ویژگی هایی که می خواهید در مورد Yoast بدانید

ویژگی هایی که می خواهید در مورد Yoast بدانید

تقریباً زمان انتشار جدید وردپرس فرا رسیده است! در 2 آوریل، وردپرس 6.5 منتشر می شود. بار دیگر، تیم وردپرس، متشکل از افرادی از سراسر جهان، پیشرفت های جدید زیادی را برای ما در نظر گرفته است. برای اینکه شما را هیجان زده کنیم، قبلاً نگاهی اجمالی به ویژگی های آن داشتیم. بنابراین بیایید ببینیم چه انتظاری داریم و چگونه می توانید از این تغییرات برای بهبود وب سایت وردپرس خود در زمان انتشار استفاده کنید.

معرفی Font Library

نسخه آتی شامل یک کتابخانه فونت جدید برای ویرایشگر بلوک است. این کتابخانه به شما کنترل بیشتری بر تایپوگرافی که در سراسر صفحات خود استفاده می کنید، می دهد. نکته جالب در مورد آن این است که به شما امکان می دهد فونت های محلی و فونت های گوگل را در وب سایت خود نصب و فعال کنید. این کتابخانه با اجازه دادن به ما برای اضافه کردن فونت های دلخواه بدون توجه به موضوع انتخابی، آزادی بیشتری در طراحی به شما می دهد. بنابراین مطمئن شوید که اکنون آن را امتحان کنید تا بتوانید فونت های استفاده شده خود را مدیریت کنید.

اسکرین شات از کتابخانه فونت در وردپرس 6.5
از کتابخانه فونت برای مشاهده فونت های فعلی و آپلود فونت های جدید استفاده کنید

ویژگی های جدید در ویرایشگر بلوک

تغییرات زیادی در ویرایشگر بلاک ایجاد شده است، بنابراین ما در اینجا چند مورد جالب را برجسته می کنیم. اول از همه، وردپرس 6.5 امکان تغییر نام بلوک های خود را در نمای لیست فراهم می کند. در حال حاضر، این کار برای بلوک های گروهی شما امکان پذیر است، اما نسخه جدید به شما امکان می دهد نام بلوک های فردی را نیز تغییر دهید. به خصوص در مورد صفحات طولانی‌تر یا صفحاتی که از انواع مختلف بلوک‌ها تشکیل شده‌اند، این می‌تواند برای حفظ یک نمای کلی در حین کار بر روی آن صفحه بسیار مفید باشد.

بلوک های تصویر با افکت سایه در وردپرس 6.5
نمونه ای از افکت های سایه های مختلف روی دو تصویر

نسخه آتی نیز چند گزینه طراحی جدید را برای ما به ارمغان می آورد. افکت drop shadow برای بلوک‌های بیشتری مانند بلوک تصویر و ستون‌ها در دسترس خواهد بود. این به شما کمک می کند کمی عمق بیشتری به صفحات خود بدهید، عناصر را برجسته کنید و با طراحی صفحات خود بازی کنید. یکی دیگر از ویژگی های طراحی که در راه است، کنترل بیشتر بر ظاهر بلوک های پوششی شماست. می‌توانید نسبت‌های تصویر را تنظیم کنید و پوشش‌های رنگی را که بر اساس رنگ‌های تصویر انتخابی شما هستند، اضافه کنید. که به شما کمک می کند واقعاً این بلوک های پوششی را سفارشی کنید تا با ظاهر و احساس کلی وب سایت خود مطابقت داشته باشند.

مرور کلی تجدید نظرهای سبک

تصویری از ویرایش های سبک در وردپرس 6.5
مروری بر بازنگری های سبک

وردپرس 6.5 با یک ویرایش سبک بهبود یافته ارائه می شود که اطلاعات بیشتری در مورد تغییرات ایجاد شده در طول هر ویرایش به شما نشان می دهد. به ویرایشگر بروید و روی Styles کلیک کنید، جایی که گزینه ای برای مشاهده ویرایش های گذشته مشاهده خواهید کرد. اینها همچنین زمانی که روی طراحی قالب های خود کار می کنید قابل دسترسی هستند. نکته جالب در مورد این مرور کلی از ویرایش ها این است که بصری تر از مرور کلی تجدید نظر در هنگام ویرایش یک صفحه یا پست است.

این نمای کلی در کنار صفحه نشان داده شده است و به شما امکان می دهد طرح های گذشته را مشاهده کرده و حتی دوباره آنها را اعمال کنید. به طور کلی استفاده از آن آسان تر و کارآمدتر است زیرا فوراً تأثیر را در صفحه به شما نشان می دهد. بد نیست بدانید که این فقط برای تم هایی در دسترس است که از ویرایشگر بلاک استفاده می کنند.

Interactivity API

این نسخه همچنین با چیزی به نام Interactivity API همراه است. این ویژگی چارچوبی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا در حین استفاده از بلوک‌ها، تجربه‌های تعاملی جلویی ایجاد کنند. ایده این است که تعامل با این عناصر با بارگذاری صفحه جدید همراه نیست و آنها را تعاملی تر از صفحات معمولی می کند. این چارچوب برای ساده سازی فرآیند بدون نیاز به استفاده از ابزارهای خارجی در نظر گرفته شده است. تیم وردپرس برای اینکه ایده ای در مورد آنچه که Interactivity API می تواند مورد استفاده قرار گیرد، یک وب سایت نمایشی WP Movies ایجاد کرد که می توانید از آن بازدید کنید.

بهبود در عملکرد و دسترسی

وردپرس 6.5 آینده شامل تعداد زیادی به روز رسانی عملکرد است. یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که از این موضوع به دست می‌آید، بهبود بسیار زیاد در سرعت هنگام استفاده از ویرایشگر بلاک و ویرایشگر سایت است. به‌علاوه، وب‌سایت‌های ترجمه‌شده به دلیل یک کتابخانه جدید و سبک، زمان بارگذاری بسیار سریع‌تری را مشاهده خواهند کرد.

این نسخه جدید وردپرس همچنین با تعدادی بهبود دسترسی (به طور دقیق بیش از 65) همراه است. برای نام بردن از چند تغییر، اصلاحاتی در تنظیمات کنتراست، مکان یابی عناصر و فوکوس مکان نما وجود دارد. وفادار ماندن به وعده وردپرس مبنی بر کار به سمت پلتفرمی که برای همه قابل دسترسی است. اگر می‌خواهید کمی بیشتر به ویژگی‌های وردپرس 6.5 بپردازید، توصیه می‌کنم از راهنمای فیلد آن‌ها دیدن کنید تا تمام تغییرات این نسخه را بخوانید.

بیشتر بخوانید: وردپرس 6.4: یک تجربه ساختمانی بصری تر »

]
منبع: https://yoast.com/wordpress-6-5/