خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان تجهیزات هوشمند سازی ساختمان

اکثر پنل‌های کنترل مجهز به نرم‌افزاری هستند که هنگام استفاده «یاد می‌گیرد»‌؛ اما در صورت لزوم، می‌توان دستور کار آن‌ها را به‌طور دستی وارد کرد. X10 سیستمی بود که از طریق خطوط انتقال برق، می‌توانست بین چند دستگاه خانگی ارتباط برقرار کند، چراغ‌ها و لوازم خانگی را روشن یا خاموش کند یا کرکره‌ها را بالا بکشد. حالا تصور کنید تمام این وسایل می‌توانستند با هم ارتباط برقرار کنند،‌ به یکدیگر اطلاعات بفرستند و خواسته‌های شما را تنها با یک فرمان صوتی یا لمس دکمه‌ای در اپلیکیشن موبایل انجام دهند.

هوشمند سازی وسایل خانه

با هوشمند سازی ساختمان به روش بی سیم دیگر دستگاه ها نیازی به سیم کشی ندارند بلکه تجهیزات به وسیله امواج رادیویی با یکدیگر تعامل برقرار می کنند. خانه‌های هوشمند می‌توانند به کمک قابلیت‌های دسترس‌پذیری مانند سیستم‌های فرمان صوتی برای قفل کردن درهای خروجی، تنظیم روشنایی اتاق‌ها یا حتی کار با کامپیوتر، راحتی و آسایش بیشتری را برای سالمندان و افراد خانه هوشمند کم‌توان فراهم کنند. از شرکتی که شیفته‌ی هرچه کوچک‌تر کردن محصولات تکنولوژی است باید هم انتظار ساخت خانه‌ی هوشمند کوچک داشت. به کمک یک اپلیکیشن روی تبلت می‌توان روشنایی خانه را تنظیم کرد، در را قفل کرد، ورود بدون کلید با تشخیص چهره را فعال کرد و دمای اتاق را تغییر داد. در این خانه یک سرور رسانه‌ی مرکزی از تمام گوشی‌های متصل، به‌روزرسانی‌هایی را به نمایشگرهای نصب‌شده در سراسر خانه می‌فرستد. علاوه بر این، یک سیستم اتوماسیون مرکزی تمام سیستم‌های روشنایی، گرمایشی، تهویه، سرگرمی و امنیتی را کنترل می‌کند و در عین حال به‌عنوان سیستم ارتباط داخلی یا همان اینترکام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این شرکت علاوه بر پایگاه خود در سالت لیک سیتی، دفاتر دیگری در سایر ایالت های آمریکا و کشورهای دیگر از جمله آلمان، سوئیس، انگلیس، چین و غیره دارد. اما قیمت به چه فاکتورهای دیگری بستگی دارد؟ یکی از مهمترین آن ها که بدان اشاره کردیم تعداد سیستم هایی است که در خانه ی خود پیاده سازی می کنید. مورد دیگری که می تواند روی قیمت هوشمند سازی ویلا تاثیر گذار باشد برند سیستم های هوشمند مورد استفاده می باشد.

  • سیستم هوشمند سازی منزل می تواند از طریق کنترل از راه دور، اتوماسیون، کنترل مرکزی و کنترل طبق سناریوهای تعریف شده صورت پذیرد.
  • پس از نصب نرم افزار کاربردی لازم است کنترل کننده مرکزی یا نودهای مستقل را به اینترنت متصل کنید.
  • سیستم هوشمند تمام تجهیزات پخش فیلم و سینمای خانگی را با هم یکپارچه می کند.
  • اگر قرار باشد از سیستم هوشمند سیم کشی در خانه استفاده کنید بدون شک با بالا رفتن متراژ این هزینه نیز بالا خواهد رفت چرا که مصرف کابل به تناسب افزایش متراژ خانه زیادی می شود.
  • همانطور که اشاره شد، سیستم هوشمند قابلیت کنترل سیستم روشنایی و تجهیزات الکتریکی از طریق موبایل را فراهم می کند.
  • سیستم اعلان حریق به صورت خودکار تأثیری بر عملکرد سیستم تهویه ندارد و ….

البته در سیستم با سیم باید زمان مربوط به سیم کشی های ساختمان را نیز در نظر گرفت. همه‌ی ما به دنبال راحت ساختن زندگی خود هستیم؛ بنابراین راحتی و آسایش نیز از دیگر دلایل هوشمند سازی خانه‌ها و ساختمان هوشمنداست. اینها می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی، قوانین مرتبط با مکان، تشخیص سنسور و یا حتی برنامه‌ریزی‌های ساده، خاموش و روشن شوند. مرکز هوشمند قطعه‌ای است که دستگاه‌های جداگانه را به یکدیگر متصل می‌کند و به آنها امکان می‌دهد با یکدیگر مرتبط شوند؛ در واقع یک پد کنترل قابل حمل است که به شما امکان می‌دهد با هر کدام از دستگاه‌های متصل خود ارتباط برقرار کرده یا آنها را کنترل کنید.

آموزش قابلیت های هوشمند سازی

لامپ های هوشمند نیز جزو کلیدی ترین تجهیزات در خانه هوشمند هستند که می توان میزان، زاویه و شدت نورپردازی را در آن ها کنترل نمود و طبق یک برنامه زمانی برنامه نویسی شده آن ها را روشن و خاموش کرد. شما می توانید حتی زمانی که در خانه حضور ندارید هم اقدام به کنترل روشنایی نمایید. هزینه هوشمند سازی منزل به نوع و تعداد تجهیزات مورد استفاده در پروژه بستگی دارد. مطمئنا هر خانه با توجه به معماری، نیازهای امنیتی و خواسته کارفرما و بودجه او نیازهای متفاوتی در حوزه هوشمند سازی خواهد داشت که مستلزم خرید تجهیزات متنوعی است. از جمله عوامل موثر در هزینه هوشمند سازی خانه می توان به متراژ خانه اشاره کرد. مطمئنا با بالا رفتن متراژ خانه، هزینه هوشمند سازی خانه نیز افزایش پیدا کرد.

سیستم پرده برقی/ کرکره/ سایبان/درب هوشمند و اتوماتیک

خانه هوشمند هوشمند سازی ساختمان تجهیزات هوشمند سازی ساختمان