سفیر ایران: آماده فروش و تحویل نفت به هند هستیم

بر اساس این تحریم ها، ۱۷ شرکت مستقر در امارات، سوئیس، جزایر مارشال، سنگاپور و ترکیه و  ۱۱ کشتی که تحت پرچم های پاناما، جیبوتی، لیبری و جزایر کوک در فهرست تحریم‌ های جدید وزارت خزانه داری آمریکا  قرار گرفته اند.

دولت بایدن به رغم ادعای دیپلماسی در قبال ایران در پی حوادث اخیر در ایران، با تمرکز بر ناآرامی ها، نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ را که همواره سرزنش می کرد، در حال اجرا است، بلکه  در هفته های اخیر از گزینه های دیگر روی میز نیز دم می زند که به گفته رابین رایت تحلیلگر مشهور آمریکایی و نویسنده نیویورکر ناکارآمد است.

این نهاد آمریکایی همچنین مدعی شد فهرست تحریم‌های امروز اسامی چندین فرد و شرکت صوری را شامل می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تحریم های جدید خود اسامی ۶ فرد را که تابعیت‌های ایرانی، سوئیسی، لبنانی و فرانسوی دارند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

آمریکا اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به طور یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ایران به اجرا گذاشت و دولت دموکرات بایدن برغم تکرار شعار بازگشت به برجام هنوز اقدام ملموسی را برای بازگشت کشورش به توافق هسته ای انجام نداده است؛ اقدامی که اکنون تهران می خواهد قابل راستی آزمایی بوده و برای جلوگیری از نقض عهد دوباره تضمین دهد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84932640/%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D9%88%DB%8C%D9%84-%D9%86%D9%81%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%86%D8%AF-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ الهی افزود: ما همیشه آمادگی خود را برای گسترش روابط اقتصادی با هند ابراز کرده ایم و برای تحویل نفت آمادگی داریم، تصمیم گیری در این باره به دهلی نو بستگی دارد. هر چند تحریم های آمریکا در این مسیر مانع ایجاد می کند.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا ادعا کرد این افراد و شرکت های وابسته به آنان یک شبکه بین المللی قاچاق نفت را تشکیل می دهند و با ترفندهای مختلف تلاش در فروش نفت ایران و دور زدن تحریم های آمریکا داشتند.

پیش از این، نویسنده نیویورکر  به استفاده آمریکا از گزینه های ارعاب و ناکارامدی آنها علیه ایران اعتراف کرده و گفته است که دولت آمریکا از گزینه های ناکارآمد ارعاب نیز علیه ایران استفاده کرده اما مقامات ارشد در مورد کارآمدی این تاکتیک ها تردید دارند.
مقامات آمریکایی اذعان دارند که این اقدامات بیشتر برای اطمینان بخشیدن به متحدان در منطقه به جای ترساندن ایران انجام می شوند و تهران ترسی به خود راه نمی دهد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا که در سالهای  اخیر به بهانه های مختلف به جنگ اقتصادی با ایران برخاسته، با تدوام این رویکرد در دولت بایدن به رغم شعار دیپلماسی در قبال ایران، در تازه ترین اقدام اسامی افراد جدیدی را به بهانه‌های مرتبط با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

 برایان نلسون معاون وزیرخانه داری آمریکا با تکرار ادعاها و اتهامات بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد  اعضای این شبکه با تاسیس شرکت های جعلی و جعل اسناد، تحریم ها را دور می زدند و نفت ایران را به بازارهای بین المللی روانه می کردند.