بینش متخصص و روندهای کلیدی – مجله Smashing

بینش متخصص و روندهای کلیدی - مجله Smashing

امروزه تیم های محصول چگونه تحقیقات کاربران را انجام می دهند؟ چگونه آنها از بینش کاربران برای تصمیم گیری مطمئن و رشد کسب و کار استفاده می کنند؟ و هوش مصنوعی چه نقشی دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت فعلی تحقیقات کاربر و کشف آن روندهایی که چشم انداز تحقیقات کاربر را در سال 2024 و پس از آن شکل خواهد دادماز بررسی شد 1200 متخصص محصول بین دسامبر 2023 و ژانویه 2024.

گزارش تحقیقات آینده کاربران داده ها را در سه روند کلیدی خلاصه کرد که بینش ارزشمندی را در مورد صنعت دستخوش تغییرات قابل توجهی می شود. بیایید نگاهی دقیق‌تر به یافته‌های اصلی این گزارش بیندازیم.

روند 1: تقاضا برای تحقیقات کاربر در حال رشد است

62 درصد از پاسخ دهندگانی که در نظرسنجی تحقیقات آینده کاربران شرکت کردند، گفتند که تقاضا برای تحقیقات کاربر در 12 ماه گذشته افزایش یافته است. روندهای صنعتی مانند کشف مستمر محصول و دموکراسی سازی تحقیقات می تواند به این رشد کمک کند، همراه با اخراج های اخیر و سازماندهی مجدد در صنعت فناوری.

اما کریگ، رئیس تحقیقات UX در Miro، یکی از دلایل این افزایش را می‌داند زمان های نامشخص تحت فشار برای شکست دادن رقبا، او «تغییر به سمت نگرش‌های ریسک‌گریزتر را احساس کرد، جایی که سازمان‌ها احساس می‌کنند باید برای اولین بار آن را به درستی انجام دهند». با انجام تحقیقات کاربر، سازمان ها می توانند کاهش خطر و استراتژی کسب و کار یا محصول خود را روشن کنند.

برای تیم شما، تقاضا برای تحقیقات کاربر در 12 ماه گذشته چگونه تغییر کرده است؟
برای اکثر تیم های محصول، تقاضا برای تحقیقات کاربر در 12 ماه گذشته افزایش یافته است. (پیش نمایش بزرگ)

تحقیق درباره یادگیری است

همانطور که گزارش تحقیقات آینده کاربران نشان داد، سازمان ها از تحقیقات برای تصمیم گیری استفاده می کنند در کل چرخه عمر توسعه محصول. مصرف‌کنندگان اصلی تحقیق، تیم‌های طراحی (86%) و محصول (83%) هستند، اما تیم‌های بازاریابی، تیم‌های اجرایی، مهندسی، داده‌ها، پشتیبانی مشتری و فروش نیز هستند که برای اطلاع‌رسانی تصمیم‌گیری خود به نتایج تحقیقات کاربر متکی هستند. .

همانطور که روبرتا دامبروسکی، شریک تحقیقاتی Maze، اشاره می کند:

“در هسته خود، تحقیق در مورد یادگیری است. ما یاد می گیریم که اطمینان حاصل کنیم که در حال ساخت محصولات و خدماتی هستیم که نیازهای مشتریانمان را برآورده می کند. هر چه بیشتر روی رشد تیم تحقیقاتی خود سرمایه گذاری کنیم، احتمال برآورده شدن این نیازها بیشتر می شود.

تیم شما در چه مراحلی از فرآیند توسعه محصول بینش جمع آوری می کند؟
تحقیقات کاربر در هر مرحله از چرخه عمر توسعه محصول، با کشف مشکل (76٪) و اعتبارسنجی و آزمایش (74٪) در زمینه پیشرو است. (پیش نمایش بزرگ)

مزایا و چالش های انجام تحقیقات کاربر

همانطور که مشخص است، تلاش برای انجام تحقیقات کاربر به طور منظم نتیجه می دهد. 85٪ از پاسخ دهندگان گفتند که تحقیقات کاربر باعث بهبود محصول آنها شده است قابلیت استفاده58 درصد افزایش داشته است رضایت مشتریو 44 درصد در تعامل با مشتری.

تحقیقات چه تأثیری بر سازمان شما داشته است؟
قابلیت استفاده، رضایت مشتری و تعامل با مشتری زمینه های اصلی هستند که تحقیقات کاربر در آنها تأثیر مثبتی دارد. (پیش نمایش بزرگ)

با این حال، اتصال بینش های تحقیقاتی به نتایج کسب و کار همچنان یک چالش کلیدی است. در حالی که آگاهی برای اندازه گیری تأثیر تحقیق در حال افزایش است (73٪ از پاسخ دهندگان تأثیر تحقیقات خود را دنبال می کنند)، 41٪ گزارش کردند که آن را چالش برانگیز می دانند. بینش های تحقیقاتی را به نتایج قابل اندازه گیری تجاری تبدیل کنید. چالش‌های مهم دیگری که تیم‌ها با آن مواجه هستند محدودیت‌های زمان و پهنای باند (62%) و استخدام شرکت‌کنندگان مناسب (60%) است.

رشد ذهنیت پژوهشی

با افزایش تقاضا برای تحقیقات کاربر، تیم های محصول باید راه هایی برای گسترش ابتکارات تحقیقاتی خود بیابند. 75 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی Maze قصد دارند تحقیق در مقیاس در سال آینده با افزایش تعداد مطالعات تحقیقاتی، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و ارائه آموزش برای ترویج دموکراسی‌سازی تحقیقات.

Janelle Ward، بنیانگذار Janelle Ward Insights، پتانسیل زیادی را در روش های تحقیقاتی در حال رشد می بیند، زیرا یک سازمان ذهنیت تحقیقاتی را پشت سر هم رشد می دهد. او به اشتراک می گذارد:

نه تنها مزایای بیرونی مانند مزیت رقابتی وارد عمل می شود، بلکه کارکنان داخل سازمان نیز بهتر درک خواهند کرد که چگونه و چرا تصمیمات مهم تجاری گرفته می شود و در نتیجه شفافیت بیشتر از رهبری و شادتر و فرهنگ کاری پررونق تر برای همه.”

گرایش 2: دموکراسی‌سازی تحقیق، تصمیم‌گیری قوی‌تر را تقویت می‌کند

دموکراسی‌سازی تحقیقات شامل توانمندسازی تیم‌های مختلف برای انجام تحقیقات و دسترسی به بینش‌هایی است که برای تصمیم‌گیری مطمئن نیاز دارند. گزارش تحقیقات آینده کاربران نشان می دهد که علاوه بر محققان، طراحان محصول (61٪)، مدیران محصول (38٪) و بازاریابان (17٪) تحقیقات کاربران را در شرکت های خود انجام می دهند تا تصمیم گیری خود را مطلع کنند.

چه کسی در شرکت شما تحقیقات کاربران را انجام می دهد؟
انجام تحقیقات کاربر دیگر وظیفه ای محدود به محققان UX/محصول نیست. (پیش نمایش بزرگ)

تیم‌های دارای فرهنگ پژوهشی دموکرات‌شده تأثیر بیشتری بر تصمیم‌گیری گزارش کردند. احتمال گزارش آن ها 2 برابر بیشتر است تحقیقات کاربر بر تصمیمات استراتژیک تأثیر می گذارد، 1.8× بیشتر احتمال دارد بیان کند که بر تصمیمات محصول تأثیر می گذارد و 1.5× بیشتر احتمال دارد بیان کند که فرصت های محصول جدید را ایجاد می کند.

نقش جدید کاربر محقق

حال، اگر افراد بیشتری در یک سازمان تحقیقات کاربری را انجام دهند، آیا این پایان نقش محقق کاربر است؟ اصلا. مقیاس تحقیق از طریق دموکراتیک سازی به این معنا نیست که هر کسی می تواند هر نوع تحقیقی را انجام دهد. شما به بررسی‌ها و تعادل‌های مناسب نیاز دارید تا به همه اجازه دهید مسئولانه و مؤثر در تحقیق شرکت کنند. نقش از یک نقش کاملاً فنی به یک نقش در حال تغییر است نقش آموزشی جایی که محققان کاربر مسئول هدایت سازمان در یادگیری و کنجکاوی آن می شوند.

برای تضمین کیفیت و دقت داده ها، محققان کاربر می توانند آموزش شرکا در مورد روش های تحقیق و بهترین شیوه ها و قبل از شروع پروژه های تحقیقاتی خود به آنها تجربه عملی بدهید. این می‌تواند شامل این باشد که آنها در طول یک پروژه بر روی یک محقق سایه بگذارند، مصاحبه‌های ساختگی برگزار کنند، یا کارگاه‌های تحلیل مشارکتی را رهبری کنند.

دموکراتیک کردن تحقیقات کاربر همچنین به این معنی است که محققان UX می توانند زمان را برای آنها باز کنند تمرکز بر ابتکارات تحقیقاتی پیچیده تر. در حالی که تحقیقات تاکتیکی، مانند تست قابلیت استفاده، می تواند به طراحان و مدیران محصول واگذار شود، محققان UX می توانند مطالعات بنیادی را برای اطلاع رسانی محصول و استراتژی کسب و کار انجام دهند.

ابزارها و تکنیک های تحقیق کاربر

همچنین جالب است که ببینیم تیم های محصول از چه ابزارها و تکنیک هایی برای جمع آوری بینش کاربران استفاده می کنند. مارپیچ (46%)، Hotjar (26%) و UserTesting (24%) پرکاربردترین ابزارهای تحقیق کاربران هستند. وقتی نوبت به روش‌های تحقیق کاربر می‌رسد، تیم‌های محصول بیشتر به آن‌ها روی می‌آورند مصاحبه های کاربر (89%)، تست قابلیت استفاده (85%)، نظرسنجی (82%) و تست مفهومی (56%).

به گفته مورگان مولن، محقق ارشد UX در مصاحبه‌های کاربر، عاملی که باید در نظر گرفت نوع پروژه‌هایی است که تیم‌ها انجام می‌دهند. اکثر تیم ها معماری اطلاعات خود را به طور منظم تغییر نمی دهند، که نیاز به آزمایش درخت یا مرتب سازی کارت دارد. اما آنها به احتمال زیاد ویژگی های جدید را اغلب راه اندازی می کنند و آزمایش قابلیت استفاده را به روش تحقیقاتی محبوب تری تبدیل می کنند.

با تأمل در 12 ماه گذشته، شما یا تیمتان از کدام یک از روش های تحقیق زیر استفاده کرده اید؟
مصاحبه با کاربر، تست قابلیت استفاده و نظرسنجی پرکاربردترین روش های تحقیق کاربران هستند. (پیش نمایش بزرگ)

گرایش 3: فناوری جدید به تیم های محصول امکان می دهد تحقیقات را به طور قابل توجهی مقیاس کنند

هوش مصنوعی به روش‌های بی‌شماری نحوه کار ما را تغییر می‌دهد و تحقیقات کاربر نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق گزارش تحقیقات آینده کاربران، 44 درصد از تیم های محصول در حال حاضر از آن استفاده می کنند ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام تحقیقات و 41 درصد دیگر می گویند که مایلند ابزارهای هوش مصنوعی را در آینده به کار گیرند.

ChatGPT پرکاربردترین ابزار هوش مصنوعی برای انجام تحقیقات است (82%)، پس از آن Miro AI (20%)، Notion AI (18%) و Gemini (15%) قرار دارند. متداول ترین ابزارهای تحقیقاتی با ویژگی های هوش مصنوعی هستند Maze AI (15%)، UserTesting AI (9%)، و Hotjar AI (5%).

نقاط قوت هوش مصنوعی

جنبه تاکتیکی تحقیق جایی است که هوش مصنوعی واقعاً می درخشد. بیش از 60 درصد از پاسخ دهندگان از هوش مصنوعی استفاده می کنند تجزیه و تحلیل داده های تحقیق کاربر، 54 درصد برای رونویسی48 درصد برای ایجاد سؤالات تحقیق و 45 درصد برای سنتز و گزارش. با برون سپاری این وظایف به هوش مصنوعی، پاسخ دهندگان گزارش دادند که آنها کارایی تیم بهبود (56٪) و زمان چرخش برای پروژه های تحقیقاتی کاهش یافت (50٪).

با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی چه مزایایی را تجربه کرده اید؟
کاربران Maze AI حتی موفقیت بیشتری را نسبت به سایر ابزارهای هوش مصنوعی گزارش کردند، به ویژه زمانی که صحبت از کارایی تیم و بهبود زمان چرخش پروژه های تحقیقاتی کاربر می شود. (پیش نمایش بزرگ)

ارزش بی بدیل تحقیق

در حالی که هوش مصنوعی در انجام وظایف زمان‌بر و تاکتیکی عالی است، اما جایگزینی برای یک محقق ماهر نیست. همانطور که Kate Pazoles، رئیس تحقیقات Flex User در Twilio اشاره می کند، ما می توانیم هوش مصنوعی را به عنوان یک دستیار در نظر بگیریم. ارزش در آن نهفته است اتصال نقطه ها و کشف بینش هایی با سطحی از تفاوت های ظریف که فقط محققان UX دارند.

جاناتان ویداوسکی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Maze، نقش رو به رشد هوش مصنوعی در تحقیقات کاربران را به شرح زیر خلاصه می کند:

هوش مصنوعی قادر خواهد بود از کل فرآیند تحقیق، از جمع آوری داده ها تا تجزیه و تحلیل، پشتیبانی کند. با توجه به اینکه اتوماسیون بیشتر جنبه‌های تاکتیکی را تقویت می‌کند، توانایی یک شرکت برای ساخت سریع محصولات دیگر یک عامل متمایز کننده نیست. کلید اکنون در الف نهفته است توانایی شرکت در ساخت محصول مناسب – و تحقیق قدرت پشت همه اینها است.»

با نگاه به آینده

با استفاده از تیم‌هایی که فرهنگ پژوهشی کاربر دموکراتیزه شده و ابزارهای هوش مصنوعی در حال افزایش است، نقش محقق کاربر در حال تغییر به سمت نقش یک کاربر است. شریک استراتژیک برای سازمان.

محققان کاربر به جای نگهداشتن دانش خود، می توانند تسهیل کننده شوند و به تیم های مختلف در مورد نحوه تعامل با مشتریان و استفاده از این بینش ها برای تصمیم گیری بهتر آموزش دهند. با این کار کمک می کنند اطمینان از کیفیت و دقت تحقیق توسط غیرمحققان انجام می شود، در حالی که زمان برای آن باز است بر تحقیقات استراتژیک و پیچیده تر تمرکز کنید. اتخاذ یک طرز فکر تحقیقاتی همچنین به تیم ها کمک می کند تا به تحقیقات کاربر ارزش بیشتری بدهند و a را تقویت کنند فرهنگ کاری شادتر و پر رونق. یک برد-برد برای سازمان، کارکنان و مشتریان آن.

اگر اطلاعات و بینش بیشتری می‌خواهید، گزارش کامل تحقیقات آینده کاربران توسط Maze را اینجا بخوانید.

]
منبع: https://smashingmagazine.com/2024/03/the-future-of-user-research/