پرایس اکشن Price Action چیست؟ همیار کریپتو-آکادمی حسینی فایننس

در این الگو شمع روندی متوالی داریم که در جهت مخالف یکدیگر شکل می­‌گیرند. وقتی این الگو در روند شکل بگیرد، سیگنال برگشتی صادر می‌­کند. اگر این الگو در تایم فریم بالاتر دیده شود، معادل تک شمع برگشتی است.

شناسایی سطوح و نواحی عرضه و تقاضا ، وضعیت کندل‌ها در نقاط بحرانی و چینش متوالی کندل‌ها از جمله مباحث مهمی هستند که تریدرهای پرایس اکشن باید با آن‌ها آشنا باشند. برای کندل شناسی می توانید با استفاده از فیلم های آموزش پرایس اکشن دوره معین صادقی بهترین الگو ها را پیدا کنید و حرکت بازار را بفهمید و معاملات خود را در همین راستا قرار دهید. از پیام و نظر ارزشمند شما معامله گر گرامی نسبت به دوره آموزش پرایس اکشن آقای دکتر اناری سپاسگزاریم و خوشحالیم که این دوره برای شما هم مفید واقع شده است. به صورت کلی پرایس اکشن همان حرکت قیمت در طول زمان هست و بخشی از تحلیل تکنیکال می باشد. اساس عملکرد پرایس اکشن در بحث عرضه و تقاضا در بازارهای مالی می باشد که باعث حرکت قیمت و بالا و پایین رفتن آن می شود. اعتقادی که پرایس اکشن لنس نسبت به بازار دارد، این است که بازار یک موجود عاطفی است و دلیل آن هم برمبنای تصمیمات معامله گران است.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری ارز دیجیتال – راهنمای کاربردی

مزیتی که پرایس اکشن ال بروکس نسبت به دیگر تحلیل ها دارد این است که، نیازی به استفاده از نرم افزار خاصی برای تحلیل در این روش وجود ندارد. تنها ابزاری که برای پرایس اکشن مورد نیاز است، همان نمودارهای شمعی یا داده های قیمتی است. در حال حاضر روش پرایس اکشن ال بروکس، جزو بهترین روش های تحلیل بازارهای مالی است که برای کاربران مبتدی نیز مناسب است که می تواند به عنوان مزیتی در مقایسه جامع انواع روش های پرایس اکشن، در نظر گرفت. پرایس اکشن مطالعه تغییرات و حرکات واقعی قیمت در بازارهای مالی و پیش‌بینی کندل‌های بعدی جهت گرفتن بهترین تصمیم و مدیریت ریسک بلاگ حسینی فایننس در سرمایه‌گذاری است.

دوره آموزش پرایس اکشن (Price Action)

پرایس اکشن Price Action چیست؟ همیار کریپتو-آکادمی حسینی فایننس

در اینجا فقط به دنبال یافتن اوتساید بار و نقطه ورود و انجام معامله نیستیم. همانطور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، بهترین حالت برای معامله این است که اوتساید بار بعد از شکستی بزرگ در روند، مشاهده شود. در نمودار بالا که چارچوب زمانی ۵ دقیقه‌ای دارد، قبل از شکست روند، به مدت سه ساعت شاهد روند گاوی بودیم. بعد از شکست خط حمایت، یک شمع بیرونی نزولی داشتیم که در ادامه آن، فروشِ سریع رخ داد. «اوتساید بار» یا شمع بیرونی، شمعی است که قیمت بالای آن بیشتر از قیمت بالای شمع قبلی و قیمت پایین آن کمتر از قیمت پایین شمع قبلی باشد. زمانی شمع بیرونی صعودی داریم که قیمت سهام افزایش پیدا کند‌ و قیمت بسته شدن شمع بیرونی بیشتر از قیمت بالای شمع قبلی خود باشد.

با این حال به یاد داشته باشید که ترید‌های موفق در پرایس اکشن وجود دارند، اما برای تبدیل شدن به یکی از این افراد موفق یادگیری تاکتیک‌های پرایس اکشن و شناسایی روند‌ها، الگو‌ها و ریورسال‌ها الزامی است. در همان زمان که حرکت قیمت و اصلاح فیبوناچی نشانه ورود بود، RSI به زیر ۳۰ رفت و سپس دوباره به بالای صفحه بازگشت. کندل‌ها دارای لانگ تیل هستند، که نشان‌دهنده تلاش‌های شکست‌خورده قبلی است. در جایی که خریداران زیادی به بازار می‌پیوندند، مناطق تقاضا شکل می‌گیرد. تریدر‌ها به دنبال این هستند که ببینند چنانچه قیمت به آن سطح بازگردد، آیا بعد از خرید مجدداً افزایش می‌یابد یا خیر. در حقیقت می‌توان گفت که این استراتژی‌ها پس از بسته‌شدن کندل‌ها و بررسی الگو‌ها و اندیکاتور‌های گوناگون، کارآمد هستند.

  • در این نمودار، قیمت های پایانی یه دارایی مالی در تایم فریم مربوطه با یه خط پیوسته به هم وصل میشه.
  • از اونجایی که تحلیل تکنیکال بر اساس حرکات قیمتی هستش، نمودار تصویری کلی و واضح از عملکرد بازار رو فراهم میکنه.
  • اگر این پیش‌بینی صحیح باشد، سرمایه‌گذار مجدداً مبلغ پرداختی خود را همراه با یک پاداش دریافت خواهد کرد.
  • نکته دیگری که برای استفاده از پرایس اکشن RTM، باید در نظر گرفت، این بوده که نیاز به مهارت بیشتری داشته و به همین خاطر است که، این روش مناسب معامله گران حرفه ای است.
علاوه بر این باید کانال کشی روند قیمت را به طور صحیح رسم کنیم.در واقع در این آموزش به شما خواهیم آموخت تا رون قیمت را شناسایی کنید و کانال قیمت را رسم کنید. معامله در خلاف جهت روند مانند شنا کردن در خلاف جهت رودخانه است. همانقدر که شنا کردن خلاف جهت رودخانه خسته کننده و خطرناک است، معامله کردن در خلاف جهت روند نیز خسته کننده و زمانبردار و صد البته خطرناک و دارای ریسک های فراوان میباشد. شناسایی روند قیمت را در بخش های قبل به صورت مختصر آموزش داده ایم اما قبل از ورود به مبحث مهم و کارآمد فیبوناچی باید بتوانیم شناسایی روند قیمت را به درستی انجام دهیم. شما می‌توانید با شرکت در دوره اطلس ارزدیجیتال، تحلیل تکنیکال را به صورت ویدیویی و با پشتیبانی اساتید باتجربه یاد بگیرید.

در این جلسه با کندل های گاوی یا صعودی و خرسی یا نزولی آشنا میشوید. خواهید آموخت که قدرت هر کندل به چه میزان است و بر اساس قدرت یک کندل توقع چه تاثیری در روند بازار را میتوان از آن کندل شمعی ژاپنی داشت. در واقع به شما خواهیم آموخت که با نگاه ساده به بدنه یک کندل شمعی ژاپنی به سادگی قدرت آن کندل را تخمین زده و بازار را تحلیل کنید. برای مشخص کردن روندهای قیمتی در پرایس اکشن برای معامله‌گران، می‌توان دیدگاه‌های مختلفی را اعمال کرد.

برای همین تردرها به‌محض دیدن اینکه 2بار قیمت در یک منطقه قیمتی واکنش نشان می‌دهد و کاملاً روند بازار عوض می‌شود را تحت نظر می‌گیرند. اگر قیمت دوباره به آن منطقه برگشت واکنش قیمت را در آن منطقه بررسی می‌کنند. تریگر در لغت به معنی ماشه و در تحلیل تکنیکال به شرط لازم برای ورود به بازار یا خروج از اونه.