دیروز
گرایش های طراحی وب در ماه سپتامبر یک احساس سرگرم کننده، پاییزی دارند… و ما آن را دوست داریم. ببینید چه چیزی در طراحی وب سایت در این ماه ترند است.
جناس را ببخشید، اما بیایید در این ماه به چند روند جدید طراحی بیفتیم.
در حال حاضر اتفاقات خوبی با طراحی وب سایت در حال رخ دادن است. از سادهسازی سبک و نام تجاری گرفته تا ایجاد گرما با رنگ گرفته تا یافتن راههایی برای ترکیب حرکت در سراسر طراحی بدون احساس مزاحمت، ما عاشق مفاهیمی هستیم که طراحان با آن بازی میکنند.
در اینجا مواردی که در طراحی این ماه ترند شده است:
1. علامت های تجاری فوق العاده ساده
وقتی صحبت از برندسازی به میان می آید، کار ساده ای است. خطوط تمیز، اشکال هندسی و آیکونهای قابل درک بهطور عمده برای انواع طراحیهای وبسایت مورد توجه قرار گرفتهاند.
چند دلیل برای آن وجود دارد:
- علائم مارک ساده به راحتی قابل درک است. هیچ چیز بیش از حد پیچیده یا از نظر بصری چالش برانگیز وجود ندارد
- تغییر، متحرک سازی، یا بازی با یک علامت تجاری ساده در پروژه های وب سایت شما آسان است
- این سبک با طراحی های کلی وب شلوغ یا پیچیده تر و همچنین زیبایی شناسی ساده به خوبی کار می کند و آن را به یک انتخاب همه کاره تبدیل می کند.
- این مد روز است، بنابراین طراحان بیشتری را جذب می کند تا این سبک را امتحان کنند و پروژه های وب سایت را آزمایش کنند
نکته مهم در مورد این روند این است که همه کاره است. طراحان می توانند یک سبک نام تجاری جایگزین و ساده را برای تازه کردن یک برند یا پروژه موجود بدون تغییر نام تجاری کامل اضافه کنند و مارک های جدید می توانند با یک علامت ساده شروع کنند.
هر یک از سه مثال در اینجا از سبکها و جلوههای مختلف با پایه علامت تجاری ساده استفاده میکنند، که نشان میدهد چند گزینه با این روند طراحی دارید.
راس برندی با چهار حرف ساده در حروف sans serif دارد. عامل سرگرم کننده با کشش و انیمیشن R در صفحه اصلی وارد می شود. این به ایجاد علاقه بصری برای نام تجاری و نام کمک می کند در حالی که ممکن است غیر از این وجود نداشته باشد.
Trewithen Dairy با ترکیبی از تایپوگرافی و نمادی ساده و در عین حال زیبا رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. اگر نمیدانید، این نماد یک نشانه بصری عالی است برای اینکه Trewithen چیست. انیمیشن اسپلش عالی را برای نقطه روی “i” اضافه کنید و این مارک ساده فوق العاده است.
Sound Ethics S و E را برای یک علامت تجاری کوچک عالی ترکیب می کند که با انتخاب رنگ روشن طراحی وب سایت، احساس خاصی می کند و جالب است. مانند نمونههای قبلی، این علامت تجاری ساده نیز به خوبی با یک افکت متحرک ساده کار میکند که به لطف شکل و حرکت شخصیتها، تقریباً شبیه پرچمی در اهتزاز است.
2. طرح های رنگ گرم
وقتی دما کاهش می یابد، می خواهید احساس گرما (رنگی) کنید!
این طرحهای رنگی مناسب برای روزهای سردتر و کوتاهتر هستند، با رنگهایی که به شما احساس راحتی میدهد. در حالی که روش های مختلفی برای پیاده سازی این روند وجود دارد، به نظر می رسد بسیاری از طراحی های وب سایت از رنگ های قرمز، صورتی و فوشیا با پالت نیمه یکنواخت استفاده می کنند. در اینجا به جز لهجه، چند رنگ دیگر وجود دارد.
چیزی که در مورد این روند طراحی وب سایت عالی است این است که می تواند از نظر بصری خیره کننده و مخرب باشد. با وجود بسیاری از پالت های رنگی واضح در مد، اشباع کامل رنگ های گرم مطمئنا شما را در مسیر خود متوقف می کند.
این سبک می تواند تقریباً برای هر وب سایتی کار کند و دارای اثرات تکمیلی است که آن را به انتخابی آسان برای بازسازی سریع تبدیل می کند.
در اینجا نحوه انجام این کار توسط چند برند مختلف آمده است:
Serious Business از صورتی روشن با پسزمینهای نسبتاً روشن استفاده میکند – با ترکیبی از روندها در اینجا – با یک هدر بزرگ که شما را به سمت خود میکشد. جلوه سرگرمکننده شناور روی صورتک نیز ارزش وقت گذاشتن را دارد.
Dezea 50 Years of Waterloo از یک پالت روشن و یکنواخت با تمام حالات شاد استفاده می کند. در حالی که بنفشها اغلب احساس خنکی میکنند، تمرکز روی گرما در مرکز صفحه با رنگهای روشن و لهجه زرد روشن وجود دارد. به نظر می رسد که گیتار در مرکز نیز می درخشد، که تداعی دیگری با احساسات گرم است.
Cantina del Sol از نظر بصری داغ با فلفل و آهک جلو و مرکز است. اما انتخاب رنگ نیز مقداری گرما را ساطع می کند. این مثال خوبی است از اینکه چگونه محتوای کلی می تواند چیزی را در شما ایجاد کند. شما گرما و احساس یک فلفل یا غذای تندتر در دهان خود را با عناصر بصری در اینجا مرتبط میکنید و احساس گرمی در اطراف ایجاد میکنید.
3. حرکت روی اسکرول (و بیشتر)
در نهایت، طراحان واقعاً به تعامل با حرکت به عنوان افکت اسکرول فکر می کنند. به عنوان بخشی از اسکرول، می تواند به کاربران کمک کند تا مدت بیشتری با طراحی وب سایت تعامل داشته باشند.
بسیاری از این طرحها در مکانهای دیگر نیز از نکاتی از انیمیشن استفاده میکنند. این یک انتقال بین عناصر متحرک و ثابت ایجاد می کند و باعث می شود طراحی کامل، تعاملی و سازگار باشد.
هر یک از این مثال ها به خوبی از این مفهوم استفاده می کنند (حتما روی هر یک کلیک کنید):
خانه نرم افزار دارای چند عنصر متحرک ساده در صفحه اصلی است، اما حرکت واقعی در اسکرول اتفاق می افتد زیرا به نظر می رسد عناصر درست زمانی که شروع به نگاه کردن به آنها می کنید زنده می شوند. این شامل برخی از تصاویری است که از سمت چپ یا راست وارد میشوند و به آرامی «ماشیننویس» را در سراسر صفحه تایپ میکنند. بهترین انیمیشن کوچک ممکن است پلک زدن شخصی در صفحه اصلی باشد.
Three Sphere تمام حرکت خود را برای زیر طومار ذخیره می کند. به نظر می رسد هر «صفحه» جدید دارای حرکات ساده ای است که به اضافه کردن علاقه بصری به محتوای بی مزه کمک می کند. این می تواند یک تکنیک خوب باشد زمانی که شما در زمینه بصری چیز زیادی ندارید.
Mia Kai با یک ویدیوی صفحه اصلی پیشتاز است و با تصاویری که تقریباً در هر صفحه نمایش داده میشوند و میچرخند، حرکت بیشتری را در اسکرول دنبال میکند. سرعت آهسته و آسان است، و تقریباً می توانید سبک زندگی تعطیلات آهسته تری را که شرکت از طریق وب سایت تبلیغ می کند، احساس کنید.
نتیجه گیری
کدام یک از این روندها را می توانید مشاهده کنید که خود یا شرکتتان در آینده نزدیک از آن استفاده می کنند؟ من شخصاً عاشق مفهوم طرحهای رنگی گرم هستم که به فصول سردتر میروند. رنگ ها بدون اینکه زیاد باشند سرگرم کننده و زنده هستند. این یک تغییر خوب نسبت به بسیاری از سبک های برجسته است که اخیراً محبوب شده اند.
پاییز مبارک و با این روندها لذت ببرید!
کری کازنز
منبع: https://www.webdesignerdepot.com/3-essential-design-trends-september-2024/