دیروز
با هر یک از گرایش های طراحی وب سایت ویژه این ماه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد. بیایید حفاری کنیم!
همانطور که همه جوانان برای بازگشت به مدرسه آماده می شوند، می توانید با این گرایش های طراحی وب سایت، مقداری یادگیری را نیز انجام دهید. هر روند در این ماه عناصر تعاملی را برای کمک به جذب سریع بازدیدکنندگان وب سایت به عمل می آورد.
در اینجا مواردی که در طراحی این ماه ترند شده است:
1. تایپوگرافی بالای صفحه
تصاویر هدر قهرمان و عناصر متنی تقریباً در هر وب سایتی یافت می شود. ما به طور کلی پیکربندی را با عنصر متن در پایین صفحه، اغلب در مرکز یا سمت چپ دیدهایم.
این روند طراحی وبسایت همه چیز را تغییر میدهد و تصاویر را به پایین صفحه میبرد و در عین حال بر یک بلوک متنی به عنوان عنصر غالب در ناحیه قهرمان تمرکز میکند.
این می تواند به خوبی کار کند زمانی که نوبت به اطمینان از اینکه کاربران می دانند دقیقاً در مورد چه چیزی است، می تواند کار کند. با این حال، برای به نتیجه رساندن موثر این کار، مهارتهای کپینویسی عالی لازم است. در جایی که کلمات همیشه مهم هستند، این طراحی طراحی متن را حیاتی تر می کند.
با این روند، عناصر متن ممکن است در مکانهای مختلف، بالا یا بالای تصاویر یا ویدیوها یا در هماهنگی با اجزای دیگر ظاهر شوند. وجه مشترک اصلی این است که بیشتر، اگر نه همه، متن در بالای اسکرول صفحه اصلی قابل خواندن است.
هر یک از این نمونه ها به شیوه ای کمی متفاوت در مورد این روند است.
Minimum Viable Branding یک تیتر ساده و بلوک متنی در مرکز صفحه در بالای اسکرول دارد. شما یک اشاره به تصویر اصلی دریافت می کنید، اما در درجه اول در زیر اسکرول ظاهر می شود. تنها عنصر دیگر در بالای صفحه نمایش، ناوبری است.
GoodRV تصاویر را با عنصر متن اصلی در بالای صفحه ترکیب می کند. این درمان دارای چالش هایی است، زیرا خواندن برخی از کلمات بسته به تصویر پس زمینه دشوار است. با کمی استایل بیشتر می توان این مشکل را برای استفاده بهتر از این روند طراحی وب سایت حل کرد.
Appello رویکردی مشابه MVB دارد اما از متن کوچکتر و ترازهای چپ استفاده می کند – سیگنال های واقعی که این روش برای خواندن با اهمیت ذاتی ساخته شده است.
2. تجربیات AR/VR
تعامل – واقعی یا درک شده – در حال تبدیل شدن به بخش بزرگی از پروژه های طراحی وب سایت است. بسیاری از این پروژهها ممکن است در وب (رومیزی) شروع شوند و کاربران را به تجربهای مبتنی بر موبایل، مانند تبلیغ تویوتا پاریس، هدایت کنند.
جالبترین چیز در اینجا این است که تمام طراحی بر روی یک عنصر تعاملی با فناوری پیشرفته تمرکز دارد. تجارب واقعیت افزوده و مجازی اغلب شامل یک عنصر گیمیفیکیشن برای افزایش علاقه کاربر است.
این تجربیات حتی اگر فعالیتی برای انجام وجود نداشته باشد نیز قابل درک است. این ممکن است شامل اکشن سریع، داستان کلیکی، یا حرکت دیگری برای کمک به توضیح محتوا باشد.
KreativFarm رویکرد دوم را اتخاذ می کند. همانطور که وب سایت بارگذاری می شود، تعداد زیادی انیمیشن بارگذاری سریع دریافت می کنید که برای کمک به ایجاد تعامل کاربر به سرعت در میان آنها حرکت می کند. اسکرول با حرکت اضافی و جلوه های متحرک ادامه می یابد تا داستانی منسجم ایجاد کند.
Toyota Tour de Paris یک تجربه واقعیت افزوده کاملاً در دستگاه تلفن همراه شما است که هنگام رانندگی با ماشین در خیابان های شهر المپیک صحنه ای در مرکز شهر ایجاد می کند. جنبه گیمیفیکیشن باعث میشود که مردم به عقب برگردند و برند خودرو و وسایل نقلیهاش را که در سطوح مختلف برای رانندگی انتخاب میکنید تبلیغ میکنند.
Sretks یک سایت نمونه کار با صحنه ای شبیه سیرک است که حرکت زیادی را با هم ترکیب می کند. بیشتر شبیه یک ماجراجویی است و کمتر شبیه یک نمونه کار است.
3. تصاویر مایع
انیمیشن مایع یک روند طراحی وب سایت است که در گذشته آن را برجسته کرده بودیم و این مفهوم اکنون روی تصاویر اعمال می شود. نتیجه یک عنصر به ظاهر سورئال است که علاقه بصری زیادی دارد و حتی احساس حرکت دارد، حتی اگر تصویر ثابت باشد.
طراحانی که از این گرایش استفاده می کنند از تصاویری استفاده می کنند که هم واقع گرایانه و هم انتزاعی هستند اما حسی شبیه آب یا شیشه دارند که تقریباً بازتابی به نظر می رسد. آنها اغلب تصاویر رنگارنگی هستند که به جلب توجه چشم به سمت تصویر روی صفحه کمک می کنند.
برخی از این طرح ها برای ایجاد علاقه بیشتر در انیمیشن ترکیب می شوند. بسته به تصویر، این می تواند کاملاً مؤثر باشد یا گاهی اوقات می تواند طاقت فرسا باشد. اگر جلوهها را با هم ترکیب کنید تا مطمئن شوید که زیباییشناسی خوبی دارید، میخواهید با چندین گزینه بازی کنید.
با یک تصویر مایع فوق العاده خنک، بارگیری کنید و به نیاز بدهید که باعث می شود آرزو کنید کاش فقط چند ثانیه بیشتر روی صفحه باشد. سپس به یک پس زمینه زیبا و رنگارنگ محو می شود. کل این طراحی یک رویکرد جایگزین دارد که به نوعی سرگرم کننده است.
جوایز Startech یک تجربه تعاملی با یک تصویر مایع است – عینک فضایی، شاید؟ – در پس زمینه. نتیجه یک افکت پسزمینه سهبعدی با حسی آیندهنگر است که باعث میشود بخواهید وارد محتوا شوید.
گابریلا بار یک تصویر مایع را با پسزمینه متحرک ترکیب میکند تا ظاهری کاملاً آیندهنگر داشته باشد که با موضوع هوش مصنوعی وبسایت مطابقت دارد. این طرح به طور یکپارچه با تصویر مایع و حرکت تداخل دارد.
نتیجه
اگر می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید، گرایش های طراحی این ماه بسیار سرگرم کننده و منبع الهام خوبی هستند. چه بخواهید یک طراحی موجود را تغییر دهید یا یک سایت کاملاً جدید ایجاد کنید، امیدواریم این روندهای طراحی به شما این احساس را بدهد که چیز جدیدی یاد گرفته اید که ممکن است بخواهید امتحان کنید.
کری کازنز
منبع: https://www.webdesignerdepot.com/design-trends-august-2024/