معرفی پر کاربردترین افزونه های وردپرس در سال 2022

اگر در حال نوشتن افزونه ای هستید که برای یک صفحه خاص ، امکانی را مهیا می کند. از مهمترین ویژگی های افزونه Ajax Search Pro قابلیت نمایش نتایج جستجو بصورت زنده است و کاربران سایت شما بدون نیاز به بارگذاری مجدد صفحه و در همان صفحه فعلی خود نتایج را مشاهده میکنند.در ادامه با معرفی بهترین افزونه جستجو وردپرس همراه ما باشید. با رعایت اصول سئو که جایگاه شما را در صدر نتایج جستجو تعریف می کنند، قادر خواهید بود تا به بهترین شکل رقبای تان را به چالش بکشید. در صورتیکه تمایل به بهینه سازی داخلی سایت خود و رعایت اصول اولیه در رابطه با کلمه کلیدی و سئوی داخلی سایت دارید، این پلاگین برای شما طراحی و منتشر شده است. بیش از 45000 پلاگین مختلف توسط توسعه دهنده های مختلف طراحی و منتشر شده است، اما کدامیک از این پلاگین ها برای شما مناسب و کاربردی است؟ و انتشار را بزنید تا جدول منتشر شود و آماده استفاده باشد. برای پیکر بندی این افزونه نیاز به هیچ گونه کدی نخواهید داشت و همه چیز در عرض چند دقیقه آماده میشود.

شما میتوانید از طریق “این لینک”، آموزش مربوط به Extract کردن فایل در دایرکت ادمین را مشاهده کنید. اگر شما فایل مربوط به افزونه خود (که قبلا خریداری کردهاید یا از وبسایت اصلی دانلود کردهاید) را در اختیار دارید، میتوانید با کلیک بر روی “بارگذاری افزونه”، نسبت به قرار دادن فایل و نصب آن اقدام کنید. بزرگترین ایرادی که منتقدان و توسعهدهندگان وردپرس به آن میگیرند، مربوط به امنیت این سیستم مدیریت محتواست. در صورتی که نیاز به این نسخهها دارید، لازم است تا نسبت به خرید آن افزونه اقدام کنید. با انتخاب فایل افزونه، میتوانید نسبت به آپلود آن در این بخش اقدام کنید. البته با توجه به پرداخت دلاری و عدم امکان آن، در ایران لازم است تا از وبسایتهای واسط نسبت به خرید پلاگین موردنظر اقدام کنید.

شما میتوانید از طریق وبسایت وردپرس، نسبت به مشاهده تمامی افزونهها و امکانات آنها اقدام کنید. استفاده از یک افزونه برای نمایش تبلیغات در صفحات وردپرس بسیار رایج است، اما داشتن یک افزونهی همه کاره برای این منظور، خیلی میتواند به شما کمک کند. سیگماپلاس را می توانید یک قالب بسیار خوب و مطئمن برای عرضه هر چیزی در نظر بگیرید. از جمله افزونه های امنیتی بسیار قدرتمند، پلاگین آیتمز و وردفنس است که هر مدیر سایت به آنها نیاز پیدا می کند. حال این عملکرد میتواند در جهت بهبود استفاده شما از وبسایت باشد، یا میتواند باعث بهبود استفاده کاربران از وبسایت شما شود.

در توسعه و طراحی این پوسته از آخرین فناوری های برنامه نویسی استفاده شده و به لطف افزونه های کاربردی که دارد، نیازهای شما در مدیریت سایت فروشگاهی تان پاسخ می دهد. حتی ایده های ناب کارآفرینی شما نیز به لطف فناوری ها و زیرساخت های کارآمد، با واقعیت فاصله چندانی نخواهند داشت. خب همانطور که میدانید پیشرفت روزبهروز اینترنت باعث شده است که افراد زیادی از طریق تلفنهای همراه، بسیاری از کارهای روزمره و حتی خریدهای خودشان را انجام دهند. منابع معتبر داخلی و خارجی بسیاری وجود دارند مانند: تم فارست، ژاکت، راست چین و حتی مخزن خود وردپرس نیز از منابع معتبر داخلی و خارجی هستند که می توانید از آن ها استفاده نمایید. Vaultpress یک راهکار جامع برای بک آپ گیری از سایت شما است. Social icons یک افزونه رایگان در وردپرس است که راهی آسان برای نمایش آیکون های شبکه های اجتماعی محبوب در وب سایت شما فراهم می کند. افزونه محبوب وردپرس JetPack چیزی فراتر از یک ابزار ترافیک وب سایت است.

هرچند ارتباط میان فروشنده و مشتری از هر طریقی امکان پذیر است، اما دیگر نیازی نیست تراکت های کاغذی پخش کرده و یا برای جذب مشتری هرجایی بیلبورد نصب کنید. برای نصب افزونه وردپرس از پیشخوان باید مانند مراحلی که در آموزش نصب افزونه سفارشی توضیح دادیم عمل کنید. صفحه ای مانند تصویر بالا را مشاهده خواهید کرد. همانطور که در شکل بالا مشاهده میکنید سرعت بارگذاری سایت کمتر از یک ثانیه است که برای یک سایت فروشگاهی با WooCommerce زمان مناسبی است و اندازه سایت نیز برای یک سایت فروشگاهی مناسب است. دامنه سطح بالا یا TLD چیست؟ در این آموزش میخواهیم به صورت کلی بیان کنیم که افزونه در وردپرس چیست و چگونه میتوان به صورت خودکار و دستی آن را بر روی وردپرس نصب کرد. این افزونه به صورت خودکار آی پی هایی که در حال ارسال حملات Brute Force به صفحه ورود هستند را بلاک و گزارش می کند. پلاگین های زیادی برای مدیریت کسب و کار آنلاین شما وجود دارند کع هرکدام به سهم خود، وظایف بسیاری را خودکار سازی می کنند. قابلیتهایی زیادی در LayerSlider وجود دارد که باعث میشود تا این حد محبوب باشد، اما از مهمترین آنها باید به سادگی استفاده، سیستم کشیدن و رها کردن، انیمیشنهای متنوع .

برخی از افراد، با دستکاری یک افزونه، کدهایی را بر روی آن اعمال میکنند که ممکن است هدف آن هک و نفوذ به اطلاعات باشد. تدوین استراتژی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین نیازمند برنامه ریزی دقیق و منظم است. به کمک وردپرس و قابلیت هایی که در اختیارتان می گذارد، می توانید هرنوع کسب و کاری را به بستر اینترنت بیاورید. فضای فراهم شده حتی فرصت های مناسبی را در اختیارتان می گذارد که پیش از این بصورت سنتی انجام می دادید. در این زمینه، پلاگین های سئو امکانات بسیار زیادی را برای مدیریت فاکتورهای سئوی سایت در اختیارتان قرار می دهند که در هر سایت وردپرسی نقش اثربخشی ایفا می کنند. اولین چیزی که باید روی تمام سایت های وردپرسی تان داشته باشید یکی از بهترین افزونه های پشتیبان گیر وردپرس است. البته ناگفته نماند که بعضی از افزونه ها فشار زیادی بر روی سرور ایجاد می کنند. در قالب فروش فایل بهار از هیچ افزونه ی تجاری استفاده نشده است و کافیست یک وردپرس، یک افزونه ووکامرس و المنتور را نصب کنید تا دقیقا به سایتی شبیه دمو برسید !

از لحظه ای که تصمیم می گیرید تا انواع کالا و یا سرویسی که ارایه می کنید را در اختیار مخاطبین تان قرار دهید، کمتر از یک روز زمان نیاز دارید. مخاطبین تان برای تهیه و خرید کالا از طریق رتبه ای که کسب می کنید، تصمیم می گیرند تا به سایت شما و یا رقبای تان مراجعه کنند. پیوندهایی را به صفحات رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید، اسلایدرها را با هر پستی در وب سایت خود اضافه کنید و حتی بدون نیاز به قرار دادن صفحه “در حال ساخت” تغییراتی را در سایت خود ایجاد کنید. در تب صفحه محصول به کمک گزینه هایی که قرار گرفته است امکان ایجاد تغییر در بخش ها و گزینه های مختلف فراهم گردیده است. اینکه سایت شما بتواند از صفحه سازهای متنوعی پشتیبانی کند، مزیتی رقابتی بحساب می آید، چیزی که در ایران کالا با وجود المنتور و کامپوزر کاملا پوشش داده شده است. بدین ترتیب بر اساس نوع کسب و کار، قادر خواهید بود مجموعه متنوعی از محصولات با کیفیت و قدرتمند را در اختیار داشته باشید. شرکت های هاستینگ پلن های متنوعی را در این خصوص به شما پیشنهاد می دهند.

در خصوص بهترین افزونه های سئوی سایت های وردپرسی می توان از پلاگین سئوی رنک مث و پلاگین سئوی یوآست نام برد. کش لایت اسپید، یک شتاب دهنده وردپرسی است. با خرید قالب ایران مال تخفیف ویژه 40 درصدی برای خرید اپلیکیشن کاملا سازگار با ایران مال، اپینو دریافت کنید و استارتاپ یا فروشگاه بزرگ خود را با هزینه بسیار کمتری یکجا تهیه کنید و در یک روز بیزینس خودتان را شروع کنید. این افزونه با اکثر افزونه هایی که در زمینه ساخت فرم در وردپرس فعالیت دارند مانند contact form 7، Gravity form، ووکامرس ، سیستم کامنت پیش فرض وردپرس و فرم پیشفرض ورود به وردپرس سازگار می باشد. ابزارها و افزونه وردپرس مانند یک دستیار همه فن حریف در خدمت شما هستند. در این بخش مشخصههایی مانند نسخههای PHP قابل پشتیبانی و همچنین نسخههای وردپرس قابل پشتیبانی ارائه شده است. سپس فایل افزونهای را که قبلا دانلود کردهاید (از مخزن وردپرس یا جایی که از آن خریدهاید) را در این بخش آپلود کنید. افزونههای نال شده، افزونههای غیررایگانی هستند که از طریق دستکاری کدها، به صورت رایگان (یا با قیمتی بسیار ارزان) در اختیار همگان قرار گرفته است. یکی از راههای بسیار خوب برای ارتباط بیشتر با کاربران، نمایش محتوای شبکههای اجتماعی در سایت است.

بسیاری از این پلاگین ها عملکرد مشابهی دارند اما کیفیت آنها به هیچ عنوان شبیه به هم نیست و به هیچ عنوان نباید از پلاگین های متفرقه استفاده کرد. Flow-Flow پر فروشترین پلاگین شبکههای اجتماعی در Envato محسوب میشود و به شما این اجازه را میدهد تا محتوای شبکههای اجتماعی مختلف از جمله فیسبوک و اینستاگرام را بدون نیاز به دسترسی، روی سایت خود منتظر کنید. اما با نصب افزونه های متعدد که روی سرور قدرتمند وردپرس قرار گرفته اند می توانید به راحتی به توسعه ی سایت وردپرس خود بپردازید. با استفاده از آن می توانید به سادگی و سرعت فرم تماس مدنظر خود را طراحی کنید و آنرا در هر جای سایت خود که تمایل دارید قرار دهید. پس از بارگذاری پرونده ها، باید از قسمت مدیریت وردپرس بازدید کرده و روی پیوند پلاگین ها در فهرست مدیریت کلیک کنید.

همچنین از ویژگی های بارز این قالب میتوان به ریسپانسیو بودن آن نیز اشاره کرد تا بتوانید بدون هیچ دغدغه ای در موبایل و تبلت و یا هر پلتفرم دیگری میزبان کاربران وب سایت خود باشید. همانطور که گفتیم ازمهم ترین ویژگی های قالب های فروشگاهی سرعت آن است اما به یاد داشته باشید به روزرسانی منظم، پشتیبانی به موقع، موبایل فرندلی بودن و قابلیت توسعه پذیری با افزونه های مختلف به همان اندازه مهم است که در قالب های اورجینال و غیر رایگان قابل مشاهده است. قابلیت بارز این افزونه شناسایی فایل های مخرب پنهان در کم ترین زمان است تا قبل از اینکه سایت شما توسط گوگل بلک لیست شود، فایل های مخرب را پاکسازی نمایید. در حالت عادی شما فقط می توانید از امکانات معمولی تعریف شده در هسته ی وردپرس استفاده کنید.

نکته: برای اضافه کردن یک مشخصه جدید میتوانید گزینه افزودن را کلیک کنید تا مانند تصویر زیر یک پنجره ظاهر شود که در این پنجره بر اساس نیاز خودتون میتوانید یک مشخصه را تعریف کنید مثلا مشخصه دوربین جلو رو به عنوان مشخصه در نظر میگیرید و گروه مشخصه را روی دوربین قرار سایت abtintheme میدهیم. این افزونه میتواند بر اساس مکان جغرافیایی کاربر و پارامترهای مختلف تبلیغات را نمایش دهد، روی WooCommerce کار میکند و امکانات ریز و درشت زیادی دارد که تمامی نیازهای شما را در زمینهی نمایش تبلیغات، پوشش خواهد داد. یعنی کاربر بدون هیچ گونه تاییدی در سایت عضو شده و می تواند به سایت وارد شود. اول از همه این کار کاربرپسند نیست که یک کاربر URL لاگین را برای دریافت گزینه ثبتنام پیدا کند.

Shareholic : شما می توانید پلتفرم محتوایی را ایجاد کرده و به وسیله ی آن به راحتی از شبکه های اجتماعی استفاده کرده و محتوا را به اشتراک گذارید و حتی آنها را آنالیز کنید. این افزونه مخصوصاً برای سایتهای محتوا محور پیشنهاد میشود. با توجه به اینکه بالای 60% مراجعات به سایتها از گوشی های همراه انجام میشود لذا برای رضایت بازدیدکنندگان و امکان آسان کار کردن در گوشی باید از قالبهای ریسپانسیو استفاده کنید. قالب فلت سام از پرفروشترین قالبهای سایت است که به صورت فارسی نیز وجود دارد. این افزونه که به صورت مستمر به روزرسانی میشود، همیشه جدیدترین ترندها را برای شما به همراه خواهد داشت.