چگونه سایت موبایل خود را بهبود دهیم؟ • SEO برای مبتدیان • Yoast

چگونه سایت موبایل خود را بهبود دهیم؟  • SEO برای مبتدیان • Yoast

سایت شما باید سازگار با موبایل باشد. زیرا امروزه بیشتر افراد با گوشی خود در گوگل جستجو می کنند. اما داشتن یک سایت سازگار با موبایل به چه معناست؟ و از کجا شروع می کنید؟ در این مقاله اصول سئو، یک نمای کلی از کارهایی که می توانید برای بهبود سایت موبایل خود انجام دهید را خواهید دید.

چه زمانی یک سایت برای موبایل مناسب است؟

یک سایت زمانی برای موبایل مناسب است که:

  • به کاربران کمک می کند تا وظایف خود را سریع و با لذت انجام دهند.
  • به درستی در دستگاه تلفن همراه مانند تلفن هوشمند یا تبلت بارگیری می شود.
  • به سرعت بارگذاری می شود.
  • محتوا را به شیوه ای خوانا ارائه می کند، بدون اینکه کاربران مجبور به کوچک کردن و بزرگنمایی شوند.
  • فضای کافی برای حرکت با لمس را ارائه می دهد.
  • ارزش افزوده ای را برای کاربران موبایل ارائه می دهد.
  • فورا برای موتورهای جستجو قابل درک است.

چرا سئوی موبایل مهم است؟

سئوی موبایل مطمئن می شود که سایت موبایل شما بهترین ارائه ممکن از محتوای شما را به کاربر دستگاه تلفن همراه ارائه می دهد. از آنجایی که دنیای ما به طور فزاینده ای مبتنی بر موبایل است، مهم است که سایت شما برای موبایل سازگار باشد. اگر سایت شما (به درستی) برای کاربران موبایل در دسترس نباشد، رتبه مناسبی را در موتورهای جستجو از دست خواهید داد و در نتیجه درآمد را از دست خواهید داد. بنابراین، شما باید تمام تلاش خود را برای بهینه سازی نمای موبایلی سایت خود و هرچه بهتر شدن آن انجام دهید. در واقع باید عالی باشد!

برای گوگل مهم است

از سال 2016، گوگل از نسخه موبایل یک سایت برای تعیین رتبه سایت استفاده می کند. بنابراین اگر سایت شما مناسب نیست یا محتوای کمتری را در سایت تلفن همراه خود نشان می دهد، به سختی می توانید رتبه های خوبی کسب کنید. به همین دلیل است که ایجاد یک طراحی کاملاً کارآمد و واکنش گرا برای سایت (موبایل) خود بسیار مهم است.

خوشبختانه، گوگل یک راهنمای شروع عالی برای کمک به بهبود سایت تلفن همراه خود دارد. بعلاوه، آنها همچنین یک ابتکار تجربه صفحه را راه‌اندازی کرده‌اند که به شما معیارهایی می‌دهد – به اصطلاح Core Web Vitals – در مورد اینکه انسان‌ها و ماشین‌ها چگونه عملکرد سایت شما را درک می‌کنند. بنابراین، از این معیارها استفاده کنید تا به شما کمک کند هنگام بهبود سایت تلفن همراه خود، بر روی چه چیزی تمرکز کنید.

با آن به عنوان یک وب سایت رفتار کنید

فراموش نکنید که سایت خود را به عنوان یک چیز واحد ببینید. شما نباید یک “سایت تلفن همراه” متمایز از “سایت رومیزی” خود داشته باشید. شما باید یک سایت داشته باشید که با هر صفحه ای که در آن مشاهده می شود سازگار باشد. این همچنین به این معنی است که محتوای دیدگاه های مختلف باید یکسان باشد.

چگونه وب سایت موبایل خود را بهبود دهیم

برای بهبود سئوی موبایل خود، باید روی چند نکته تمرکز کنید:

  • یک تجربه کاربری شاد ایجاد کنید.
  • مطمئن شوید که سایت شما ریسپانسیو است.
  • سرعت سایت خود را افزایش دهید
  • از داده های ساخت یافته استفاده کنید.
  • کدهای جاوا اسکریپت، HTML و CSS را مسدود نکنید.
  • از تغییر مسیرهای زیاد استفاده نکنید.
  • نمای صحیح را انتخاب کنید.
  • از بینابینی یا پاپ آپ استفاده نکنید.
  • سازگاری با موبایل را تأیید کنید.
  • به گوگل در مورد سایت خود بگویید.

بیایید با جزئیات بیشتر به این موضوعات بپردازیم.

بر روی آسان و لذت بخش کردن سایت خود با سئوی موبایل تمرکز کنید

یک تجربه کاربری عالی به کاربران خود ارائه دهید و متوجه خواهید شد که گوگل نیز از آن لذت خواهد برد. چگونه اون کار را انجام می دهی؟ ابتدا مشخص کنید که می خواهید کاربران در سایت شما چه کاری انجام دهند. سپس، مطمئن شوید که انجام آن برای مردم آسان است. آیا می خواهید مردم با شما تماس بگیرند؟ مطمئن شوید که شماره تلفن خود را در جلو و وسط قرار داده اید، بنابراین پیدا کردن آن آسان است. آیا می خواهید تبدیل ها را افزایش دهید؟ آن دکمه خرید را برجسته کنید و به درستی کار کند! به عبارت دیگر: تمرکز را روی سایت خود بیاورید و بازدیدکنندگان خود را در مراحلی که می خواهید بردارند راهنمایی کنید.

اما فقط روی آن تمرکز نکنید شما قصد به کاربران خود نیز نگاه کنید! بفهمید که چرا آنها بازدید می کنند و کدام وظایف را بیشتر در سایت شما انجام می دهند. سپس مطمئن شوید که این کار برای آنها آسان است. زیرا اگر چیزی کاربر شما را ناامید کند، به شما و نتایج شما آسیب می رساند. به همین دلیل است که باید سایت موبایل خود را آزمایش، بهبود و به طور کامل بهینه کنید.

طراحی تعاملی

راه های مختلفی برای بهبود سایت شما وجود دارد تا برای کاربران موبایل در دسترس باشد. مهمترین آنها ایجاد یک طراحی واکنش گرا است. این نیز همان فناوری است که گوگل از آن حمایت می کند. با طراحی ریسپانسیو، سایت شما بر روی یک URL زندگی می کند، که درک و فهرست آن را برای گوگل آسان تر می کند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید، به احتمال زیاد موضوع شما در حال حاضر پاسخگو است و می تواند با همه صفحه ها سازگار شود. با این حال، خوب است بررسی کنید که سایت شما در ابزارهای توسعه دهنده گوگل کروم چگونه مقیاس می شود. زیرا اگر مقیاس درستی نداشته باشد، باید با توسعه دهنده وب خود در مورد رفع آن صحبت کنید – یا موضوع دیگری را انتخاب کنید.

سرعت سایت خود را افزایش دهید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای بهبود سئوی موبایل سایت خود انجام دهید، بهبود سرعت بارگذاری سایت است. بارها و بارها، مطالعات نشان داده اند که افراد سایت هایی را ترک می کنند که به کندی بارگذاری می شوند و احتمالاً هرگز باز نمی گردند. به همین دلیل است که سرعت سایت برای سال ها عامل رتبه بندی بوده است و چرا گوگل به طور فزاینده ای بر رفع این مشکل رایج تمرکز می کند. برای اثبات بیشتر، به‌روزرسانی تجربه صفحه و معرفی معیارهای Core Web Vitals را ببینید.

اگر به نکات بیشتری نیاز دارید، پستی در مورد چگونگی بهبود سرعت سایت و ابزارهایی که ممکن است به شما کمک کند، داریم.

میزبانی وب بهتری را برای سایت خود دریافت کنید

نکته شماره یک برای بهینه سازی سرعت سایت موبایل شما این است که روی میزبانی وب بهتر سرمایه گذاری کنید. بسیاری از سایت ها بر روی هاست های مقرون به صرفه ای اجرا می شوند که فضای زیادی از سرور را با سایر وب سایت ها به اشتراک می گذارند که می تواند باعث کند شدن سرعت سایت آنها شود. به همین دلیل است که واقعاً ضروری است که از میزبانی ارزان خودداری کنید و یک برنامه خوب در یک میزبان مشهور دریافت کنید – واقعاً برای خود هزینه دارد!

نمی دانید از کجا شروع کنید؟ ما یک صفحه با شرکت های میزبان وب وردپرس داریم که ما آن را تضمین می کنیم، زیرا ما شخصا آنها را بررسی کردیم.

بهینه سازی تصاویر

اگر یک برد سریع برای بهبود سرعت سایت شما وجود دارد، این است: تصاویر خود را بهینه کنید. آن تصاویر 3000 x 2000 پیکسل HD را در سایت خود بارگذاری نکنید. آنها را به اندازه صحیح تغییر دهید، سپس با ابزارهایی مانند ImageOptim، Squoosh یا افزونه های وردپرس مانند WP Smush آنها را کوچکتر کنید. همچنین می‌توانید به ارائه این تصاویر در قالب‌های تصویری نسل بعدی مانند WebP نگاه کنید.

کوچک کردن کد

هر درخواستی که سایت شما باید انجام دهد بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که باید روی کاهش این درخواست ها برای بهبود سایت موبایل خود کار کنید. یکی از راه های انجام این کار، کوچک کردن کد است.

کوچک کردن کد به این معنی است که دارایی هایی مانند جاوا اسکریپت و CSS را گروه بندی و به هم پیوند می دهید. در نتیجه، مرورگر مجبور است فایل های کمتری را بارگذاری کند، که منجر به سایت سریعتر می شود. پیاده سازی این کار سخت به نظر می رسد، اما افزونه ای مانند WP Rocket می تواند تمام نیازهای ذخیره سازی شما را برطرف کند. یا می‌توانید از بهینه‌سازی پلتفرم خودکار Cloudflare برای وردپرس استفاده کنید تا یک بار پیشرفت‌ها را دریافت کنید.

حافظه پنهان مرورگر

با استفاده از کش مرورگر، به مرورگر می‌گویید که عناصر صفحه که اغلب تغییر نمی‌کنند، می‌توانند در حافظه پنهان آن ذخیره شوند. به این ترتیب، مرورگر هر زمان که دوباره بازدید می کند فقط باید محتوای جدید و پویا را دانلود کند. باز هم، این چیزی است که افزونه ای مانند WP Rocket می تواند به شما کمک کند. یا اگر دوست دارید خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید.

تغییر مسیرها را کاهش دهید

تغییر مسیر یک بازدیدکننده را از یک صفحه درخواستی به صفحه دیگر هدایت می کند، زیرا صفحه درخواستی منتقل یا حذف شده است. در حالی که اگر این کار به خوبی انجام شود منجر به یک تجربه کاربری خوب می شود، هرچه از تغییر مسیرهای بیشتری استفاده کنید، سرعت سایت شما کندتر خواهد بود. تغییر مسیرهای بی پایان انجام ندهید. همچنین، سعی کنید پیوندهایی را در اطراف آن نقطه به پست‌های حذف شده که به پست‌های جدید هدایت می‌شوند، نگه ندارید. همیشه لینک های مستقیم ایجاد کنید.

از داده های ساخت یافته برای بهبود سایت تلفن همراه خود استفاده کنید

داده های ساخت یافته برای هر سایت ضروری است. با داده های ساختاریافته، می توانید محتوای خود را به گونه ای توصیف کنید که موتورهای جستجو بتوانند آن را درک کنند. این به شما یک خط ارتباط مستقیم با موتورهای جستجو را می دهد. در عوض، موتورهای جستجو ممکن است به شما با نتایج عالی عالی پاداش دهند.

سایت تلفن همراه شما باید داده های ساختاری مشابهی با نوع دسکتاپ شما داشته باشد – در غیر این صورت، ممکن است گوگل گیج شود. Yoast SEO به طور خودکار داده های ساختار یافته را برای مهمترین بخش های سایت شما اضافه می کند، که می توانید آن را به دلخواه تنظیم کنید.

دارایی هایی مانند جاوا اسکریپت، HTML و CSS را مسدود نکنید

قبلاً گفته‌ایم، و همچنان می‌خواهیم بگوییم: دارایی‌هایی مانند جاوا اسکریپت، HTML و CSS را مسدود نکنید. انجام این کار دسترسی گوگل به سایت شما را سخت تر می کند و این می تواند منجر به رتبه بندی بد شود. کنسول جستجوی Google خود را بررسی کنید تا ببینید آیا منابع را مسدود می کنید یا خیر. اگر چنین است، توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید واقعاً سایت تلفن همراه خود را بهینه کنید، همه محاصره‌ها را حذف کنید.

بهبود خوانایی

مطمئن شوید که سایت تلفن همراه شما در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن است. از دستگاه های مختلف برای بررسی درست بودن تایپوگرافی خود استفاده کنید و در صورت لزوم تغییراتی را ایجاد کنید. تایپوگرافی می تواند تجربه کاربری سایت شما را ایجاد کند یا خراب کند.

اندازه های هدف ضربه را بهبود بخشید

وقتی انگشتانشان نمی تواند دکمه، پیوند یا آیتم منو را بدون خطا بزند، مردم از آن متنفرند. زمانی که ناوبری سخت یا غیرطبیعی است، ممکن است احساس ناامیدی کنند. لطفاً برای بهبود سایت موبایل خود آن را اصلاح کنید.

نمای صحیح را انتخاب کنید

Viewport عرض صفحه را برای دستگاه مورد استفاده برای مشاهده آن تعیین می کند. با تعیین یک نمای صحیح، مطمئن می شوید که بازدیدکنندگان با دستگاه های خاص نسخه مناسب سایت شما را دریافت می کنند. این کار را انجام ندهید، و ممکن است سایت دسکتاپ خود را به یک کاربر گوشی هوشمند با صفحه نمایش کوچک نشان دهید – یک نه بزرگ.

از بینابینی یا پاپ آپ استفاده نکنید

Google سایت‌هایی را که از پنجره‌های بازشو یا میان‌افزارهای بزرگ برای تبلیغ خبرنامه، فرم‌های ثبت‌نام یا تبلیغات استفاده می‌کنند جریمه می‌کند. اینها اغلب مانع دسترسی سریع کاربر به محتوای درخواستی می شوند. از اینها استفاده نکنید اگر مجبورید، مطمئن شوید که قوانین گوگل را رعایت می کنید.

سایت خود را تست کنید و در مورد آن به گوگل بگویید

قبل از شروع کار بر روی سئوی موبایل خود، باید یک تست قابلیت استفاده از موبایل را در گوگل انجام دهید تا ببینید از کجا باید شروع کنید. همانطور که کار می کنید، باید به آزمایش ادامه دهید تا ببینید آیا پیشرفت می کنید یا خیر. اگر سایت موبایل شما بهینه شده است، باید به گوگل اطلاع دهید تا سایت شما بررسی و ایندکس شود. از کنسول جستجو استفاده کنید تا از عملکرد سایت خود مطلع شوید.

سایر فناوری ها را بررسی کنید

راه های دیگری برای بهبود عملکرد سایت موبایل شما وجود دارد. یکی از این فناوری‌ها، فریم ورک Accelerated Mobile Pages (AMP) است. این یک ابتکار توسط گوگل و دیگران برای بارگیری سریع صفحات وب در دستگاه های تلفن همراه است. با قرار دادن محتوای خود در کدهای HTML خاص، می توانید صفحات را به گونه ای بهینه کنید که گوگل بتواند از آن برای بهبود عملکرد استفاده کند. به خاطر داشته باشید که AMP خالی از اشکال نیست و هر پروژه ای از آن سود نمی برد.

AMP تنها فناوری نیست که به شما کمک می کند تا سایت تلفن همراه خود را بهینه کنید. سایر شرکت‌ها راه‌حل‌های مشابهی مانند فناوری‌های مختلف تحویل بهینه Cloudflare ارائه می‌دهند. این روزها گزینه های زیادی وجود دارد!

نتیجه

موبایل خط پایه جدید، پیش فرض جدید است. هر کاری می توانید انجام دهید تا سایت تلفن همراه خود را درست کنید و آن را کامل کنید، نه فقط از نظر گوگل، بلکه مهمتر از آن، بازدیدکنندگان شما. سئوی موبایل فقط محتوای عالی و ارائه فنی بی عیب و نقص نیست. این بیشتر در مورد ایجاد یک تجربه کاربری عالی است. هنگامی که به آن رسیدید، در راه رسیدن به قله هستید!

بیشتر بخوانید: سئوی موبایل: راهنمای نهایی »

]
منبع: https://yoast.com/improve-mobile-site/