راه های درمان میگرن و سردرد میگرنی چیست؟ بهروزی

ورم و التهاب می تواند فشار اطراف پیشانی و شقیقه ها را افزایش دهد. این امر ممکن است به علت بیماری یا افزایش مایع بافت های نرم سر و گردن ایجاد گردد. تحقیقی که در سال 2016 انجام شد، ارتباط بین دفعات بالای سردرد و کیفیت پایین خواب را پیدا کرده است. گفتنی است که این ارتباط در افراد مبتلا به میگرن اورا و بدون اورا صادق است.

سردرد خوشه‌ای معمولا بین ۱۵ دقیقه الی ۳ ساعت طول می‌کشد و ممکن است ۱ الی ۸ بار در روز رخ دهد. این سردردها ممکن است به طور مکرر به مدت ۴ الی ۱۲ هفته رخ دهند و سپس ناپدید شوند. سردردهای خوشه‌ای، تقریبا در یک‌زمان مشابه در هر روز اتفاق می‌افتند. سردردهای میگرنی شامل درد ضربان داری هستند که اغلب در یک طرف سر رخ می‌دهد، اما گاهی ممکن است در سمت دیگر سر نیز رخ دهد.

به همین جهت بهتر است فشار خون خود را در منزل در هفته چندین‌بار چک کنید. اگر سابقه بیماری‌هایی همچون میگرن، فشارخون بالا، تشنج و دیابت در خانواده خود دارید به پزشک اطلاع دهید. سردرد در سه ماه دوم بارداری نیز احتمال دارد به‌دلیل فشارخون بالا ایجاد شده باشد، در هر صورت نیاز به بررسی توسط پزشک دارد. اگر سابقه میگرن یا نوع خاصی از سردرد دارید، پزشک ممکن است دارویی تجویز کند تا به رفع علائم این سردردها کمک کند. بیرون زدگی عروق ممکن است روی بافت های نرم فشار بیاورد و باعث ایجاد سردرد مستمر شود.

آیا به تاکنون به دنبال پاسخ این سؤال بودید که چراکه دائماً تا بیشتر اوقات از سردرد رنج می‌برید؟ سردرد دائمی عمدتاً به چند دلیل زیر بروز می‌کند. سردرد آلرژیک نیز نوع دیگر سردرد است که بر اثر تماس فرد با ماده حساسیت زا ایجاد می‌شود. معمولاً همراه با این نوع سردرد، سایر علایم حساسیت مثل گرفتگی بینی، آبریزش بینی، سرفه، عطسه و گاهی اسهال دیده می‌شود و کنترل حساسیت معمولاً به کنترل سردرد منجر می‌شود. «کایروپراکتیک» عبارت است از فن ماساژ و جابه‌جاکردن ستون‌فقرات. در درمان کایروپراکتیک از هیچ دارو یا درمان تهاجمی مانند جراحی استفاده نمی‌شود.

درواقع این کوآنزیم به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی در بدن کار می‌کند. طبق مطالعات انجام شده، مصرف مکمل CoQ10 راهی موثر در درمان خانگی سردرد سینوسی است. خواب ناکافی علاوه‌بر ایجاد مشکلات متعدد برای سلامتی، ممکن است باعث سردرد مزمن در افراد شود. نتیجه این تحقیق نشان داد که میزان ابتلا به سردرد در این افراد بسیار بیشتر از سایرین است. یکی از مهم‌ترین مزایای درمان‌های خانگی سردرد، قابلیت دسترسی و سهولت انجام آنهاست. تمامی روش‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد، خیلی راحت و بدون کمترین دردسری انجام می‌شوند.

گاهی اوقات نشانه‌هایی همچون تورم، قرمزی و گُرگرفتگی در طرفی که درد وجود، بروز می‌کند. سیب تازه و سرکه سیب، ممکن است سطح اسیدی را در بدن متعادل کنند. سرکه سیب برای کاهش سردرد به کار می رود، بنابراین به عنوان یکی از بهترین درمان های خانگی برای سردرد شناخته می شود. این کار را هر وقت که دچار سردرد می شوید ، انجام دهید تا بلافاصله سردرد را درمان کنید.

پژوهشگران نتیجه گرفتند که ویتامین ب‌کمپلکس در درمان اختلالات خلقی و فشارهای روانیِ ناشی از استرس شغلی مؤثر است. معمولا سردردهای یک طرفه در بارداری از نوع میگرنی بوده و بسیار شایع است. جهت درمان و تشخیص دقیق این نوع سردرد بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار