منابع تامین برق اضطراری، دیزل ژنراتور، کاربرد و انواع آن

استفاده از واحد اعتماد می تواند یک قطع برق کوتاه باشد. همان طور که همگی دیده ایم در خودروهای سنگین و وسایل نقلیه عمومی سنگین نیز به دلیل همین قابلیت ها موتورهای دیزل مورد اقبال بوده اند اما آن چه باید مورد توجه قرارگیرد استفاده از قطعات یدکی اصلی و با کیفیت در این موتورهای دیزل است. كوپله دیزل ژنراتور بنا به سفارش و نیاز مشتریان. لازم به ذکر است در صورتیکه ديزل ژنراتور قرار است جهت مواقع اضطراری و در صورت قطع برق شبکه استفاده گردد الزاما نباید بطور كامل جانشين برق شبكه شود و ميتواند تنها مصرف کننده های ضروري را برق رساني نمايد که در اینصورت توان دیزل ژنراتور مورد نیاز کمتر و سایز آن کوچکتر خواهد شد. این دیزل ژنراتور یکی از پرفروش ترین و پیشرفته ترین نوع دیزل ژنراتور در بازار بوده و بازدهی بسیار خوبی دارد.

زیرا انواع مختلف دستگاه دیزل ژنراتور موتور سازان تبریز با توجه به ابعادشان، نه تنها در جهت تولید برق اضطراری به کار برده می شوند بلکه به راحتی می توانند تامین برق لازم را برای روشن ماندن یک لامپ تا برق مصرفی یک شهر را بر عهده بگیرند. دیزل ژنراتور ها منبع مهمی برای تولید برق موقت و اضطراری در بخش های مختلف و در مقیاس بزرگ، صنایع، می باشند. استفاده مداوم از دیزل ژنراتور باعث گرم شدن اجزای مختلف آن می شود. ژنراتورها در توان های مختلف را می توان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. یکی از کاربرد های این دستگاه، بکارگیری آن در زمینه حمل و نقل جاده ای است. این در حالی است که ژنراتور نیاز به تامین برق با ولتاژ صحیح دارد، بنابراین یک تنظیم کننده ولتاژ برای اطمینان از دستیابی و حفظ ولتاژ مناسب در نظر گرفته شده است. PowerCommand Cloud که از طریق هر یک از دستگاه های دیجیتال شما قابل دسترسی است، زمان خرابی را کاهش می دهد و قابلیت اطمینان سیستم را در کل شبکه شما بهبود می بخشد.

قیمت دیزل ژنراتور

خرید شرکت میریو (Myrio)، شرکت تولیدکننده سیستمهای IP TV، در سال ۲۰۰۵، از دیگر اقدامات زیمنس در حوزه ارتباطات دیجیتال است. زیمنس در سال ۲۰۲۱، یک شرکت دیگر فعال در حوزه ارائه سختافزارها و نرمافزارهای لازم برای بهرهمندی از قابلیتهای اینترنت اشیا در ساختمانها به نام واتسنس (Wattsense) را نیز خرید. روکش های محافظ با دو سوکت ارائه شده است که از ورود خاک و گرد و غبار جلوگیری می کند. این محصولات از طریق شبکه ای متشکل از 600 مرکز مستقل توزیع می شود که با هزاران نمایندگی در سراسر جهان به مشتریان خود خدمات ارائه می دهند.

دیزل ژنراتورها با یک تابلوی اتوماتیک به صورت خودکار در هنگام قطع برق وارد مدار می شوند . بزرگترین سازندگان دیزل ژنراتور کشورهای انگلستان و آمریکا و چین می باشند . همچنین دیزل ژنراتورهایی با قابلیت تولید برق در مقیاس مگا ولت آمپر نیز وجود دارند که از برخی از آنها در شبکه های قدرت کوچک استفاده می شود. جهت مشاوره رایگان در مورد خرید دیزل ژنراتور می توانید با کارشناسان مجرب واحد فروش شرکت پایور دیزل آسیا یکی از معتبرترین تولید کنندگان دیزل ژنراتور در ایران ارتباط حاصل فرمایید. سوخت کم، این اجازه می دهد تا اعتماد واحد برای مدت طولانی تری کار کند. نکته قابل توجه این سات که نیروگاه های حرارتی بزرگ و ژنراتورها، عملکردی مطابق با یک اصل واحد دارند. در مورتورهای دیزل از قطعات بسیار مرغوب و با کیفیت استفاده شده است. تا هم دیزل ژنراتور آسیب نبیند هم شاسی روی زمین حرکت نکند و هم ادوات نصب شده روی شاسی از جمله تابلو برق و گرمکن از لرزش و آسیب در امان باشند.

انواع دیزل ژنراتور

ژنراتور های بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه میگردد. ژنراتورها در سایزهای بزرگتر از ۵ مگا ولت آمپر معمولاً به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آن ها اضافه می شود. در سفرهای کمپینگ، یک ژنراتور تک و قابل حمل می تواند دستگاه های تلفن همراه را شارژ کند، صفحه داغ کمپ را روشن کند یا بعد از غروب خورشید، چراغ ها را روشن نگه دارد. برد کنترلی این دستگاه PCC2100 و PCC3201 ساخت اختصاصی کمپانی CUMMINS خود یک اپراتور واقعی می باشد که تمام سنسور موجود برای دستگاه را کنترل و در مرحله بعد به کاربر اجازه استارت میدهد. حتما در هنگام خرید ، تاریخچه فروشگاهی که از آن خرید میکنید را مطالعه کنید و مطمئن شوید که فروشگاه تازه تاسیس نبوده و سال بعد هم در آن مکان خواهد بود که بتواند به طور متوسط حداقل 5 سال خدمات پس از فروش به شما ارئه دهد.

برای اینکه داخل رطوبت و گرد و غبار قرار نگیرد و کانکتور با روکش مخصوص ارائه شده است. که با مشخصه دوام و کیفیت بسیار بالا. CIS خصوصیت گرانی نیست اما نقشی مهم در دوام پذیری موتور بازی می کند به ویژه اگر نیاز باشد تا ژنراتور را اغلب برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. برای برخی از کاربران، این ویژگی بسیار مهم است. مسئولان واحدهای فنی پروژهها در زمان خرید دیزل ژنراتور از نمایندگی فروش این دستگاه برای تامین برق تاسیسات باید به چند نکته مهم توجه داشته باشند. دیزل ژنراتور ها ابعاد مختلفی دارند که توسط توان ظاهری آن ها مشخص می شود. دیزل ژنراتور ها در برندهای مختلفی ساخته می شوند . عمر مفید دیزل ژنراتورها بین 20.000 تا 30.000 ساعت می باشند و پس از آن باید تعمیر اورهال شوند .

ژنراتور های کامینز ، دستگاه های مولد برق کاملا یکپارچه هستند ، که عملکرد بهینه ، قابلیت اطمینان و تطبیق پذیری با تجهیزات را برای کاربران مهیا می کنند. این شرکت در سال 1919 توسط کلسی کامینز در کلمبوس ، ایندیانا ( ایالت متحده آمریکا ) تاسیس شد. لذا هیچ تفاوتی بین ژنراتور استمفورد انگلستان که بر روی دیزل ژنراتور کوپله Visa ایتالیا نصب گردیده با همان ژنراتور که بر روی ژنراتور کوپله کامینز پاور نصب گردیده وجود ندارد . کاربرد دیزل ژنراتور در منازل مسکونی، ساختمان ها و ادرات: قطعی های مکرر برق در واحد های مسکونی، ساختمان ها و ادارات و در نتیجه خاموش شدن دستگاه های برقی می تواند باعث به وجودآمدن دردسری های متعددی شود از این رو یکی از کاربردهای دیزل ژنراتور تامین برق اضطراری ساختمان ها و ادارات می باشد.

کاربرد دیزل ژنراتور ژنراتور جهت تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز به صورت محلی و در مقیاس کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد. ژنراتور نفت Prorab 2801 – دستگاه برای تامین برق استفاده می شود که قدرت آن بیش از 2.8 کیلو وات است. کشتیها و بسیاری از وسائل نقلیه بزرگ زمینی مانند قطارها نیز از دیزل ژنراتور نه فقط برای تامین برق روشنایی بلکه برای تامین نیروی محرکه مورد نیاز خود استفاده میکنند . دیزل ژنراتور های کوچک که تا حدود ۲۰۰ کیلو ولت آمپر را تولید می کنند در مصارف اضطراری کاربرد بسیاری دارند. تولیدات کمپانی پرکینز در زمینه دیزل ژنراتور شامل موتور های دیزلی ۳ الی ۱۶ سیلندر با توان خروجی ۱۰ کیلو ولت آمپر الی ۲۰۰۰ کیلو ولت آمپر(کاوا) می باشد که به دوام و کارایی بالا در بین شرکت های سازنده دیزل ژنراتور معروف می باشد. موتورهای لوول (Lovol Engines) که از محدوده 20 تا 150 کیلو ولت آمپر (KVA) متفاوت هستند با برخورداری از آخرین فناوریهای منطبق با تحقیقات توانسته بخش قابل توجهی از بازار این حوزه به خود اختصاص دهد.

سیستم روغن ژنراتور: در دیزل ژنراتور ها اجزای مکانیکی بسیاری وجود دارد که دائما در حال کار و حرکت می باشند لذا برای کارایی بهتر نیاز است که اجزا روغن کاری شوند. پر کردن مجدد در یک ژنراتور بنزین ساخته می شود و مخلوط روغن در مخزن سوخت ریخته می شود. سوراخ برای پر کردن مجدد در بالای محفظه قرار دارد و. برای صرفه جویی در هزینه های طراحی مجدد ، باید درجه نویز سیستم را در نظر گرفت. هدف از محاسبهی بار الکتریکی رسیدن به مقدار حدودی از نیاز به انرژی الکتریکی برای تهیه ژنراتور مناسب است چراکه اگر ژنراتور ظرفیتی کمتر از مقدار محاسبه شده داشته باشد نمیتواند پاسخگویی برای نیاز مصرفی باشد و در صورت انتخاب ظرفیت بزرگتر از تقاضا هزینه اضافی به سرمایه گذار تحمیل خواهد کرد. محاسبه توان مصرفی جهت انتخاب دیزل ژنراتور: مهمترین هدف از محاسبه توان مصرفی، رسیدن به عدد درست برای انتخاب ژنراتور است زیرا اگر ژنراتور را کوچکتر از توان مورد نیاز خریداری کنیم عملا نیازمان برآورده نشده و نمیتوانیم توان همان دستگاه را زیاد کنیم و اگر ژنراتور بزرگتر بگیریم، هزینه اضافه کرده ایم و باید هزینه سوخت و اصطکاک بیشتری را بپردازیم.

دیزل ژنراتور کاترپیلار جزو معروف ترین برندهای تولید کننده ژنراتور دیزلی می باشد. یکی از استراتژیک ترین محصولات کمپانی کاترپیلار، مولد های برق گازی کاترپیلار می باشد. ژنراتور های دیزلی کاترپیلار انحصارا به صورت پکیج کامل با برند کاترپیلار در کارخانه تولید می گردد. همچنین از بین کمپانی های معتبر برای ژنراتورها نیز میتوان به استمفورد ، مکالته ، کاترپیلار ، ام تی یو و برخی از کمپانی های چینی نیز اشاره نمود. و میتوان ژنراتور گازی را یک محصول سبز دوستدار محیط زیست دانست. بطوریکه پس از قطع برق ، یک سوئیچ انتقال خودکار ( ATS ) عدم نبود برق را تشخیص داده و سپس به ژنراتور این امکان را می دهد که شروع به کار کند.

فروش انواع دستگاههای دیزل ژنراتور به صورت کوپله فابریک (90 الی 400 KVA کاوا) همراه با برگه سبز گمرکی و تائیدیه از کمپانی سازنده. شرکت توسعه انرژی سپهر کاسپین با استفاده از شبکه گسترده بازرگانی خود قادر به تامین قطعات اورجینال معتبرترین شرکت های سازنده دیزل ژنراتور و ماشین آلات سنگین می باشد. وظیفه مدیریت و کنترل کارکرد دیزل ژنراتور بر عهده تابلو کنترل میباشد.از انواع تابلو های مورد استفاده در دیزل ژنراتورها میتوان به تابلو کنترل دستی ، اضطراری یا امرجنسی و پارالل (سنکرون ) اشاره کرد. سوالات متداول دیزل ژنراتور را میتوان با تعریف آن شروع کرد ، دیزل ژنراتور دﺳﺘﮕﺎﻫﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺮق در ﻣﻘﻴﺎس ﺻﻨﻌﺘﻲ ﺑﻜﺎرﻣﻲ رود و در ﺣﺎﻟﺖ ﻛﻠﻲ از دو ﻗﺴﻤﺖ ﻣﺤﺮک ﻣﻮﺗﻮر ﻣﻜﺎﻧﻴﻜﻲ وﻗﺴﻤﺖ ﻣﺘﺤﺮک آﻟﺘﺮﻧﺎﺗﻮر -ژﻧﺮاﺗﻮر- ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ. از دیگر شاخههای فعالیت زیمنس فایننشیال میتوان به سرمایهگذاریهای ثابت و همچنین مدیریت سرمایهگذاریهای ریسکپذیر انجامشده توسط زیمنس انرژی فعالیت میکند.

4. دیزل ژنراتور بدلیل سادگی در ساخت و سادگی در راه اندازی و کارکرد توانایی ایجاد رابطه مناسب با اپراتور را دارد. 3- توان دائم continuous : این توان به معنای کارکرد 24 ساعته و بدون وقفه است که بیشتر بدرد نیروگاهها میخورد. عملکرد مطمئن و قابل اتکا بودن این موتورها باعث می شود از آنها در کارکردهای حساس از جمله خودروهای نظامی نیز استفاده شود. دیزل ژنراتور (Diesel Generator)، یا مولد دیزل به ترکیبی از موتور دیزل، ژنراتور و انواع متعلقات فرعی از قبیل شاسی، اطاقک پوشاننده جهت محافظت و کاهش صدا، سیستمهای کنترل، قطع کنندههای اضطراری مدار، سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتومات و غیره که به منظور تولید برق استفاده میشود، میگویند.

از مجموعه دیزل ژنراتورها در مکان هایی بدون اتصال به شبکه برق، مانند مواقعی که نیاز ضروری به فراهم کردن توان و انرژی است و نیز زمان هایی که شبکه وجود ندارد، استفاده می کنند. محصولات Cummins شامل مجموعه ژنراتور های دیزلی و گازی از 15 تا 3750 کیلو ولت آمپر، دینام ، موتور های دیزلی با قدرت 49 تا 5500 اسب بخار، موتور های محرک ژنراتور و سیستم های ذخیره باتری است. در یک تعریف ساده دیزل ژنراتور یا همان مولد نیروی برق، به مجموعه ای از دستگاه تولید برق گفته می شود که طی یک سری عملیات های فیزیکی و مکانیکی و نیز القای الکترومغناطیسی تولید برق می نماید.

دیزل ژنراتور چیست

البته دیزل ژنراتور ها از سایز 5 کیلوولت آمپر تا 5000 کیلوولت آمپر ساخته می شوند . دیزل های با دور متوسط در هر دقیقه حدود 450 دور می زنند و تعداد دور دیزل های کم دور هم از 400 دور در دقیقه کمتر است. یک ژنراتور کم مصرف کار می کند که با حجم 0.55 لیتر در سایت ساعت می سوزد. هنگامی که سطح ارتعاش بسیار کم است، که یک موتور متعادل را تضمین می کند. از موتور برق یا دیزل ژنراتور در کجا استفاده می شود؟

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده شما مشتریان گرامی باید به این نکته توجه داشته باشید که دیزل ژنراتور مدنظر شما با در نظر داشتن توان ظاهری آن قابل بهره برداری است و یا توان اکتیو آن؟ دیزل ژنراتورها در مکانهایی که برق شبکه ندارند می تواننند به صورت دایم مورد استفاده قرار گیرند . از ژنراتورهای اضطراری هنگام قطع شبکه برق سراسری جهت تامین برق مورد نیاز تجهیزات و اماکنی که قطع برق ممکن است خسارت جانی و مالی ایجاد کند استفاده می شود. دیزل ژنراتور اینورتر از یک موتور متصل به دینام برای تولید برق متناوب و ثابت استفاده می کند.