی سایت خودتان نصب کنید. پس یادتان باشد هر امکانی که خواستید به سایت وردپرسی تان توسط افزونه اضافه کنید قبلش حتما به زبان فارسی و البته انگلیسی در گوگل محبوب جستجو کنید تا افزونه مورد نظرتان را به راحتی پیدا کرده و استفاده کنید. همینطور اجازه دارید در پنل کاربری سایت یک captcha اضافه کرده و امنیت آن را به شدت بالا ببرید. بعدازاینکه این مشکل برای سایت شما بهوجود بیاید شما آن را به شکل یک خطا دریافت خواهید کرد.

افزونه نوعی نرم افزار است که شامل گروهی از توابع است که می تواند به وب سایت وردپرس اضافه شود. افزونههای وردپرس توسط کاربران آن و کسانی که به برنامهنویسی PHP و MySQL تسلط دارند توسعه پیدا میکنند و از توابع و امکانات هستۀ وردپرس استفاده میکنند. امکانات موردنیاز شما را دارند و کار کردن با آنها هم بسیار راحت است. به کمک این پلاگین میتوانید به راحت ترین شکل ممکن و بدون نیاز به دانش فنی، فرم های مورد نیاز با تعداد فیلد دلخواه را بسازید. مارکتهای فروش قالب و افزونه در ایران هم کم نیستند و یک سری از این مارکتها وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها افزونههای مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشید و یا اگر توسعه دهنده افزونه هستید از طریق این مارکتها فروش افزونههای خود را آغاز کنید، قیمت افزونهها هم اکثر مواقع کمتر از 150 هزار تومان هست و شما نیاز نیست که به صورت خیلی گسترده برای خرید افزونه بودجه کنار بگذارید. در ضمن این نکته رو بگم به این جهت برای عنوان عرض کردم ضروری و کاربردی چون یه سری از این افزونهها واقعاً برای بلاگ شما ضروری و لازم بشمار میروند و دستهی دیگر جزء افزونههای کاربردی به حساب میآیند که شما میتوانید بنا به نیاز خود از آنها استفاده نمایید.

به عنوان مثال ، شما ممکن است به فکر رها کردن کد کوتاه گالری در هر نقطه از یک پست وبلاگ یا در madule سایت abtintheme پاورقی باشید. پس اگر تا به حال فکر میکردید که نیاز است کدنویسی طراحی سایت را یاد داشته باشید، تا بتوانید امکانات اضافه را به سایت وردپرس خود اضافه کنید، در اشتباه بودید. به معنای نرم افزار کوچکی است که به برنامه اصلی امکانات جانبی و مکمل رو اضافه می کند . اگر با وردپرس کار کرده باشید و اطلاعاتی درباره این سیستم داشته باشید حتما متوجه شدید که امکانات خود این سیستم مدیریت محتوا به تنهایی بسیار محدود هست و ممکن هست که نیازهای شما را به تنهایی رفع نکند، اما در کنار هسته اصلی وردپرس یک سری افزونههای جانبی وجود دارند که شما میتوانید با استفاده از این افزونهها سایت خود را بسیار پیشرفتهتر کنید و امکاناتی که میخواهید را به سایت خود اضافه کنید. در حقیقت با استفاده از افزونه های وردپرس شما قادر خواهید بود هر مدل سایت با هر مدل امکانات را برای خود طراحی کنید. در این بخش فهرستی از همه افزونه های که بر روی وبسایت خود نصب کردهاید را مشاهده می کنید. اگر زبانی که می خواهید ترجمه کنید در این فهرست وجود داشت، در این صورت باید بر روی آن کلیک کنید، در غیر این صورت میتوانید با استفاده از دکمه «New language» در بخش بالا آن را اضافه کنید.

این یک پلاگین رایگان است که به شما امکان افزودن فرمهای جذاب اشتراک در بلاگ WP تان را میدهد. پلاگین یا افزونه، نرم افزارهای کوچکی می باشند که سبب افزایش کارایی و قدرت سایت وردپرسی شما می گردند. همه در گرو استاندارد بودن قالب های سایت می باشد. به دلیل جدید بودن قالب شاید یکسری باگ های ریز در بخش طراحی داشته باشد. خیلی کم و به ندرت پیش میاد که برای که ویژگی یک افزونه وردپرس از قبل ساخته نشده باشد، مگر ویژگی که به دنبال آن هستید خیلی خاص و نادر باشد که مجبور شوید به خاطرش یک افزونه وردپرس اختصاصی طراحی کنید. علاوه بر این برای پوشه WP-ADMIN خود که در هاست شما قرار دارد، رمز و نام کاربری تعیین کنید. با استفاده از این ویژگی شما میتوانید کاربران سایت خود را مجبور به استفاده از رمز های قوی و مناسب کنید. با استفاده از برنامه های ترجمه می توانید یک افزونه وردپرس را بر روی رایانه خودتان نیز ترجمه کنید.

در وردپرس نقش های کاربری مختلفی وجود دارد که هرکدام از آنها کارهای مختلفی را در سایت شما انجام میدهدند. برای انجام این کار شما باید یک هزینه را بهطور سالیانه پرداخت کنید تا بتوانید در سایت خود افزونههای مختلف را نصب کنید. شما تقریبا برای سایت خود فقط به پلاگین های پولی که در این صفحه گذاشته ایم نیاز خواهید داشت و پلاگین های دیگر را به صورت رایگان از مخزن وردپرس می توانید پیدا کنید. این پلاگین از بیش از 100 پلتفرم رسانهاجتماعی پشتیبانی میکند. این پلاگین به شما کمک میکند تمام 301 ریدایرکشنهای خود را مدیریت کنید و بتوانید ارورهای 404 را دنبال کنید. شما میتوانید نسخه ی رایگان برنامه را از همین سایت دانلود کنید . بله، اگر هرکدام از قالبهای معرفی شده را تمایل داشته باشید میتوانید به راحتی دانلود و استفاده کنید. هزاران امکانات دیگر، این قالب شرکتی وردپرس دارای دو نسخه رایگان و پولی است که شما میتوانید از نسخه رایگان این قالب وردپرس استفاده کنید. یک سری افزونه در وردپرس هستند که خیلی کاربردی واقع شدهاند و شما با استفاده از آنها میتوانید امکانات بسیار خوبی را در دسترس خود داشته باشید در این بخش به این افزونهها میپردازیم و برخی از این افزونههای کاربردی که برای هر سایتی ضروری است را به شما معرفی میکنیم.

یکی از سوالهای کاربران این بوده که اصلا چطور میشود به افزونههای پولی دسترسی پیدا کرد و آنها را خریداری کرد، در واقع توسعه دهندههایی که این افزونهها را در بازار عرضه میکنند یا در سایتهای خودشان افزونه را به فروش میرسانند و یا از طریق یک سری مارکت پلیس فروش قالب و افزونه این کار را انجام میدهند. در نتیجه، اولین کاری که باید انجام دهید بازنمایی ماهیت کاری برای طراح وب است. چراکه تقریباً برای تمامی کاربران وردپرس در مدت استفاده آنها ممکن است این مشکل اتفاق بیفتد. این افزونهها اختصاصی نبوده و در اختیار تمامی کاربران قرارگرفته است. است. مدیر سایت به کاربران دسترسیهای گوناگونی میدهد و تنها مدیر سایت میتواند افزونهها را در سایت نصب کند. در واقع شما می توانید تنها با چند کلیک ساده اقدام به نصب و تنظیم افزونه های مورد علاقه ی خود نمایید. از امکانات ویژه ای که این افزونه دارد می توان به افزودن فیلد های مورد نیاز ، سفارش سازی اعلانات ایمیل ، جلوگیری از اسپم شدن دیدگاه ها ، ریدایرکت کردن لینک ها ، سفارش سازی ظاهر فرم و … همانطور که میدانید وردپرس یکی از برترین سیستمهای مدیریت محتوا دنیا است که تاکنون توانسته محبوبیت بسیار زیادی را در بین کاربران کسب کند، این سیستم حرفهای امکانات بسیار خوبی را دارد و این امکانات توانسته نیاز انواع افراد را نسبت به داشتن یک سایت حرفهای رفع کند، یکی از اصلی ترین مزیتهای وردپرس افزونهها هستند که در واقع شما با استفاده از این افزونهها میتوانید سایت خود را پیشرفتهتر کنید، ما در این آموزش از سری آموزشهای آموزش وردپرس قصد داریم که به شما توضیح دهیم افزونه وردپرس چیست و دقیقا کاربردهای افزونه وردپرس برای یک سایت چه چیزی میتواند باشد، حتما با ما همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات کافی و دقیق رو بدست بیاورید.

روش دوم را می توان نصب روی هاست و مراجعه به کنترل پنل سایت دانست. در این روش مدیر، یک پلاگین ترجمه را بر روی هسته وردپرس خود نصب می کند. برای اینکه MailChimp را با وردپرس ادغام کرد بهراحتی میتوان از پلاگین MailChimp استفاده کرد. این روش هم مشابه روش دوم است و دقیقا باید همان کارها را انجام دهید؛ با این تفاوت که محیط کمی فرق کرده و اینکه از اکانت FTP ّاست برای نصب افزوننه وردپرس از طریق FTP برای این منظور استفاده میکنید. یعنی اینکه شما باید پلن خود را به تجاری تغییر دهید. اگر بخواهید از این پلاگین برای اهداف تجاری خود استفاده کنید میتوانید نسخه پرمیوم را استفاده کنید. اما اگر مشکل حل نشد از ارائهدهنده هاست خود بخواهید که محدوده حافظه را افزایش دهد؛ یا یک افزونه دیگر برای استفاده در سایت پیدا کنید. آیا به نظرتان افزونههای مهم دیگری وجود دارد که نام برده نشد؟

همانطور که میدانید با کمک افزونههای وردپرس میتوانید امکانات مورد نظر خود را به سایت وردپرسی خود اضافه کنیم. به این تنظیمات و امکانات در آینده نیز مواردی براساس نظرات مشتریان اضافه می شود. این افزونه گالری عکس بدون نیاز به دستکاری تنظیمات از ابتدا ، نتایج جالبی را ایجاد می کند. این افزونه از تصاویر و فیلم هایی در طیف گسترده ای از منابع مانند اینستاگرام و یوتیوب پشتیبانی می کند. در خرید قالب وردپرس باید حتما پشتیبانی بعد از خرید مشتریان، ارائه نسخه اورجینال قالب، فیلم آموزش کار با قالب ، رفع مشکلات قالب و مشاوره و همراهی مشتریان در مدیریت سایت را در اولویت قرار داد چون این موارد از اصلی ترین نکات خرید قالب میباشند. در این صورت می توانید با نویسنده افزونه تماس بگیرید و از وی بخواهید که افزونه را آماده ترجمه کنند. پس از نصب آن بخش هایی به پیشخوان وردپرس شما اضافه می شود و شما می توانید با آن خبرنامه را به کاربران خود بفرستید ، برای هر چیزی که بخواهید افزونه ایی وجود دارد تنها کافی است آن را نصب کنید . بعد از نصب افزونه از پیشخوان وردپرس روی نام Wordfence Security کلیک کنید تا وارد افزونه شوید.

افزونه MemberPress یکی از بهترین افزونه پنل کاربری است که به شما امکانات زیادی میدهد، با استفاده از این افزونه میتوانید یک رابط کاربری قدرتمند و حرفهای در وبسایت خود ایجاد کنید و امکانات بسیاری نظیر عضویت ویژه در سایت، امنیت بالا، مدیریت کاربران، ایجاد پنل کاربری زیبا و کاربرپسند را دارد، این افزونه این امکان را برای شما فراهم میکند تا دسترسی به صفحات مختلف، دستهبندیها و… خود پایگاه اصلی وردپرس بخشی به نام Plugins یا افزونه دارد که به راحتی می توانید افزونه مورد نظرتون رو پیدا کنید و یا در پیشخوان سایتتون و در بخش افزونه ها به قسمت افزونه های نصب شده برید و در فیلد جستجو نام افزونه رو بزنید تا اون رو براتون بیاره که به راحتی می تونید نصبش کنید . شما می توانید با مراجعه به بخش افزونه ها در منوی سمت راست، قسمت افزونه ها، اقدام به جستجو و یافتن افزونه ی مورد علاقه خود نمایید. این پلاگین موجب ارتقا رتبه سایت ها مخصوصا آنهایی که از طراحی واکنشگرا و پروتکل HTTPS استفاده می کنند، می گردد. افزونه های وردپرس نرم افزارها یا به عبارتی دیگر اپلیکیشن های کوچکی هستند که با هسته اصلی وردپرس ادغام شده و توابع وردپرس را ارتقا می دهند و به همراه آن ها اجرا می شوند.

۲- فایل .POT یا فایل .PO رو از قالب یا افزونه ای که میخواهید اون رو ترجمه کنید انتخاب میکنید. اگر میخواهید پلاگینها را نصب کنید بایستی قالب وردپرس خود را سفارشیسازی کنید. در حالی که می توانید با تنظیماتی مانند (margins)حاشیه ها ،(Shadows)سایه ها ،(Border Radius) شعاع مرزی و موارد دیگر بازی کنید تا ظاهر گالری شما تغییر کند ، در اینجا ایده خوبی از سبک گالری های ایجاد شده توسط Modula Lite وجود دارد. برای مثال از طر یق افزونه ها می توانید به سایت خود اسلایدر و یا فرم اضافه کنید. قالب چند منظوره بوو شامل بیش از 200 دمو از پیش ساخته شده است که شما میتوانید با یک کلیک هر کدام از آن ها را بطور کامل درون ریزی کرده و باتوجه به سلیقه و نیاز خود شخصی سازی کنید. اگرچه قالب المنتور تنوع دمو زیادی ندارد، اما چند قالب متفاوت برای صنایع مختلف ارائه کرده است. این قالب یکی از ویژگی هایی که دارد این است که شما می توانید برای تنظیم کردن بخش های مختلف سایت خود، از پنل تنظیمات آن که در بخش سفارشی سازی ها است استفاده کنید، این تنظیمات باعث می شود شما یک سایت انحصاری داشته باشید، علاوه بر این مورد هم قالب با المنتور کاملا سازگار است و شما با استفاده از این افزونه صفحه ساز می توانید سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

اگر این درخواست را هم مشاهده نکنید می توانید به وب سایت Translating WordPress سر بزنید و افزونه ای که میخواهید ترجمه کنید را در آنجا جستجو کنید. همانطور که میدانید امنیت در اولین قدم باید برای سایت شما تامین شده باشد خیلی ساده توسط یک سری فایلهای مخرب و یا افراد ناشناس هک نشوید، امنیت وردپرس به تنهایی مناسب است اما اگر سایت پر بازدیدی دارید و میخواهید فعالیت گستردهای داشته باشید باید با یک سری امکانات امنیتی دیگری هم در سایت خود فعال کنید. به کمک امکانات و قابلیت های آن به سادگی وردپرس خود را مطابق استاندارد های جهانی شخصی سازی کنید.