سئو و بهینه سازی سایت

4. کلمه کلیدی هدفمند : دقت داشته باشید که اگر کلمه کلیدی جستجو شده توسط کاربران با بخشی از متن متا تگ توضیحات همخوانی داشته باشد، گوگل تمایل زیادی به استفاده از آن و برجسته کردن توضیحات متا در نتایج جستجو دارد. بخشی از ترافیک وبسایتها به خاطر محتوای قدرتمند و معرفی لینک مطالب وبسایتها در موتورهای جستجو است. ترافیک را بسته به هدفمان میتوانیم به شکلهای مختلف طبقه بندی کنیم که یک نمونهی آن را در بحث معرفی مفهوم ترافیک دیدیم (تقسیم بندی بر اساس منشاء). گوگل نتایجی بر اساس مکان شما را نیز نشان میدهد، اگر دقت کرده باشید در پایین صفحه محلی که شما در آن وجود دارید نیز نمایش داده شده است، پس این موضوع نیز در نتایج جستجو تاثیر گذار است. موضوع بسیار مهمی که وجود دارد این است که اغلب افراد نمی دانند که اگرکلمات هدف سایت آنها در صفحه اول گوگل نمایش داده شود چقدر درآمد خواهند داشت و کسب و کار اینترنتی آنها در چه جایگاهی خواهد بود.

هدف ما از بهینه سازی سایت حضور در صفحه اول serp میباشد و هرچقدر بتوانیم رتبه های بالاتری را در این صفحه داشته باشیم کسب و کار ما موفق تر خواهد بود. همانطور گه گفتم بعد از فعالسازی سایت به فعالسازی SSL میپردازیم، بعد باید بررسی کنیم که سایت ما از تمام DNS های دنیا قابل رویت است. محتوای کپی و غیر استانداردصد در صد از دید گوگل قابل رویت و مهم هست و باعث پنالتی میگردد. در جواب باید بگویم که صد در صد. باید قدرت خرید را در کشورهایی که مورد جست و جو قرار میگیرید، مد نظر قرار دهید. البته در اغلب موارد تعداد جست و جوی یک کلمه کلیدی باید در کنار سایر موارد در نظر گرفته شود تا شما آمار صحیحی به دست آورید. با توجه به سالهای دوری که جهت راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی اقدام کرده بودم، اگر با استانداردهای بهینه سازی سایت آشنایی داشتم و آنها را بر روی سایت خود اجرا میکردم شرایط کسب و کار اینترنتی من به گونه دیگری رقم میخورد، اما من اغلب وقت و هزینه خود را صرف تبلیغات و جذب مشتری میکردم قافل از اینکه هدفمندترین مشتری همان فردی است که در موتور جستجو گوگل کلمه مرتبط را جستجو میکند.

شما میتوانید “سئو” و یا هر اسم دیگری روی آن بگذارید، در هر صورت هدف اصلی کار ما درست کردن و اصلاح کردن وبسایتها است. بخش اعظمی از ما برای seo کردن آموزش سئو کاربردی محتوای وبسایت خویش از پلاگین Yoast بهینه سازی یاری می گیریم. در این بخش گنجانده میشود. تعداد Refering Domain ها برای سایت ما بسیار حائز اهمیت است، RD که مخفف Refering Domain می باشد، یعنی تعداد سایت هایی که به سایت ما لینک داده اند، اگر از یک سایت ده ها لینک به سایت ما داده شده باشد در هر حال یک RD محسوب میشود و ۱۰ بک لینک برای ما محاسبه میگردد. زمانی که خود را با بالا دستی ها قیاس می کنیم ، می بینیم که چه چیزی دارند که ما نداریم یا به چه مفاهیمی پرداخته اند که ما از آن غافلیم ، لذا در رقابتی سالم و با استناد به قواعد سئوی کلاه سفید خود را به آنان می رسانیم و با سنجش شرایط رقبای پایین دستی خود ، دلایل ضعف آن ها را تجزیه و تحلیل کرده (مثلاً قالبی غیر جذّاب ، محتوایی تکراری ، اشتباهات فاحش مفهومی یا نگارشی و … ) و سپس با تلاش به عدم ارتکاب آن توسط خودمان به کاهش عوامل تهدید کننده و ترمز های کاهش دهنده سرعت پیشرفتمان می پردازیم .

تولید فیلم با اینکه ایدهای خوب به نظر میرسد؛ اگر مبنیبر استراتژیهای SEO نباشد و نتواند ROI (نرخ بازگشت سرمایه یا Return Of Investment) مناسب ایجاد کند، متحمل هزینههای سنگینی خواهید شد. شما نباید خودتان را به یک منطقه یا کشور محدود کنید. در این حالت باید از افزونههایی مانند WP-PageNavi استفاده کنید. افراد زیادی برای موارد متعددی از جست و جوی گوگل استفاده میکنند اما این به معنای آن نیست که حتماً روی نتیجه نخست کلیک و از صفحه مربوطه آن وبسایت دیدن کنند. اما در حقیقت الگوریتم گوگل به عوامل متعددی برای رتبه بندی محتوا سئوکار در اصفهان سنیور سئو توجه می کند. شرکتهای متعددی در جهان، سرویس های تبلیغ کلیکی ارائه میکنند. صبا ویژن، ای نتورک و تپسل نیز از جمله بزرگترین شرکتهای ارائه دهندهی این سرویس در ایران محسوب میشوند. بسیاری از شرکتهای سئو به حداقل قرارداد 6 تا 12 ماهه نیاز دارن. موارد گفته شده را میتوان در دستهبندی سئوی تکنیکال هم قرارداد که در واقع بخشی از سئوی داخلی سایت به شمار میآید. بخشی از آن به ویژگیها و قابلیتهای خود گوگل باز میگردد. هنگامیکه شما یک تصویر را فشرده میکنید بخشی از جزئیات آن را حذف خواهید کرد.

همه نکاتی که توسعه دهندگان به شما می گویند، ممکن است اشتباه باشد یا نقض شوند. در چنین فضایی، یک اشتباه کوچک میتواند ماهها تلاش شما را به باد بدهد و عملکرد فروشگاه اینترنتی و میزان درآمد شما را تحت تاثیر قرار دهد. ۱٫ گوگل عملکرد کاربران را نسبت به نتایج بررسی میکند، به این معنی که اگر کاربر وارد سایت شما شد چقدر میزان رضایت او بدست آمده است. اگر وب سایت شما یک وب سایت وردپرسی است میتوانید با نصب و فعالسازی افزونه یواست که یکی از قدرتمندترین ابزارهای بررسی سئو می باشد به تحلیل و بررسی سئو صفحات خود بپردازید.

بنابراین پیشنهاد میشود با شرکت در دورههای آموزشی معتبر، سئو را به صورت اصولیتر و با صرف زمان کمتر بیاموزید. این امر به سئوی سایت شما آسیب نمیزند، اما گنجاندن نام شرکت ممکن است به عنوان بهترین شیوه برای بهبود CTR یا نشان دادن مرتبط بودن محتوای شما نیست. ۴٫ میزان فعالیت کاربران در سایت: زمانیکه کاربری وارد سایت میشودو اقدام به یکسری فعالیت مانند خرید محصول، ثبت نظر، دانلود و یا … اگر دقت کرده باشید، زمانیکه در یک سیستم وارد ایمیل خود شده اید و بعد در گوگل کلماتی را جستجو کرده باشید، گوگل آنها را در خود ذخیره میکند و اگر بعد ها در سیستم دیگری قصد جستجو داشته باشید گوگل به شما نتایج سفارش را نشان خواهد داد، حتی در کلماتی که قبلا سرچ کرده اید را برای شما نمایش میدهد. در مقاله دیگری نحوه انتخاب کلمه کلیدی را بررسی خواهم کرد. در مقاله ای دیگر به بررسی این موضوع که چگونه پنالتی نشویم خواهم پرداخت. معمولاً صفحاتی که در ۱۰ مورد اول نتایج گوگل قرار میگیرند، در ۱۰۰۰ مورد کلمه کلیدی دیگر هم شانس خود را برای نمایش به عنوان نتایج اول حفظ میکنند. اما با انجام بهینه سازی سایت ، وب سایت شما بصورت کلی در صفحه اول نمایش داده میشود و ارزش چندین برابری در مقابل گوگل ادوردز دارد.

بهعلاوه، یک صفحه میتواند صراحتاً از پایگاه دادهها مورد جستجو خارج شود؛ که این عمل از طریق استفاده از متاتگهای مخصوص به رباتها صورت میگیرد. به همین دلیل است که باید گوگل ترند را به صورت هفتگی بررسی کنید. مثلاً «آب و هوای تهران» به دفعات میتواند توسط یک شخص به صورت هفتگی جست و جو شود. آدرس صفحه کنونیکال را حتماً به صورت کامل و با http یا https آن وارد کنید. به عنوان مثال، اگر یک برند فروشگاهی با چندین محصول هستید، به جای قرار دادن همه تصاویر محصول خود در یک پوشه عمومی، من پیشنهاد میکنم پوشه های فرعی خود را در موضوعات مرتبط با دسته بندی بیشتر مانند / شورت / یا / جین / قرار دهید. آیا این ترافیک قابل تبدیل به فروش هست یا تنها توجهات را به سمت برند من جذب میکند؟ هیچ امتیاز و آماری درباره سطح دشواری کلمات کلیدی نمیتواند الگوریتم پیچیده گوگل را ساده و یا تشریح کند.

آنها با نگاه کردن به تعداد صفحاتی که نتایج بالایی در موتورهای جست و جو برای یک کلمه کلیدی دارند، این کار را انجام میدهند. هر چقدر یک وبسایت لینکهای بازگشتی قدرتمندتری داشته باشد (یعنی از وبسایتهای معتبرتری به این صفحه لینک شده باشد)، رقابت با آن سختتر است و هر چقدر تعداد چنین وبسایتهایی که رتبه بالایی برای یک عبارت کلیدی در موتورهای جست و جو دارند، بیشتر باشد، شما سختتر میتوانید وارد نتایج جست و جو شوید. صفحاتی که در این کلمات کلیدی لینکهای بسیار دارند، نشان میدهند که فرصت گرفتن لینک در آنها بسیار بالاست. پس این فرصت را برای جذب لینکهای بیشتر از دست ندهید. برای پاسخ به این سوال باید گفت که در مسیر تحقق این اهداف نیازمند نیرویی ثانویه هستیم که به عنوان یک راهنما چند پله بالاتر از ما حرکت کرده و در مواردی مشابه وضعیت فوق دستمان را بگیرد .

حتی اگر بتوانید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه اول نتایج گوگل را کسب کنید، ترافیک ورودی شما از آن کلمه کلیدی به ندرت میتواند به ۳۰ درصد از مقدار ذکر شده برسد. بنابراین حتی اگر یک کلمه توسط یک شخص چندین بار هم مورد جست و جو قرار بگیرد، جزوی از حجم جست و جو تلقی میشود. ممکن است که برخی افراد تحت شرایطی یک عبارت را ماهانه چند بار جست و جو کنند. ارزش بر کلیک (CPC) نشان میدهد تبلغ کنندگان حاضر هستند برای تبلیغ یک موضوع در یک کلمه کلیدی بهخصوص چقدر هزینه کنند. مثلا رتبه سایت شما را بهبود می دهد که این موضوع هر وبمستری را هیجان زده می کند. زمانیکه موتورهای جستجو به چند صفحه با محتوای یکسان نگاه میکنند و هیچ نشانه بهینه سازی کلمه کلیدی معینی نیز ندارند، قادر به اختصتص اعتبار نیستند و نمی دانند که باید نمیدانند چه چیزی لیست شود و همچنین کدام صفحات باید رتبه بندی شود، این موضوع را یک تگ کنونیکال مشخص میکند، و موجب درک محتوا توسط موتورهای جستجو می شود،و موجب بهبود رتیه بندی محتوا و همچنین از نادیده گرفتن صفحه جلوگیری میکند. چراکه اگر کاربر بلافاصله بعد از ورود از سایت شما خارج شود و این موضوع مکررا انجام شود، گوگل در جایگاه شما تجدید نظر خواهد کرد.

نکته حرفه ای: تغییرات کلمه کلیدی خود را در Google و Bing Suggest پیدا کنید. اگر موتورهای جستجو دو صفحه با محتوای یکسان را پیدا کنند نمی­دانند که چطور آن­ها را رتبه­بندی کنند. قابلیت Breadcrumbs(پودر سوخاری): با این قابلیت می توانید نویگیشن سایت را برای موتورهای جستجو و کاربران به آسانی ایجاد کنید. موضوع والد را مشخص کنید. به سایر وب سایت های با کیفیت (در صورت منطقی بودن و ترجیحاً مرتبط با موضوع صفحه سایت شما) و سایر صفحات وب سایت خودتان لینک بدهید تا به کاربران کمک کنید تا درباره یک موضوع بیشتر مطالعه کنند. اگر این اتفاق چندین بار رخ دهد رتبه سایت شما با سایتهای کاربر پسند جابجا خواهدشد.

البته که در آن زمان با معنای سئو آشنایی کامل داشتم، اما از آنجایی که خود قادر به بهینه سازی سایت برای موتور جستجو گوگل نبودم و هزینه های این کار برای برون سپاری زیاد بود از هدف خود عقب مانده بودم تا اینکه بعد از بررسی های لازم در خصوص فروشگاه اینترنتی خود، متوجه شدم که اغلب مشتریان من از طریق کلمات سرچ شده و دیده شده در گوگل به خرید واقعی تبدیل شده اند و نه تبلیغات. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. ، گوگل تمام این موارد را در حافظه خود ذخیره کرده است و حتی میداند که شما چه کلماتی را قبلا سرچ کرده اید. البته این تمام قضیه نیست.

اگر کلید واژه به درستی انتخاب نشود، مخاطبان هدف هرگز مقاله شما را نمیبینند و صرفا شانس دیدین محتوای خیلی کم خواهد بود. اگر مخاطبان شما به سایت شما بیایند و سردرگم شوند، روی هیچکدام از مطالب شما کلیک نخواهند کرد و سایت شما را به مقصد سایت رقیب ترک می کنند. ۲٫ به میزان حضور کاربر در سایت توجه میکند، این بدان معنی است که اگر کاربر پس از سرچ کلمه خود وارد سایت شما شد و در آن مدتی را باقی ماند، نشان از جایگاه درست شما نسبت به کلمه جستجو شده می باشد. وقتی کاربری کلمه ای را جستجو میکند نتایجی که با آن کلمه به کاربر نشان داده میشود را Imperssion گویند و هر کلیک از سوی کاربر بر روی سایت های نمایش داده شده را CTR گویند. شما با کمک این عامل میتوانید کلمات کلیدی و موضوعاتی که ارزش لینک گرفتن دارند را بشناسید. نکته مهم در لینک دهی داخلی اینکه، لینک هایی که از صفحه اصلی به صفحات هدف داده میشود دارای ارزش بیشتری هستند، یعنی میتوانید مهمترین کلمات کلیدی خود را از صفحه اصلی به صفحات داخلی هدف لینک دهید. با این وجود نسخه امکانات و قابلیت های بیشتری دارد.

در این قسمت از آموزش سئو به موضوع پنالتی گوگل می پردازیم. به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله آموزش سئو داخلی سایت را مطالعه نمایید. خب، تا اینجا فهمیدیم که بهینه سازی سایت یا همان SEO چیست و اهمیت و نقشش در موفقیت یک کسب و کار را هم درک کردیم. گاهی گوگل کاملترین و بهترین صفحه را به عنوان صفحه اصلی یا متعارف شناسایی کرده و مرتبا همان را خزش می کند. آموزش دیجیتال مارکتینگ و آدرس اصلی وبسایتم که اگر کسی عکسم رو کپی کرد برام یک امتیاز باشه. اگر مطلب شما داری دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف باشد کاربران به راحتی می توانند مطالب مورد علاقه شان را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. در این مقاله به توضیح مطلب سئو چیست و نحوه اجرای استانداردهای آن و به طور کلی مبحث آموزش سئو پرداختیم، اما برای آموزش کامل نیاز هست تا مطالب و مقالات مرتبط با این مطلب را نیز در تاپ شو مطالعه کنید. برای مثال یک کلمه کلیدی با وجود ۵۰ هزار جست و جوی ماهانه، شاید تنها ۱۰ هزار کلیک را برای وبسایت اول به ارمغان بیاورد. در سال های قبل رتبه گرفتن یک سایت در گوگل بسیار کار راحتی نسبت به امروز بود و خیلی راحت تر میشد که یک سایت را برای یک کلمه کلیدی هدف در سرچ کنسول بین رتبه های اول آورد، این همان افسوسی است که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردم، قبل تر خیلی راحت میتوانستیم یک سایت را جزو نتایج بالای گوگل بیاوریم و به درآمد بسیار بالا برسیم اما امروزه اینگونه نیست و باید استانداردهای زیادی را رعایت کنیم، به اضافه اینکه رقبا در هر حوزه ای چندین برابر شده اند.

Over optimization check: گاهی اوقات افراد بخاطر استفاده بیش از حد از تکنیک های سئو توسط گوگل جریمه می شوند. همانطور که عرض کردم گوگل برای بررسی دقیق تر الگوریتم های زیادی را ارائه کرده است که هر کدام تعاریف و وظایف متفاوتی دارند، برخی از آنها وظیفه جریمه کردن را نیز بر عهده دارند، در مقالات دیگر وظایف هر کدام از الگوریتم ها را به طور کامل و جداگانه توضیح خواهم داد. یعنی سایتتان امنیت داشته باشد، برای موبایل بهینه سازی شده باشد، صفحات و محتواهای تکراری نداشته باشد، از سرعت قابل قبولی برخوردار باشد و چندین و چند مورد دیگر که در ادامه خواهیم گفت… از این جهت باید به سرعت بارگذاری سایت و همچنین بررسی نمایش سایت در DNS های مختلف دقت داشته باشیم. از نکات بسیار مهم از نظر گوگل، سرعت سایت و بارگزاری آن می باشد، این موضوع برای گوگل بسیار حائز اهمیت است که سرعت بارگذاری یک سایت برای کاربران چقدر است. لازم است بدانید که گوگل به خودی خود محتوایی ندارد و زمانی که یک کاربر در گوگل جست و جو میکند، در واقع آن کاربر دارد در سایتهای موجود جست و جو یا سرچ میکند، و نقش گوگل تنها پیدا کردن بهترین سایت مرتبط با موضوع سرچ شده است.

برای نمونه در خارج از کشور کریسمس و در داخل ایران، عید نوروز مثالهای مناسبی برای این قضیه هستند. اگه علاقهمند به تولید محتوا در این زمینه هستید، توصیه میکنیم این لیست از ایده ها و مثالهای محتوای تصویری رو مطالعه کنید. البته فراموش نکنید که برای فعالیت در بازار کار، نیاز به یک رزومهٔ قوی دارید، به همین جهت توصیه میشود پیش از گرفتن پروژههای اصلی، حتما به عنوان کارآموز در یکی از موسسات آموزشی سئو شروع به فعالیت و کسب تجربه کنید. این ترفند در درک ارزش یک کلمه کلیدی، یکی از بزرگترین دوستان شماست. حجم جست و جوها معمولاً به صورت ماهانه تغییر میکنند ولی ارزش بر کلیک فاکتوری است که طی چند دقیقه امکان تغییر دارد. باید همین حالا ذکر کنیم که ارزش بر کلیک نسبت به حجم جست و جوها عاملی منعطفتر است. متاسفانه خیلی از شرکت ها و صاحبان مشاغل به اهمیت و ارزش این موضوع واقف نیستند و وقتی با مدیران آن مجموعه ها صحبت میکنید حاضر به صرف هزینه در این حوزه نیستند و در واقع به این باور نرسیده اند که میتوانند چندین برابر هزینه انجام شده برای سایت را در آینده کسب کنند.

باید صبور باشید و به روباتهای گوگل زمان بدهید تا درک کنند که سایت شما لیاقت بودن در صفحه اول را دارد! شما باید یاد بگیرید که هدف جست جو را تشخیص دهید. گوگل هدف از هر جست و جو را به خوبی تشخیص میدهد و در نهایت، نتایجی را بالاتر نشان میدهد که با هدف کاربران منطبق است. تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو منجر به تمرکز بیشتر روی کاربر شده است، البته برخی نکات مثل کلمات کلیدی و توضیحات متا هنوز مهم هستند زیرا جستجوگر از آن ها استفاده می کند تا صفحه را به درستی تشخیص دهند.

اگر تا الان این کار را انجام نداده اید، می توانید با پست ها و صفحات مهم سایت خود شروع کنید. پست های رسانه های اجتماعی که از تصاویر استفاده می کنند حدود 180 درصد جذابیت بیشتری دارند. در این مرحله اعتبار دامنه سایت بالا میرود و شما به موتورهای جستجو نشان میدهید وبسایت معتبری دارید که لینکهای متنوعی دریافت کرده و در رسانه های اجتماعی محبوب کاربران است. اولویتبندی کلمات کلیدی آخرین مرحله در زمینه تحقیق درباره کلمات کلیدی نیست. پاسخ تا حد زیادی به گوگل و نگرش الگوریتم آن به این کلمات کلیدی بستگی دارد. حتی آمارهای رسمی گوگل هم کاملاً دقیق نیستند ولی به هر حال میتوانند نگرش بسیار مناسبی در اختیار شما قرار دهند. اگر شما یک فروشگاه آنلاین همراه با یک بلاگ در اختیار دارید، باید متوجه شوید که چه صفحاتی باید روی هر یک از این بخشهای وبسایتتان نمایش داده شوند. چرا که برای گوگل اینطور به نظر میرسد که همه اطلاعات لازم در اختیار کاربر قرار گفته و او جواب سوال خود را پیدا کرده است. در این مثال، کراولرهای گوگل به صفحه A دسترسی پیدا کرده اند و در آن لینکی به صفحات B و E پیدا کرده اند. با آموزش سئو و خواندن مطالب مرتبط، میتوانید خودتان وب سایتتان را بهیمه کنید تا سایتتان را در صفحه اول SERP مشاهده کنید و طعم موفقیت در کسب و کار خود را بچشید.

جدا از لینک سازی خارجی، لینک دادن به شبکه های اجتماعی از طریق پورتال خبری باعث افزایش اعتبار سایت شما برای کاربارن میشود، چراکه بعد از دیدن اخبار تازه شما به دنبال صفحات اجتماعی شما در سایت میگردند و اگر پیدا نکنند شما را جدی نمیگیرند. اگر سایت شما قسمت اخبار دارد یک سایت خبری به حساب نمی آید. وقتی یک وب سایت خبری را مدیریت می کنید و می خواهید از تمام مزایای آن استفاده کنید، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید. یک وبلاگ نویس فعال بودن به شما مزایای مشخصی نسبت به سایر صاحبان وب سایت می دهد. معمولاً قیمت مشخصی برای هر کلیک (بر اساس پارامترهای مختلف) تعیین میشود و هر بار که روی تبلیغ شما کلیک شود آن مبلغ از اعتبار شما کسر میشود.

قبل تر در این مقاله به ترتیب عملیات های لازم برای بهینه سازی سایت اشاره کردم، همانطور که گفتم بهینه سازی سایت متشکل از سه بخش تکنیکال، داخلی و خارجی می باشد. اما اگر «خرید گوشی» موضوعی باشد که ما باید در خصوص آن تصمیمگیری کنیم، باید به سراغ بخش محصولات برویم و این موضوع را در آن قسمت پوشش دهیم. ما در ویکی دمی از این تکنیک به شدت استفاده میکنیم و توصیه میکنیم که شما هم استفاده کنید. برخی افراد صفحه نمایش خود را خاموش کردهاند، مرورگرها آنها را به دلیل اتصال ضعیف وب نمیتوانند گرافیک آنها را بارگذاری کنند، یا اینکه آنها به دلیل اختلال در بینایی از یک صفحه خوان استفاده میکنند. اگر بتوانید در زمینه یک کلمه کلیدی خاص، در گوگل نتیجه بالای را اشغال کنید، احتمالاً سایر صفحات مربوط به آن کلمه کلیدی یا عبارتهای مشابه حتی برای آن صفحه، هم میتوانند ترافیک قابل قبولی را از گوگل دریافت کنند. چون اگر چنین نکنند، رضایت مخاطبانشان کاهش مییابد.

برای رتبه­بندی در سال 2020، سایتها باید به­خوبی بر روی هر دستگاهی کار کنند. کلمات کلیدی مربوط به عید نوروز معمولاً در ۲ الی ۳ ماه انتهای سال ترند میشوند اما پس از عید نوروز، جذابیت آنها طی ۱ ماه شدیداً کاهش مییابد. همچنین از Related Searches گوگل که در انتهای صفحه نتایج نشان داده می شود هم میتوانید برای ایده گرفتن درباره عبارت کلیدی یا عنوان محتوای خود استفاده کنید. همچنین میتوانید در سایتهایی که این اجازه را میدهند پست مهمان بنویسید، بدین شکل که در این سایتها مقاله بنویسید و در انتهای مقاله بعنوان نویسنده به سایت خودتان لینک بدهید.

در این بخش می توانید ترافیک ارگانیک را با ترافیک کسب شده با گوگل ادز مقایسه کنید. با بررسی این موضوع تصمیم گرفتم که با تحلیل آموزش های لازم، واقعا به موضوع سئو چیست بپردازم و یکبار برای همیشه این موضوع را تا انتها پیش بروم. مخصوصا از زمانی که کاربران موبایل وارد دنیای اینترنت شدند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا کرد. سعی کنید آدرس صفحات لینک کوتاهی داشته باشد و از کلمه کلیدی در ساختار آدرس صفحه استفاده شود، گوگل اعتبار بیشتری به لینک های کوتاه می دهد. همچنین آن دسته از افراد که تمایل دارند به صورت خودآموز به یادگیری سئو بپردازند، میتوانند از کتابها و مقالههای منتشر شده توسط سئولب استفاده کنند. سئو در حوزه های مختلف برای صنوف مختلف بسیار متفاوت است، برای برخی از صنوف آنقدر با ارزش است که صاحبان مشاغل در آن حوزه حاضر هستند تا ده ها میلیون تومان در ماه هزینه کنند تا سایت آنها در سرچ گوگل در رده بالایی قرار بگیرد، چراکه درآمدشان در صورت داشتن رتبه بالا در گوگل بسیار بالا و باورنکردنی است.

به عنوان مثال ، این پست را از سایت من بررسی کنید. در حالی که متا تگ ها را می توان بر اساس هر پست تنظیم کرد، گزینه های موجود در اینجا به شما امکان می دهد مقادیر پیش فرض را برای این تگ ها تنظیم کنید. نتیجه نهایی یک استراتژی کلمه کلیدی هدفمند است که پایه و اساس موفقیت سئو را فراهم می کند. این استراتژی همچنین تاثیر بسزایی بر افزایش حضور کاربران در وبسایت داشته، که در نتیجه باعث افزایش dwell time و ارسال سیگنال مثبت به Google می شود. چون درباره محتوای حمایت شده به صورت جداگانه یک درس کامل در بحث استراتژی محتوا وجود دارد، در اینجا توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه نمیکنیم. یعنی هرچه یک پرسونا شباهت بیشتری به اکثریت گروه هدف شما داشته باشد ارزشمندتر است.

ما در وب نسیم میتوانیم محتوای با کیفیت و کاربرپسندی را تولید کنیم که علاوه بر جلب رضایت کاربر، موجب درک بهتر رباتهای گوگل از وبسایت شما شود. از آن محتواهایی که اغلب کاربران خوششان خواهد آمد و موجب جلب اعتماد و افزایش فروش شما خواهد شد. این روش تلفیقی از سئوی سفید و سیاه است که در واقع باید گفت که اغلب سئو کاران از این روش استفاده میکنند. استفاده زیاد از یک کلمه هدف در محتوا به عنوان Keyword Sttufing محسوب میشود و از دید گوگل خطا می باشد. مثلا اگر یک سایت لینک سئولب را در وبسایت خود قرار دهد، برای سئولب یک امتیاز محسوب میشود؛ چرا که این کار باعث افزایش ورودی سایت میشود و در نهایت منجر به بهبود رتبهٔ سایت خواهد شد.

یکی دیگر از روش ها برای بهینه سازی سایز تصویر استفاده از افزونه های وردپرس می باشد. یک روش دیگر برای ساخت لینک اینه که به دنبال سایت های باشین که لینک شکسته دارن. این روش برای گوگل شناخته شده هست و اگر صورت بگیره گوگل متوجه میشه و محتوای شما رو یه جور محتوای کپی شده میدونه که تاثیر منفی روی سایتتون داره؛ از این جهت این روش خیلی توصیه نمیشه. اگر قصد دارید رتبه بالایی در زمینه یک کلمه کلیدی بهخصوص به دست بیاورید، باید محتوایی تولید کنید که شبیه نتایج برتر موتورهای جست و جو در زمینه آن کلمه کلیدی باشند. همان گونه که در ابتدای متن اشاره کردیم، هدف سئو کسب رتبهٔ برتر در موتورهای جستوجو است و یک کارشناس سئو میتواند با تولید محتوای سئو شده به این هدف دست یابد. حتی وقتی موتورهای جستجو شما را به صورت رایگان در فهرست لینکهای برتر معرفی میکنند، شما قبلاً برای کیفیت محتوای خود و رعایت اصول تکنیکی سئو هزینه کردهاید. در فاز تکنیکال نکات مهمی وجود دارد که بهتر است رعایت شود، تنظیمات فایل .htaccess، وجود فایل هایی مانند Robot.txt و GZIP در هاست، ایجاد صفحه ۴۰۴ و فعالسازی SSL از نکات مهم در این بخش است.

اگر یک URL کنونیکال را در robots.txt مسدود کنید، موتور جستجو نمیتواند آن را ایندکس کند، به این معنی که آنها تگهای کنونیکال را در آن صفحه وب نمیبینند. این حجم نمیتواند مقدار ترافیک احتمالی ورودی به وبسایت شما را نشان دهد. فراموش نکنید که بیشترین ترافیک سایت شما از جستجو در گوگل است و ترافیک یک موتور جستجو مثل گوگل صد در صد هدفمند است و با رتبه گرفتن سایت میتوانیم مشتریان هدف خود را جذب کنیم و براحتی برای فروش و معرفی کالا و یا سرویس خود اقدام کنیم. برای ثبت محتوا باید یک نکته بسیار مهم را بدانید که هر صفحه یا مقاله فقط یک کلمه کلیدی هدف میتواند داشته باشد و هر کلمه کلیدی فقط یک صفحه.