نحوه اجرای تحقیقات UX بدون دسترسی به کاربران – مجله Smashing

نحوه اجرای تحقیقات UX بدون دسترسی به کاربران - مجله Smashing

تحقیق UX بدون کاربران تحقیق نیست. ما می‌توانیم ایده‌های طراحی را با تعصب، فرضیات، حدس‌ها و حتی کاربران مصنوعی شکل دهیم، اما این چیزی جز تحقیقات UX است. با این حال برخی از ما ممکن است در موقعیت هایی قرار بگیریم که به معنای واقعی کلمه باشیم به کاربران دسترسی ندارند – به دلیل محدودیت های قانونی، هزینه های بالا، یا شاید کاربرانی که هنوز وجود ندارند. اونوقت چیکار کنیم؟

خوشبختانه، تعدادی وجود دارد راه حل هایی که به ما در درک بهتر نقاط درد کمک می کند و مشکلاتی که ممکن است کاربران هنگام استفاده از محصولات ما داشته باشند. این امر حتی زمانی صادق است که ذینفعان نتوانند زمان یا منابعی را برای انجام تحقیقات واقعی در اختیار ما بگذارند، یا NDAهای سختگیرانه یا مقررات حفظ حریم خصوصی مانع از صحبت ما با کاربران شوند.

بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانیم تحقیقات UX را در زمانی که دسترسی به کاربران وجود ندارد یا فقط محدود است انجام دهیم – و چه کاری می‌توانیم انجام دهیم یک مورد قوی برای تحقیقات UX ایجاد کنید.

این مقاله است بخشی از سریال در حال انجام ما روی الگوهای طراحی همچنین بخشی از کتابخانه ویدیویی 10 ساعته در مورد الگوهای طراحی رابط هوشمند 🍣 و همچنین آموزش زنده UX آینده است. از کد استفاده کنید پرنده برای صرفه جویی 15 درصدی

همکارانی را پیدا کنید که نزدیک ترین افراد به مشتریان شما هستند

وقتی به کاربران دسترسی ندارید، من همیشه سعی می کنم با آنها ارتباط برقرار کنم همکارانی که نزدیک ترین افراد به مشتریان ما هستند. با افرادی در سازمان که به طور منظم با مشتریان صحبت می کنند، به خصوص افراد در سازمان ارتباط برقرار کنید فروش، موفقیت مشتری، پشتیبانی و QA. در نهایت، شما می توانید سوالات خود را به طور غیر مستقیم از طریق آنها منتقل کنید.

نمودار دایره ای با رهبری در وسط و عملکردهای مختلف اطراف آن مانند پشتیبانی، تحقیق، طراحی و ...
هر شرکتی حول رهبری حلقه می زند. و هر بخش به هم مرتبط است. این امر به ویژه برای طراحی، مهندسی، تحقیق، فروش و بازاریابی صادق است. تصویر از پل آدامز. (پیش نمایش بزرگ)

همانطور که پل آدامز اشاره کرد، هرگز بیشتر از این وجود نداشته است همپوشانی بین طراحان و فروشندگان نسبت به امروز از آنجایی که بسیاری از محصولات مبتنی بر اشتراک هستند، تیم های فروش باید در طول زمان روابط خود را با مشتریان حفظ کنند. این نیاز به درک عمیقی از نیازهای کاربر دارد – و این نیازها را به خوبی در طول زمان برای حفظ و افزایش وفاداری برآورده می کند.

یک سوال
همه اعضای تیم UX را شکل می دهند. و همه بخش ها بینش هایی دارند که می توانند تصمیمات طراحی را راهنمایی و اطلاع دهند. تصویر از پل آدامز. (پیش نمایش بزرگ)

آنجاست پژوهش وارد می شود – و دقیقاً همان جایی است که همپوشانی بین UX و فروش ایجاد می شود. در واقع، تعجب آور نیست که محققان UX را پیدا کنید که در تیم های بازاریابی تحت پوشش تیم های موفقیت مشتری نشسته اند، بنابراین هر زمان که بتوانید با همکاران فروش دوست شوید و تیم های موفقیت مشتری

کسب بینش بدون دسترسی مستقیم به کاربران

اگر نمی توانید کاربران را وادار کنید که به سراغ شما بیایند، شاید بتوانید به جایی که هستند بروید. می توانید از آنها بخواهید که بی سر و صدا آنها را در محل کارشان مشاهده کرده و سایه بزنید. می تونستی گوش بدی تماس های مشتری و با کارکنان مرکز تماس مصاحبه کنید تا نقاط دردناکی را که کاربران هنگام تعامل با محصول شما دارند، کشف کنید. تجزیه و تحلیل، گزارش های CRM و گزارش های مرکز تماس نیز فرصتی عالی برای به دست آوردن اطلاعات ارزشمند هستند و Google Trends می تواند به شما کمک کند جستجوهای مربوط به محصول.

نمودار با کلمات
شما ممکن است همه داده ها را نداشته باشید، اما اگر به کاوش در منابع مختلف ادامه دهید، در نهایت حقیقت آشکار خواهد شد. تصویر توسط H Locke. (پیش نمایش بزرگ)

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات احتمالی و ناامیدی کاربران، به گزارش های جستجو، عقب ماندگی های Jira و بلیط های پشتیبانی نیز مراجعه کنید. مطالعه بررسی ها، بحث ها و نظرات برای محصول خود یا رقیبتان، و نگاهی به TrustPilot و فروشگاه های اپلیکیشن بیندازید تا موضوعات کلیدی و احساسات کاربر را ترسیم کنید. یا خودتان فعال شوید و از طریق ابزارهایی مانند UserTesting، Maze یا UserInterviews کاربران را جذب کنید.

این تکنیک‌ها همیشه کارساز نیستند، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا از زمین خارج شوید. هر چند از نتیجه گیری های بزرگ از تحقیقات بسیار کم مراقب باشید. برای کاهش تأثیر مفروضات و سوگیری ها به منابع متعددی نیاز دارید – حداقل، شما نیاز دارید پنج کاربر برای کشف الگوها.

فعالیت های UX در چرخه طراحی محصول و خدمات
سوزان فارل از گروه نیلسن نورمن طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های UX را خلاصه کرد که برای زمانی که شما به کاربران دسترسی دارید مفید هستند، اما ما می‌توانیم آنها را به کاربران منتقل کنیم یا حتی با دسترسی بسیار محدود به کاربران آن‌ها را اجرا کنیم. (پیش نمایش بزرگ)

ساختن یک مورد قوی برای تحقیقات UX

از قضا، همانطور که H Locke اشاره کرد، سهامدارانی که نمی توانند زمان یا منابعی را برای صحبت با کاربران در اختیار شما بگذارند، اولین کسانی هستند که برای حمایت از کار طراحی شما، شواهدی را درخواست می کنند. روی آن ضربه بزنید و آنچه را که نیاز دارید توضیح دهید. تحقیقات لازم نیست وقت گیر یا پرهزینه باشد. درخواست یک تعهد کوچک اما ثابت برای جمع آوری شواهد توضیح دهید که برای شروع به چیز زیادی نیاز ندارید: 5 کاربر × 30 دقیقه یک بار در ماه ممکن است برای ایجاد یک تغییر مثبت کافی باشد.

گاهی اوقات، دلیل عدم تمایل شرکت ها به اعطای دسترسی به کاربران، صرفاً همین است عدم اعتماد. آنها نمی خواهند روابط با مشتریان بزرگ را که با دقت توسط تیم موفقیت مشتری حفظ می شود، مختل کنند. آنها ممکن است احساس کنند که تحقیق صرفاً یک جزئیات فنی است که مشتریان نباید با آن اذیت شوند.

به طور معمول، اگر در B2B یا سازمانی کار می کنید، دسترسی مستقیم به کاربران نخواهید داشت. این ممکن است به دلیل سخت گیری باشد NDA یا مقررات حفظ حریم خصوصی، یا شاید جذب گروه کاربری بسیار دشوار است (مثلاً وکلا یا پزشکان).

نشان دهید که اهمیت می دهید در مورد آن رابطه ارزشی که کار شما به همراه دارد را نشان دهید. توضیح دهید که طراحی بدون تحقیق صرفاً حدس و گمان است و طراحی بدون تحقیق کافی ذاتاً دارای نقص است.

هنگامی که تأثیر شما قابل مشاهده شد، دسترسی به کاربرانی که در ابتدا تقریباً غیرممکن به نظر می رسید بسیار آسان تر خواهد بود.

خوراکی های کلیدی

  • دلایل را بپرسید برای عدم دسترسی به کاربران: ممکن است وجود نداشته باشد.
  • همکاران پیدا کنید چه کسانی به مشتریان شما نزدیک هستند
  • با فروش دوست شوید، موفقیت مشتری، پشتیبانی، QA.
  • سوالات خود را به صورت غیر مستقیم مطرح کنید از طریق همکارانتان
  • اگر نمی توانید کاربران را وادار کنید که به سراغ شما بیایند، به جایی که هستند بروید.
  • بخواهید مشتریان را در محل کارشان مشاهده یا تحت الشعاع قرار دهد.
  • گوش کن تماس با مشتری و مصاحبه با کارکنان مرکز تماس.
  • جمع آوری اطلاعات از سیاهههای مربوط به جستجو، عقب ماندگی Jira، و بلیط های پشتیبانی.
  • مضامین کلیدی و احساسات کاربر را در TrustPilot، AppStore و غیره نقشه برداری کنید.
  • جذب کاربران از طریق UserTesting، Maze، UserInterviews، و غیره.
  • تعهدات کوچک اما ثابت بخواهید: 5 کاربر × 30 دقیقه، 1× ماه.
  • اجتناب از تحقیقات موقت: راه اندازی بررسی منظم و جدول زمانی.

منابع مفید

با الگوهای طراحی رابط هوشمند آشنا شوید

اگر به بینش های مشابه در مورد UX علاقه مند هستید، نگاهی به آن بیندازید الگوهای طراحی رابط هوشمند، ما دوره 10 ساعته ویدیویی با 100 نمونه عملی از پروژه های واقعی – با آموزش زنده UX در اواخر امسال. همه چیز، از فهرست‌های کشویی تا جداول پیچیده سازمانی – با 5 بخش جدید هر سال. پرش به یک پیش نمایش رایگان.

الگوهای طراحی رابط هوشمند
با الگوهای طراحی رابط هوشمند، دوره ویدیویی ما در زمینه طراحی رابط و UX آشنا شوید.

100 الگوی طراحی و نمونه های واقعی.
دوره 10 ساعته ویدیویی + آموزش زنده UX. پیش نمایش رایگان.

سرمقاله Smashing
(yk, il)

]
منبع: https://smashingmagazine.com/2024/05/how-run-ux-research-without-access-users/