میانمار از روسیه نفت وارد می‌کند

زائو مین تان سخنگوی دولت نظامی میانمار در نشستی خبری اعلام کرد: ما اجازه واردات بنزین از روسیه را با توجه به کیفیت خوب و قیمت پایین آن دریافت کرده‌ایم.

بهای سوخت در میانمار از فوریه سال گذشته و همزمان با کودتای نظامی ۳۵۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر بین ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ کیات (واحد پول میانمار) در هر لیتر فروخته می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84858167/%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AFدر حالی که کشورهای اروپایی به دنبال تحریم نفت روسیه در ماه‌های آینده هستند، مسکو نیز به دنبال مشتریان جدید برای نفت خود در بازارهای مختلف به ویژه کشورهای جنوب شرق آسیا است.

سخنگوی دولت نظامی میانمار افزود: ما در حال بررسی اکتشاف مشترک نفت در میانمار با کمک روسیه و چین هستیم.

ارتش میانمار که به دنبال خرید نفت روسیه با بهایی معقول است تا به نیازهای این کشور پاسخ دهد، کمیته‌ای را به ریاست یکی از متحدان نزدیک به مین آنگ هلانگ تشکیل داده تا بر مشکلات مرتبط با خرید، واردات و حمل سوخت از روسیه فائق آید.

در حال حاضر میانمار سوخت مورد نیاز خود را از سنگاپور وارد می‌کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، میانمار که همزمان با روسیه تحت تحریم‌های کشورهای غربی قرار دارد، در طول ماه‌های گذشته و به ویژه پس از حمله روسیه به اوکراین، روابط دوستانه‌ای را با مسکو برقرار کرده است.

نظامیان میانمار سال گذشته دولت انتخابی این کشور را در کودتایی نظامی سرنگون کردند.

به گفته این مقام میانماری، موضوع واردات نفت و سوخت از روسیه در جریان سفر ماه گذشته مین آنگ هلانگ رییس دولت نظامی این کشور به مسکو مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.

براساس این گزارش، انتقال سوخت از روسیه به میانمار از ماه سپتامبر (شهریور و مهر) آغاز خواهد شد.