ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ به هند واگذار شد

نخست وزیر هند گفت: در هند، ما دسترسی دیجیتال را عمومی می کنیم، اما در سطح بین المللی، هنوز شکاف دیجیتالی بزرگی وجود دارد. شهروندان اکثر کشورهای در حال توسعه جهان هیچ نوع هویت دیجیتالی ندارند. 

بسیاری از اعضای این گروه، نگرانی خود را در مورد خسارات ناشی از درگیری در زیرساخت های بهداشتی حیاتی و همچنین تلفات در کارکنان مراقبت های بهداشتی ابراز کردند.

مودی در جلسه ای در مورد تحول دیجیتال در اجلاس سران گروه 20 در بالی، از دیگر رهبران گروه خواست تا متعهد شوند که در دهه آینده برای گنجاندن دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند.

گروه ۲۰ متشکل از وزرای دارایی و روءسای بانک‌های مرکزی ۱۹کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند،اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان ، آفریقای جنوبی،کره جنوبی، ترکیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا است که توسط شورای ریاست دوره‌ای و بانک مرکزی اروپا در این اجلاس نمایندگی می‌شود.

در این اجلاس همچنین مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول(IMF) و رئیس بانک جهانی، روءسای کمیته‌های پولی و مالی توسعه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی که به اعتبار مقام خود حضور دارند. گروه ۲۰ مهم ترین کشورهای صنعتی و قدرت‌های اقتصادی در حال ظهور را در برمی‌گیرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی،  هند از اول دسامبر امسال رسماً ریاست گروه ۲۰ را برای یک مدت یک سال بر عهده خواهد گرفت. نشست بعدی سران گروه 20 نیز سال آینده به میزبانی دهلی نو برگزار خواهد شد.

مودی گفت: در دوره ریاست خود در گروه ۲۰ در سال ۲۰۲۳، هند به طور مشترک با شرکای خود در گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان برای دستیابی به این هدف همکاری خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که قوانین بین المللی باید رعایت شود و تهدید به استفاده از سلاح هسته ای غیرقابل قبول است. 

نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز چهارشنبه گفت: ریاست آتی هند در گروه ۲۰ بر پر کردن خلاء ها در حوزه دیجیتال، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، و حصول اطمینان از مزایای بیشتر از فناوری های دیجیتال و تحول متمرکز خواهد بود.

کشورهای عضو این گروه ۹۰ درصد تولید ناخالص ملی(GNP)  و ۸۰ درصد تجارت جهانی و دو سوم جمعیت جهان را نمایندگی می‌کنند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84944608/%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D9%88%D9%87-%DB%B2%DB%B0-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%86%D8%AF-%D9%88%D8%A7%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

در این بیانیه که روز چهارشنبه پس از نشست دو روزه در اندونزی تصویب شد، آمده است که اکثریت اعضا جنگ در اوکراین را به شدت محکوم می کنند اما دیدگاه های دیگری نیز وجود دارد.

در پایان این نشست رهبران اقتصادهای بزرگ گروه ۲۰ (G۲۰) با صدور بیانیه ای از حمله روسیه به اوکراین به شدت ابراز تاسف کردند.