دریچه فن کویل چیست؟ شرکت ونیز تهویه

بر اساس نوع باز و بسته شدن درب آن به دو دسته دریچه لولایی و دریچه وزنه ای تقسیم میشوند. این دریچه ها از ورق آلومینیوم با ضخامت 1 میلی متر به بالا ساخته میشوند. ضخامت ورق کانال اسپیرال بنا به میزان فشار هوا و قطر کانال میتواند بین 6/0 الی 25/1 میلیمتر متغیر باشد.

دریچه فن کویل چیست؟ شرکت ونیز تهویه دریچه گرد بطور کلی در تمامِ انواعِ خود از یک فریمِ گرد در محیطِ خود و همچنین لایه های مُدور در قسمتِ… گروه صنعتی عباس نژاد مفتخر است انواع دریچه تهویه هوا را با نشان استاندارد ایران به مشتریان محترم عرضه نماید. توزیع مطلوب هوا یکی از چهار رکن اصلی تهویه مطبوع است که به واسطه طراحی و اجرای دقیق سیستم کانال کشی و استفاده از دریچه‌های توزیع هوای استاندارد و متناسب حاصل می‌گردد.

  • به لحاظ زیبایی و تناسب محیطی می توان از جنس چوب یا ام دی اف نیز برای ساخت دریچه فن کویل استفاده نمود.در نوعِ چوبی نیز حالت باز و بسته شدنِ درب با دو حالت وزنه ای و لولایی صورت می پذیرد.برای مناطقی که میزان رطوبت و شرجیِ هوا بالا باشد برای جلوگیری از استهلاک زودرس از جنس پی وی سی می توان استفاده کرد.
  • با توجه به شیاردار بودنِ درب این دریچه دسترسی فن کویل باید ابتدا به‌ایجاد شیارهای گریلی بر روی درب دریچه دسترسی فن کویل اقدام کرد.این شیارها در عرض های ۹ تا ۱۸ سانت در آکس یا کناره های طولی و یا عرضیِ درب دریچه دسترسی فن کویل ایجاد می‌شود.با توجه به میزان هوای برگشتی که دستگاه فن کویل نیاز دارد محل و مقدار این شیارها می‌تواند متغیر باشد.
  • از عوامل تاثیر گذار بر قیمت دریچه بازدید فن کویل ضخامت ورق های استفاده شده میباشد و میزان خروجی و جریان هوا میباشد.
  • بنابراین باید صفر به صفر هر بُعد از کلاف به طور دقیق محاسبه گردد .این ابعاد به کارخانه اعلام می شود .
  • هرکدام از انواع دریچه های زیر فن کوئل ویژگی هایی دارند که آنها را برای مورد استفاده خاصی مناسب کرده است.
به علاوه، این دریچه ها ظاهر شیک و زیبایی دارند که آن ها را مناسب برای استفاده در محیط های شیک و لوکس نیز می کند. یکی از دیگر خصوصیات دریچه های بازدید زیر فن کویل این است که این دریچه ها به ایجاد نظم و ترتیب در سیستم تهویه ساختمان ها کمک شایانی می کنند. استفاده دریچه زیر فن کویل پلاستیکی و آلومینیومی در طرح، رنگ و مدل‌های مختلف برای مناطق شمالی و جنوبی کشور که دارای رطوبت بالا هستند، پیشنهاد خواهد شد. از دیگر مدل‌های متنوع دریچه زیر فن کویل در حالت وزنه‌ای و لولایی می‌توان به مواردی که در ادامه مورد تشریح قرار خواهد گرفت؛ اشاره داشت.

ضخامت ورق درب دریچه دسترسی فن کویل یک میلی متر است اما با توجه به ابعاد و سایز دریچه دسترسی فن کویل ضخامت ورق می‌تواندضخیم تر گردد. برای تولید دریچه دسترسی فن کویل از دو نوع فریم سه و پنج سانتیمتری به کار می‌رود. بدنه‌ی دریچه دسترسی فن کویل با رنگ کوره‌ای پودری استاتیک، در رنگ های متنوع، متناسب با رنگ فضا و محیط (از قیبل سفید،کرم،مشکی،قهوه‌ای و…) پوشانده می‌گردد. اگر هوای برگشت دستگاه فن کویل از درب دریچه دسترسی فن کویل تأمین گردد، از این این مدل دریچه دسترسی فن کویل بکار می‌رود. ساختار دریچه دسترسی فن کویل شیاردار به لحاظِ فریم و درب دقیقاٌ مشابهِ دریچه دسترسی فن کویل ساده می‌باشد، با این تفاوت که روی درِ این دریچه دسترسی فن کویل، شیار گریلی در طولهای ۹ و ۱۸ سانتیمتری حک شده که‌این شیارها هوای برگشت فن کویل را از محیط تأمین دریچه فن کویل می نمایند.

انواع دریچه زیر فن کویل کدامند

دریچه زیر فنکویل پلاستیکی که از جنس ABS ساخته می شود مخصوص مناطقی است که رطوبت هوا در آنجا زیاد است. این در حالی است که دریچه زیر فن‌کویل چوبی نیز بسیار دکوراتیو بوده و از کد رنگ های متناسب برخوردار است. این دریچه ها خصوصیات ویژه و منحصر به فردی دارند که همین ویژگی ها موجب شده است تا امروزه بسیار پرفروش و پرکاربرد باشند.

دریچه خطی 30 درجه