۷ اصل کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی

در ایده برای بازسازی خانه ، ساعت روزو اینکه آیا در نور طبیعی یا مصنوعی دیده می شود ، بر ویژگی های یک رنگ تاثیر می گذارد – بنابراین موفقیت در استفاده از آن بدین معنا است که قبل از انتخاب این موضوع را در نظر دکوراسیون داخلی مهران طاهری بگیرید. یکی از مهمترین سوالات در زمینه دکوراسیون داخلی، تفاوت طراحی مدرن، روستیک، صنعتی و امروزی با یکدیگر می باشد بنابراین در این پست به بررسی سبک مدرن و تفاوت آن با سبک های دیگر می پردازیم. ما در این صفحه چندین مدل طراحی یونیک، مدرن و زیبا از دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن را برای شما آماده کرده ایم تا با مشاهد این تصاویر شیک از نشیمن، ایده های خلاقانه را به ذهن شما جاری کنیم.

اولین قدم برای یک داشتن یک طرح زیبا در داخل خانه، این است که طراحی پلان آن ساختمان چگونه است تا بتوانیم بر اساس نقشه طراحی شده، شروع کار طراحی داخلی را انجام دهیم.اینکه در پلان موجود رابطه فضا های عمومی ، خصوصی و نیمه خصوصی چگونه است، تاثیر بسزایی در شروع کار خواهد داشت. همچنین مقیاس الگو در رابطه با فضا و مساحتی که پوشش می دهد نیز حاسز اهمیت است تا فضای داخلی شلوغ نشود. چیدن هرکدام از این بخش ها در کنار یکدیگر همانند یک پازل کمک میکند تا در مجموع یک دکوراسیون بینظیر و چشمنواز را شاهد باشیم. این فرد درک کلیتری از فضای بنا دارد و با طراحی علمی و هنری پلان و برنامه ریزی برای بهرهبرداری حداکثری از فضا، کمک بسیار خوبی به شما میکند.

سبک ترانزیشال یا انتقالی : در نگاه اول ممکن است تفاوتی بین آن و سبک سنتی احساس نشود. ایجاد تعادل در یک اتاق به استفاده درست از فضای ” مثبت ” و ” منفی ” بستگی دارد. طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار مردم برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است. در صورتیکه نیاز به طرح توجیهی در حوزه خدمات و گردشگری دارید کارشناسان ما طرح مدنظرتان را بر اساس آخرین ضوابط و بر اساس داده های روز و مشخصات و مختصات مدنظرتان، تهیه مینمایند. اگر اشکال هندسی و نظم آنها را دوست دارید میتوانید روی مبلمان خود چند کوسن رنگی با نقوش هندسی قرار دهید. اگر قصد دارید برای پنجرههای خود از پرده استفاده کنید، به یاد داشته باشید که حتما پردهها آن قدر بلند باشند که زمین را لمس کنند.

دخالت هنر در این کار بسیار زیاد است چرا که طراح داخلی طبیعتا باید فردی هنرمند، خوش سلیقه و مطلع باشد و پلانی طراحی کند که طراح دکور بتواند بر روی آن زیربنا دکوراسیون مناسبی ایجاد کند. تا این مرحله طراح برای اثر خود تلاشی نمی کند، بلکه فقط اطلاعات مورد نظر را جمع آوری مینماید و از این پس باید با تمرکز لازم سعی کند اثر و طرح خود را در ذهن ایجاد نماید. نورپردازی این سبک حالت نمایشی دارد ، چرا که کانون توجه در دکوراسیون مدرن روشنایی است. نکته دوم برای ایجاد دکوراسیون مدرن در کنار سادگی کاربردی بودن آن است.

در این سبک هر چقدر دیوارهای داخلی کمتر باشد ، بهتر است و می توان از این فضا برای چینش صحیح مبلمان استفاده کرد. شرکتهای مختلفی در زمینه طراح داخلی منزل در مشهد فعالیت دارند؛ اما کمتر مجموعهای عناصر مهم همچون خلاقیت، جزئیات و نوآوری را در طراحی رعایت میکند. این سبک از وسایل و عناصری که در زمان حال وجود دارد، برای دیزاین منازل استفاده می کند و در واقع سبکی معاصر استاین سبک ویژگی خاصی ندارد و همیشه درحال تکامل است. در روند بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی ، الگو یکی دیگر از عناصری است که مانند بافت به اتاق علاقه و زندگی می بخشد و ممکن است از فرش ، کاغذ دیواری ، مبلمان نرم و آثار هنری ناشی شود.

نکته کلیدی در این فرم ها این است که – بار دیگر – تعادل و اشکال طبیعی می توانند در مقایسه با هندسی قوی تر، نرمی را به فضای داخلی وارد کنند. سبک دکوراسیون مدرن یک سبک جدید است که هیچ محدودیتی و قانونی در آن وجودندارد. یا شاید سوال بسیار مهم دیگر : آشپزخانه مدرن باشد یا طراحی کابینت ها به صورت کلاسیک یا کابینت ممبران باشد؟ از طرف دیگر ، اتاقی با فضای مثبت بیش از حد می تواند احساس شلوغی و وجود مبلمان بیش از حد داشته باشد. البته، بسیار مهم است که رنگ انتخاب شده مکمل استفاده از اتاق با سایه های آرامش بخش تر برای اتاق خواب ها ، یا رنگ های پرانرژی در دفتر کار خانگی باشد. هدف این سبک به آرامش رسیدن ذهن از شلوغی های دنیای اطراف می باشد.

هدف از این سبک نزدیک کردن انسان به حال و هوای روستایی است و تاکید بر کهنگی ، سادگی طبیعتی و دست ساز بودن را دارد. لذا معمار میتواند به راحتی و با رعایت اصول مهم استاندارد ، مراحل ساخت و ساز را اجرا کند . به این صورت که فرد خودش میتواند یک دفتر کار با چند کارمند افتتاح کرده و با تبلیغات صحیح، مشتری خود را جذب نماید و اگر هم سرمایه اولیه ای ندارد میتواند به صورت فریلنسر پروژه بگیرد و انجام دهد. برخی از افراد علاقمند هستند که مبلمان و برخی از دیوارهای منزل بیشتر از سایر اجزا خود نمایی کند و جلوه ای خاص به محیط دهد. دکوراسیون نحوه چیدمان اثاثیه منزل و یا آراستن فضا با جدیدترین و به روزترین اشیا می باشد. در هر طراحی دکوراسیون داخلی ، تعادل بین خطوط افقی و عمودی ضروری است.

کرشناس طی استعلامی با نهاد مربوطه وجود یا عدم وجود مجوز شما را بررسی خواهند کرد. در دکوراسیون داخلی آشپزخانه باید برای هرکدام از وسایل مکان مناسبی درنظر گرفت، که البته نباید خارج از محدودهی استانداردهای مربوطه باشد. چرا باید کار طراحی و دکوراسیون داخلی را به متخصصش سپرد؟ پرداختن به هر یک از عناصر تشکیل دهنده هر طراحی می تواند بهترین ویژگی های اتاق را افزایش دهد ، هر گونه نقصی را جبران کند و فضای داخلی ایجاد کند که چشم ، حس لامسه را برآورده کرده و نقش عملی آن را ایفا کند. آنها چشم نواز بوده و طرحی را با انرژی تزریق می کنند. برای داشتن طرحی مطلوب طراح داخلی با بررسی ویژگی های رفتاری کاربران به انجام امور می پردازد. برای مثال استفاده از شومینه ای سنگی که با سوزاندن چوب گرما می بخشد گزینه ای مناسب برای سبک روستیک است. پس از گزراندن یک روز پر تلاطم، مکانی با دکوراسیون آرامش بخش برای استراحت و رسیدگی به کار های شخصی نیاز است.اتاق خواب که جزو جدایی ناپذیر از دکوراسیون منزل به حساب می آید، یک فضای کاملا خصوصی برای افراد است تا بتوانند با احساس راحت به استراحت در منزل خود بپردازند.قطعا طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به گونه ای باشد تا رنگ ها و متریال ها و ترکیب آنها با یکدیگر این آرامش رابه فضای اتاق دهند و دکوراسیون داخلی آن را شیک کند.

در حالی که ممکن است کمیت و کیفیت نور روز ثابت به نظر برسد ، لازم به یادآوری است که می توان آن را با پارچه و پوشش پنجره فیلتر کرد. فضای معماری بدون طراحی داخل آن، یا به طور کلی قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را نخواهد داشت. مبلمانی ساده در کنار فرش های شلوغ ، دیوارهایی ساده با تابلوهای پر طرح و استفاده از چوب ، شیشه و سنگ در کنار هم این سبک را توصیف میکند. نشیمن یا living room فضاییست برای خانواده، جایی که باید طراحی دکوراسیون آن به گونه ای باشد که خانواده بتواند در آنجا محفلی گرم برای خود داشته باشند.طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن دستری راحت به اتاق خواب، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و پذیرایی را ممکن میکند. سبک الگوی گل ، هندسی ، انتزاعی یا هر طرح دیگری باید با سبک کلی طرح هماهنگ باشد.

ساکنین می خواهند در محیطی آرام به سر ببرند و از خانه خود انرژی بگیرند. پس شما هم به صورت شفاف خواسته های خودتان را بیان کنید . اگر دوست دارید یک اتاق درهم و برهم و خانگی پیدا کنید ، استفاده از فضای منفی بیشتر برای شما مناسب خواهد بود. اگر شما هم قصد دارید تغییر تحولاتی در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید و هنوز شرکت معتبری را پیدا نکردید که ایدههایتان را اجرایی کند توصیه میکنیم حتما به حامی ساخت سری بزنید و با انواع طراحی دکوراسیون داخلی آشنا شوید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. اگر پروژهٔ بزرگی در دست دارید، حتما از آن ها توصیه نامه یا معرف بخواهید.