شیر پروانه ای ویفری کلاس 300 استیل 316 گروه صنعتی فانو | کسری سارانشیر پروانه ای ویفری کلاس 300 استیل 316 گروه صنعتی فانو | کسری ساران

شیر پروانه ای یکی از انواع شیرآلات صنعتی است که برای تنظیم و راه‌اندازی جریان خطوط لوله از آن‌ها می‌توان در صنایع مختلف استفاده نمود. شیر پروانه ای، به دلیل وزن سبکی که دارد در میان شیرآلات صنعتی، پر کاربردترین نوع شیرآلات شناخته شده است. مهمترین مزیت شیر پروانه ای باز و بسته شدن آن با سرعت زیاد است که خیلی راحت و آسان تنها با چرخش ۹۰ درجه‌ای دسته شیر می‌توان دریچه را به طور کامل باز یا بسته کرد. لازم است بدانید که شیرهای پروانه ای سایز بزرگ دارای گیربکس هستند، بدین صورت که چرخ دستی با استفاده از یک گیربکس به استم وصل می‌شود. به طور کلی شیر پروانه ای پلیمری، در زمره کنترل ولوهای صنعتی ربع گرد قرار داشته که برای کنترل، قطع و وصل جریان سیال مورد استفاده قرار می گیرد.

  • با توجه به سابقه دراز مدت و نمایندگی های رسمی اخذ شده و تیم های حرفه ای، بر این تلاشیم تا رضایت حداکثری مشتریانت را کسب کنیم.
  • وزن سبک و مناسب این محصول، قابلیت جابجایی و حمل آن را به راحتی فراهم ساخته است.
  • محدود به مواد حلقه آب بندی، فشار عملیاتی و محدوده دمای عملیاتی شیر پروانه ای نسبتاً کوچک است.
  • در خرید شیر پروانه ای همانند دیگر موارد در شیر صنعتی باید به میزان فشار سیال عبوری و همین طور خورنده یا غیر خورنده بودن سیال باید دقت کنید.
  • سوپاپ را به آرامی در خلاف جهت عقربه های ساعت باز کنید تا فاصله کافی دیسک را بررسی کنید.
  • لازم به ذکر است که این مدل شیر صنعتی در میان انواع ولوهای صنعتی از مکانیزم ساده ای در ساختار خود بهره می برد.

شیر پروانه ای های بزرگتر مجهز به چرخ دستی و گیربکس برای افزایش گشتاور و کمک به باز و بسته شدن دریچه هستند. صندلی شیر پروانه ای را می توان به صورت نشیمنگاه نرم یا نشیمنگاه فلزی ساخت. صندلی های نرم که از مواد پلاستیکی و الاستومری ساخته شده اند، به دمای پایین تر محدود می شوند زیرا در دمای بالا تغییر شکل می دهند. شیر پروانه ای لاگ برای فشارهای مختلف سیال کاربرد دارد؛ اما عمده استفاده آن در فشار سیال بالا است.

شیر های پروانه ای چدنی با دیسک استیل

در جایی که استم به صورت عمودی قرار گرفته باشد، جامدات درون سیال می‌توانند در زیر دیسک و قسمت اسپیندل جمع شده و در نتیجه مانع بسته شدن کامل شیر شده و به شیر یکطرفه صنعتی آن آسیب بزنند. تمامی این موارد در قیمت شیر پروانه ای مهم هستند و زمانی که قصد خرید انواع شیر پروانه ای را دارید باید به آنها توجه کنید. شیرهای پروانه ای طراحی بسیار ساده ای دارند و حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. به علاوه، آنها معمولاً بسیار ارزانتر از یک شیر توپی با همان اندازه هستند. آنها برای کارکرد موثر به گشتاور زیادی نیاز ندارند و می توانند برای کارکرد با انرژی کارآمد خودکار شوند. دومین عامل موثر، مشخصات فضاهاییست که بایستی تحت پوشش سیستم اطفای حریق قرار بگیرند.

تغییر کلمه عبور

در بعضی موارد عواملی نظیر برند و کشور تولید کننده و کیفیت تولید و هزینه حمل  و نقل تا داخل کشور ایران در قیمت این محصول نیز تاثیر داشته باشد. طراحی و ساخت شیر پروانه­ ای می­تواند متفاوت باشد و دیسک­های آن­ها به صورت هم­مرکز یا غیرهم­مرکز از بدنه باشد. بر این اساس شیرهای باترفلای را می­توان به سه شکل زیر نیز دسته­بندی کرد. بنابراین در زمان انتخاب هر یک از شیرآلات صنعتی، بخصوص شیرهای پروانه ای لازم است شرایط محیطی و کاربرد آن را در نظر بگیرید تا هزینه‌های اضافی برای شما ایجاد نشود. پس لازم و ضروری است که در زمان انتخاب شیرآلات صنعتی با توجه به ویژگی هر یک از آن‌ها و شرایط جوی و محیطی بتوانید به درستی انتخاب نمایید. از آنجایی که استفاده از شیر پروانه ای به منظور تنظیم و کنترل جریان سیال صورت می گیرد، در پالایشگاه ها، کارخانجات صنعتی و تاسیسات، حساب ویژه ای بر روی این نوع شیر کنترلی صنعتی باز می کنند.

آشنایی با شیر پروانه ای و ۳ نوع دسته بندی آن

ممکن است که شما بین انتخاب باتر فلای و شیر توپی دچار سر در گمی شوید که همکاران ما به شما کمک می کنند تا انتخاب درستی را با توجه به درخواست خود داشته باشید. ولوهای سبکتر معمولا دارای عملگر دستی هستند در حالیکه ولوهای سنگین به کمک اکچویتورها باز و بسته و کنترل می شوند. علاوه بر سایز معیارهای موثر بر انتخاب شیر پروانه ای در جدول بالا ذکر شده است. در این مقاله قصد داریم موارد موثر ذکر شده را به تفکیک شرح نماییم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار