مشتریان آزادی طراحی وب سایت بیشتری را طلب می کنند

مشتریان آزادی طراحی وب سایت بیشتری را طلب می کنند

طراحان وب دوست دارند ساخته های خود را برای مشتری اثبات کنند. همه چیز در مورد جلوگیری از دستکاری یک مشتری سرکش از طرح یا ویژگی است. به هر حال، وقتی همه چیز خوب به نظر می رسد، همه خوشحال می شوند.

این عمل درخواست های پشتیبانی فنی را به حداقل می رساند. یا حداقل آن را انجام داد.

این روزها به نظر می رسد که مشتریان مشتاق تجربه طراحی هستند. هر چه بیشتر ویژگی ها را قفل کنیم، آنها بیشتر ناامید می شوند. این یک روند رو به رشد در تجارت آزاد من بوده است.

من اغلب سوالات طراحی را از مشتریان دریافت می کنم. آنها می خواهند بدانند که چگونه طرح بندی های خاصی ایجاد کنند. یا نحوه جاسازی ویدیو یا سایر محتوای شخص ثالث.

این نشان دهنده تغییری نسبت به گذشته است. بنابراین، چرا مشتریان به طور ناگهانی علاقه مند می شوند که خودشان این کار را انجام دهند؟ من چند تا نظریه دارم! من همچنین به این فکر می کنم که چه کاری می توانیم برای رفع این نیاز انجام دهیم.

استاندارد بالاتری برای طراحی وب وجود دارد

مشتریان امروزی مشتریان مشتاق وب هستند. برخی در کنار اینترنت بزرگ شده اند. بنابراین، آنها دارای مجموعه ای متفاوت از حساسیت ها هستند.

قبلاً وب یک چیز جدید بود. مشتریانی که بیش از 10 سال پیش به آنها خدمت کردم با تجربه کاربر (UX) هماهنگ نبودند. اگر چیزی وجود داشت، آنها ویژگی هایی را خواستند که در این زمینه مخالف بود.

مطمئناً، من هنوز درخواست هایی برای چنین ویژگی هایی دریافت می کنم. اما به میزان قابل توجهی کاهش یافته اند.

من اغلب از افرادی می شنوم که می خواهند یک ظاهر خاص را تکرار کنند. آنها یک صفحه آرایی شبیه به یک برند یا رقیب بزرگ می خواهند.

درست است، آنها ممکن است این نتایج را با بودجه بسیار کمتری بخواهند. اما آنها ایده ای از نحوه ظاهر و عملکرد یک وب سایت دارند. و مایل ها از طراحی های بی نظم گذشته فاصله دارد.

مشتریان با طراحی بهتر احاطه شده اند. و برای خودشان هم همین را می خواهند.

طراحی وب به بلوغ رسیده است - مشتریان توجه کرده اند.

ابزارهای بدون کد نوید یک تجربه بهتر را می دهند

در سال های اخیر شاهد هجوم ابزارهای طراحی مبتنی بر مرورگر بوده ایم. سیستم‌های اختصاصی مانند Wix خود را به عنوان راه‌حل‌های همه کاره به بازار عرضه می‌کنند. حتی برنامه های منبع باز مانند وردپرس با ویرایشگرهای سایت و بلاک خود وارد بازی شده اند.

پیام این است که هر کسی می تواند یک وب سایت بسازد. مطمئنا، واقعیت ممکن است مبهم باشد (و هیچ اشاره ای به کیفیت وجود ندارد). اما این ابزارها سطح انتظار را بالا برده اند.

برای برخی از صاحبان وب سایت، داشتن یک سایت دیگر کافی نیست. آنها همچنین می خواهند محتوا ایجاد کنند و ظاهر را شخصی سازی کنند. مشتریان توانمند، بله!

با این حال، این یک موقعیت کمتر از ایده آل برای طراحان وب است. ما می خواهیم مشتریانمان کارهای بزرگی را با سایت های خود انجام دهند. اما تمام این آزادی تازه یافته بهایی دارد.

این ابزارها ساخت یک چیدمان سفارشی را آسان تر می کنند. اما همه چیز می تواند به سرعت از کنترل خارج شود.

من این را با ویرایشگر بلاک وردپرس دیده ام. چیزهای زیادی برای دوست داشتن در مورد آن وجود دارد. با این حال، موفقیت را تضمین نمی کند. کسانی که با طراحی آشنا نیستند می توانند خود را در گوشه ای نقاشی کنند.

به عنوان مثال، چیدمان های ساختمانی که نگهداری آنها سخت است. یا به طور تصادفی یک بلوک را به فضای نامناسبی بکشید. همه چیز برای امنیت شغلی ما خوب است. نه برای سلامت روان ما.

بله، هر کسی می تواند با ابزار بدون کد بسازد. اما هنوز هم برای انجام این کار به فکر و آینده نگری دقیق نیاز است. به همین دلیل است که قفل کردن چیزها همچنان بسیار جذاب است.

ویرایشگر بلاک وردپرس به کاربران اجازه می دهد بدون دانستن کد، طرح بندی های سفارشی ایجاد کنند.

طراحان وب چه کاری باید انجام دهند؟

ما می خواهیم مشتریان خود را راضی نگه داریم. بعلاوه، ما فقط می توانیم سخنرانی های زیادی انجام دهیم. بنابراین، چگونه می‌توانیم انعطاف‌پذیری مورد نظر مشتریان را فراهم کنیم و در عین حال از سایت آنها نیز محافظت کنیم؟

چند ایده وجود دارد که به ذهن می رسد:

با انعطاف پذیری در ذهن بسازید

من یک طراح بسیار هدفمند هستم. من دوست دارم ویژگی هایی بسازم که با نیازهای اعلام شده مشتری مطابقت داشته باشد. اما گاهی اوقات، این منجر به عدم انعطاف می شود.

یک مشتری سعی می کند از یک ویژگی به روشی استفاده کند که من قصد نداشتم. نتیجه اغلب یک ناامیدی برای هر دو طرف است.

درسی که در اینجا وجود دارد ساختن با در نظر گرفتن انعطاف پذیری است. راه های دیگری را در نظر بگیرید که یک مشتری ممکن است از یک ویژگی استفاده کند. سپس، گزینه هایی برای کارکرد آن ارائه کنید.

بلوک های سفارشی وردپرس نمونه خوبی هستند. به جای ایجاد یک بلوک با گزینه طرح بندی منفرد، مایل بیشتری را طی کنید. طرح بندی ستون و ردیف را اضافه کنید. اجازه دهید انواع مختلف محتوا وارد شود.

این گام‌های کوچک می‌تواند مشکلات موجود را کاهش دهد. مشتریان مجبور نخواهند بود که خارج از چارچوب فکر کنند – آنها از قبل همه چیزهایی را که نیاز دارند در اختیار خواهند داشت.

سرمایه گذاری در آموزش مشتری

ابزارهای طراحی قدرتمندتر از همیشه هستند. این چیز خوبی است. با این حال، یک مشتری با نیت خوب می تواند از آنها برای ایجاد خرابی استفاده کند.

وقتی مردم بهتر بدانند، بهتر عمل می کنند. بنابراین، آموزش می تواند به همان اندازه قدرتمند باشد.

با مشتریان بنشینید و اصول اولیه را به آنها آموزش دهید. اسنادی را ارائه دهید که بهترین شیوه ها و مواردی را که باید از آنها اجتناب کنید را بیان می کند.

البته همه وقت ندارند این کار را انجام دهند. در این صورت، ممکن است از یک منبع شخص ثالث برای کمک استفاده کنید. فهرستی از فیلم ها و آموزش ها را تهیه کنید تا مشتریان را در مسیر درست قرار دهید.

باز هم، پیشگیری بهترین دارو در اینجاست.

قفل کردن آنچه شما می توانید

هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که ما باید از قفل کردن چیزها دست برداریم. یک وب‌سایت بدون مشتری هنوز یک هدف عالی است. هرچند ممکن است مجبور باشیم گزینشی تر باشیم.

ابزارهایی مانند ویرایشگر بلاک وردپرس دارای ویژگی قفل کردن هستند. می توانید از آن برای جلوگیری از این عواقب ناخواسته استفاده کنید. افزودن الگوهای بلوک نیز می تواند نیاز به ایجاد طرح بندی های سفارشی را برآورده کند.

همچنین ممکن است به دنبال محدود کردن مجوزهای کاربر باشید. اگر قسمتی وجود دارد که مشتری هرگز نباید آن را لمس کند – به آنها دسترسی آسان ندهید.

در مورد حیاتی ترین جنبه های سایت فکر کنید و بر اساس آن عمل کنید.

به مشتریان خود کمک کنید تا بهترین روش ها را برای کار با وب سایت خود بیاموزند.

طراحان وب باید در جایی که هستند با مشتریان ملاقات کنند

مشتریان طراحی وب امروزی می خواهند کارهای بیشتری با سایت خود انجام دهند. مطمئنا، آنها از ما می خواهند که چیزی زیبا و کاربردی برای آنها بسازیم. اما آنها همچنین می خواهند توانایی انجام آن را خودشان داشته باشند.

در این مورد بازگشتی وجود ندارد گربه در حال حاضر از کیف خارج شده است. بنابراین، ما باید با این انتظارات سازگار شویم.

ما می توانیم با کمی آینده نگری به این مهم برسیم. نحوه تعامل مشتریان با وب سایت خود را پیش بینی کنید. ویژگی هایی بسازید که می توانند در برابر هر چیزی که به آن پرتاب می کنند مقاومت کنند.

ما همچنان اشتباه خواهیم کرد بعلاوه، برخی از مشتریان مستعد حوادث ناگوار خواهند بود. با این حال، این تجربیات فرصت های یادگیری هستند. آنها را بگیرید و به تکامل خود ادامه دهید. پس از همه، مشتریان ما کند نمی شوند.


بالا

]
منبع: https://speckyboy.com/clients-demand-more-web-design-freedom/