تقویت ارزش طراحان وب در عصر هوش مصنوعی

تقویت ارزش طراحان وب در عصر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) برای همه ما آمده است. یا حداقل این روایت فعلی است.

این فناوری در حال حاضر در حال تغییر نحوه انجام کار طراحان وب است. ما از آن برای کمک به اشکال‌زدایی کد و تولید محتوا استفاده می‌کنیم. و چه کسی می داند که در آینده چه خواهد شد؟

ما همچنین ابزارهای مبتنی بر فوری را می بینیم که قول می دهند برای ما “طراحی” کنند. ایده این است که یک فرآیند زمان‌بر را به فرآیندی تبدیل کنیم که چند دقیقه طول می‌کشد. اوه، و همراه با آن، سود ما را نیز کاهش دهید.

بله نگران کننده است با این حال، من باور ندارم که هوش مصنوعی جایگزین ما شود. با این حال، ممکن است از ما بخواهد که پیام این که چه کسی هستیم و چه کاری انجام می دهیم را تقویت کنیم.

این فرصتی است تا ارزش خود را به جهان نشان دهیم. همچنین فرصتی برای معرفی مجدد خود به صاحبان وب سایت است. حتی ممکن است توجه آنها را از این ابزارهای درخشان جدید منحرف کنیم.

این چگونه به نظر می رسد؟ در اینجا ایده هایی برای تغییر موقعیت طراحان وب در عصر هوش مصنوعی وجود دارد.

خدمات شخصی و ارتباطات بهتر

ابزارهای هوش مصنوعی در سطح کاربر پسند هستند. دستورات خود را به ChatGPT بدهید و شاهد اتفاقات جادو باشید. آیا می تواند به همین سادگی باشد؟

واقعیت کمی متفاوت است. دریافت پاسخ دقیق از هوش مصنوعی همیشه آسان نیست. شما باید دستوراتی را بنویسید که شفاف باشند. دقت به کیفیت داده های آموزشی ابزار نیز بستگی دارد.

تعامل با متخصص انسانی تجربه بهتری است. ما (امیدواریم) زمینه گفتگو را بهتر از یک ماشین درک کنیم. ما می توانیم بر اساس این اطلاعات راه حل هایی ارائه دهیم.

اغراق کردن اهمیت خدمات شخصی سخت است. صنعت طراحی وب برای هر نیازی ابزارهای زیادی دارد. یافتن مورد مناسب برای یک پروژه خاص بهتر است به کسانی که می دانند واگذار شود.

بله، انسان ها اشتباه می کنند. گاهی اوقات راه اشتباه را انتخاب می کنیم. اما ما می توانیم مسیر را با سهولت بیشتری تصحیح کنیم. نیازی نیست کسی ما را دوباره برنامه ریزی کند.

ایجاد رابطه برای ما انسان ها نیز یک مزیت است. این بخش مهمی از توسعه یک وب سایت موفق است. سعی کنید با یک ربات به این هدف برسید!

طراحان وب یک رویکرد مشارکتی برای پروژه ها ارائه می دهند.

طراحان وب به جزئیات توجه دارند

چیزهای کوچک اغلب یک برند را از رقبا جدا می کند. همین را می توان برای یک وب سایت نیز گفت.

دانش انسانی در اینجا یک عامل است. طراحان وب می توانند از تجربه استفاده کنند. ترفندهای قابلیت استفاده وجود دارد که یک LLM (مدل زبان بزرگ) ممکن است به آنها فکر نکند. به علاوه، آنها ممکن است سطح مناسب بودن خود را تشخیص ندهند.

به عنوان مثال، بیایید یک فرم تماس را در نظر بگیریم. افزودن ویژگی‌های نگهدارنده مکان می‌تواند به راهنمایی کاربران برای ارائه ورودی مورد انتظار کمک کند. ما همچنین می خواهیم از برچسب های HTML برای بهبود دسترسی استفاده کنیم. آیا ابزار طراحی هوش مصنوعی این را در نظر می گیرد؟

عملکرد وب سایت یک مثال مرتبط دیگر است. خواندن نتایج تست سرعت صفحه و ایجاد تغییرات مناسب یک مهارت است. گاهی اوقات، معاوضه هایی در مورد سازگاری و عملکرد وجود دارد. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که هوش مصنوعی به نفع ما عمل کند.

هیچ تضمینی وجود ندارد که ابزار هوش مصنوعی این موارد را در نظر بگیرد. اگرچه می‌توانیم از آن برای کمک به تولید و اشکال‌زدایی عناصر استفاده کنیم.

طراحان وب برای اتخاذ این تصمیمات مجهزتر هستند. به علاوه، ما می دانیم که چگونه از ابزارها برای دستیابی به بهترین نتیجه استفاده کنیم. ماشین باید یک دستیار باشد – نه رهبر پروژه.

یک طراح وب می تواند به مشتریان خود در انتخاب بهترین ابزار کمک کند.

هموار کردن مسیری برای موفقیت مشتری

از برخی جهات، تعریف طراح وب تغییر چندانی نکرده است. ما هنوز اینجا هستیم تا به مشتریان کمک کنیم تا از نقطه A به نقطه B بروند. ما به عنوان یک راهنما در مسیر موفقیت آنلاین خدمت می کنیم.

این شبیه به استخدام یک متخصص در زمینه های دیگر است. به عنوان مثال، یک مکانیک خودرو ممکن است ابزارهای پیشرفته ای داشته باشد. با این حال، آنها هنوز باید بدانند که چگونه کار خود را انجام دهند. تحصیلات و تجربه آنها بخش بزرگی از اعتماد ما به آنها است.

در مورد صنعت ما هم همینطور است. ابزارهای هوش مصنوعی قابلیت های عظیمی دارند – و ما فقط سطح را می خراشیم. اما چگونه می توانیم بهترین نتایج را از آنها بگیریم؟ این کاری است که یک متخصص می تواند انجام دهد.

شاید هیچ تفاوتی با دیگر پلتفرم‌های DIY موجود نداشته باشد. بسیاری قول می دهند که هر کسی می تواند یک وب سایت بسازد.

این زمانی درست است که به صورت اسمی در نظر گرفته شود. با این حال، هیچ یک از اینها به کیفیت یا قابلیت استفاده اشاره نمی کند. به همین دلیل است که برخی از صاحبان وب سایت پس از یک تجربه رضایت بخش به ما مراجعه می کنند.

بیایید به قیاس مکانیکی خود برگردیم. بله، ما می توانیم ترمزهای جدیدی را روی وسیله نقلیه خود نصب کنیم. اما ممکن است ما تخصص لازم برای انجام صحیح آن را نداشته باشیم. بنابراین، احتمالاً ارزش ریسک را ندارد.

صاحبان وب سایت نیز انتخاب مشابهی دارند. آنها می توانند اعتماد کنند که یک پلتفرم هوش مصنوعی هر کاری را که نیاز دارند انجام می دهد. یا می توانند با یک حرفه ای کار کنند – کسی که متعهد به زنده کردن چشم انداز خود است.

به این ترتیب، طراحان وب یک قطعه ضروری از پازل هستند. ما باید خودمان را به این شکل تبلیغ کنیم.


بالا

]
منبع: https://speckyboy.com/value-web-designers-age-of-ai/