منابع تازه برای طراحان و توسعه دهندگان وب (نوامبر 2023)

Monaspace font preview

این یک ماه جدید است، و زمان آن رسیده است که برخی منابع هیجان انگیز را برای توسعه دهندگان وب به اشتراک بگذارید. در این نسخه، ما برنامه های وب، ابزارها و منابع زیادی را برای یادگیری در مورد هوش مصنوعی معرفی می کنیم. علاوه بر این، ابزاری برای ایجاد مقیاس‌های رنگی، راه‌حل پشتیبان‌گیری خود میزبان برای دستگاه‌های تلفن همراه، روشی سریع برای بررسی سرعت اینترنت و موارد دیگر وجود دارد.

بیایید به لیست کامل شیرجه بزنیم.

منابع تازه برای طراحان و توسعه دهندگان وب (اکتبر 2023)

منابع تازه برای طراحان و توسعه دهندگان وب (اکتبر 2023)

زمان آن رسیده است که یک دور دیگر از منابع تازه برای طراحان و توسعه دهندگان وب همکارمان داشته باشیم. مجموعه این ماه … ادامه مطلب

Monaspace

Monaspace یک خانواده فونت monospace جدید از GitHub است. این مانند یک برداشت مدرن از فونت‌های monospace سنتی است که پنج سبک متمایز را برای افزودن استعداد به تجربه کدنویسی شما ارائه می‌دهد.

لیست ما از 20 فونت monospace رایگان را بررسی کنید.

پیش نمایش فونت Monaspace

طرح لاراول شیفت

طرح اولیه یک مولد کد لاراول است که اجزای ساختمان را سریع می کند. نحو ساده YAML و ادغام لاراول آن به شما امکان می دهد به سرعت کارخانه ها، مهاجرت ها و موارد دیگر را ایجاد کنید.

رابط Laravel Shift Blueprint

ts-الگو

ts-الگو یک کتابخانه TypeScript برای “تطابق الگو” است که روشی هوشمندانه برای نوشتن شرایط ارائه می دهد. مثل یک پیشرفته است if/else یا switch، اکنون در دسترس است حتی اگر هنوز یک پیشنهاد برای ECMAScript است.

نمونه کتابخانه ts-pattern

تست های عملکرد WP

wp-performance-testsیک اکشن GitHub، به اندازه گیری عملکرد سایت وردپرس کمک می کند. داده ها را تجزیه و تحلیل می کند Server-Timing هدر و از Lighthouse برای بینش عمیق تر استفاده می کند و به بهینه سازی سرعت سایت کمک می کند.

تست های عملکرد WP در عمل

مدار

مدار یک بسته لاراول برای مدیریت داده های مبتنی بر فایل است. این امکان دستکاری فایل ها را با استفاده از روش های Laravel Eloquent فراهم می کند و جایگزینی منحصر به فرد برای پایگاه های داده سنتی ارائه می دهد.

رابط بسته مداری

Vue Storefront UI

رابط کاربری ویترین فروشگاه یک کتابخانه همه کاره برای سایت های تجارت الکترونیک است. این مؤلفه های سریع، در دسترس و قابل تنظیم برای ایجاد وب سایت های تجارت الکترونیک Headless را ارائه می دهد.

اجزای رابط کاربری Vue Storefront

مقیاس

مقیاس ابزاری برای ایجاد مقیاس های رنگی است. این برای طراحی، تجسم داده ها و موارد دیگر مفید است و فرآیند ایجاد ترکیب رنگ های جذاب را ساده می کند.

رابط ابزار رنگ مقیاس

DenoKV

Deno KV یک پایگاه داده کلید-مقدار برای Deno است که یکپارچگی و قابلیت اطمینان داده ها را در جاوا اسکریپت تضمین می کند. می توان آن را در Deno Deploy یا تنظیمات میزبانی خود مستقر کرد.

رابط پایگاه داده DenoKV

Iles

Iles یک ژنراتور استاتیکی مدرن است که از “هیدراتاسیون جزئی” برای عملکرد بهتر استفاده می کند. این Vue، MDX و Vite.js را برای یک روند توسعه روان ترکیب می کند. در تولید، به طور هوشمندانه فقط جاوا اسکریپت لازم را برای اجزای تعاملی بارگیری می کند و سرعت سایت را برای کاربران افزایش می دهد.

رابط مولد سایت استاتیک Iles

کتاب های برنامه نویسی رایگان

این مجموعه گسترده توسط بنیاد کتاب الکترونیکی مجموعه ای از کتاب های برنامه نویسی رایگان را ارائه می دهد. این شامل زبان‌ها، چارچوب‌ها و ابزارهای مختلفی است که آن را به منبعی ارزشمند برای هر کسی که علاقه‌مند به برنامه‌نویسی و توسعه است تبدیل می‌کند.

مجموعه کتاب های برنامه نویسی رایگان

Vite PWA

Vite PWA ایجاد برنامه های وب پیشرو (PWA) را ساده می کند. با هر چارچوب UI سازگار است، تنظیمات پیش‌فرض با کاربری آسان، گزینه‌های سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهد و از استفاده آفلاین پشتیبانی می‌کند.

ابزار توسعه Vite PWA

تست سرعت Cloudflare

تست سرعت Cloudflare سرعت و قابلیت اطمینان اینترنت شما را بررسی می کند. سرعت وعده داده شده ISP شما را با عملکرد واقعی مقایسه می کند، ISP های مختلف را آزمایش می کند و اتصال شبکه را ارزیابی می کند. این آزمایش ها بر روی شبکه جهانی Cloudflare برای نتایج دقیق و بدون تداخل اجرا می شوند.

رابط تست سرعت Cloudflare

ایمیچ

ایمیچ یک راه حل پشتیبان خود میزبان برای عکس ها و فیلم ها در دستگاه های تلفن همراه است. این به شما امکان می‌دهد فایل‌های رسانه‌ای را به‌طور ایمن در فضای ذخیره‌سازی خصوصی خود ذخیره کنید، کنترل کامل را به شما می‌دهد و ویژگی‌های مدیریت شخصی‌شده را ارائه می‌دهد.

رابط راه حل پشتیبان Immich

ویرایشگر هلیکس

ویرایشگر هلیکس یک ویرایشگر متن مبتنی بر Rust با ویژگی های Vim مانند است. با الهام از Kakoune و Neovim، ویرایش مودال، انتخاب های متعدد و پشتیبانی زبان داخلی را ارائه می دهد و با میانبرها و نقشه های کلیدی گسترده خود بهره وری را افزایش می دهد.

رابط ویرایشگر هلیکس

pkgx

pkgx یک ابزار همه کاره و چند پلتفرمی برای اجرای دستورات مختلف است. فراتر می رود npx، عملکرد گسترده تری را در پلتفرم های مختلف ارائه می دهد و آن را به گزینه ای همه کاره برای عملیات های متنوع تبدیل می کند.

ابزار اجرای دستور pkgx

AgentGPT

AgentGPT به شما امکان می دهد تا همراهان هوش مصنوعی خود را ایجاد کنید. می‌توانید به آن‌ها نام بدهید، اهداف تعیین کنید، و تماشا کنید که در حین انجام وظایف، یاد می‌گیرند و پیشرفت می‌کنند. این یک راه هیجان انگیز برای آزمایش هوش مصنوعی و دیدن آن در عمل است.

رابط ایجاد AgentGPT AI

هوش مصنوعی مولد برای مبتدیان

این دوره توسط Microsoft Cloud Advocates، شامل 12 درس، راهنمای عملی برای ساخت برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مولد است. این برنامه مفاهیم کلیدی و توسعه اپلیکیشن را پوشش می‌دهد و یادگیرندگان را با مهارت‌هایی برای ایجاد و نوآوری با هوش مصنوعی Generative مجهز می‌کند.

رابط دوره آموزشی هوش مصنوعی

Vercel AI SDK

این Vercel AI SDK یک جعبه ابزار برای توسعه متن و رابط چت مبتنی بر هوش مصنوعی است. از React، Svelte، Vue و Solid پشتیبانی می‌کند، با SWR ادغام می‌شود و با پلتفرم‌های هوش مصنوعی مانند OpenAI، Hugging Face و موارد دیگر به خوبی کار می‌کند. این یک نقطه شروع عالی برای توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی است.

رابط Vercel AI SDK

ChatGPT عالی

این مجموعه‌ای از منابع مرتبط با ChatGPT، شامل ابزارها، کتابخانه‌ها، آموزش‌ها و موارد دیگر است. این یک راهنمای جامع برای توسعه دهندگان و علاقه مندان به هوش مصنوعی است که به ChatGPT و برنامه های کاربردی آن علاقه مند هستند.

مجموعه منابع ChatGPT عالی

Gitleaks

Gitleaks با شناسایی اطلاعات حساس در مخازن عمومی به امنیت کد شما کمک می کند. همه کاره، قابل تنظیم است و می تواند در خطوط لوله CI/CD ادغام شود تا از نشت داده ها در طول یکپارچه سازی و استقرار کد جلوگیری کند.

رابط ابزار امنیتی Gitleaks

]
منبع: https://www.hongkiat.com/blog/designers-developers-monthly-11-2023/