سئو واقعیت یا تخیل؟ • Yoast

سئو واقعیت یا تخیل؟  • Yoast

سئو تا حدودی شهرت مشکوکی دارد. در گذشته، مردم ترفندهای فرضی را به اشتراک می گذاشتند که فوراً شما را به رتبه می رساند. اما در دنیای سئو چیزهای زیادی تغییر کرده است. بنابراین، آیا این ترفندها هنوز هم درست هستند؟ بیایید نگاهی بیندازیم که یک واقعیت سئو چیست و چه چیزی تخیلی است!

منشأ این شهرت

یک عمر پیش، زمانی که الگوریتم گوگل آنقدرها خوب نبود، می توانستید راه خود را به نتایج جستجو فریب دهید. قرار دادن کلمات کلیدی به رنگ سفید (به طوری که هیچ کس نتواند آن را ببیند، اما گوگل آن را بخزد) یک استراتژی موثر در آن زمان بود. همانطور که خرید انبوه لینک از سایت های مشکوک بود. با تکامل گوگل، این نوع ترفندهای کثیف SEO شروع به نتیجه معکوس کردند.

اگر می‌پرسید که آیا تاکتیک‌های خاص سئوی قدیمی یا کلاه سیاه هنوز جواب می‌دهند، فقط فکر کنید: آیا تجربه بهتری را در سایت شما به کاربر می‌دهد؟ آیا وب سایت شما به نتیجه بهتری تبدیل می شود؟ اگر می‌توانید به این سؤالات پاسخ مثبت بدهید، احتمالاً این یک استراتژی خوب سئو است. هر چیزی که به نظر یک ترفند باشد، احتمالاً در دراز مدت استراتژی سئو خوبی نخواهد بود. بنابراین، بیایید به برخی از عبارات سئو نگاهی بیندازیم و دریابیم که آیا آنها واقعیت هستند یا تخیلی!

سئو واقعیت یا تخیل؟

واقعیت یا داستان 1: محتوا پادشاه است

محتوا یک جنبه بسیار مهم در هر استراتژی سئو است. بالاخره گوگل متون را می خزد و رتبه سایت شما را بر اساس کیفیت متون شما تعیین می کند. محتوای با کیفیت بالا همچنین منجر به کاهش نرخ پرش و توجه بیشتر رسانه های اجتماعی می شود.

حقیقت سئو: محتوا پادشاه است

در حالی که بک لینک ها قطعا برای استراتژی سئوی شما مهم هستند، باید انتخاب کنید که چه نوع بک لینک هایی را می خواهید به وب سایت خود جذب کنید. برای شروع، نباید تعداد زیادی لینک بخرید. (و همچنین نباید تبادل لینک کنید.) ثانیاً از هیچ برنامه خودکاری برای دریافت لینک استفاده نکنید. علاوه بر این، وبلاگ نویسی مهمان را با محتوای بسیار نازک انجام ندهید و به دنبال لینک های غیر مرتبط با موضوع وب سایت خود نروید. شما نباید لینک هایی از سایت های اسپم داشته باشید که تنها هدفشان تبلیغ برای قمار، ویاگرا و پورن است (مگر اینکه وب سایت شما در مورد قمار، ویاگرا و پورن باشد). در نهایت، مطمئن شوید که محتوای واقعی پشت لینک هایی که استفاده می کنید وجود دارد. به طور خلاصه: شما هرگز نباید برای پیوندها هزینه کنید.

اگر تصمیم بگیرید که در ساخت لینک زیاده روی کنید، با خطر جریمه پنگوئن مواجه خواهید شد و رتبه خود را در گوگل از دست خواهید داد. اگر می‌خواهید درباره استراتژی‌های لینک‌سازی و سایر مهارت‌های ضروری سئو اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید آموزش سئوی همه جانبه ما را ببینید!

داستان سئو: تا حد امکان لینک های بیشتری دریافت کنید

واقعیت یا تخیلی 3: تراکم کلمات کلیدی باید بسیار زیاد باشد

برخی افراد ادعا می کنند که باید تا حد امکان کلمات کلیدی را در متن خود قرار دهید. آنها امیدوارند که گوگل متوجه تعداد کلمات کلیدی مورد استفاده آنها شود و بنابراین متن را در بالاترین رتبه در نتایج جستجو قرار دهد. با این حال، متن آنها غیر قابل خواندن خواهد شد. پس نباید این کار را بکنند! قطعا نتیجه معکوس خواهد داشت هرگز محتوایی را که برای موتورهای جستجو ایجاد شده است ننویسید. همیشه با در نظر گرفتن مخاطب واقعی محتوا بنویسید. روی محتوای باکیفیت سرمایه گذاری کنید که ترافیک پایدار طولانی مدتی را برای وب سایت شما ایجاد کند.

داستان سئو: تراکم کلمات کلیدی باید بسیار بالا باشد

واقعیت یا تخیلی 4: برای انجام سئو به مهارت های فنی بالا نیاز ندارید

سئوی فنی قطعا یک عنصر مهم در استراتژی سئو است. و یادگیری کمی کد ضرری ندارد (حتی می تواند سرگرم کننده باشد). با این حال، اگر از وردپرس و افزونه Yoast SEO ما استفاده می کنید، سئوی فنی شما تقریباً پوشش داده شده است. افزونه ما برای مراقبت از تمام جنبه های فنی استراتژی SEO شما طراحی شده است.

واقعیت سئو: برای انجام سئو به مهارت های فنی بالا نیاز ندارید

واقعیت یا داستان 5: توضیحات متا اهمیتی ندارند

گوگل 70 درصد از توضیحات متا اضافه شده به صورت دستی را بازنویسی می کند. این بدان معناست که احتمال زیادی وجود دارد که توضیحات متا که به صورت دستی اضافه کرده‌اید توسط Google بازنویسی شود. با این حال، این بدان معنا نیست که شما نباید به محتوای توضیحات متا خود توجه کنید. توضیحات متا اطلاعات مهمی را هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران فراهم می کند. علاوه بر این، بر اساس عنوان SEO و توضیحات متا است که کاربر تصمیم می‌گیرد از صفحه شما بازدید کند یا خیر. نادیده گرفتن آنها فرصتی برای جذب ترافیک بیشتر به وب سایت شما از دست می دهد.

داستان سئو: توضیحات متا اهمیتی ندارند

واقعیت یا داستان 6: رسانه های اجتماعی می توانند رتبه بندی شما را بهبود بخشند

Google هنگام رتبه بندی محتوای شما به عملکرد وب سایت شما در رسانه های اجتماعی (مانند دنبال کنندگان یا اشتراک گذاری ها) توجه نمی کند. با این حال، یک استراتژی خوب رسانه های اجتماعی با افزایش ترافیک شما به رتبه بندی شما کمک می کند. ترافیک زیاد باعث می شود موتورهای جستجو محتوای شما را مرتبط بدانند. علاوه بر این، تفاوت بین موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی تار شده است. برای مثال می توان از گوگل و اینستاگرام برای یافتن پاسخ یک سوال استفاده کرد.

واقعیت سئو: رسانه های اجتماعی می توانند رتبه بندی شما را بهبود بخشند

واقعیت یا تخیلی 7: گوگل با هوش مصنوعی جایگزین خواهد شد

در حالی که استفاده از پلتفرم های هوش مصنوعی به عنوان موتورهای جستجو ممکن است نسبتاً جدید باشد، هوش مصنوعی مدت زیادی است که تجربه موتور جستجو را شکل داده است. به عنوان مثال، هوش مصنوعی چیزی است که به گوگل کمک می کند جستجوی صوتی و جستجوی تصویر را ارائه دهد. و نه تنها برخی از موتورهای جستجو مدل های زبان هوش مصنوعی خود را معرفی می کنند (مانند جمینی)، بلکه مدل های هوش مصنوعی را نیز در نتایج موتور جستجو ادغام می کنند.

بنابراین، در حالی که دقیقاً نمی دانیم آینده چه خواهد شد، واضح است که گوگل و هوش مصنوعی به جای جایگزینی یکدیگر راهی برای همکاری با یکدیگر پیدا کردند.

داستان سئو: هوش مصنوعی جایگزین گوگل خواهد شد

واقعیت یا تخیلی 8: سئو تمام ترفندهاست

در Yoast، ما یک استراتژی SEO را پیشنهاد می کنیم که به آن سئوی جامع می گوییم. سئو جامع به این معنی است که شما بر روی توسعه یک استراتژی سئو بلند مدت تمرکز می کنید که بر تمام جنبه های بهینه سازی وب سایت متمرکز است تا بهترین نتیجه را داشته باشید. بخشی از این استراتژی نوشتن محتوای عالی، انجام روابط عمومی و اجتماعی عالی، اطمینان از امنیت وب سایت شما و ایجاد یک تجربه کاربری عالی است. و البته، وب سایت شما باید دارای برتری فنی و ساختار سایت عالی باشد. این هیچ ترفندی نیست. این فقط یک کل کار سخت است.

داستان سئو: سئو همه ترفندهاست

نتیجه

داستان نهایی سئو در واقع گویای همه چیز است: سئو همه ترفندها نیست. Yoast معتقد است که سئو یک استراتژی بلندمدت است که بر ایجاد محتوای با کیفیت برای مخاطبان و رسیدن به بهترین نتیجه تمرکز دارد. کار زیاد است، اما قطعا در دراز مدت نتیجه خواهد داد!

بیشتر بخوانید: سئو جامع »

]
منبع: https://yoast.com/seo-fact-fiction/