5 نکته برای برقراری ارتباط بهتر برای طراحان
انتشار: آبان 23، 1402
بروزرسانی: 29 خرداد 1404

5 نکته برای برقراری ارتباط بهتر برای طراحان


برای یک طراح، صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن ایده ها به اندازه خلق آنها مهم است. دو راه وجود دارد که طراحان با دنیا صحبت کنند. راه اول از طریق خود طرح ها است. به این میگنارتباط زیبایی شناختی'، و همه چیز در مورد دادن پیام به روشی آرام، غیر مستقیم و خلاقانه است.

دو طراح در حال ارتباط

راه دوم زمانی است که طراحان باید در مورد موارد کاری مانند پروژه ها و قراردادها گفتگو کنند. این هست 'ارتباط حرفه ای'. این ساده، کمی پیچیده تر است، و معمولا شامل صحبت کردن یا نوشتن مستقیم است.

من طراحان از سراسر دنیا را دیده ام که واقعاً روی ایجاد ارتباط طراحی بهتر تمرکز می کنند. آنها سخت کار می کنند تا مطمئن شوند که می توانند از طریق کار خود به خوبی "طراحی" را بیان کنند.

اما، وقتی نوبت به چت های کاری می رسد، حتی طراحان فوق العاده بااستعداد نیز می توانند زبانشان را باز کنند. مهم نیست که چه نوع طرح هایی می سازید، نمی توانید از اهمیت کلیدی صحبت کردن موثر در تجارت چشم پوشی کنید.

این امر به ویژه در مورد طراحان مستقل صادق است. اگر برای خودتان کار می کنید، این شما هستید که باید با مشتریان، تامین کنندگان و دیگر طراحان صحبت کنید.

بنابراین، برای همه دوستان طراح من که چت کردن در مورد کار را سخت می دانند، در اینجا چند مورد مفید وجود دارد نکات ارتباطی برای طراحان تا به شما کمک کند تا در آن بهتر شوید.

1. انتخاب رسانه مناسب کلیدی است

هنگامی که ما ارتباط برقرار می کنیم، نحوه انجام آن بسیار مهم است. طراحان این روزها این کار را در رسانه های مختلف انجام می دهند، از ایمیل، رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و X، تماس های تلفنی و حتی پیام های متنی!

برای روشن نگه داشتن همه چیز، راهی را انتخاب کنید که برای شما بهتر است و به آن پایبند باشید. این به این معنی است که همیشه بین راه های مختلف پرش نکنید.

همچنین، سعی کنید موارد تماس شخصی خود را از موارد کاری جدا نگه دارید.

ارتباط برای طراحان

به عنوان مثال، اگر ایمیل راه اصلی شما برای برقراری ارتباط در محل کار است، ایمیل دیگری را فقط برای آن بسازید. این به همه کمک می کند تا بهترین راه را برای به دست گرفتن شما بدانند و چت های شما را مرتب نگه می دارد.

2. یک الگوی ارتباطی ایجاد کنید

درست همانطور که برای انجام کارها به یک روال نیاز دارید، برای صحبت موثر نیز به روتین نیاز دارید. برنامه ای برای نحوه ارتباط خود تنظیم کنید و از همان ابتدا به افرادی که با آنها چت می کنید در مورد آن بگویید.

برنامه ارتباطی شما ممکن است مواردی مانند نحوه احوالپرسی شما، سرعت پاسخگویی شما، سرعت پاسخگویی او و اگر نیاز به استفاده از روش دیگری برای صحبت کردن دارید را پوشش دهد. آگاه کردن مردم از برنامه شما از قبل به جلوگیری از هر گونه اختلاط کمک می کند.

3. یک سوابق کتبی نگه دارید

نشان دادن اینکه یک حرفه ای هستید به معنای نوشتن چیزهاست. برای طراحانی که با بسیاری از مشتریان و وظایف خود دستکاری می کنند، یادداشت برداری چت ها را شفاف و منظم نگه می دارد. مواردی مانند اطلاعات تماس، جزئیات جلسه، میزان پول بدهکار و بازخورد مشتریان را یادداشت کنید.

اگر زیاد ایمیل می فرستید، یک نکته خوب این است که تمام چت های خود را در یک زنجیره ایمیل نگه دارید. به این ترتیب، اگر مشکلی وجود داشته باشد، تمام جزئیات را در یک مکان دریافت کرده اید.

ارتباط ایمیلی

برای هر موضوع یا پروژه به یک زنجیره ایمیل بچسبید. بررسی آنچه شما و مشتری در مورد آن صحبت کرده اید را بسیار آسان می کند.

4. در ارتباطات خود مودب باشید

وقتی با کسی صحبت می کنید، اخلاق خوب بسیار مهم است. این مهم نیست که چگونه چت می کنید - صحبت می کنید، می نویسید، یا ایمیل می فرستید. طراحان، به ویژه، باید در هنگام صحبت در مورد تجارت مودب باشند.

مطمئناً، مشتریان گاهی اوقات می توانند انگشت شمار و نه چندان خوب باشند. اما خونسردی و مودب بودن بخشی از صحبت موثر است.

از آنجایی که من زیاد در مورد ایمیل ها صحبت کرده ام، به یاد داشته باشید که دنبال کنید شبکه های اینترنتی – بایدها و نبایدهای ایمیل. کلمات ساده ای مانند "لطفا” و ”متشکرم” ممکن است زیاد به نظر نرسند، اما معنی زیادی دارند و شما را زیبا می کنند.

ارتباط ایمیلی مودبانه

قبل از ارسال ایمیل، کمی وقت بگذارید و مطمئن شوید که به خوبی نوشته شده است. آن را دوبار بررسی کنید و حتی قسمت ها را جابجا کنید تا واضح تر شود.

5. از طراحی بیش از حد لینگو دوری کنید

طراحان، زمانی که در کار عمیق هستند، ممکن است شروع به صحبت به زبان خود پر از اصطلاحات فنی کنند. وقتی با متخصصان طراحی دیگر صحبت می کنید خوب است، اما با مشتریان، سعی کنید آن را ساده نگه دارید. به یاد داشته باشید، همه صحبت های طراحی را نمی فهمند، بنابراین مسائل را به گونه ای توضیح دهید که همه بتوانند درک کنند.

و اگر واقعاً نیاز به استفاده از طراحی-speak دارید، فقط یک توضیح سریع در پرانتز اضافه کنید. این به همه کمک می کند تا دنبال کنند.

بسته بندی آن

بسیاری از افراد خلاق صحبت در مورد کار خود را به روشی حرفه ای کمی دشوار می دانند و این شامل طراحان نیز می شود. اما آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. فقط با کمی توجه بیشتر به نحوه توضیح چیزها، هر طراح می تواند در چت کردن در مورد کار خود عالی شود. این منجر به روابط بهتر و حتی پروژه های بهتر می شود.

ارتباط خوشحال!

]
منبع: https://www.hongkiat.com/blog/effective-communication-tactics-for-designers/