راهنمای خرید لپ تاپ برای دانشجویان + قیمت

آیا بر روی برند خاصی تعصب دارید؟ این لپ تاپ از برند MSi به گونه ای ساخته شده تا گیمر های نهایت لذت را از اجرای بازی با آن ببرند. هر کدام از این برند ها با ساختار و جزئیات کاملا متفاوت با یکدیگر در حال رقابت هستند که کاربران هنگام خرید لپ تاپ، بنا به سلیقه شخصی خود و نوع کاربری، می توانند یکی از آن ها را انتخاب کنند. پردازنده مرکزی را میتوان به عنوان قلب تپنده هر لپ تاپ در نظر گرفت پس نوع آن از اهمیت بالایی برخوردار است که باید قبل از خرید به آن توجه کنید. با داشتن ۳۰ الی ۴۰ میلیون تومان میتوانید به سراغ گزینههایی بروید که بازیهای بیشتر را با تنظیمات گرافیکی بهتر اجرا کنند و گزینهای مناسب برای خرید لپ تاپ میباشد. اگر شما نیز جزو این دسته هستید و قابل حمل بودن لپتاپ و همچنین امکان بروزرسانی قطعات آن از همه بیشتر برایتان اهمیت دارد پس صد در صد به سراغ لپ تاپ گیمینگ بروید. این شامل برخی معماران حرفهای نیز میشود. برخی به شما میگویند که قید لپتاپ گیمینگ را بزنید و بهجای آن، کنسول بازی بخرید؛ برخی دیگر هم که خود را «پیسی گیمر» میدانند، فهرست بلندبالایی از معایب لپتاپهای گیمینگ پیش رویتان قرار میدهند و خرید یک کیس گیمینگ را گزینه صحیح میدانند.

با توجه به قیمت، شما لپ تاپی را خریداری میکنید که سطح عملکرد بسیار بالایی دارد. قدرت کارت گرافیک شما مستقیم با نحوه ی اجرای بازی های مد نظر شما در ارتباط است. لپتاپهای زیادی شایسته عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ 2021 هستند اما در حال حاضر ROG Zephyrus G15 و ریزر Blade 15 Advanced و همچنین MSI GE76 Raider را میتوان بهترین لپ تاپ های گیمینگ ۲۰۲۱ به حساب آورد. پس میتوانیم بگوییم این لپ تاپ یکی از بهترین لپ تاپ های زیر 40 میلیون تومان برای مهندسان و مدیران است. همچنین گفتنی است که صفحه نمایش مات و نرخ تصویر 240 هرتز از دیگر ویژگیهای این لپ تاپ مخصوص گیم است که با حداکثر قیمت 80 میلیون تومان قابل تهیه خواهد بود.

برای کارهای صنعتی ، بهترین لپ تاپ گیمینگ را می توانید در لیست قیمت تا 20 میلیون تومان مشاهده کنید. پیشنهاد میکنم برای دیدن سایر لپ تاپ های اپل به مطلب « بهترین لپ تاپ های اپل 2021 » سر بزنید. در نوت بوک های بازی حافظه قابل ارتقا است. برای یک «پیسی گیمر»، شخصی که کامپیوتر را برای بازی انتخاب کرده، فقط یکچیز مهم است: کارت گرافیک! درنهایت، حرف هیچکدام از آنها مهم نیست؛ چراکه شما تصمیمتان را گرفتهاید و دلایل خاص خودتان را هم برای خرید لپتاپ گیمینگ دارید. یک نکته خیلی مهم که باید بدانید، این است که ظاهر لپتاپهای گیمینگ هم در بازه قیمتی 30 میلیون تومان تغییر میکند و با طراحیهای خاص و متفاوت به همراه کیبورد با نور پسزمینه رنگارنگ مواجه خواهید شد. این لپ تاپ دارای کیبورد RGB است. در حالی که بسیاری از بهترین لپتاپهای گیمینگ با صفحه نمایش 1080p و نرخ تازهسازی بالا عرضه میشوند، برخی از آنها دارای صفحه نمایش 4k هستند.

بنابراین ، مگر اینکه به کار جدی برنامه نویسی بپردازید که بتواند از تمام هسته های CPU و توان GPU مورد نظر استفاده کند ، ما به خاطر قیمت زیاد MacBook Pro 16 را به شما توصیه نمیکنیم. این مدلها مناسب بازی نیستند و توان پردازش گرافیکی اندکی دارند. اما در لپتاپهای پردازش محور یا تولید محتوا، اولویت انتخاب همچنان پردازندهی اصلی یا CPU است که باید قویترین مدل ممکن در رده بودجهای مدنظرِ ما باشد.تا مدتی پیش و هنگامی که تراشههای نسلِ نهم انویدیا رایج بود، تراشههای گرافیکیِ موبایلی با تراشههای دسکتاپی تفاوتهای اساسی داشتند و با وجود داشتن اسامی مشترک و ردهبندیهای یکسان، از نظر توان و راندمانِ خروجی دو شاخهی مجزا محسوب میشدند. CPU دومین موردی است که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید به آن توجه کنید. اول که در ابتدا بگوییم اگر که دانشجو هستید ما یک راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی برای شما تهیه کرده ایم که میتوانید به آن مراجعه کنید و لپ تاپ هایی با قیمت اکثرا زیر 30 ملیون تومان را ببینید و برسی کنید و در نهایت بخرید.

هر صفحه نمایش بهبود یافته میتواند نقطه ضعفی را برای مصرف باتری ایجاد کند، اما اپل کاملا به این موضوع توجه کرده و اجازه نداده است که عمر باتری کاهش پیدا بهترین لپتاپ های گیمینگ کند. به خاطر این که هر بار نیازی به وارد کردن کدهای امنیتی و صرف زمان زیاد برای چنین کاری، نخواهید داشت. حتی ممکن است تا 10 سال هم بتوانید از آن کار بکشید اما تا آن زمان دیگر قطعات آن از رده خارج خواهند شد و قابل استفاده نیستند. همچنین این فن ها در محفظه ای قرار دارند که گرد و غبار را از داخل دستگاه دفع میکند و مانع این میشود که به مرور زمان گرد و غبار بر روی فن ها بنشیند و دور فن را کاهش دهد.به جرعت میتوان گفت لپ تاپ G713QE جز بهترین لپ تاپ ایسوس تا 40 میلیون است.

ایسر نیترو 5 به کارت گرافیکی GeForce RTX 3080 مجهز شده که یکی از بهترینها در دنیای لپ تاپ های گیمینگ به حساب میآید. ما در این مطلب بهترین لپ تاپ های تا 40 میلیون را برای هر کاربری از مهندسی گرفته تا دانشجویی، برنامه نویسی، معماری، کارهای گرافیکی و حتی گیمینگ به شما معرفی میکنیم. هر سه لپ تاپ با توجه به قیمت هاشون مشخصات خوبی دارند. قیمت خرید لپ تاپ MSi GF65 THIN 10SDR در دیجی کالا حدود 41 میلیون تومان است. قیمت خرید لپ تاپ اپل مک بوک پرو در دیجی کالا حدود 39 میلیون و 500 هزار تومان است. قیمت خرید لپ تاپ ایسوس VivoBook S533EQ در دیجی کالا حدود 40 میلیون تومان است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در حال حاضر برای خرید یک لپتاپ گیمینگ باید حداقل مبلغی حدود ۱۰ میلیون تومان کنار بگذارید. در لیست خرید بهترین لپ تاپ این لپ تاپ با حدود 50 میلیون تومان در بازار عرضه شده است. این لپتاپ گیمینگ با سختافزار مختلفی در بازار عرضه شده که مدلهای گرانقیمت آن از پردازندههای جدید و قدرتمند AMD Ryzen 7 بهره میبرند. به هیچوجه به سراغ لپتاپهایی که کارت گرافیک جدا ندارند و از پردازندههای گرافیکی یکپارچه با CPU استفاده میکنند نروید؛ چراکه در این صورت فقط میتوانید بازیهای قدیمی را در پایینترین سطح تنظیمات گرافیکی اجرا کنید.

این لپتاپ از کارت گرافیک انویدیا جیفورس GTX 1650 با ۴ گیگابایت حافظه از نوع GDDR6 استفاده میکند که ترکیبش با پردازنده اصلی، ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD، میتواند به خوبی حتی از پس بازیهای روز دنیا هم بر بیاید. همچنین در IdeaPad Gaming 3 15ARH05 – AA پردازنده گرافیکی GTX 1650ti استفاده شده که 4 گیگابایت حافظه GDDR6 دارد. برای نمونه، حتی عناوین سنگینی مثل The Witcher 3 هم روان اجرا میشوند؛ البته به شرطی که نخواهید از حداکثر تنظیمات گرافیکی استفاده کنید. از آنجایی که لپ تاپ های گیمینگ پردازش های بسیار سنگینی را انجام میدهند، خیلی سریع هم داغ میشوند.

ما دقیقا همین کار را برایتان انجام داده ایم. اما این تمام داستان نیست زیرا خیلی اوقات ما مثل همین بودجه ی 40 میلیونی، یک بودجه ی ثابت داریم و میخواهیم طبق آن بودجه بهترین لپ تاپ ها را از برندهای مختلف با کاربری های مختلف در کنار هم ببینیم تا کار انتخاب و خرید را برای خودمان راحت کنیم. طی این مطلب قصد داریم به شما در تصمیم گیری خرید بهترین لپ تاپ برای معماری کمک کنیم. در مورد بازی Forza Horizon 5 با بیش از ۷۰ فریم و بازی Battlefield V با ۸۰ فریم بر ثانیه در بالاترین تنظیمات گرافیکی نیز شما میتوانید بهترین خروجی گرافیکی را از این لپتاپ انتظار داشته باشید. این لپ تاپ جز لپ تاپ ایسوس 16 گیگ قرار گرفته و این ظرفیت برای انجام فعالیت های گرافیکی کافی است. وظیفه ی خودم میدونم این موضوع رو به دیگر دوستان بگم که اگر میخوایین با این لپ تاپ کارهایی مثل فتوشاپ انجام بدید اصلا عملکرد قابل قبولی نداره.

اگر قیمت لپتاپهای موجود در بازار ایران را بررسی کنید، متوجه میشوید که برخی از لپتاپهای گیمینگ قیمتی مشابه خودروهای تولید داخل دارند.مهمترین فاکتور انتخاب لپتاپ گیمینگ، «کارت گرافیک» است! در نظر داشته باشید که برخی از مدلهای آیدیاپد L340 از پردازندههای AMD با تراشه گرافیکی Vega 3 استفاده میکنند. پردازنده اینتل Core i7-11800H همراه با پردازنده گرافیکی انویدیا GeForce RTX 3050 TI کنار هم عملکرد عالی دارند. مدل سال 2022 که جایگزین مدل 2021 شده، با پردازنده Core i9-12900HK و کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار است. در بازه قیمتی بالاتر اما میتوان گزینههای بهتری در بازار پیدا کرد که حداقل تا چند سال بتوانند قابل استفاده باشند و همچنین امکانات کاربردیتری مثل رفرشریت بالاتر و پردازندههای گرافیکی قدرتمندتری به شما ارائه کنند. این مدل یک نسخه جدیدتر از ایسر نیترو 5 بالا است که این کمپانی در اواخر سال 2021 با ارتقا مشخصات سختافزاری معرفی کرد. ایسوس البته در CES 2022 مدل جدیدتر این لپتاپ را با پردازنده نسل دوازدهم و سیستم خنککننده جدید معرفی کرد اما هنوز معلوم نیست این مدل جدیدتر چه زمانی وارد بازار خواهد شد و چه قیمتی خواهد داشت. ایسر مدل جدیدتر را با پردازنده رایزن 7 و گرافیک RTX 3070 روانه بازار کرده است.

در انتها برخی نکات وجود دارند که شاید هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ برای همه کاربران حائز اهمیت نباشند. بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 در همه اندازهها و شکلها و برای انواع نیازها و بودجهها ارائه میشوند. همانطور که گفتیم تنها موردی که باعث شد آن را به عنوان بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 40 میلیون معرفی نکنیم حافظه ی 8 مگابایتی کَش است. در کنار این مشخصات این لپ تاپ از حافظه ی کَش 16 مگابایتی و کارت گرافیک GTX 1650 استفاده میکند که از 4 گیگابایت حافظه ی داخلی نیز برخوردار است. نکته دیگری که نظر ما را در مورد این لپتاپ به خودش جلب میکند وجود حافظه داخلی هیبریدی است.