5 نکته در مورد نحوه استفاده از TikTok برای تجارت خود • Yoast

5 نکته در مورد نحوه استفاده از TikTok برای تجارت خود • Yoast

اگر می‌خواهید به مخاطبان جوان‌تری دسترسی پیدا کنید، باید به TikTok نگاه کنید. تقریبا نیمی از پایگاه کاربران TikTok زیر 30 سال سن دارند. بنابراین اگر این بازاری است که می‌خواهید آن را هدف قرار دهید، باید یک حساب TikTok ایجاد کنید و یک استراتژی TikTok در این پست، 5 نکته در مورد نحوه استفاده از TikTok برای کسب و کار خود را به شما ارائه می دهیم. بیا بریم!

TikTok را به عنوان یک پلتفرم درک کنید

خوب است که TikTok را به عنوان یک پلتفرم قبل از شروع استفاده از آن برای تجارت خود درک کنید. چرا؟ زیرا اگر می خواهید تعامل بیشتری داشته باشید، باید بدانید چه چیزی برای مردم جذاب است و چه نوع محتوایی محبوب است.

TikTok معمولا برای ویدیوهای کوتاهی که بین 5 ثانیه تا 3 دقیقه طول می کشد استفاده می شود. این برنامه دارای یک کتابخانه موسیقی بزرگ و ویژگی های ویرایش درون برنامه ای است، که به این معنی است که ایجاد محتوای شخصی خود آسان است.

الگوریتم TikTok

یکی دیگر از دلایل محبوبیت TikTok این است که الگوریتم بسیار هوشمندانه ای دارد. آنها برای شما به نظر می رسد صفحه بدون زحمت و بی پایان محتوایی را که دوست دارید به اشتراک می گذارد. و فقط بهتر می شود! که ترک برنامه را برای افراد سخت می کند، زیرا به آنها محتوای عالی نشان می دهد. قبل از اینکه بدانند، فقط یک ویدیو دیگر به بیست ویدیو تبدیل شده است!

آیا باید یک حساب تجاری TikTok دریافت کنید؟

TikTok این چیز تمیزی را به نام حساب تجاری به مشاغل ارائه می دهد. راه اندازی آن سخت نیست و به برند شما اعتبار می دهد که یک کسب و کار تایید شده است. همچنین به شما امکان می دهد یک فروشگاه TikTok راه اندازی کنید و از یک پیوند در نمایه خود استفاده کنید. به علاوه، می‌توانید تمام تجزیه و تحلیل‌ها را دانلود کنید، که استفاده از داده‌ها را در گزارش‌ها آسان‌تر می‌کند.

تنها نقطه ضعف؟ شما به همه صداهای تجاری دسترسی نخواهید داشت. اما هنوز صداهای خوب زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، بنابراین یک حساب تجاری TikTok به نظر ما ارزش آن را دارد.

5 نکته در مورد نحوه استفاده از TikTok برای تجارت خود

1. ارزش محصول خود را در عرض 3 ثانیه به نمایش بگذارید

کاربران می خواهند به سرعت ارزش ویدیوی شما را ببینند. بنابراین، سعی کنید USP (نقطه فروش منحصر به فرد) خود را در همان ابتدا نشان دهید. در حالت ایده آل، در سه ثانیه اول ویدیوی شما. در غیر این صورت، مردم فقط دور خواهند شد.

به عنوان مثال، فرض کنید قاب های آیفون فوق العاده قوی را می فروشید. می‌توانید از صحنه‌ای فیلم بگیرید که در آن گوشی را از طبقه دوم رها می‌کنید، سپس به بینندگان خود نشان دهید که خراشیده نشده است. البته راه های زیادی برای نشان دادن ارزش منحصر به فرد کسب و کار شما وجود دارد. همه چیز به محصول شما بستگی دارد. فقط به یاد داشته باشید که آن را به نقطه اصلی نگه دارید!

2. سعی کنید نفروشید

برخلاف سایر پلتفرم‌ها، قبل از اینکه بخواهید چیزی به مخاطبان بفروشید، باید در TikTok ارتباط برقرار کنید. در واقع بهتر است اصلاً فروشنده نباشید! این نوع محتوا معمولاً خوب کار نمی کند.

در عوض، با TikTok به عنوان راهی برای معتبر بودن با مخاطبان خود رفتار کنید. به عنوان مثال، می توانید سفر خود را به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک به اشتراک بگذارید یا محصولات خود را به روش های سرگرم کننده به نمایش بگذارید. ایجاد مخاطب زمان بر است، اما زمانی که مخاطب هدف خود را پیدا کردید ارزشش را دارد!

3. آسیب پذیر باشید

کاربران TikTok از اصالت و “واقعیت” قدردانی می کنند. به همین دلیل است که ویدیوهایی که در آن افراد مشکلات خود را با کسب و کار کوچک خود به اشتراک می‌گذارند، باعث تعامل زیادی می‌شوند، زیرا مردم آن داستان‌ها را قابل ربط می‌دانند.

چند ایده:

  • یک ویدیوی «زمان داستانی» درباره نحوه شروع کسب و کارتان. یک گرایش محبوب که متناسب با این موضوع باشد این است: چگونه شروع شد در مقابل چگونه پیش می رود
  • چیزهایی که در طول سفر کسب و کار کوچک خود آموختید
  • اشتباهی که مرتکب شدی و از آن چه آموختی
نمونه هایی از مشاغل کوچک آسیب پذیر و معتبر در TikTok

اگر می خواهید TikTok را جدی بگیرید، نباید فقط یک بار در هفته پست بگذارید. در عوض، سعی کنید هر روز پست بگذارید. این به شما امکان می دهد تا با الگوریتم TikTok همراه باشید.

البته، ایجاد و ویرایش ویدیوهای جدید روزانه دلهره آور به نظر می رسد! اما راه های زیادی برای ایجاد محتوای جدید وجود دارد. برای مثال، می‌توانید از روندها استفاده کنید، از محصولات خود ویدیو بسازید، یا کسب‌وکار خود را با صدایی پرطرفدار مرتبط کنید. نکته اصلی این است که مسائل را خیلی جدی نگیرید. فقط خوش باش!

توجه: البته، نباید فقط ترندها را پست کنید. سعی کنید تعادل خوبی بین ویدیوهای برنامه ریزی شده و ویدیوهای مد روز/سرگرم ایجاد کنید.

5. از UGC برای تبلیغات TikTok خود استفاده کنید

اگر یک کسب و کار کوچک هستید، تبلیغات TikTok راهی عالی برای نشان دادن نام شماست. با این حال، خوب است که خیلی پرفروش نباشید. یک راه عالی برای جلوگیری از این امر، تقویت ویدیوهای ساخته شده توسط کاربران است که به عنوان محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) شناخته می شود. این ویدیوها نسبت به یک آگهی ویدیویی صیقلی واقعی تر و معتبرتر به نظر می رسند.

فقط مطمئن شوید که قبل از استفاده از ویدیوی سازنده، از او اجازه بگیرید!

نمونه هایی از تبلیغات UGC

چه TikTok یا Instagram یا پلتفرم رسانه های اجتماعی دیگر، برای سئو سایت شما خوب است که در رسانه های اجتماعی فعال باشد. از این گذشته، سئو به معنای یافتن است. وقتی مردم شما را جستجو می کنند، خوب است اگر بتوانند شما را در چندین پلتفرم پیدا کنند. در واقع، با محبوبیت رسانه‌های اجتماعی، احتمالاً مخاطبان شما انتظار دارد شما در رسانه های اجتماعی باشید!

به علاوه، گوگل اکنون ویدیوهای TikTok را در نتایج جستجو نیز نشان می دهد. بنابراین اگر ویدیوهای شما در آنجا نمایش داده شوند، دید بیشتری خواهید داشت.

پیدا کردن آنچه برای شما کار می کند

از آنجایی که TikTok تماماً در مورد اصالت است، فقط باید محتوایی ایجاد کنید که با آن احساس راحتی کنید. سعی نکنید خود و کسب و کارتان را به شکلی درآورید که نیست. مردم متوجه خواهند شد. درعوض، یک سبک ویدیویی و برنامه زمان بندی پست پیدا کنید که برای شما مناسب باشد و از آن لذت ببرید!

]
منبع: https://yoast.com/how-to-use-tiktok-for-your-business/