2 روز پیش
زمانی که بصری قوی ندارید باید خلاق باشید. خلاصه روند طراحی این ماه بر این مفهوم تمرکز دارد.
آیا تا به حال یک پروژه طراحی را شروع کرده اید که نشان دادن آن سخت باشد؟ یا شاید یکی که دارایی های ویدیویی یا عکس زیادی برای کار با آن نداشت؟ در آن زمان است که طراحان باید خلاقیت خود را گسترش دهند تا به مفاهیم جالب و جذابی برسند که همچنان کاربران را در حرکت و کلیک کردن نگه دارد.
در این ماه، تمرکز روند طراحی ما بر روی سه روند است که نشان می دهد کارها تا حدودی دشوار است.
در اینجا مواردی که در طراحی این ماه ترند شده است:
1. صفحات اصلی با فوکوس تایپوگرافی
هنگامی که بسیاری از عناصر دیگر برای کار کردن ندارید، گزینه go to اغلب تایپوگرافی است. راه های بسیار عالی و سرگرم کننده زیادی برای استفاده از عناصر متنی برای جلب توجه کاربران و بیان یک داستان خوب به صورت آنلاین وجود دارد.
چالش این روند طراحی، تفکر پاسخگو است. شما باید مراقب نحوه پاسخ دادن عناصر متنی در اندازه های مختلف دستگاه باشید تا مطمئن شوید که همه چیز هنوز قابل خواندن است و جلوه های شما یکپارچه دیده می شود. (این گاهی اوقات سخت تر از آن چیزی است که ممکن است به نظر برسد.)
پاداش در اینجا این است که کاربران بلافاصله می دانند طراحی وب سایت شما چیست زیرا اغلب متن بزرگی روی صفحه نمایش وجود دارد که بلافاصله به آنها می گوید. اینجا حدس نمی زنم!
Stellare از نام تجاری خود با تکنیک حرکت رنگ/پس زمینه و جناس هوشمندانه استفاده می کند تا فوراً توجه شما را جلب کند. (آیا این تکنیک برای شما مفید بود؟ باعث شد من پوزخند بزنم.) تا حدودی کار می کند زیرا طراحی بسیار ساده است. برای درک متن، لازم نیست بدانید ویدیو در پسزمینه چیست. خواندن همه چیز با انتخاب متن ساده و تمرکز زیاد روی یک کلمه کلیدی آسان است.
Engagency یک نوع کسب و کار مشابه است – همچنین یک آژانس – اما رویکرد کاملاً متفاوتی را برای یک صفحه اصلی طراحی با تایپوگرافی اتخاذ می کند. در اینجا، عنصر بصری با کنتراست، از یک پسزمینه تیره با حروف سفید واضح گرفته تا یک کلمه با شیب رنگارنگ برای جلب توجه، تأکید میشود.
Terra واضحترین رویکرد را در پیش میگیرد و از فضای خالی برای کمک به کاربران برای تمرکز روی عنصر نوع استفاده میکند. همچنین یک گزینه شناور ماوس مربعی وجود دارد که با شکل روی صفحه مطابقت دارد تا همه چیز را به روشی ساده اما به هم متصل کند.
2. عناصر همپوشانی
هنگامی که شما فاقد یک تصویر کلیدی هستید، گزینه بهتر این است که از فضا استفاده کنید یا اجازه دهید عناصر برای ایجاد علاقه بصری به فضاهای یکدیگر نفوذ کنند. این یکی دیگر از تکنیکهای پیچیدهای است که طراحی آن در اندازههای مختلف صفحه نمایش دشوار است.
از سوی دیگر، زمانی که این تکنیک به خوبی کار می کند، می تواند تأثیر ستاره ای داشته باشد.
عناصر همپوشانی میتوانند شامل متن در مقابل عناصر پسزمینه یا پیشزمینه، تصاویر یا ویدئو و متن، یا حتی تصاویر کوچک، تصاویر یا انیمیشنهایی باشند که با عناصر دیگر (متن یا تصاویر) همپوشانی دارند.
هنگام طراحی با این گرایش، مهم است که به نحوه تعامل عناصر توجه کنید تا همه چیز قابل خواندن باقی بماند و اطلاعات مهم پوشیده نشود.
Cresci’s از یک جلوه چاپی استفاده می کند تا عناصر متن را در پس زمینه ادغام و خارج کند. طراحی صفحه اصلی واضح است، اما بافت، متن بزرگ و جلوه کلی قطعا توجه را به خود جلب می کند.
کریستینا هونر اجازه می دهد که هم تصاویر و هم متن به روش های مختلف در صفحه اصلی او همپوشانی داشته باشند. او سعی می کند با نشان دادن کارهایی که انجام می دهد و استفاده از تصاویر برای تطبیق، روی چندین چیز تأکید کند.
استودیو پودینگ از یک انیمیشن کوچک سرگرم کننده با یک تایپ بد بو در هدر استفاده می کند تا جذابیت های بصری زیادی ایجاد کند. این وب سایت در مورد چیست؟ خوشبختانه آنها به سرعت با توضیحات دنبال میشوند تا کاربر فوراً متوجه شود.
3. راه هایی برای نشان دادن هوش مصنوعی
چگونه هوش مصنوعی را نشان می دهید؟ در چند ماه گذشته، چندین روند را با روشهای مختلف برای نشان دادن آن، از جمله استفاده از شکلهای روباتیک و طرحهای متنمقدار، یادداشت کردیم.
تمرکز بر نحوه نشان دادن هوش مصنوعی دوباره با چیزهایی تغییر کرده است که فقط به نوعی با فناوری پیشرفته به نظر می رسند، اما بر روی “چهره” دادن به فناوری متمرکز نیستند.
OpenCall.ai از انیمیشنی استفاده می کند که شاید شبیه موج صوتی باشد تا فناوری هوش مصنوعی خود را نشان دهد. این کار می کند زیرا کلمات و توصیف کننده های کافی روی صفحه وجود دارد که واقعاً به تصویر نیاز ندارید. به دلیلی کوچک طراحی شده است.
Walbi از دو افکت به طور همزمان برای نشان دادن هوش مصنوعی خود استفاده می کند – یک متن ویژه برای برخی از حروف / کلمات در عنوان اصلی و عنصر تپش سبز. دومی تقریباً در حال تبدیل شدن به یک گرایش خاص خود برای نشان دادن “تفکر” هوش مصنوعی است.
اپل با «هوش اپل» وارد بازی هوش مصنوعی می شود. صفحه فرود عناصر مختلفی را نشان می دهد که iOS از هوش مصنوعی برای بهبود زندگی شما استفاده می کند. برخی از صفحه نمایش ها ممکن است قابل تشخیص باشند، در حالی که برخی دیگر در حال پیش نمایش چیزی جدید در به روز رسانی آینده هستند. این مثال نزدیکترین نمونه به نشان دادن هوش مصنوعی در عملکرد هر یک از موارد بالا است، اما همچنین از کاربر میخواهد که قبلاً آشنایی داشته باشد و برخی از نقاط را به تنهایی به هم متصل کند.
نتیجه گیری
جالب ترین روند در اینجا آخرین مورد است. در حالی که دو مورد اول در گذشته پرطرفدار بوده اند، نشان دادن هوش مصنوعی یک مفهوم کاملاً جدید است. چگونه پردازش کامپیوتری را نشان می دهید؟
این یک مفهوم سخت است، اما فکر کردن خارج از چارچوب کمک می کند. آیا فکر می کنید می توانید راه جالبی برای نشان دادن این موضوع به تنهایی پیدا کنید یا از مفهومی که در جای دیگری دیده اید وام بگیرید. این غذای عالی برای فکر کردن است… و بهتر است قبل از اینکه یکی از این پروژه ها به سراغتان بیاید، در مورد آن فکر کنید.
کری کازنز
منبع: https://www.webdesignerdepot.com/design-trends-october-2024/