طراحی بد وب سایت چه تاثیرات منفی بر من دارد…

طراحی بد وب سایت چه تاثیرات منفی بر من دارد…

پروفایل Dmytro Spilka.

29 مارس 2024

انتظارات مصرف کنندگان برای یک تجربه وب سایت واکنش گرا، همهجانبه و از نظر بصری جذاب هرگز بالاتر نبوده است. در واقع، 72٪ گزارش می دهند که یک وب سایت بد طراحی شده بر نظر آنها در مورد یک تجارت تأثیر می گذارد.

اگر وب سایت شما بد طراحی شده باشد، ممکن است مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید، پول هدر دهید، نرخ پرش را افزایش دهید، نرخ تبدیل را کاهش دهید و به رتبه بندی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آسیب بزنید.

طراحی بد وب سایت چه تاثیرات منفی بر کسب و کار من دارد؟

بنابراین، بدیهی است که طراحی وب سایت بد می تواند بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارد. در این مقاله به این خواهیم پرداخت که چه چیزی باعث بد بودن طراحی وب سایت می شود و چهار اثری که می تواند داشته باشد.

چه چیزی باعث طراحی وب سایت بد می شود؟

طراحی وب در مورد چیدمان، برندسازی، رابط کاربری (UI)، محتوا و تجربه کاربری (UX) است. در اینجا چند مثال و زمینه های بهبود آورده شده است:

  • عدم سازگاری با موبایل چسبیدن به یک نوع دستگاه یک رویکرد طراحی وب منسوخ شده است. 85 درصد از بزرگسالان انتظار دارند که یک وب سایت در موبایل به همان اندازه روی دسکتاپ خوب به نظر برسد.
  • استفاده یا پیمایش مشکل است. این امر مشتریان را در یافتن محصولات یا اطلاعات مورد نظر خود دشوار می کند. 42 درصد از مردم یک وب سایت را به دلیل عملکرد ضعیف آن ترک می کنند.
  • طراحی یا نام تجاری ناسازگار. ظاهر بصری یکی از اولین عناصری است که بازدیدکنندگان هنگام باز کردن سایت شما متوجه آن می شوند. بنابراین، یک رنگ مشخص، مانند سبز استارباکس یا بنفش کادبری، می تواند شناخت برند را تا 80 درصد افزایش دهد.
  • چیدمان به هم ریخته. 38 درصد از کاربران وب‌سایتی را ترک می‌کنند که طرح‌بندی نامناسبی دارد. حذف عناصر غیر ضروری و کاهش بهم ریختگی بصری را در نظر بگیرید.
  • لینک های خراب 73.72 درصد از افرادی که به صفحه خطای 404 می رسند، وب سایت را ترک می کنند و باز نمی گردند.
  • پاپ آپ ها یا تبلیغات بیش از حد. این امر سفر مرور بازدیدکننده را مختل می کند. 58 درصد گفتند که تبلیغات پاپ آپی که تجربه وب را مختل می کنند، “آزاردهنده ترین نوع تبلیغات دیجیتالی” هستند.
  • سرعت بارگذاری پایین تقریباً 70٪ از مصرف کنندگان اذعان دارند که سرعت صفحه بر آمادگی آنها برای خرید از یک خرده فروش آنلاین تأثیر می گذارد.

دانیل کی چونگ، مدیر ارشد سئو در Adobe، می‌گوید: «از آنجایی که مصرف‌کنندگان از نظر زمان فقیرتر می‌شوند و دامنه توجه کاهش می‌یابد، صفحاتی که بلافاصله بارگیری نمی‌شوند می‌تواند به این معنا باشد که مشتری از خرید از (آن) سایت خودداری می‌کند.

برای جلوگیری از طراحی بد وب سایت، تجربه کاربری را در اولویت قرار دهید، آزمایش قابلیت استفاده را انجام دهید، بازخورد جمع آوری کنید، با روند طراحی همراه باشید، سرعت وب سایت را بهینه کنید، از ناوبری ساده استفاده کنید و از ثبات و صحت بصری اطمینان حاصل کنید.

4 اثر منفی طراحی بد وب سایت بر کسب و کار شما

اعتبار شما را کاهش می دهد

قضاوت مصرف کننده در مورد اعتبار وب سایت شما بر اساس طراحی کلی آن 75 درصد است. این بدان معناست که کسب و کار شما و محصولات یا خدمات آن بر اساس کیفیت و حرفه ای بودن طراحی وب سایت شما ارزیابی می شود.

اگر وب سایت شما دارای خطاهای محتوایی، تصاویر با کیفیت پایین، نام تجاری ناسازگار یا سرعت بارگذاری پایین صفحه باشد، بازدیدکنندگان از معتبر بودن کسب و کار شما سوال خواهند کرد.

به‌علاوه، اگر وب‌سایت شما نیاز به به‌روزرسانی داشته باشد، فاقد محتوا یا لینک‌های خراب باشد، بازدیدکنندگان ممکن است تصور کنند که شما دیگر یک کسب‌وکار فعال نیستید.

آنجلا اسکوبار، مدیر محتوا در HPOne، گفت: «دو عامل اساسی برای ایجاد اعتبار شما، اعتماد و تخصص هستند. اگر سایت شما بازدیدکنندگان را نسبت به تجربه و دانش (تخصص) شما و اینکه اطلاعاتی که در سایت شما پیدا می کنند صادقانه و قابل اعتماد است (قابل اعتماد) متقاعد می کند، شما این قدرت را دارید که بر رفتارها و نگرش آنها نسبت به برند خود تأثیر بگذارید. آنها اطلاعات شخصی خود را در اختیار شما قرار می دهند، مجدداً از سایت شما بازدید می کنند و نظرات مثبتی در مورد شما و برند شما دارند. اگر سایت شما فاقد اعتبار است، منتظر عکس العمل های مخالف بازدیدکنندگان باشید.»

پول شما را هدر می دهد

اگر طراحی بد وب سایت شما مشتریان بالقوه را از یافتن شما، کاوش در محصولات یا خدمات شما و انجام اقدامات بازدارد، فروش و درآمد خود را از دست می دهید. شما همچنین پول را در موارد زیر هدر می دهید:

  • استراتژی های بازاریابی. خجالت آور است که برای بازاریابی پول خرج کنید تا مشتریانی را جذب کنید که پس از آن تصمیم می گیرند به دلیل طراحی بد وب سایت چیزی نخرند.
  • طراحی سایت. اگر برای طراحی وب سایت خود به شخصی پول پرداخت کرده اید و هنوز آنقدر بد است که بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل نمی شوند، پس چه هدر دادن پول است.
  • میزبانی وب. اگر لینک های شکسته را تعمیر نمی کنید، محتوا را به روز نمی کنید و وب سایت خود را برای موبایل بهینه نمی کنید، پس میزبانی وب سایت خود به صورت آنلاین هیچ فایده ای ندارد.
  • محتوا. اگر به شخصی پول می دهید تا محتوای وبلاگی را بنویسد که پر از اشتباهات املایی و گرامری است، باید دوباره ارزیابی کنید.

باعث از دست دادن مشتریان بالقوه می شود

88 درصد از مصرف کنندگان گفتند که پس از یک تجربه آنلاین منفی، احتمال کمتری برای بازگشت به وب سایت دارند. این بدان معناست که بازدیدکنندگانی که از سرعت بارگذاری پایین صفحه، پنجره‌های بازشو یا تبلیغات بیش از حد، لینک‌های شکسته یا مشکلات ناوبری ناامید شده‌اند، وب‌سایت شما را ترک می‌کنند و دیگر برنمی‌گردند.

مصرف‌کنندگان می‌خواهند در چند مرحله آسان و قابل درک به سرعت به اهداف خود برسند. آیا دوست دارید زمانی را صرف جستجو در یک وب سایت نامرتب، سازمان نیافته و بد طراحی کنید، زمانی که می توانید چیزی را از یک شرکت دیگر تنها با چند کلیک بخرید؟

لورن پاتل، مشاور بازاریابی دیجیتال در Wizard Pi، می‌گوید: «بازداشتن این بازدیدکنندگان از وب‌سایت شما به‌طور خودکار شانس هر کسب‌وکاری را از آن‌ها کاهش می‌دهد، اگر از آنچه می‌بینند تحت تأثیر قرار نگیرند. اگر کسی نمی تواند نحوه عملکرد وب سایت شما را درک کند، احتمالاً رقبای شما را بررسی می کند و به جای آن محصولات یا خدمات آنها را انتخاب می کند – چیزی که هیچ کس نمی خواهد تجربه کند!

بر رتبه بندی SEO شما تأثیر می گذارد

هنگامی که یک شرکت تصمیم می گیرد آنلاین شود، باید یک استراتژی SEO ایجاد کند.

با این حال، طراحی بد وب سایت می تواند تلاش های استراتژی سئوی شما را به لطف برخی از عوامل رتبه بندی گوگل، مانند:

  • محتوای با کیفیت گوگل برای محتوای باکیفیت، آموزنده و مرتبط رتبه بالایی دارد.
  • تجربه ی کاربر. گوگل از نظر وب سایت هایی با کاربری آسان و لذت بخش که تجربه خوبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند رتبه بالایی دارد.
  • نرخ پرش. فقط برخی از افراد موافق هستند که نرخ پرش برای سئو مهم است، اما صفحات با نرخ پرش بالا احتمالاً رتبه خوبی برای آن کلمه کلیدی ندارند.
  • سرعت بارگذاری صفحه گوگل اکنون از داده های واقعی کاربر کروم برای ارزیابی سرعت بارگیری استفاده می کند.
  • معماری سایت. گوگل می تواند با استفاده از معماری وب سایت که به خوبی طراحی شده و ساختار یافته است، محتوا را به صورت موضوعی سازماندهی کند.
  • گرامر و املا. گرامر و املای مناسب نشانه های با کیفیتی هستند که نشان می دهد شما یک حرفه ای هستید.
  • قابلیت استفاده از موبایل گوگل از نسخه موبایلی محتوای یک وب سایت برای نمایه سازی و رتبه بندی استفاده می کند و آنهایی را که کاربران موبایل می توانند به راحتی استفاده کنند، اولویت بندی می کند.

اگر می‌خواهید در رتبه‌بندی جستجو امتیاز بالایی کسب کنید، همه این عوامل و موارد دیگر را در نظر بگیرید. اگر این کار را نکنید، گوگل وب سایت شما را در صفحات نتایج موتور جستجوی خود (SERP) از اولویت خارج می کند و مشتریان نمی توانند شما را پیدا کنند.

بسته بندی

طراحی خوب وب سایت بسیار مهم است زیرا تجربه کاربر و برداشت های مثبت را افزایش می دهد، اعتماد و اعتبار را ایجاد می کند، رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود می بخشد، تبدیل ها را افزایش می دهد و بازدیدکنندگان را درگیر می کند.

بنابراین، قبل از رفتن، از خود بپرسید آخرین بار چه زمانی محتوا یا اطلاعات تماس خود را به‌روزرسانی کرده‌اید، تا چه اندازه در وب‌سایت شما آسان و کارآمد است و آیا مشتریان می‌توانند آنچه را که شما ارائه می‌دهید ببینند.

دیمیترو اسپیلکا

Dmytro مدیر عامل Solvid و بنیانگذار Pridito است. آثار او در Creative Bloq، Shopify، Zapier، Make Use Of، Mention، WordStream و Campaign Monitor منتشر شده است.

]
منبع: https://www.webdesignerdepot.com/negative-effects-bad-website/