بازسازی و طراحی داخلی ویلا

ویلا نیمه دوبلکس چیست؟ طرح نیمه دوبلکس در واقع تفاوت چندانی با طرح نیم پیلوت ندارد. در واقع انواع مختلفی از نماها وجود دارد که میتوانید از بین آنها نمای بیرونی ساختمان خود را با توجه به سلیقه شخصی خود انتخاب کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع نمای ساختمان ویلایی کوچک آشنا کنیم و بهترین نمونههای آن را به شما ارایه دهیم. یکی از جالب ترین ماهیهای خانواده تترا که خرید بسیار بالایی را نیز از طرف مشتقاقان و طرفداران ماهیهای زینتی تجربه نموده است نوع سیاه و رنگ آنها می باشد که بسیار فعال بوده و به دلیل زیبایی و صلح جو بودن شان می توانند در کنار گونه های مختلف ماهیهای دیگر در آکواریوم شما قرار بگیرند بعلاوه تغذیه این آبزیان به گونه ای است که بیشتر به خوردن غذاهای خشک تمایل دارند و از این بابت با سایر ماهیهای تفاوت دارند. اولین تفاوت پلانی میان طراحی ویلا دوبلکس و طراحی ویلا در یک طبقه وجود پلکان در ویلای دوبلکس میباشد. علاوه بر آن در خیلی از مواقع با توجه به موقعیت زمین، شاید امکان ساخت ویلا چند طبقه وجود نداشته باشد. یکی از مواردی که شاید در مقالات دیگر بخوانید موضوع عدم اختلاف سطح ویلا فلت یک طبقه میباشد که این موضوع کاملا غیراصولی و نادرست میباشد .

هزینه بازسازی خانه توسط شرکت ها یا پیمانکارهای مجربی برآورد میشود تا امکان ایجاد اشتباه و خطا در آن به کمترین حد برسد. سوال اینجاست که چگونه بازسازی ویلا و طراحی داخلی آن را شروع کنیم؟ در پایان لازم است بدانید که شما امکان طراحی و ساخت هر نوع سبکی را برای ویلا خود دارید و هیچ محدودیتی در آن نیست. این طراحی علاوه بر جلوه بخشیدن به ویلا شما باعث بهره بردن هر چه بیشتر از نور و مناظر بیرونی ویلا برای شما میشود. به دلیل نوع طراحی فرم مکعبی که ویلاهای مدرن دارند، بهترین استفاده از فضا و زمین برده میشود. در طراحی داخلی، اصطلاح “مدرن” به معنای چیزی خاص تر از نحوه استفاده ما در گفتگوهای معمولی است.

مورد دیگر که در استاندارد طراحی ویلا یک طبقه باید رعایت کرد متراژ زیربنا حداقل 90 متری میباشد و با توجه به نیاز کارفرما ، بطور معمول 2 اتاق خواب در نظر میگیرند . در طراحی ویلای مدرن معمولا طراحی ها به صورت دوبلکس می باشد و اتاق هم ردیف با سرویس های مستر می باشد.اما انچه در جانمایی پذیرایی و اتاق خواب ها مورد توجه قرار می گیرد این است که اشپزخانه به صورت جزیره می باشد و اتاق ها بعد از آشپزخانه قراردارند. همه ی ما به خوبی می دانیم که در خانه های مدرن خبری از مبلمان های مجلل با نقوش برجسته و تاج های سلطنتی نیست اما برای داشتن یک چیدمان مجلل لزوما به وجود اینگونه مبلمان ها نیازی ندارید.

در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا ویلا تریبلکس در رده ویلاهای فوق مدرن و لوکس قرار دارند، به این دلیل که سازنده هزینه بالایی برای ساخت آن در نظر گرفته است. وقتی از چوب به همان حالت طبیعی استفاده شود، تمام بافتها و گرههای طبیعی خود را به زیبایی نشان میدهد طوری که دیگر نیازی به وسایل دکوری و تزیینی ندارید. می توان از یکسری از صنایع دستی آنتیک برای آشپزخانه استفاده نمود تا همچنان اصالت خود را حفظ نماید. مطمئنا هر شخصی دوست دارد ویلایی لوکس و مدرن در عین حال با هزینه ساخت کم داشته باشد تا بتواند لحظات خوشی را در کنار خوانواده در آن سپری کند. در طرحی ویلا به صورت مدرن معمولا از خطوط ساده و بی آلایش استفاده می شود که آرامش خاصی براش شما خواهد داشت در طراحی ویلا که معمولا برای متراژهای پایین از طراح های مدرن استفاده می شود که این امر باعث می شود فضا به صورت کاملا بزرگ تر دیده شود و از یک نواختی جلوگیری طراحی داخلی ویلا کوچک می کند. در طراحی ساختمان های شهری شما باید بر اساس قوائد خاصی که بر شهر هست شروع به بازسازی و ساخت ساز نمایید.

کاربرد رنگ هم ، از یک فضای داخلی به فضای دیگر فرق میکند و در کاربرد رنگ ، توجه به خصلتهای روانی آدمیان ضرورت تام دارد. استفاده از روف گاردن معمولا برای ویلاهایی مناسب می باشد که محوطه کافی در حیاط برای ایجاد فضای سبز را ندارند. زندگی در آپارتمان این موهبت را از ما می گیرد. همچنین مجزا بودن طبقات از یکدیگر موجب شده است که افراد و ساکنین ساختمان آرامش بیشتر داشته باشند. طراحی های نیم پیلوت درواقع انواع مختلفی دارند که این نوع طرح ها بستگی به نوع سلیقه سازنده و طراح ساختمان دارد .طراحی ویلا های نیم پیلوت از فلت زیباتر ولی هزینه این ویلاها از فلت بیشتر است.

ست کردن مبلمان با رنگ دیوارها و همچنین پردهها و توجه به مواد و عناصری که در ساخت اشیاء و وسایل داخل ویلا به کار برده شده است از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از مبلمان بزرگ در اطراف فضای نشیمن ممکن است برایتان جالب باشد اما واقعیت این است که حس خوبی را انتقال نمیدهد و با تنگتر شدن فضای نشیمن احساس آرامش و راحتی را از شما سلب خواهد کرد. در چنین حالتی فضای داخلی بزرگتر نشان داده شده و امکان دید کامل نسبت به طبقات فراهم میگردد. مراحل بازسازی منزل در بالا به طور کامل ذکر شد. از دیگر ملزومات سالن پذیرایی در طراحی ویلا ایجاد دید و منظر مناسب به فضای سبز بیرون ساختمان توسط پنجرهها و بازشوهای سراسری با جانپناه کوتاه میباشد که به این وسیله بتوان نمایی زیبا از گیاهان درون حیاط ویلا را به صورت کامل داشته باشیم. به این صورت که فضای نشیمن کمی پایین تر از فضا های دیگر است که توسط تعداد کمی پله ی ظریف و شیک انجام می شود. بر خلاف استفاده کنونی طرح نیمه دوبلکس در خانه های کوچک، در گذشته از این نوع طرح در خانه های بزرگتر با متراژ بالا تر استفاده می شده است.

ثبات و تقارن نقش مهمی در ایجاد یک فضای زندگی ایده آل به سبک طراحی داخلی سنتی دارد. قبل از این که افراد متوجه تأثیر بسیار زیاد دکوراسیون داخلی بر فضای ویلا و یا خانه ی خود شوند. همچنین توجه به این نکته ضروری است که فضای راه پله به گونه ای باشد که مستقیما به ورودی اتاق خوابها ختم نشود و یک مکث کوتاهی در نظر گرفته شود که اصطلاحا به این بخش ایجاد پیش فضای ورودی میگویند. حتی دیوارهای بسیاری از اتاق های ساختمان های قدیمی نیز، دیوارهای باربر هستن و وزن طبقات بالا و سقف روی این دیوارها قرارگرفته و هر گونه تغییر غیر اصولی، میتونه منجر به ریزش کل ساختمان بشه. همانطور که از اسم این ویلا پیداست این ویلاها به گونه ایی طراحی شده اند که در یک واحد ساختمان ، سه طبقه مجزا وجود داشته باشند و این طبقات از طریق راه پله در میانه و یا گوشه هر طبقه به یکدیگر متصل شده اند. قبل از دیزاین و دکور کردن فضای داخلی یک ساختمان شما باید یک فضای مهندسی شده که طبق استاندارد های جهانی در علم معماری ساخته شده است؛ را در اختیار داشته باشید. استفاده از سبدهای حصیری و لوازم داخلی پارچهای که از مواد ارگانیک ساخته شدهاند موجب تکمیل این سبک خلاقانه و زیبا میشود و فضای کلی ویلا را به سبک روستایی نزدیکتر میکند.

در این مقاله سعی کردیم بهترین نمونههای نمای ساختمان ویلایی کوچک را برای شما جمع آوری کنیم. در ادامه انواع نمونه پروژه های ویلا یک طبقه و طرح های آماده این سبک را مشاهده میکنیم . با توجه به نیاز کارفرما ، پروژه دارای سه سطح است که در آن طبقه همکف و اول به صورت یک واحد دوبلکس یکپارچه شده و طراحی شده و طبقه آخر نیز به عنوان دو واحد مجزا برای دو خانواده جداگانه طراحی شده است. ویلا نوعی خانه است که در اصل یک خانه روستایی به صورت دو طبقه می باشد که برای اولین بار در دوران روم باستان مشاهده شده است. اغلب این قصر هنگام ورود به سالن اصلی حداقل دارای دو طبقه است و ممکن است دارای پله های بزرگ باشد که هر دو طرف را پیش می برد. در یونان خانه خدایان خود را با استفاده از سبک کلاسیک طراحی می کردند. استخر یکی از اعضای ثابت ویلاهای لوکس می باشد که استفاده از آن به عنوان تفریح و سرگرمی نیز جذابیت زیادی دارد. این طرح نیز در ساختار مانند نیم پیلوت می باشد. در جایی که خانههای سنتی با جزئیات ظریف تزئین شدهاند، خانههای مدرن زیباییها را از بین میبرند تا ساختار اصلی خود صحبت کند.

سقف هایی با کاشی قرمز، دیوارهایی روشن و خاکی با لوازم دکوری، دیوارهای بافت دار گچ بری شده، کفپوش های تایلی، مبلمان بزرگ و دارای حکاکی دستی، استفاده از فرفوژه و همچنین رنگ های روشن وسایل و آینه از ویژگی های سبک مدیترانه ای است. در بافتهای شمال ایران در بخش هایی که بافت شهری تر دارد سبک ویلاسازی کلاسیک مناسب تر خواهد بود. قرمز(Red) / نارنجی(Orange) / سبزآبی (BlueGreen) / سفید(White) / طوسی (Gray) / مشکی(Black) خواهد بود. در نمای ویلا می توان از متریال سیمان سفید استفاده کرد. در ویلای مدرن تضاد با نمای بیرونی تاریک، یک فضای داخلی سفید روشن با اتاق های جادار است.

بدون شک یکی از زیباترین ماهیهای زینتی و زیبایی که می توانید برای آکواریوم خود آنها را تهیه نمایید ماهیهای تترا امپراطور می باشد که در مراکز فروش معتبر سطح شهر نیز به راحتی یافت می شوند این ماهیهای چشم نواز و دوست داشتنی که رنگ ارغوانی بسیار زیبایی دارند از نظر اندازه با 5 سانتی متر ابعاد جزو دسته ماهیهای معمولی طبقه بندی می شود با این که این نمونه ها در ایران نیز یافت می شوند اما زیستگاه اصلی آنها کلمبیا است. طبیعی است که در این نوع از ویلا ها مصرف انرژی نسبت به ویلاهای معمولی بالاتر است; و مناسب کسانی که تمایل به داشتن یک ویلای اقتصادی و مقرون به صرفه هستند، نخواهد بود. از این رو در نهایت شما با صرف هزینه کمتر صاحب ویلا زیباتر و لوکستری خواهید بود. سبک طراحی داخلی مدرن جنبشی بود که در آغاز قرن بیستم تکامل یافت. سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی خانه دوبلکس برای کسانی که به مدرن بودن و هزینه کمتر فکر می کنند گزینه مناسبی است . همه فکر می کردند ساختمان های تجاری یا عمارت های بزرگ تنها مکان هایی هستند که نیاز به طراحی داخلی دارند. شاید در نگاه اول فکر کنید که برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا مدرن نیاز نیست به اتاق خواب ها توجه زیادی شود در حالی که اصلا چنین نیست و اتاق خواب ها جز مهم ترین قسمت ویلا و ساختمان لاکچری می باشند.