معرفی انواع کیبورد کامپیوتر ویرگول

برای باز کردن سریع تر تنظیمات میتوانید دکمه های ترکیبی Windows + I را فشار دهید. منویی برای شما باز میشود که گزینه های زیادی در آن نمایش داده میشود . اگر به دنبال فیلم هایی آموزشی در حوزه ویندوز هستید حتما پکیج آموزش ویندوز آموزشگاه آریا تهران را از دست ندهید. علاوه بر نحوه تایپ،‌ شما باید املای درست همزه در فارسی را نیز بدانید. از ۵ تا بهترین برنامه و سرویس های اصلاح غلط املایی فارسی آنلاین و آفلاین استفاده کنید.

کیبورد مخصوص بازی استیل سریز مدل Apex Pro ا SteelSeries Apex Pro (US- Mechanical Gaming Keyboard

فناوری صفحه کلید نوری با استفاده از ابزار انتشار نور و حسگرهای نوری برای شناسایی کلیدها استفاده می‌کند. بیشتر منتشرکننده‌ها و حسگرها در اطراف بر برد مدار چاپی سوار شده‌اند. نور از سمتی به سمت دیگر درون صفحه کلید حرکت می‌کند و تنها بوسیلهٔ کلیدها متوقف می‌شوند. بیشتر صفحه کلیدهای نوری به دو پرتو نور (پرتو افقی و عمودی) برای شناسایی کلیدهای حقیقی نیاز دارند. برخی از صفحه کلیدهای نوری از ساختار کلید ویژه‌ای برای سد کردن نور در یک الگوی معین و اجازه عبور به تنها یک پرتو نور در هر ردیف از کلیدها (بیشتر پرتو عمودی) استفاده می‌کند. موارد متعددی وجود دارد که هنگام خرید این وسیله باید مورد توجه قرار گیرد.

سازندگان این نوع کیبوردها امروزه آن‌ها را در مدل‌های متنوع و برای طیف‌های مختلف کاربران مانند گیمرها، کاربرانی که ارگونومی برایشان اهمیت دارد یا کاربرانی که کارایی کیبورد برایشان مهم است می‌سازند. با این حال برای استفاده از کیبوردها باید با یک سری اصول و یا حتی آموزش اولیه آشنا شوید تا بتوانید از تمام کلیدهای کاربری آن به بهترین شیوه ممکن استفاده کنید. کیبوردها ازنظر کاربری به چهار نوع گیمینگ، استاندارد، ارگونومیک و نام‌پد تقسیم می‌شوند. فعالسازی کیبورد مجازی فارسی در ویندوز ۷ تفاوت هایی با ویندوز ۱۰ و ۸ دارد که باز هم چندان کار دشواری نیست و به راحتی میتوانید این کار را انجام دهید.

Razer BlackWidow V3 Pro Wireless Keyboard

یکی از عوامل تعیین اندازه یک صفحه کلید وجود کلیدهای تکراری، مانند یک صفحه کلید عددی جداگانه، برای راحتی است. علاوه بر این اندازه صفحه کلید که تا چه حد یک سیستم استفاده می‌شود بستگی دارد. در جایی که یک عمل از ترکیب یا دنباله یا فشار کلید به‌طور هم‌زمان (با کلید تغییر دهنده، پایین را ببینید) تولید می‌شود یا جای که یک کلید را چندبار می‌فشارند، متفاوت است. قبل از آنکه از کیبورد استفاده کنید، باید از متصل شدن آن به کامپیوتر مطمئن شوید.

  • صفحه‌ کلید اپل در مک به‌طور پیش‌فرض دارای کلیدهای چندرسانه‌ای برای تنظیم پخش یا مکث، عقب یا جلو و تنظیم صدا است.
  • یکی دیگر از روش های فعال سازی کیبورد مجازی ویندوز ۱۰ استفاده از Command Prompt برای باز کردن کیبورد مجازی می باشد، برای این کار به بخش start بروید و سپس CMD را تایپ کنید.
  • برای جزئیات بیشتر درباره این ویژگی‌ها، اطلاعاتی را که به همراه صفحه‌کلید یا رایانه‌تان ارائه شده است، بررسی کنید یا به وب‌سایت سازنده بروید.
  • در بعضی از کیبوردها این کلید برای حرف پ و در بعضی دیگر برای حرف ژ است که شما باید آن را امتحان کنید.
  • در برخی از مدل‌های کیبورد مخصوص تایپ، جایگاهی در قسمت پایین کیبورد تعبیه شده‌است تا کاربران در هنگام تایپ، دست خود را بر روی آن قرار داده و در دراز مدت خستگی کمتری را دربرداشته باشد.

یک کیبورد گیمینگ مناسب، بر عملکرد شما در بازی، سرعت واکنش شما به اتفاقات و فضای ظاهری بازی، تأثیر بسیار زیادی دارد. این کیبوردها همان طراحی صفحه‌کلیدهای کوئرتی را دارند، با این تفاوت که کاملا انعطاف‌پذیر می‌باشند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را تا کرده و حمل کنید. کار کردن با این کیبوردها خیلی راحت نیست و بنابراین، خرید کیبورد ژله‌ای را تنها به کسانی توصیه می‌کنیم که می‌خواهند کیبورد خود را با خود حمل کنند. همچنین گاهی صدای موس برای بعضی افراد میتواند جز زجر آور ترین صداها باشد که در این زمان باید برای غیر فعال کردن کیبورد مجازی دست به کار شوید که در ادامه به روش های غیر فعال کردن صفحه کلید مجازی خواهیم پرداخت. برای فعال کردن کیبورد مجازی ویندوز ۷ شما نمیتوانید از طریق Taskbar اقدام کنید بلکه باید روی Start کلیک کرده و در بخش Search programs and files عبارت on screen keyboard را تایپ کنید. یکی از سولاتی که در بخش کامنت ها از ما میپرسند این است چگونه صفحه کلید مجازی ویندوز ۱۰ را فعال کنیم؟ در ادامه به اموزش اوردن کیبورد روی صفحه کامپیوتر خواهیم پرداخت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار