10 بهترین لوگوی 2023 – رتبه بندی شده

10 بهترین لوگوی 2023 - رتبه بندی شده

شلی کوک.

دیروز

از زیبایی‌شناسی قدیمی گرفته تا طرح‌های رنگی جدید و خلاقانه، امسال شاهد طرح‌های خلاقانه لوگوی زیادی بوده‌ایم. در این لیست، ده تا از بهترین ها را معکوس می شماریم. بیایید وارد آن شویم.

10 بهترین لوگوی 2023 - رتبه بندی شده.

ما شاهد تعداد زیادی از طراحی های لوگوی هیجان انگیز در سال 2023 بوده ایم. برخی دیگر در میان گرایش‌های مینیمالیستی و طرح‌های واکنش‌گرا، باورنکردنی بوده‌اند و هوای تازه بسیار مورد نیاز بوده‌اند.

به نظر می رسد که شرکت ها بالاخره متوجه شده اند که لازم نیست هر لوگوی یکسان باشد (چه کسی فکرش را می کرد؟). ما دیده ایم که برندها به ریشه های خود بازگشته اند تا نوستالژی ما را جلب کنند. به همین ترتیب، طیف وسیعی از شرکت‌ها را دیده‌ایم که با طراحی‌های جسورانه و معاصر، جهشی بسیار ضروری به سوی آینده انجام داده‌اند.

چه مشتاق طرح‌های قدیمی باشید و چه عاشق این هستید که شرکت‌ها برند خود را مدرن کنند، این فهرست برای همه چیزهایی دارد. به ما بپیوندید تا ده بهترین طراحی لوگو از سال 2023 را شمارش معکوس کنیم.

10) پیچ – آبی خسته کننده به رنگ های سرگردان

پیچ

برند فین‌تک بولت طراحی مجدد خود را (راست) در اوایل امسال راه‌اندازی کرد، و منصفانه است که بگوییم لوگوی جدید چیزهای زیادی برای آن دارد.

اولا، فقط به آن رنگ نگاه کنید! دیدن انتخاب یک برند تجارت الکترونیک خانگی برای انتخاب یک پالت خیره کننده که حول رنگ های آبی و سبز تیره متمرکز نمی شود، با طراوت است.

دوم، چه کسی استفاده هوشمندانه از فضای منفی را دوست ندارد؟ بولت تصمیم گرفت رعد و برق را به صورت استراتژیک بین “L” و “T” قرار دهد. حتی پر انرژی به نظر می رسد. چه چیزی را نباید دوست داشت؟

این یک نمونه عالی از یک نام تجاری است که با طراحی مجدد لوگوی خود واقعاً قایق را به سمت بیرون سوق داد. و در دریایی از تایپ‌فیس‌های خسته‌کننده و طرح‌های رنگی تکراری، نمی‌توانیم بیشتر از این سپاسگزار باشیم.

9) Nickelodeon – بازگشت اسپلات

نیکلودئون

شرکت تلویزیونی کودکان Nickelodeon با طراحی مجدد لوگوی قدیمی خود واقعاً به موفقیت رسید. این برند در سال 2009 علامت اسپلیت نمادین خود را حذف کرد که باعث ناامیدی ده ها هزاره نوستالژیک شد.

اکنون، اسپلات بازگشته است، البته به شکل دیگری. طراحی جدید لبه‌های نرم‌تر و لحن گرم‌تری دارد. به‌طور قابل‌توجهی مدرن‌تر از مدل قبل از 2009 این برند به نظر می‌رسد، اما همچنان سرزندگی و سبکی را حفظ می‌کند که بسیاری احساس می‌کردند لوگوی قبلی فاقد آن بود.

8) ساندنس – نسبت عالی

ساندنس

ما می دانیم که شما به چه فکر می کنید. لوگوی جدید ساندنس (سمت راست) چندان هیجان انگیز نیست. در واقع، کمی خسته کننده است

اما سادگی طراحی بسیاری از نمادها و نکات ظریف را رد می کند. نسبت های لوگو دقیقاً مشابه یک صفحه نمایش عریض سینمایی 16:9 است. با در نظر گرفتن این زمینه حیاتی، طراحی مینیمالیستی از معمول فراتر رفته و به نامه ای عاشقانه برای اهمیت فیلم تبدیل می شود.

دیدن برندهایی که به جای انتخاب طرح‌های تمیز و مینیمالیستی، معنا را به لوگوی خود تزریق می‌کنند، طراوت‌بخش است.

بعلاوه، با طرح رنگ تک رنگ پررنگ و حروف نوشتاری Monument Grotesk، برای انواع زمینه ها مناسب و چشم نواز است. ما طرفدار این یکی هستیم، حتی اگر برای لذت بردن از آن باید آن را درک کنید.

7) موزیلا تاندربرد

موزیلا تاندربرد

طراحی مجدد لوگوی موزیلا برای مشتری ایمیل Thunderbird یکی از هوشمندانه ترین مواردی است که در طول سال دیده ایم. این به طور مناسب با طرح اصلی فایرفاکس متفاوت است و در عین حال فوراً به عنوان بخشی از محصولات این برند قابل تشخیص است.

موزیلا

موزیلا از عناصر سبک لوگوی قبلی استفاده کرده است – یک حیوان فرفری، سایه رنگی هوشمند، و جلوه شعله – و آنها را به طرز هوشمندانه ای دوباره طراحی کرده است تا با یک زمینه متفاوت مطابقت داشته باشند. لوگوی جدید روباه را با پرنده عوض می‌کند، نماد ایمیل را به مرکز اضافه می‌کند و رنگ‌های نارنجی آتشین را جایگزین رنگ‌های سرد آبی می‌کند. این همه حس بسیار یین و یانگ دارد.

برند موزیلا در طول این سال ها با طراحی مسخره بیگانه نبوده است. ساده‌سازی پیشرونده لوگوی نمادین فایرفاکس، انتقادات زیادی را برانگیخته است. اما این طراحی جدید به نظر گامی در مسیر درست است.

6) هودر و استاتون

هودر و استاتون

انتشارات بریتانیایی Hodder & Stoughton زمانی که لوگوی خود را در سال 2023 دوباره طراحی کرد، کاری واقعاً قابل توجه انجام داد. آیا می توانید حدس بزنید که چیست؟

به طور خلاصه، طراح یک طلسم stoat را با هدف کمک به مردم در تلفظ کلمه “Stoughton” در طرح گنجانده است. زیرا ظاهراً “stoat-on” تلفظ می شود. چه کسی می دانست؟

ما مطمئن نیستیم که چند بار این شرکت مجبور شد افرادی را تحمل کند که نام آن را اشتباه تلفظ کنند تا یک برند جدید را تضمین کنند، اما مطمئناً از دیدن برندهایی که چیز جدیدی را با طراحی های خود امتحان می کنند خوشحالیم. به علاوه، ما مطمئن هستیم که این لوگوی عالی کمی تبلیغات بیشتری برای آنها به همراه داشته است. برد – برد.

البته، موفقیت این طراحی مجدد به این بستگی دارد که اکثریت مردم بدانند که حیوان موجود در تصویر یک قلاب است. در واقعیت، بسیاری از مردم احتمالاً باور خواهند کرد که این سمور است. آه، خوب، شما همیشه نمی توانید برنده شوید. حداقل مردم هم اکنون دقیقاً می دانند چگونه “Hodder” را تلفظ کنند.

5) Jell-O – غذای بهداشتی جراحی برای سرگرمی نوستالژیک

Jell-O

Jell-O را به خاطر دارید؟ تنها پادشاه واقعی برندهای دسر آمریکایی در طول سال ها تا حدودی درخشش خود را از دست داده است. متأسفانه، لوگوی قبلی این شرکت کار زیادی برای تسخیر قلب نسل جوان انجام نداد.

اما اکنون Jell-O بازگشته است تا تاج خود را به دست آورد. طراحی لوگوی جدید این برند (سمت راست) هیجان انگیز، چشمگیر و مهمتر از همه بسیار سرگرم کننده است. سایه های بزرگ کمی شخصیت را به برند تزریق کرده اند. این همه کاملا نوستالژیک است.

Jell-O

در حقیقت، لوگوی قدیمی مورد ضرب و شتم قرار نگرفت. طرح قبلی Jello (سمت چپ) بیشتر شبیه یک جایگزین غذای کم کالری بود تا یک دسر سرگرم کننده و بازیگوش.

بدیهی است که شرکت Kraft Heinz قبلاً می خواست Jell-O را به عنوان یک غذای سالم معرفی کند. متأسفانه، این به سادگی باعث شد که نام تجاری قدیمی به نظر برسد – نه آن تصوری که می خواهید به تصویر بکشید، وقتی که کل پیشنهاد شما دسرهای مناسب برای بچه ها است.

با این حال، اکنون این برند به طور کامل از شوخ طبعی که قلب آمریکا را در دهه 1960 تسخیر کرده بود، استقبال می کند. طراحی جدید بی نهایت بهتر به نظر می رسد. بعد از همه، ممکن است کمی جیگل در Jell-O باقی مانده باشد.

4) نوکیا – شارژ کردن به روز مدرن

نوکیا

همه با تایپ فیس معروف نوکیا آشنا هستند. این برند در دهه 1990 و اوایل دهه 2000 با گوشی های نشکن خود نامی برای خود دست و پا کرد و طراحی لوگوی جسورانه این شرکت بازتابی از این موضوع بود.

نوکیا

متأسفانه، تاریخ نمادین نوکیا در دهه 2010 به نوکیا بازگشت و بسیاری از مصرف کنندگان این برند را یادگاری از گذشته می دانستند. و زمانی که می‌خواهید با اپل و سامسونگ برای بخشی از بازار گوشی‌های هوشمند رقابت کنید، ادراک اهمیت دارد.

برای طرفداران تداوم (و برای کسانی که نوکیا را از دوران کودکی خود به خوبی به یاد می آورند)، این طراحی لوگوی جدید ممکن است شبیه یک پلیس باشد. اما آن را اینگونه در نظر بگیرید.

مانند تلفن‌های آجری بادوام که این برند به آن‌ها شهرت دارد، لوگوی سابق نوکیا در دوران مدرن قدیمی به نظر می‌رسید. طراحی مجدد راهی ضروری برای نوکیا بود تا پرچم خود را به اهتزاز درآورد و بگوید: “هی بچه ها، من هنوز اینجا هستم.”

آیا لوگوی جدید طراحی پیشگامانه ای است؟ جای بحث داره آیا هیجان انگیز و جذاب است؟ کاملا. و اگر نوکیا در حال حاضر به یک چیز نیاز دارد، کمی هیاهو است. به همین دلیل، این طراحی مجدد یک برد است.

3) 7Up – قرار دادن '7' بالا

7بالا

اگر تا به حال یک نمونه باورنکردنی از مینیمالیسم وجود داشته باشد که به درستی انجام شود، 7up کیک را می گیرد.

طراحی جدید عناصر اصلی را که مصرف کنندگان می شناسند و دوست دارند و در عین حال اطلاعات غیرضروری را می ریزند، تقویت می کند. برای بینش واقعی در مورد اینکه چرا این تغییر اینقدر تاثیرگذار است، طراحی محصول قدیمی (سمت چپ) را با جدید (راست) مقایسه کنید.

7 بالا

لوگوی قدیمی شبیه به فکر قبلی قوطی قبلی بود. حالا جلو و وسط است. سایه های بزرگ سه بعدی و پالت رنگی با کنتراست بالا باعث می شود طراحی جدید هیجان انگیزتر و زنده تر شود. همه چیزهایی که مردم واقعاً نیازی به دانستن ندارند، کنار گذاشته می شوند. از این گذشته، آیا کسی صادقانه اهمیت می دهد که بتوانید 7Up را در Uber Eats دریافت کنید؟

ما شباهت های زیادی بین این تغییر لوگو و طراحی مجدد Jell-O مشاهده می کنیم. هر دو از موضع “غذای سالم” منحرف شده اند و در عوض تصمیم گرفته اند دقیقاً آنچه را که این محصولات قرار است نشان دهند – سرگرمی خوشمزه و لذیذ را برجسته کنند.

این واقعاً یکی از آن تغییرات طراحی است که در آن می‌گویید، “باورم نمی‌شود که آنها زودتر به این موضوع فکر نکرده‌اند”.

2) باربری – متفاوت بودن اشکالی ندارد

باربری

نیروگاه تولید پوشاک بریتانیایی Burberry در طول سال‌ها با انواع مختلفی از حروف چاپی آزمایش کرده است. این برند که زمانی به خاطر لوگوی نمادین شوالیه سوارکاری خود شهرت داشت، در سال 2018 جهشی تا حدی قابل پیش بینی به مینیمالیسم داشت.

متأسفانه، این باعث شد که Burberry شبیه کپی کربنی از هر خرده فروش لباس دیگری باشد که دقیقاً همان کار را انجام می دهد.

باربری

باربری هرگز قرار نبود مانند هر تجارت دیگری باشد. این شرکت نام تجاری خود را بر اساس طرح های ظالمانه و طرح های رنگی منحصر به فرد ساخته است. طراحی مینیمالیستی مانند یک گام به عقب برای برندی که زمانی مرز را فشار می داد احساس می شد.

با این حال، اکنون باربری با صدای بلند بازگشته است. لوگوی جدید آنها در سال 2023 شامل فونت sans serif قدیمی است که نشان دهنده بازگشت به میراث برند است – نامه ای عاشقانه به روزهایی که شرکت ها جرات می کردند با طراحی های خود متفاوت باشند.

و بهترین بخش؟ شوالیه برگشت – و بهتر از همیشه است.

باربری.2

طراحی جدید باربری تغییر قابل توجهی برای بهتر شدن است. ما به خصوص خوشحالیم که این برند جزئیات مربوط به شوالیه سوارکاری خود را حذف نکرده است.

فقط می توانیم امیدوار باشیم که برندهای بیشتری متوجه شوند که در طراحی لوگوی مدرن جایی برای فردیت وجود دارد. آرزوی فکری؟ شاید. ما فقط آنچه را که در حال حاضر می توانیم بدست آوریم، می گیریم.

2. پپسی – بازگشت بسیار مورد نیاز به فرم

پپسی امروز فردا

پپسی همیشه نسبت به یک استراتژی بازاریابی جدید جانبداری کرده است. به نظر می رسد حداقل هر پنج سال یک بار این شانس را داریم که از موفقیت های خروشان و شکست های طنز آنها گزارش دهیم. و برای آن، ما فوق العاده سپاسگزاریم.

در حالی که تغییرات لوگوی پپسی در سال های اخیر به شدت مورد بررسی قرار گرفته است، به نظر می رسد آخرین رویکرد این برند نوشابه گامی در مسیر درست باشد.

برای ناآگاهان، پپسی اخیراً 125 سالگی خود را جشن گرفت. برای بزرگداشت این مناسبت، آنها از لوگوی قدیمی خود رونمایی کردند. و منصفانه است که بگوییم این یک برنده است.

پپسی صفر

ظاهر جدید زیبایی‌شناسی قدیمی دهه 90 را جشن می‌گیرد که در آن زمان پپسی را به شهرت رساند. به نظر می‌رسد این برند بدون شرمندگی ریشه‌های خود را می‌پذیرد، نه اینکه سعی کند آنها را با طرح‌های دیجیتال پاسخگو و الگوهای مینیمالیستی بپوشاند.

نام تجاری جدید از نظر سبکی به لوگوی قدیمی پپسی (تصویر زیر) بسیار نزدیکتر است، البته با یک پیچ و تاب معاصر که زیبایی شناسی یکپارچهسازی با سیستمعامل را به روزگار مدرن منتقل کند.

نوشابه پپسی

از بین تمام طرح‌های لوگو در این لیست، این یکی از طرح‌های مورد نیاز است.

در هر صورت، حداقل مانع از مقایسه لوگوی آنها با یک مشتاق چاق پپسی می شود. و برای آن، رتبه اول ما را می گیرد.

پپسی

پایان: اینجا تا سال 2024 است

ما نمی دانیم که سال 2024 چه چیزی را برای طراحی لوگو به ارمغان خواهد آورد، اما اگر چیزی شبیه به امسال باشد، مطمئنا چیزهای زیادی برای دوست داشتن و خندیدن داریم.

آیا امیدوارید برندهای بیشتری در سال آینده به زیبایی قدیمی بازگردند؟ امیدواریم پرنده توییتر بازگشت بزرگ خود را داشته باشد؟ آیا دلتنگ لوگوی مورد علاقه شما شده ایم؟ برای ما توییت کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

شلی کوک

Shelley Cooke یک وبلاگ نویس و پادکست اهل اشویل، کارولینای شمالی (Go Oilers!) است. او به فناوری و نقشی که در ساختن جوامع ایفا می کند علاقه دارد.


]
منبع: https://www.webdesignerdepot.com/best-logos-2023/