طراحی و نصب انواع آسانسور و پله برقی شرکت الماس آسانسور

اما آسانسورهای دیگ بخار امنیت نداشتند و احتمال سقوط آسانسور بسیار زیاد بود و به همین خاطر برای جابه‌جایی افراد استفاده نمی‌شدند. نزدیکترین شکلی که از آسانسور در آثار گذشتگان دیده می‌شود، مربوط به یکی از آثار ویتروس، معمار رومی است که طراحی و ساخت آن آسانسور توسط ارشمیدس حدود 200 سال پیش از مسیح انجام شده است. در آن اثر یک اتاقک شبیه به کابین‌های امروزی دیده می‌شود که به وسیله طناب با نیروی حیوانات کشیده می‌شود. شرکت آسانسور هیوندای گفته است که نوع جدیدی از آسانسورها را ایجاد می کند که می تواند با حرکت پا احضار شود. این شرکت که در سال 2013 بیش از 45 درصد از بازارهای داخلی را در اختیار داشت ، گفت که مدل ..

  • صنعت آسانسور ایران مفتخر است که امروزه بسیاری از قطعات آسانسور در داخل تولید می‌شوند و برخی نیز وارداتی هستند.
  • و بایستی طراحی و ساخت آن طبق استانداردهای صنعت آسانسور در کشور انجام شود.
  • تعویض به موقعه قطعات مصرفی و استفاده از قطعات اصلی یکی از عوامل عدم افت عملکرد آسانسور کارگاهی می باشد.
  • زمین آن در شهر صنعتی ساوه و دفتر فروش آن در تهران مصادره می‌شود و وزارت بازرگانی عهده‌دار اداره آن می‌شود.

برای راه‌ اندازی موتور به خاطر وجود موتورهای قوی تر در صورت استفاده از درایو یا سافت استارتر نیاز به هزینه بسیار بالاتری است پس لذا معمولاً برای شروع به کار موتور پمپ هیدرولیک از سیستم رایج ستاره – مثلث استفاده می‌شود. اما این موتور و فشار تنها در حرکت به سمت بالا مورد نیاز است و برای حرکت کابین به سمت پایین نیازی به روشن کردن موتور و مصرف توان نیست و تنها با بازکردن یک شیر و خالی کردن روغن جک کابین به آرامی به سمت پایین حرکت می‌کند. در آسانسورهای هیدرولیک به خاطر اینکه کادر وزنه وجود ندارد و سیستم جک هیدرولیکی باید تمامی کابین و مسافران را جابه‌جا کند نیاز به موتورهای قوی تری هست.

قلاب سر بکسل آسانسور

ضمن این که در مرحله راه اندازی آسانسور درب کابین نیز به آن افزوده می شود. و بایستی طراحی و ساخت آن طبق استانداردهای صنعت آسانسور در کشور انجام شود. آسانسور کارگاهی ثابت جهت استقرار و نصب بر روی پروژه نیاز به چاهک چاله آسانسور داشته و پس از اتمام پروژه در چاهک معمولا آسانسور معمولی نصب می گردد. آسانسور کارگاهی ثابت قابلیت افزایش قدرت با به کارگیری جک های هیدرولیکی قوی را داشته و در انواع آسانسور کارگاهی ثابت زنجیری، آسانسور کارگاهی کابلی هیدرولیکی و آسانسور کارگاهی ثابت آکاردئونی ارائه می گردد. تابلو فرمان آسانسور همانگونه که از نام آن پیداست، محل مدیریت و فرمان سیستم کلی آسانسور است.

طراحی و نصب انواع آسانسور و پله برقی شرکت الماس آسانسور

تصور اینکه این وسیله اختراعی مدرن است اشتباه محسوب میشود، در واقع این وسیله کاربردی از قرن‌ها پیش به صورت اولیه برای حمل افراد و وسایل استفاده میشد. در مفهوم علمی به این صورت تعریف میشود که اتاقک متحرکی است که از آن درجهت جابه‌جایی عمودی نفرات یا کالاها میان طبقات ساختمان استفاده میکنند. ضريب اطمينان بکار گرفته شده در طراحي سيم بکسلها بستگي به سرعت حرکت دارد ومعمولا” از 8 (براي سرعتهاي پايين) تا 18 (براي سرعتهاي بالا) متغير است . براي آسانسورهاي با سرعت حداکثر 1 متر بر ثانيه از انواع پاراشوت لحظه اي و براي سرعتهاي بيشتر از 1 متر بر ثانيه حتما” ازپاراشوت نوع تدريجي استفاده خواهد شد . گاورنرها در هنگام توليد ، کنترل کيفيت گرديده وسپس طبق سفارش خريدار در سرعتهاي مورد نظر وبراساس استاندارد مربوطه توسط دستگاههاي الکترونيکي تنظيم وپلمپ سایت مي شوند . به منظور باز و بسته شدن به موقع درب باید سیستم های شناسایی درب روی آسانسور نصب شود.

وقتی جریان برق وصل می شود نیرویی که حاصل سیم پیچ های آهن رباست باعث بالا رفتن کابین آسانسور می شود. این نوع آسانسورها قیمت و ایمنی بالایی دارند و تنها در برخی اماکن و سیستم های خاص استفاده می شود. سیستم ترمز اضطراری یا پاراشوت آسانسور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که قسمت اصلی آن در زیر کابین نصب می‌شود. محرک فعالیت پاراشوت، سرعت بالای کابین هنگام بالارفتن یا پایین آمدن است که توسط گاونر به آن منتقل می‌شود.

اساسی ترین و اصلی ترین قدم قبل از نصب، طراحی آسانسور ، نقشه کشی و آنالیز ترافیک ساختمان میباشد. پاسخ– مطابق استاندارد خیر هر دو نوع فضاهای تقریبا یکسانی را نیاز دارند. در عین حال در آسانسورهای هیدرولیک با جک مستقیم از زیر می بایست چاهی در کف چاهک آسانسور به اندازه طول مسیر حرکت، نصف آن و یا یک سوم آن متناسب با نوع جک یک مرحله ای، دو مرحله ای یا سه مرحله ای حفر گردد. مراحل نصب آسانسورهای هیدرولیک و مدت زمان انجام هر بخش شامل موارد زیر است. آسانسور کارگاهی دارای دو نوع ثابت و پرتابل می باشد که پرکاربرد ترین نوع آن مدل ثابت می باشد.

ایمنی در طراحی و نصب آسانسور

یکی از نگرانی‌هایی که باعث می‌شد همگی مردم به دنبال استفاده از آسانسور نباشند، نگرانی از سقوط آسانسور بود. در سال 1852 «الیشا اوتیس» آسانسور ایمنی را معرفی کرد که در صورت قطع شدن کابل از سقوط آسانسور جلوگیری می‌کرد. او در نمایشگاه نیویورک در کاخ کریستال در یک نمایش مرگبار در سال 1854 سیستم ایمنی خود را به نمایش گذاشت. او خودش سوار بر آسانسوری شد که برایش یک سیستم ایمنی اختراع و نصب کرده بود و دستور داد طنابی را که آسانسور با آن بالا و پایین می‌رفت را ناگهان قطع کنند.