3 گرایش اساسی طراحی، آوریل 2024

3 گرایش اساسی طراحی، آوریل 2024

کری کازنز

5 روز پیش

آماده‌اید به ایده‌های طراحی جدید شگفت‌انگیز برای بهار بپرید؟ خلاصه ما همه چیز را از UX گرفته تا روندهای رنگی را پوشش می دهد.

3 گرایش اساسی طراحی، آوریل 2024.

بیایید به رنگ های سرگرم کننده و UX بی نظیر بپردازیم. جمع بندی روندهای طراحی وب سایت در این ماه باید به شما احساس شادابی و آمادگی برای ورود به فصل جدید بدهد.

در اینجا مواردی که در طراحی این ماه ترند شده است:

1. Unicorns تجربه کاربری

عناصر کوچک سرگرم کننده زیادی در پروژه های طراحی جدید ظاهر می شوند. با فناوری نوظهور و کاربرانی که اینترنت سریع‌تر و قابل اطمینان‌تری در همه جا دارند، ترکیب برخی از این عناصر سرگرم‌کننده بسیار آسان‌تر است و می‌دانیم که کار خواهند کرد.

برای استفاده بیشتر از هر یک از این مثال ها، روی آن کلیک کنید و کمی بازی کنید. همچنین، در حین گشت و گذار در وب سایت های دیگر، مراقب تک شاخ های مشابه باشید.

Double 2 چند کار متفاوت انجام می دهد، اما جالب ترین عنصر در طراحی، انتخابگر رنگ در سمت راست بالای صفحه است. طراحان چاپ ممکن است برخی از علائم برش و خونریزی و همچنین بلوک رنگی CMYK را تشخیص دهند. روی یک رنگ کلیک کنید و پس‌زمینه برای مطابقت تغییر می‌کند. لوگو همچنین با هر جابجایی فونت و سبک جدیدی به خود می گیرد.

دوبل 2

آکارو مانند مثال قبل، با پیمایش پایین صفحه یک کار را انجام می دهد – آیا این یک روند نوظهور خودش است؟ – اما با درمان سمت راست، پانل های شماره گذاری شده می درخشد. روی هر یک از آنها کلیک کنید تا به یک تجربه وب برای آن بخش از سایت بروید که به نظر می رسد همه چیز بدون ترک شما اتفاق می افتد. منو نیز حس خوبی دارد، با گزینه‌های منوی قوی، انیمیشن‌های حالت شناور و ویدیوی کامل.

آکارو

اعلیحضرت یک وب سایت به سبک مجله با طراحی صفحه اصلی است که به نظر می رسد تصاویر و فضا را خم می کند. روی هر یک از تصاویر کلیک کنید و به یک تجربه محتوایی همهجانبه با پس‌زمینه خمیده شکل یکسانی برای هرکدام وارد می‌شوید. طراحی هر کاربر را با مشکل مواجه می‌کند – آیا می‌خواهم ادامه دهم یا فقط به تماشای تمام جلوه‌های هنری عالی ادامه دهم؟

اعلیحضرت

2. تصاویر سیاه و سفید

تصاویر سیاه و سفید چنان حس کلاسیکی دارند که اغلب به سختی می توان به عنوان یک روند فکر کرد. از سوی دیگر، به نظر می رسد استفاده از تصاویر و ویدئوهای سیاه و سفید در موجی از محبوبیت در حال رفت و آمد است. در حال حاضر، این موضوع در حال بازگشت به شهرت است.

راز استفاده از تصاویر سیاه و سفید، اتصال آن به داستان سرایی است. فقدان رنگ باید با برند و داستان طراحی شما هماهنگ باشد تا واقعاً مؤثر باشد. در غیر این صورت، می تواند کاربران را تا حدودی سردرگم یا سردرگم کند.

در هر یک از این مثال ها، استفاده از سیاه و سفید هدفی دارد و هر طراحی وب سایت به روشی متفاوت با هدف و نتایج متفاوتی با آن مقابله می کند.

میشل بنزر کار خود را با یک حلقه ویدیویی سیاه و سفید زیبا که به تصاویر رنگی هدایت می‌شود، به نمایش می‌گذارد. ماهیت واضح ویدیوی سیاه و سفید به تمرکز روی تصاویر رنگی در هنگام ظاهر شدن کمک می کند. این یک نمونه کلاسیک از کنتراست برای تأثیرگذاری است که به خوبی انجام شده است.

میشل بنزر

لوسیانو د کرسنزو همچنین از یک مفهوم سیاه و سفید برای سایت شخصی خود استفاده می کند و با دو تصویر از خود که با چندین دهه از هم فاصله گرفته اند، پیشتاز است. در حالی که طراحی دارای مقداری رنگ در زیر طومار است، تصاویر با زیبایی کلی ساده توجه شما را به خود جلب می کنند. بین عکس های سیاه و سفید و طراحی روشن و مشکی، همه چیز برای تسهیل خواندن ایجاد شده است.

لوسیانو د کرچنزو

Boathouse یک نمونه کار شخصی نیست، اما کار یک آژانس برند را برجسته می کند. این طرح دارای یک کلاژ با تعداد زیادی تصاویر سیاه و سفید است که به عنوان یک جلب توجه بر روی صفحه نمایش متحرک می شوند. قرارگیری و سبک متن در ناحیه قهرمان با تصاویر بی رنگ حس زیبایی به طرح می دهد.

آژانس قایقران

هر سه این طرح ها از سیاه و سفید شروع می شوند و به رنگ های اضافی روی طومار تبدیل می شوند. این کار با هدف انجام می شود. تصاویر سیاه و سفید بیش از حد ممکن است احساسی بد و بی روح به نظر برسند، در حالی که چرخش از سیاه و سفید به رنگی دارای نوعی جلوه “جادوگر شهر اوز” است که به طرح جان می بخشد.

3. Brights بازگشته اند

اگر فکر می کردید رنگ های روشن از بین رفته اند، در اشتباهید. آن ها برگشتند!

رنگ‌هایی که پالت‌های طراحی متریال را محبوب کردند – بله، صورتی و بنفش در میان آنها – در حال بازگشت به انواع پروژه‌های طراحی وب‌سایت هستند. (و ما به نوعی آنها را دوست داریم.)

چیزی تازه و شاد در رنگ های روشن وجود دارد که نادیده گرفتن آن سخت است. آنها برای همه چیز از سایت های نمونه کارها گرفته تا صفحات فرود برنامه به خوبی کار می کنند. تنها چالش واقعی با این روند رنگ، پتانسیل ایجاد یک ترکیب نه چندان عالی از رنگ ها به دلیل رنگ های برند شما است. (پس مراقب باشید.)

جوزف یوسپ از ترکیبی سرگرم کننده از رنگ و متن بزرگ برای جلب توجه استفاده می کند. حرکت ظریف هم ضرری ندارد.

جوزف یوسپ

Function and Form از رنگ پس‌زمینه خنثی‌تری استفاده می‌کند و با گرافیک‌های روشن هماهنگ می‌شود. چندین صفحه متحرک عناصر مختلفی را معرفی می کنند که بسیاری از آنها دارای پالت های رنگی مشابه هستند.

عملکرد و فرم

Say Social رنگ و انیمیشن جالب را با هم ترکیب می‌کند – به دنبال تک‌شاخ UX در پایین صفحه چرخ ناوبری بگردید – به گونه‌ای که شما را وادار به کلیک کردن در اطراف می‌کند. این طرح از تغییرات متعدد در تم های رنگی با رنگ ها و تن ها استفاده می کند که باعث می شود همه چیز با انواع گزینه های دو رنگ و روشن کار کند.

بگو اجتماعی

نتیجه

در حالی که تغییرات تجربه کاربر برای افراد ضعیف نیست، اما می توانند تأثیر زیادی بر طراحی و پروژه های شما داشته باشند. برای اکثر اصلاحات وب سایت، این چیزی نیست که ما توصیه می کنیم، اما این ایده ها هنگام برنامه ریزی پروژه های جدید عالی هستند.

همین را می توان برای هر دو گرایش رنگی که در اینجا نشان داده شده است، گفت. استفاده از تصاویر سیاه و سفید یک انتخاب متمایز است، همانطور که یک پالت رنگ فوق العاده روشن در انتهای دیگر طیف است.

امیدواریم این ایده‌ها به شما انگیزه دهد تا با برخی از پروژه‌های طراحی وب‌سایت آینده خود چیز جدیدی را امتحان کنید.

کری کازنز

کری کازنز یک نویسنده مستقل با بیش از 10 سال تجربه در صنعت ارتباطات، از جمله نوشتن برای نشریات چاپی و آنلاین، و طراحی و ویرایش است. می توانید با کری در توییتر ارتباط برقرار کنید @carriecousins.


]
منبع: https://www.webdesignerdepot.com/design-trends-april-2024/