جلسه ۲۳: افزونه وردپرس چیست و چگونه کار میکند؟

از نظر سرعت لود هم تقریبا جایگاه این قالب در میانه لیست و یا حتی پایینتر سایت abtintheme قرار میگیرد. حال می توانید در فوتر فایل افزونه خود این کد را ایجاد کنید تا لیست تمامی کوئری ها را مشاهده کنید . با امکاناتی که افزونه WP Security Audit Log در اختیار شما قرار می دهد می توانید در لحظه تمام کاربران سایت را چک کنید که در حال انجام چه کاری هستند و در صورت نیاز پیشگیری های لازم را انجام دهید. این مسئله هم تابع قانون توسعه پذیر بودن افزونه هست.شما چه زمانی میتوانید به یک برنامه نویس این اجازه را دهید که افزونه شما را توسعه دهد ؟ این افزونه به کاربران اجازه می دهد که فایل های کش را مطابق میلشان در حافظه موقت یا بر روی دیسک دستگاه ذخیره کنند. من سال ها وقت خودم رو به تحقیق در مورد استارت آپ های بزرگ مبتنی بر هسته وردپرس صرف کردم.یکی از بزرگترین عامل برای موفقیت یک وب سایت وردپرسی ، سرعت بارگزاری آن است. ایمیل های اطلاع رسانی رو میتونید محدود کنید،توی بخش مرکزاطلاع رسانی میشه این موارد رو تنظیم کرد و در مورد نکته دومی که گفتید باید توی بخش حرازهویت دو فاکتوره این مورد رو غیرفعال کنید.ما پیرامون این افزونه یک دوره آموزشی رایگان و جامع داریم که از لینک زیر میتونید دسترسی داشته باشید و از طریق این آموزش به صورت کامل با این افزونه آشنا بشید.

که قالب تک صفحه ای وردپرس هیمالیا آن را دارا بوده و با استفاده از آن می توانید بازدیدکننده بیشتر و در مقابل رتبه بهتری را دریافت نمائید. در مقاله آموزش افزونه Insert Header and Footers می توانید اطلاعات بیشتری درباره این افزونه و نحوه استفاده از آن به دست آورید. ما در دوره آموزش قالب سون یک سایت بسیار حرفه ای به صورت پروژه محور طراحی خواهیم کرد تا به بهترین نحو از این قالب استفاده کنید. بنابراین با وجود 10 هزار قالب وردپرسی در سطح وب، کاملا قابل درک است که چرا اغلب افراد در انتخاب بهترین قالب وردپرس، به مشکل میخورند.

همچنین بدین واسطه، نرخ تبدیل وب سایت نیز با افزایش فروش سایت بیشتر می گردد. افزونه W3 Total Cache به واسطه ایجاد قبلیت استفاده از CDN موجب افزایش سرعت بارگذاری سایت می گردد. W3 Total Cache یک افزونه رایگان سئو وردپرسی است که با هدف کمک به ارتقا تجربه کاربری و سئو وبسایت طراحی و توسعه داده شده است. اهمیت موضوع زمانی مشخص میشود که نیاز است نسخه php هاست شما به ورژن بالاتری ارتقا پیدا کند. بدون اتلاف وقت (گشتن در کدهای HTML و یافتن لینک مورد نظر) می توانید سئو وب سایت خود را ارتقا دهید. این افزونه پس از اینکه توسط انجمن وردپرس مورد تحسین قرار گرفت، به مرور محبوبیت بیشتری به دست آورد. با استفاده از این افزونه می توان داده های متای All in One SEO Pack را اضافه یا ویرایش کرد.

اما گروه Automattic یک کار را با دقت انجام داده بود و آن چیزی نبود جز این که طبق استاندارد وردپرس و مستندات وردپرس برنامه نویسی افزونه WooCommerce را انجام داد . این قالب طبق مستندات ارائه شده توسط توسعه دهنده بیشتر برای سایت شرکت های بیمه مناسب است،چراکه شما می توانید با استفاده از المان های این قالب یک سایت مناسب مرتبط با موضوع انواع بیمه ها پیاده سازی کنید.ولی اگر این قالب به سلیقه شما نزدیک باشد هم می توانید برای دیگر سایت های مرتبط انواع شرکت ها از آن استفاده کنید. من تابعی نوشتم که از هر مبلغ پایانی 100 تومان به عنوان کارمزد کم میکند و عدد نهایی را خروجی میگیرد اما برای متغیر tax یک فیلتر ایجاد کردم که توسعه دهندگان دیگر بتوانند طبق شرایط خود آن را تغییر دهند. به عنوان مثال افزونه ای را برای یکی از شرکت های ایرانی تولید کردم ، در بخشی از این افزونه تاریخ ثبت نام کاربران را می بایست به شمسی نشان می داد.از آنجا که من افزونه پارسی دیت را نصب کرده بودم اصلا متوجه این قضیه نبودم ، کاربری که قرار است این افزونه را در وردپرس خود نصب کند شاید افزونه پارسی دیت را نداشته باشد و در نتیجه افزونه من در خیلی از وب سایت ها با خطا مواجه شد.

پس از نصب و فعال کردن افزونه، در منوی اصلی پنل مدیریت وردپرس گزینهی جدیدی با عنوان نقشهی نشان افزوده میشود. این افزونه قادر به ویرایش فرمت تصاویر آپلود شده در سایت و تغییر آن به فرمتی بهتر می باشد. شما می توانید کاملاً برای هر موضوعی یک فروشگاه آنلاین شگفت انگیز ایجاد کنید و امروز فروش محصولات خود را شروع کنید. افزونه ووکامرس بهترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس است که به سادگی و سریع ترین زمان ممکن، می توانید با آن یک فروشگاه اینترنتی عالی راه اندازی کنید. لازم است بدانید که دامنه همان آدرس اینترنتی می باشد که نشان دهنده نوع فعالیت و کسب و کار سایت شما به شمار می آید.

فقط قابلیت شناسایی بدافزارهایی را دارد که در HTML وبسایت وجود دارد و یک عیب بزرگ این افزونه عدمتشخیص منشا حملات است، زیرا به سرور دسترسی ندارد، همچنین در سایت ما آموزش کامل نسخه رایگان و تحت وب این اسکنر ارایه شده است و می توانید از مقاله “بررسی سایت با Sucuri” دیدن نمایید. تمامی پروسس های وردپرس در حالت عادی شامل 5 پروسه هست : بخش نمایش وب سایت ، بخش مدیریت ، بخش Admin ajax ، بخش REST API و بخش CRON.شما می توانید در فایل php اصلی افزونه خودتان ابتدا توابعی که مربوط به هر کدام هست را توسط دستورات شرطی جدا کنید و به هر کدام اجازه بارگزاری در جای خودش را بدهید. و اگر فعال نبود اجازه نصب افزونه داده نشود و کاربر با پیغام خطا مواجه شود.این خیلی بهتر از این است که کاربر افزونه را نصب کند و ببینید افزونه کار نمی کند و خطا می دهد و در نتیجه باعث نارضایتی او شود. کد نویسی صحیح و بهینه و سرعت لود بالای این قالب باعث شده است تا اکثر طراحان وب از آن استفاده کنند . اگر سرعت لود در نمایش موبایلی برای شما اهمیت زیادی دارد قالب Neve انتخاب خوبی است چون تعداد درخواست های آن به سرور کم است، حجم فایل نیز مطلوب به نظر می آید و لود صفحات براحتی انجام می شود.

این افزونه برای انجام سریع و آسان ریدایرکت ها طراحی شده و در مخزن وردپرس قرار دارد. همچنین در مخزن افزونه های وردپرس، امکان جستجو برای یافتن پلاگین های مورد نظر وجود دارد. این لینک های کوتاه از دامنه خود سایت بوده و با هدف ردیابی کلیک ها مورد استفاده قرار می گیرند. افزونه Redirection از جمله افزونه های رایگان وردپرس می باشد که برای مدیریت ریدایرکت های 301 و ردیابی تمام خطاهای 404 مورد استفاده قرار می گیرد. این پلاگین وردپرسی برای تغییر در طراحی صفحات AMP مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال آخرین ریدایرکت چه زمانی اتفاق افتاده است، کاربر مورد نظر دارای چه مرورگری بوده و یو آر الی که کاربر در آن بر روی لینک قدیمی کلیک کرده است. با استفاده از ریدایرکت 301 صفحات قدیمی به صفحات جدید، می توان اعتبار صفحه را به صفحه جدید منتقل کرد و از بابت حفظ پیج رنک نگرانی نداشت. این افزونه به شما کمک می کند تا لینک هایی تولید کنید که به دیگر یو آر ال ها ریدایرکت می شوند. پلاگین WordPress Ping Optimizer به سایت شما کمک می کند تا به عنوان اسپمر شناخته نگردد.

در برخی مواقع با پینگ کردن بیش از حد در این سرویس، ممکن است سایت شما به عنوان اسپم شناخته شده و جریمه گردد. میزان فشرده سازی در این پلاگین وردپرسی بسیار بالاست و فایل های مختلفی را از جمله JPG، PDG و PNG را پشتیبانی می کند. افزونه Simple 301 Redirects مخصوصا در مواقعی که از یک وبسایت به وبسایت وردپرسی مهاجرت می کنید، بسیار کارامد می باشد و با استفاده از آن می تواند ساختار یو آر ال سایت را بازنویسی کنید. جدا از این که چقدر سرعت پردازش افزونه با استفاده از Composer و autoload بهتر و بالاتر می رود مشکل هم نام بودن تابع هم برایمان پیش نمی آید. المنتور یک مزینت فوق العاده دیگه هم داره اونم این که میتونید صفحات را به صورت تمپلیت اکسپورت کنید. افزونه های کاربردی زیادی در وردپرس وجود داره که هر یک از این افزونه ها یا به اصطلاح پلاگین وردپرس امکان و قابلیت خاصی رو به سایت اضافه می کنه در این بخش سعی کرده ایم بهترین و حرفه ای ترین افزونه وردپرس که کاربرد زیادی داره رو معرفی کنیم. همه ما دنبال بهترین ها هستیم. قالب فروشگاهی وردپرس Onemall از حرفه ای ترین و زیبا ترین قالب های ووکامرس میباشد که پاسخگوی همه فروشگاه ها و مارکت های مختلف خواهد بود.

این پلاگین استایل هایی را به صفحات AMP اضافه می کند تا حس نرمال بودن صفحه را به کاربر منتقل کند. به سرعت می توانید در پست های مهمان جستجو کرده و از عدم وجود لینک follow به محصولات یا سایت های بدون مجوز، اطمینان حاصل کنید. اگر تجربه دارید می توانید CSS دلخواه خود را وارد کنید. این سریعترین تجربه ای است که من تاکنون هنگام آزمایش این افزونه ها داشتم. این افزونه به کار برده شدن صحیح داده های متا را نیز تضمین می کند. نقشه سایت موجب می شود که پایشگرها ساختار سایت را بهتر درک کنند. این پلاگین وردپرسی یکی از بالاترین امتیازها را در بین پلاگین های ساخت نقشه سایت دارد. به عنوان نمونه در اینجا نحوه دانلود و نصب افزونه ووکامرس را از طریق این مخزن آموزش میدهم.

در نیتجه این عمل باعث شد که راحت تر توسعه دهندگان دیگر با کدهای افزونه ارتباط برقرار کرده و براحتی آن را توسعه دهند. توجه کنید که نصب بیشازحد افزونهها، بدون آنکه برای سایت شما کار خاصی انجام دهند، فقط باعث پیچیدگی ، سردرگمی و کند شدن سایت میشود. تغییر پیشوند جدول پایگاه داده باعث افزایش امنیت وب سایت میشود زیرا هدف قرار دادن آن از طریق حملات تزریق SQL توسط هکرها دشوارتر میشود. بالا بردن سرعت سایت می تواند به افزایش رتبه آن در نتایج جستجو کمک زیادی کند. اولین شخصی که ووکامرس را در ورژن یک تولید کرد مطمئنا در این حد امکانات خوب و متنوع نداشت. این راه حل اصلا پیشنهاد خوب و منطقی نیست و موجب کم شدن سرعت و کندی سرور میشه! شما نسخه ابتدایی افزونه ووکامرس را به یاد ندارید اما من خوب به یاد دارم.

تقریباً هر هفته یک نسخه دمو از پیش ساخته شده جدید منتشر میشه. پلاگین Beaver Builder، یکی از بهترین افزونه های کاربردی وردپرس برای ساخت صفحات دلخواه است. من هم به شما پیشنهاد میکنم هیچ معلمی بالا تر از آن نیست که فایل های افزونه های معروف را با ویرایشگر باز کنید و خط به خط آن را بررسی کنید و پاسخ تمامی سوالاتتان را در اینترنت و از اساتید سوال کنید تا بتوانید بهترین محصول را تولید کنی. اگر میخواهید دست شما در توسعه ظاهر سایت باز باشد، حتما قالب های را انتخاب کنید که از صفحه ساز های (Page Builder) حرفه ای مثل المنتور و ویژوال کامپوزر پشتیبانی میکنند. امکانات سفارشیسازی بسیار زیاد این پوسته وردپرسی، فضای زیادی را برای خلاقیت شما باز میگذارد. همانطور که میدانید بازاریابی به فروش بیشتر و بهتر محصولات کمک میکند و با توجه به اینکه تعداد وبسایتهای فروش محصولات بسیار زیاد شده است در این فضای رقابتی جذب و تبدیل کاربر به مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است.

در هنگام لینک دادن به سایر سایت ها بایستی دقت داشته باشیم که از دید گوگل، این لینک ها معنای به خصوصی خواهند داشت. خوشبختانه Wootsify به شما در دستیابی به آن کمک می کند. طبیعتا یکی از نیاز های برنامه نویس ، ارتباط با بانک اطلاعاتی در افزونه هست.شما به عنوان برنامه نویس ابتدا می بایست شناخت کافی از تمامی جداولی که به صورت پیش فرض در بانک اطلاعاتی هست داشته باشید و تنها در صورتی که نیاز افزونه و کدنویسی شما در چارچوب این جداول برطرف نشد ، اقدام به ایجاد یک جدول در زمان نصب افزونه کنید. البته کاربرد فرم ها تنها به ایجاد ارتباط ختم نمیشود. این افزونه دارای قابلیت بهینه سازی عکس ها به شکل موازیست و این فرایند در هنگام آپلود چندین عکس در پس زمینه اجرا می شود، بدون اینکه تداخلی در کار شما ایجاد کند. شما می بایست برنامه نویسی افزونه وردپرس را به شکلی انجام دهید که هر کد یا فایل یا تابع تنها در جایی که نیاز هست بارگزاری شود تا بدین شکل پردازش سرور درگیر پروسس های بدون عملکرد نشود. همچنین در گروه بهترین افزونه های وردپرس قرار دارد، سئو به شما کمک میکند که بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را از موتورهای جستجو به سایت وردپرسی خود جذب کنید.