طراحی داخلی اداری

هماهنگی بین اجزای مختلف و رنگ وسایل تاثیر زیادی در جلوگیری از بی نظمی و به هم ریختگی طراحی داخلی اداری خواهد داشت. باید به هماهنگی و همخوانی این تجهیزات با سایر امکانات موجود در فضای اداری و دفتر کار توجه نمود. اگر مورد مبهم، سوال یا نظری دارید، حتماً در بخش نظرات این مقاله، با ما به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی، اجرا یا بازسازی اداری میتوانید به طور رایگان و آنلاین با مشاوران ما در ارتباط باشید. هر فعالیت حرفه ای و شغلی برای پیشبرد اهداف و زمینه های فعالیت خود نیاز مبرم به یک دفتر اداری و کار دارد. یک پیمانکار ساختمان اداری استخدام کنید تا در مورد ایده های در مورد ساختمان اداری که مدنظر دارید بحث کنید، کار خود را توضیح دهید و از خلاقیت خود در نوآوری طرح جدید دفتر اداری خود بگویید تا شرکت ساختمان سازی و بازسازی ساختمان دفتر شما را به یک شاهکار تبدیل کنید. بنابراین، کارکنان عصر جدید از تجربه کار در دفاتر اداری شاد و شگفت انگیز لذت می برند.

حتما به خاطر داشته باشید که از نام و برند تجاری خود استفاده کنید. ولی باید توجه داشت که در این حالت نیز از رنگ های سازمانی آن برند باید در کار رنگ های ملایم و خنثی استفاده گردد تا هم به میزان لازم هویت برند نشان داده شود و هم برای کاربر به هیچ عنوان خسته کننده نباشد. از این رو یک شاخهی جدید در حوزهی بازسازی ساختمان بوجود آمد که به صورت تخصصی روی طراحی داخلی اداری فعالیت میکند. یک سایت جامع در خصوص معرفی جدیدترین ایده های معماری مدرن و جدید می باشد. یکی از ویژگی های بارز و خیلی مهم در ساخت یک ساختمان مسکونی ، تجاری و یا حتی اداری داشتن معماری و دکوراسیون داخلی مناسب است. برای ساختن ساختمان معقولی که هدف آن را مشخص می کند، نیاز به خلاقیت یک متخصص طراحی داخلی و تزیینات تجاری دارد . سایت جامعه جهانی معماران با بکارگیری مشاوران و متخصصان مجرب به طراحی معماری پلان مجتمع های تجاری ، مسکونی ، اداری ،ورزشی و تفریحی و … از جمله ی این خدمات انتشار بیش از بیست هزار مقاله و خبر در زمینه ی معماری بوده است. این دو سبک به صورت کاملاً متمایز از یکدیگر شناخته میشوند.

همانند الگوی معماری ایرانی (حیاط، ایوان، شاه نشین) که همواره فضایی میانجی (ایوان) به عنوان حلقه واسط، فضای درون و بیرون را به یکدیگر پیوند داده، در بازسازی این فضای اداری نیز منطبق با همین الگو و با ایجاد فضایی میانی چون ایوان به باز تعریف این مفهوم فضایی پرداختند. از نکات برجسته در دیزاین داخلی فوق می توان به استفاده از پارتیشن شیشه فریملس جهت تفکیک بخش های مختلف این فضای اداری از یکدیگر و رنگ جذاب فریم آلومینیوم و یراق آلات آن و همچنین هارمونی مناسب رنگهای به کار رفته در دکوراسیون این ساختمان اداری از چوب کف، دیوارها و میزها گرفته تا مبلمان اداری و شیشه های پارتیشن اشاره کرد. برای این کار بهتر است خانه رؤیاییتان، همانکه همیشه در ذهن تصور میکردید و موردپسندتان بوده است را در نظر بگیرید. یکی دیگه از گزینه های طراحی دفتر کار مدرن که از نظر اقتصادی نیز مناسب است، ساخت میز تحریر ایستاده است. در صورتی که سبک مدرن بیشتر به نفع مشتری بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفهتر است. پس به طور جداگانه به نیاز های هر دو دسته بایستی توجه و برای آن ها فضاهای متنوعی را در نظر گرفت. یکی از دلایل انتخاب این رنگ برای طراحی دکوراسیون، دریافت حس آرامش و پاکیزگی می باشد.

در این پست ۸ تا از بهترین وب سایت های تخصصی و معتبر معماری، شهرسازی و دکوراسیون داخلی در ایران و خارج از ایران را به شما معرفی می کنیم. محیط کاری زیبا، کامل و بدون نقص و فضای مناسب با دکوراسیون داخلی زیبا علاوه بر حس رضایت کارکنان از محیط کاری موجب انگیزه آنها برای اجرای درست وظایف شده و تاثیر در عملکرد و خلاقیت آنها داشته که موجب بالا رفتن بهرهوری و همینطور سودآوری شرکت در بلند مدت میگردد. پارتیشن های اداری می توانند راهی ایده آل برای تقسیم فضای داخلی محیط کار شما باشند. برای مثال ممکن است از پارتیشن اداری تیره رنگ استفاده کنید.

برای مثال استفاده از رنگ های تیره یا مبلمان اداری بزرگ باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شود. طراحی مبلمان، میز اداری و سایر لوازم به بهترین و سادهترین شکل انجام شده و در نتیجه زیبایی و مدرنیته بیشتری در فضا دیده میشود. به دلیل قدمت بنا و استهلاک تاسیسات، از کار افتادن سیستمهای تاسیساتی مانند؛ نوسان و مشکلات در اتصال برق، ترکیدن لوله و نشتی آب و به وجود آمدن خرابی در نقاط دیگر علاوه بر جلوه بدی که به ساختمان میدهد؛ موجب نارضایتی کارکنان میشود و ممکن است خطراتی نیز به همراه داشته باشد. به دلیل تجمع و رفت و آمد اشخاص مختلف در محیط های اداری، بهتر است تا جایی که می توان از وسایل، مبلمان، متریال و چیزهایی استفاده کرد که به راحتی قابل شست و شو بوده و چرک و کثیفی را بیشتر نشان ندهند. در واحدهای کوچکتر اتاق مدیرعامل باید به اندازه انتخاب گردد که بتوان حداقل چهار صندلی کوچک و یک میز کنفرانس را در آن جایی داد. طراحی دکوراسیون اداری احتیاج به تخصص و مهارت بیشتری نسبت به منازل مسکونی دارد زیرا دکوراسیون منزل باید مطابق سلیقه افراد ساکن در آن باشد اما محیط های اداری باید به گونه ای باشد تا علاوه بر رسمی بودن محیط و داشتن هنجار و نظم با مخاطب خود با هر سلیقه ای ارتباط بر قرار کند و جذاب دلنشین باشد چون منافع سازمانی در آن اولویت بسیار زیادی دارد و محیط میتواند در جذب اعتماد مشتری تاثیر گذار باشد.

رنگ سازمانی این شرکت، رنگ آبی بود که در این دکوراسیون اداری مدرن از آن به نحوی خلاقانه برای تفکیک فضایی استفاده شده است. مسئولیت طراحی داخلی این ساختمان اداری 5500 متر مربعی بر عهده ی تیمی از معماران کمپانی معماری Mad بود. در این وبسایت مجموعه ای بهترین های طراحی و معماری از سراسر جهان گردآوری شده است. طراحی داخلی کاربری ساختمان های اداری، کاری سخت، زمانبر و نیازمند تخصص لازم در این زمینه است تا نیاز کاربران را بتوان در این زمینه برطرف کرد. تا بتوان هر ایده دکوراسیون شیک، لاکچری و مدرن را در آن اجرا کرد. یکی از چالشهایی که بسیاری از متقاضیان طراحی داخلی با آن روبرو میشوند، اطمینان از کیفیت خدمات طراحی داخلی اداری و حرفهای بودن طراح و شرکت مورد نظر است. خلاقیت یک طراح داخلی متخصص و مهارت های کاربردی او می تواند به دستیابی به این مهم کمک کند. اما امروزه در شرکت های بزرگ با تعداد کارمندان بالا از سبک هایی همچون مدرن یا مینیمال در طراحی استفاده می شود و تمرکز طراح روی عملکردگرایی، ایجاد فضای لازم برای کارمندان و ایجاد محیطی دلچسب برای کارکردن است. برای محیط اداری خیلی از موارد تزئینای استفاده می شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که در فضای اتاق اداری نباید از رنگ قرمز بیش از اندازه استفاده شود.

استفاده از رنگ های گرم و متعادل در این سبک برای بیشتر فضا و اتاق ها دیده می شود. از دیگر وسایل مورد نیاز برای تکمیل دکوراسیون یک مکان اداری به کار گرفتن فایل اداری می باشد که روند دسترسی به مدارک را برای کارمندان آسان می نماید. میز پذیرش چشم نواز، تاثیر خارق العادهای در دکوراسیون سازمان یا اداره شما دارد. برای محیط های اداری، اغلب از رنگ های خنثی و روشن و ملایم استفاده می گردد تا علاوه برا ایجاد تغییر در فضا، پس از مدتی چشم کاربر اذیت نشده و فضا برایش خسته کننده نباشد. بنابراین نیازمند مبلمانی مناسب، راحت و استاندارد مطابق ارگونومی برای انجام وظایف خود است.

4. از مبلمان راحت برای پرسنل شرکت استفاده کنید. یعنی باید حتما راحت باز و بسته شود. برای مثال کسی که همیشه خانهاش میزبان مهمانیها و جشنهاست باید خانهاش باکسی که در خانه کار میکند و نیاز به آرامش بیشتری دارد متفاوت باشد. طراحی دفتر مدرن محیط جدیدی را برای کارمندان شما فراهم می کند، محل کار را به جای کسل کننده، خسته کننده، میز و صندلی به مکانی شاد تبدیل می کند. مانند یک دفتر یا تختهی وایت برد. یک فضای اداری به همان اندازه که به مبلمان اداری نیاز دارد به وسایل دکوری مانند گیاهان، تابلوها و دیوارهای طرح دار نیز نیازمند است. ترکیب استفاده از متریال ها در محیط اداری بسیار اهمیت دارد و نکات فراوانی دراین زمینه می تواند در به کارگیری متریال مورد استفاده در این محیط ها به شما عزیزان کمک کند. با توجه به شرایط کاری و فشرده بودن برنامه زمانی کاری شرکت، نظر کارفرما این بوده است که طراحی برای دفتر کار انجام شود که اجرای آن در روند کار شرکت تداخلی ایجاد نکند.

به همین دلیل گاهی پلانهای پارتیشندار یا دیگر پلانها برای برخی سازمانها در نظر گرفته میشود. در این نوع از طراحی از دیوار و یا پارتیشن جهت تفکیک فضا استفاده میشود. استفاده از گل و گیاه در اتاق اداری به آن فضا روحی تازه می بخشد همچنین گیاهان سبب افزایش تمرکز و کاهش استرس میشود. با قرار گرفتن فرد در محیط کار نامساعد ممکن است فرد دچار استرس و عدم کارایی شود. اما به این نکته توجه داشته باشید که رنگ زرد خیلی براق، موجب حواس پرتی شده و یا در برخی مواقع ممکن است که احساس استرس و اظطراب را در افراد به وجود بیاورد.

در این مقاله درباره اهمیت و چگونگی معماری و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان اداری به شما عزیزان مطالبی را توضیح دادیم. هم چنین کتاب ها و منابع تخصصی معماری را معرفی کرده و بعضا در اختیار دانشجویان قرار می دهد. همچنین نکته ی پراهمیت بعدی در چیدمان فضای اداری، توجه به استاندارد مبلمان استفاده شده در فضا برای تمامی افراد است. بهتر است برای این فضا مبلمان راحتی و یک میز وسط کوچک در نظر بگیرید و آن را با گیاه های زینتی و چند تابلوی شاد ساده تزئین کنید. خوب جواب این سوال را در پاراگراف بعد خواهیم داد. زیبا سازی شهر همواره در بین کارشناسان مسائل شهری از دو بعد کارکردی و بصری مورد مطالعه قرار می گیرد.