وزیر دفاع کره جنوبی خواستار تغییر سیاست سئول در باره بازدارندگی هسته‌ای شد

لی خواستار اقداماتی برای اطمینان بیشتر از اجرای تعهد «بازدارندگی گسترده» ایالات متحده برای استفاده از طیف کامل توانایی های نظامی خود، از جمله قابلیت های هسته ای، برای دفاع از متحدی مانند کره جنوبی شد.

 هان کی هو، که ریاست کمیته را بر عهده دارد، این احتمال را مطرح کرد که کمیته بتواند در مورد سیاست های مرتبط با قابلیت های هسته ای بحث کند.

«چونگ جین سوک»، رئیس حزب قدرت مردمی گفت: ما وارد مرحله کاملا جدیدی در تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی شده ایم، ما باید کل سیستم واکنش خود را به تهدیدات هسته ای کره شمالی بازنگری کنیم. ما همچنین باید یک سیستم دفاعی قدرتمند داشته باشیم تا تحریکات محلی به یک جنگ تمام عیار تبدیل نشود.

قانونگذاران حزب قدرت مردمی همچنین خواستار تغییر در سیاست های کره شمالی شدند و گفتند تهدیدات هسته ای و موشکی پیونگ یانگ تشدید شده است.

وی گفت: تمام سیاست‌های خلع سلاح هسته‌ای که ما تاکنون برای آن تلاش کرده‌ایم شکست خورده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84923862/%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8Cوی افزود: اولویت باید بر جلوگیری از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای با دادن این درک روشن به آن‌ها باشد که اگر کره شمالی تلاش کند از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند، عمر خود را پایان داده و به طور کامل ناپدید خواهد شد.

وی گفت: ما باید یک دستگاه نهادی ارائه کنیم که به وضوح تعهد بازدارندگی گسترده ایالات متحده را تضمین کند. از این نظر، ما در حال گفتگو درباره موضوعات مختلف با واشنگتن هستیم و قصد داریم دامنه مشارکت خود را در به اشتراک گذاری اطلاعات، برنامه ریزی، تمرین ها و رزمایش ها گسترش دهیم.

«سه محور» به طرح مجازات و تلافی عظیم کره شمالی اشاره دارد، یک طرح عملیاتی برای ناتوان کردن رهبری کره شمالی در یک درگیری بزرگ. پلتفرم حمله پیشگیرانه و سیستم دفاع هوایی و موشکی کره، با هدف مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی است.  

وزیر دفاه کره جنوبی گفت: همچنین باید قابلیت های دفاعی خود مانند سامانه سه محوری را تقویت کند.

لی گفت: در حالی که نحوه یکپارچه سازی و عملکرد موثر سیستم سه محور را در نظر داریم، ما در حال کار بر روی طرحی برای راه اندازی یک فرماندهی استراتژیک هستیم. همچنین قصد داریم تا دارایی های نظارت اطلاعاتی را ایمن کنیم. ما باید توانایی تماشای تمام حرکات آنها را از مراحل قبل از پرتاب داشته باشیم تا از نظر فیزیکی یا غیر فیزیکی آنها را از قبل خنثی کنیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از یون هاپ، لی جونگ سوپ وزیر دفاع کره جنوبی در نشست کمیته حزب قدرت مردمی (PPP) در مورد کره شمالی گفت: ما تمرکز خود را بر تلاش برای جلوگیری از انجام آزمایش‌های هسته‌ای بیشتر توسط کره شمالی و پیشبرد قابلیت‌های هسته‌ای خود قرار داده‌ایم اما زمان آن رسیده است که استراتژی خود را در برابر تهدید هسته ای تغییر دهیم.