فیلتر دستگاه تصفیه آب

این فیلتر باعث از بین رفتن موجودات ریز موجود در آب می شود. این فیلتر نقش بسیار مهمی در تولید آب شرب دارد زیرا استفاده از کربن های غیراکتیو(ذغال سنگ خام) باعث بو گرفتن آب، ایجاد یک لایه شبیه روغن روی آب، و باعث از بین رفتن غشای ممبران و در نهایت کیپ شدن و از بین رفتن ممبران می گردد. از بین بردن مواد فیزیکی موجود در آب به خاطر اینکه در مراحل اول تصفیه آب باید صورت بگیرد به همین خاطر فیلترهای تصفیه آب صنعتی از نوع پلی پروپیلن را در همان مرحله اول روی دستگاه نصب میکنند.

توجه: در تولید این فیلتر از درصدی مواد برای شکل دهی آن استفاده می شود. در این زمان همزمان مقداری از مواد معدنی محلول در آب وفیلتر مرحله 6 املاح مفید هم از آب فیلتر مرحله 6خارج می شوند و آب کمی مزه تلخی به خود می گیرد. نکته بسیار مهم در قیمت فیلتر تصفیه آب فیلتر مرحله اول نحوه تهیه آن از مواد مخصوص پلی پروپیلن می باشد که حتما از جنس پلاستیک pp باشد و از چسب در آن استفاده نشود. فیلترهای با وزن سنگین معمولا ذغال سنگی می باشند و از خود دوده خارج می کنند، ظاهر درستی ندارند، معمولا واشر لاستیکی آنها شکل و ظاهر سالمی ندارند و پوسته پلاستیکی آنها نرم و غیر فودگرید (پلاستیک رده خوراکی) می باشد. ساده ترین راه شناسایی فیلتر کربن بلاک شکل ظاهری آن می باشد. اسمز یک فرایند طبیعی است که در آن آب خالص از طریق یک غشای نیمه تراوا از محلولی که غلظت آن کمتر است به محلولی که غلظت آن بیشتر است نفوذ می کند.

انواع فیلتر تصفیه آب

فیلتر مرحله 5تصفیه آب فیلتر تصفیه آب ظرفیت معمولی این فیلتر بر مبنای میزان مصرف یا بر اساس تایم زمان مصرف میباشد اگر مصرف بسیار بالایی دارید باید بر اساس مصرف به لیتر یا گالن که بر روی لیبل فیلتر درج شده محاسبه گردد که به طور معمول فیلتر مرحله 5تصفیه آب10000 لیتر میباشد. زمان تعویض این فیلتر بسته به میزان مصرف، نوع آب، میزان املاح در آب و حجم مصرف و نوع انتخاب پیش تصفیه1و2و3 عمر مفیدی بین 1 تا 2 سال دارند.

خرید دستگاه تصفیه آب

ساخت و تولید از پوسته میوه جات سخت مانند نارگیل که در کشورهای آسیای جنوب شرقی به وفور یافت می گردند و باحرارت دهی در محیط خلع و ایجاد ذغالی پوک و تو خالی با قدرت جذب بسیار بالامی باشد که به اصطلاح کربن اکتیو با دانه بندی های متفاوت ریز و درشت و پودری و میله ای در بازار موجود می باشد و کاربرد ویژه ای در صنایع آب آشامیدنی و دستگاه تصفیه هوا را دارا می باشند. در صورتی که فیلتر مرحله اول به سرعت اشباع شود املاح درشت، رسوبات، شن و ماسه و زنگ لوله از مرحله اول عبور کرده و میتواند هم به قطعات دستگاه شما آسیب رسانده هم کیفیت آب خروجی تصفیه شده را کاهش دهد.

فیلتر مرحله ۵ یا پست کربن که به فیلتر پست کربن یا T33 و فیلتر کربن نهایی معروف است وظیفه حذف بو ماندگی آب بعد از عبور از مخزن ذخیره را برعهده دارد. عدم تعویض به موقع این فیلتر باعث رشد جلبک و باکتری در داخل پوسته ممبران و بو گرفتن و آلوده شدن آب خروجی میگردد. از بین برنده کدورت، ترکیبات شیمیایی متغیر، کلر، جیوه، سرب و آفت کش ها و آزبست و طعم و بو و مزه آب می باشد. دستگاه های تصفیه آب و یا همان آب تصفیه کن های بسیاری توسط برندهای و کشورهای مختلف ساخته میشوند. که ابتدا توسط شرکت داوDow امریکا تولید گردید و انحصارا تعداد محدودی از کشورهای پیشرفته تکنولوژی ساخت آنها را دارند.

دستگاه تصفیه آب خانگی

سایز استاندارد این فیلتر ها رزوه 1/4 خرید دستگاه تصفیه آب اینچ میباشد. شرکت تصفیه آسا علاوه بر گارانتی بدون قید و شرط قطعات برای برند مینروا Minerva تضمین قیمت نیز ارائه مینماید زیرا این محصول استاندارد و اورجینال را با قیمت تضمین شده عرضه میکند. محصولات تصفیه آسا تماما دارای گارانتی بی قید و شرط یک ساله هستند و خدمات ارزنده ای را نیز در اختیار شما قرار می دهند. شما به عنوان یک خریدار خوب است به این بسته بندیها و ظاهر بهتر توجه کرده و فریب نخورید.

انواع دستگاه تصفیه آب

در مصارف بالا از فیلترهای پهن استفاده می گردد و در مصارف خانگی فیلترهای ۱۰و۱۱ اینچ باریک استفاده می گردد که در قیمت مرحله 5 یا پست کربن بسیار نقش دارند. اما کربن بلاک یا همان کربن بوسیله مواد چسبی رزین های مخصوص بصورت یک استوانه فشرده با قدرت جذب بسیار بالا جهت جلوگیری از ورود هرگونه ذرات به مرحله بعد ساخته می شود. و برای این منظور فیلتر مینرال ساخته شده است که بصورت پوسته ای با ورودی و خروجی مستقیم از لابه لای سنگ های معدنی و مواد معدنی عالی (آلی) تشکیل شده است. فیلتر هرچقدر تراکم و قطر کمتری داشته باشد قیمت پایین تری خواهد داشت و جذب مواد آن کمتر است و همچنین احتمال عبور گل و لای بیشتر می گردد. ساخت و تولید مواد اولیه در فیلتر ممبران دارای تکنولوژی بسیار بسیار بالایی است. سوم: سایز و حجم فیلتر که در دو سایز باریک و پهن در طول ۱۰و۱۱ اینچ تولید می گردند.

قیمت فیلتر تصفیه آب

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی مینروا با توجه به کارایی و کیفیتی که دارد بسیار مناسب و مقرون به صرفه است. توجه : همیشه جهت بستن مجدد این فیلتر ها از نوار تفلون به روی دنده ها استفاده نماییم که از چکه کردن آب جلوگیری نماییم. پس از انجام این کار و با توجه به میزان آب تصفیه مورد نیاز و همچنین فشار آب منطقه می توان از بین دستگاه های مختلف، یکی را مطابق با شرایط آب و البته میزان بودجه انتخاب کرد. توجه داشته باشید که معمولا قطعات به کار رفته در مدل های رومیزی، مخصوص همان مدل هستند و در صورتی که زمان تعویض فیلتر تصفیه آب آن ها فرا رسد و یا قطعه ای دچار مشکل شود، احتمال دارد که برای تهیه ی این محصولات با مشکل مواجه شوید.

یکی از مزایای برند مینروا فیلتر داشتن نماد اصالت و هولوگرام اصلی فیلتر ممبران آن است که کار تشخیص دستگاه اصل از تقلبی را برای خریدار راحت می کند. تمامی فیلتر های موجود در فروشگاه تصفیه کده دارای گارانتی کیفیت و اصالت کالا می باشد. بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی دستگاهی است که دارای ابزارها و امکانات لازم برای 8 مرحله تصفیه آب و دارای گارانتی و خدمات پس از فروش و قیمت مناسب باشد. دستگاه تصفیه آب تایوانی دارای گواهینامه ها و استانداردهای معتبر جهانی نظیر FDA، WQ، CE و NSF میباشد. سه آیتم در مشخص کردن قیمت فیلتر پست کربن نقش دارند اول: نوع جنس کربن بکار رفته، کربن اکتیو ۱۰۰% گیاهی یا درصدهای متفاوت یا کربن های غیر گیاهی (ذغال سنگی) دوم: درصد خلوص کربن شسته شده (بدون آب سیاه و کدورت) باشد و یا دارای آب سیاه و کدورت بعد از نصب شدن از خود آب سیاه (آب کربنی) خارج کند.

خرید تصفیه آب

فیلترمرحله ۶ یا مینرال در واقع برای بهبود طعم و مزه آب به دلیل حذف یون ها و مواد معدنی محلول در آب که به دلیل جداسازی مواد شیمیایی نظیر نیترات، آرسنیک و … این آب تصفیه کن از فیلتر تصفیه پروپیلن برای از بین بردن رسوبات، فیلتر کربن پودری برای حذف مواد شیمیایی و کلر، فیلتر کربن بلاک برای از بین بردن بو و مزه ی بد آب، فیلتر تصفیه آب ممبران آن برای حذف املاح و سختی آب ناشی از فلزات و مواد جامد، فیلتر تصفیه آب پست کربن برای از بین بردن بو و مزه ی بد آب درون منبع و فیلتر مینرال جهت حفظ مواد و املاح معدنی آب تشکیل شده است. تولید فیلتر کربن بلاک نیاز به تکنولوژی بالایی برای ساخت یک فیلتر با کیفیت و خلوص بالا را دارد و متاسفانه بعضی از افراد سودجو با استفاده از مواد غیر استاندارد اقدام به تولید این فیلتر می نمایند که این مواد متفرقه برای سلامتی مضر می باشد.