جاهای دیدنی اردبیل، شهر چشمه‌های آبگرم خرید بلیط چارتر هواپیما چارتر 118 | behgardi

از طرفی دیگر، در این موزه تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی موج می‌زند. این موزه به قدری زیباست که یافتن مکانی شبیه به آن در سایر شهرهای ایران تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد. برای تماشای «موزه مردم‌شناسی»، کافی است، به حمام آقانقی سری بزنید. این حمام که جزو بهترین جاهای دیدنی اردبیل است، متعلق به نیمه دوم قرن هفتم هجری می باشد. بخش‌های مختلفی پس از ساخت حمام به آن افزوده شد و امروزه قسمتی از آن به موزه تبدیل شده است.

  • شورابیل یک دریاچه معمولی نیست، این دریاچه حداقل یک میلیون سال قدمت دارد و این یعنی شورابیل حتی از دریاچه نمک ارومیه هم قدیمی‌تر است.
  • اگر از مردم محلی اردبیل بپرسید چرا اسم این پل هفته چشمه است، جواب جالبی به شما می‌دهند.
  • پیاده روی و یا کالسکه سواری دور تا دور دریاچه نیز خالی از لطف نیست و حسابی سرحالتان می آورد.

در حال حاضر بخشی از این آرامگاه زیر خانه‌های مدرسه شمال جنت‌سرا رفته است. آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی یکی از مکان‌های تاریخی و باستانی شهر اردبیل در شمال باختری ایران و از آثار ثبت شده ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است. چندان نیازی نیست کتاب‌های تاریخی زیادی خوانده باشید تا با حکومت صفویان و اتفاقاتی که در این دوره افتاده، جاهای دیدنی اردبیل در بهار آشنا نباشید.

جاهای دیدنی اردبیل، شهر چشمه‌های آبگرم خرید بلیط چارتر هواپیما چارتر 118 | behgardi کاروانسرای سرباز وطن (قانلی بلاغ) تنها کاروانسرای نوع چهار ایوانی از عصر صفویه است که در فاصله حدود ۸۰۰ متری نوار مرزی ايران و جمهوری آذربايجان واقع شده است. ايوان‌های چهارگانه آن از خارج به‌شکل پنج ضلعی و حالت برج پنج ضلعی به خود گرفته است. نمای خارجی کاروان‌سرا شامل يک دروازه ورودی در ضلع شرقی به عرض چهار متر و ارتفاع حدودا پنج متر و سه اطاق در اطراف آن است و فضای خارجی کاروانسرا فاقد طاق‌نما و تزیينات کاشی‌کاری است. لست سکند در سال 89 با هدف ارائه خدمات متفاوت و با کیفیت به شما عزیزان در صنعت گردشگری تاسیس شده است.

جاهای دیدنی اردبیل کم نیست و به دلیل آب‌وهوای سرد در پاییز و زمستان، فصل بهار و تابستان اردبیل طرفدار بیشتری دارد. آلوارس روستایی است که در دامنه سبلان و در محاصره شقایق ها، برف و مه قرار گرفته است؛ روستایی که اطرافش جان می دهد برای کشف کردن. آلوارس بهشتی کمتر شناخته شده است که در سفر به سرعین حتما باید سری به آن بزنید. را در خود جای داده است و یکی از مناطق مهم باستان‌شناسی در ایران به شمار می‌آید. یکی از آثار مهم این مجموعه، سنگ‌نوشته و نقش‌برجسته حجاری‌شده داریوش است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

۱۰. موزه چینی خانه

سید امین‌الدین در روستای کلخوران شیخ، در نزدیکی شهر اردبیل، به خاک سپرده شده است. در دامنه کوه سبلان و در ۵۰ کیلومتری شهر اردبیل یک پیست اسکی در ارتفاع ۳۲۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این پیست بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران است و در فصل زمستان علاقه‌مندان به این ورزش مهیج را از سراسر ایران جذب خود می‌کند. اردبیل را به چه چیزی می‌شناسید؟ کوه سبلان، تاریخ صفویه یا آش دوغ؟ فرقی نمی‌کند شما به چه نوع سفری علاقه‌ دارید؛ از شکم‌گردی تا طبیعت‌گردی همه در اردبیل دور هم جمع شده است.

بهترین جاهای دیدنی اردبیل | بهشت پنهان ایران