افزونه وردپرس چیست؟

مطمئنا نصب پلاگینی که همه این کارها را با هم انجام دهد، از نصب پلاگین برای هر یک از این وظایف تصمیم بهتری خواهد بود. در واقع این ابزار فقط برای همین کار ساخته شده است. این ابزار دارای قابلیت های سئو و بازاریابی بسیاریست که می بایست با زمان گذاشتن به آنها پی برده و بر اساس استراتژی کسب و کار خود اقدام به پیاده سازی آنها کنید. این افزونه به شما می گوید که چگونه عنوان صفحه خود، توضیحات متا و سایر عناصر خود را طراحی کنید. ابزار SEMRush دارای رابط کاربری ساده ایست و امکان ندارد که تازه کاران سئو پس از مشاهده، هراسی به دل راه بدهند.

یافتن بک لینک های رقبا با این ابزار بسیار آسان است. خواندن رتبه کلمات کلیدی هم برای تازه کارها بسیار آسان است. با استفاده از این کلمات کلیدی مرتبط می توانید محتوای مرتبط و جامعی ایجاد کنید. همچنین این جداول از نظر سئو کاملاً بهینه سازی شده هستند. با استفاده از این داده ها می توانید به بهینه سازی بهتر محتوای سایت پرداخته و همچنین سوژه های جدیدی برای تولید محتوا بیابید. افزونه ها و ابزارهای سئو وردپرس، نقشی اساسی در بهینه بودن سایت برای موتورهای جستجو بازی می کنند. همچنین آماده ترجمه است و با پشتیبانی از افزونه های محبوب وردپرس ارائه می شود. یکی از مهمترین نکات مثبت این قالب، پشتیبانی سریع و حرفهای است که تیم سازنده آن ارائه میکنند. به صورت پیش فرض ووکامرس همراه با یک سیستم پیگیری سفارش ارائه می شود که بسیار محدود است و امکانات کمی دارد، بنابراین اگر شما قصد دارید یک سیستم قدرتمند و جذاب پیگیری سفارش داشته باشید، باید از افزونه پیگیری سفارشات ووکامرس (پلاگین Woocommerce Order Tracker) استفاده نمائید. در برخی موارد ممکن است امکانات کاملی در اختیار کاربر قرار ندهد. اگر چنین کسب و کاری دارید، می توانید با ایجاد یک وب سایت کاتالوگ محصولات، فروش آفلاین خود را افزایش دهید تا طیف وسیعی از محصولات خود را به نمایش بگذارید.کاتالوگ محصولات آنلاین وب سایتی است که محصولات مختلف را با توضیحات دقیق فهرست می کند که می تواند شامل ویژگی ها، ابعاد، وزن، رنگ، نظرات مشتریان و موارد دیگر باشد.

یک برنامه نویس در طی چند سال به پختگی می رسد و برنامه ای که می نویسد از جهات متعددی با برنامه نویسان مبتدی تفاوت دارد. طی چند سال اخیر و با گذشت زمان و گسترش تکنولوژی، سایت های وردپرسی بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه هکر ها قرار گرفتند و سایت شما با هر زمینه ای چه خبری، فروشگاهی و… مدتی قبل یک باگ امنیتی در وردپرس شناسایی شد که به هکر ها اجازه می داد محتویات سایت را تغییر دهند. این همچنین به شما امکان می دهد آمار هر صفحه یا پستی را که می خواهید، مشاهده کنید. در حقیقت اسکلت و چهارچوب ظاهری وب سایت توسط قالب یا پوسته و یا همون تم مشخص میشه. هر پست منتشر شده در سایت می بایست دارای متای توضیحات مشخص و کلمه کلیدی خاصی باشد. کارآفرینان، صاحبین کسب و کارهای کوچک و فریلنسرها همگی می توانند از ویژگی های این ابزار قدرتمند استفاده کنند. این قالب ساختار بسیار عالی ارائه داده که با ابزارهای مختلف میتوانید آن را طبق میل خودتان شخصیسازی کنید. از دیگر قابلیتهای این افزونه می­توان به ارائه فاکتور فروش محصولات اشاره کرد.

یکی دیگر از ابزارهای خوب و آنلاین سئو برای بهینه سازی محتوای سایت های وردپرسی و هر توع سایت دیگری Answer the Public سایت abtintheme است. رتبه کلمات کلیدی در Accuranker هم در گوگل و هم در بینگ مورد ارزیابی قرار میگیرد و گزارش های روزانه برای شما ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که گزینههای موجود در تبهای “Cookie based Brute Force Prevention” ،”Login Captcha” و “Login Whitelist” باید بهصورت انتخابی مورد استفاده قرار گیرند؛ زیرا برخی از آنها برای پلتفرمهای خاص مانند WooCommerce هستند یا در صورت استفادهی نادرست میتوانند مانع از دسترسی شما به پنل مدیریتتان شوند. اما برای افزونه و تم های وردپرس مسئله یه خورده پیچیدهتره و ما برای این که بفهمیم باید اونها رو آپدیت کنیم یا نه، باید به بخش به روز رسانی داشبورد وردپرس یه سر بزنیم. با استفاده از آن می توان هشدارهایی تنظیم نمود که به محض اضافه یا پاک شدن یک بک لینک به شما اطلاع رسانی شود. ممکن است شما فایل افزونه را (چه به صورت فشرده و یا چه به صورت فولدر پلاگین) از پیش بر روی کامپیوتر خود دانلود کرده باشید.

اگر علاقه مند به دریافت داده های بیشتر هستید می توانید اقدام به تهیه اکانت با هزینه حداق 149 دلار در ماه کرده و اکانت خود را به Moz Pro ارتقا دهید. از آنجا که کل صفحه اصلی با ابزارک ایجاد شده است می توانید تبلیغات ، اطلاعیه های فروش ، دسته ها ، محصولات جدید و موارد دیگر را در ابزارک ها قرار دهید. شما براحتی میتوانید فایلهایی که برروی پشتیبان ذخیره شدهاند را برای فروش از طریق ووکامرس به دست مشتریان خود برسانید. نکته: با استفاده از افزونه Monsterinsights میتوانید مستقیما در داشبورد وردپرس به داده های Google Search Console دسترسی داشته و رتبه کلمات کلیدی را مانیتور کنید. GrowthBar به شما امکان میدهد تا کلمات کلیدی مرتبط را بیابید، بک لینک های رقبا را چک کنید، داده های گوگل ادز را بررسی کنید و تنها با یک کلیک اقدام به تولید محتوا در بلاگ کنید. در واقع مشتری بعد از ثبت سفارش، پیگیری کاملی از زمان سفارش تا زمان تحویل محصول در اختیار دارد. مشکل آپدیت افزونه وردپرس در این جا دغدغه اصلی ما هست، ولی قبل از این که بخوایم سراغ این موضوع بریم، قبلش خیلی کوتاه یاد میگیریم که اصلا افزونه رو چهجوری آپدیت کنیم.

همچنین برخی از افزونه هایی که پاکسازی را نیز انجام می دهند، آن را به صورت دستی انجام می دهند و هیچ کاری در این رابطه توسط افزونه انجام نمی شود. قطعا می توانید ببینید که Moz به مهمترین ویژگی هایی که شما از یک ابزار شما انتظار دارید مجهز است. با توجه به رابط کاربری ساده GrowthBar، این ابزار برای اغلب کاربران حتی افرادی که تجربه فنی کافی ندارند هم قابل استفاده است. این قالب برای انواع کسب و کار مناسب است، حتی با آن یک وبلاگ لایفاستایل هم میتوانید داشته باشید. Moz Local در صورت داشتن یک کسب و کار محلی گزینه خوبی برایتان است. شما با خرید این محصول می توانید وب سایتی شرکتی و شیک را برای ارائه خدمات و سرویس های خود راه اندازی کنید و همچنین همراه با داشتن قابلیت های بسیار زیاد و کاربردی، فروشگاهی برای فروش محصولات خود ایجاد کنید. وب سایت نال اکس با دارا بودن آرشیو عظیم 7 ترابایتی خود یکی از برترین مراجع دانلود ایرانی به شمار میآید که یکی از اهداف مهم نال اکس ارائه بروز رسانی و آپدیت ها بصورت روزانه و در سریع ترین زمان ممکن میباشد. بله؛بله قالب به صورت ریسپانسیو طراحی شده و علاوه بر آن نیز داری یک قالب ویژه موبایل میباشد که در صورت تمایل میتونید از این قالب استفاده نمائید.

از این افزونه میتوان استفاده کرد . ما شمارا گامبهگام در این فرآیند راهنمایی میکنیم و در پایان آن، درک کافی از برنامهنویسی وردپرس برای ایجاد یک افزونه ساده وردپرس خواهید داشت. این قالب با بیش از 15000 نفر ایجاد شده است، این قالب همواره جز پرفروشترین هفته بوده است. Copyscape از سال 2007 در دسترس بوده و با اختلاف بهترین ابزار برای شناسایی سرقت ادبی آنلاین است. قیمت آن کمی بالاست (99.95 دلار در ماه) اما برخی از امکانات آن به صورت محدود و رایگان در دسترس است. بررسی تکنیکال سئو هم در دسترس بوده و مشابه Accuranker می توانید رتبه کلمات کلیدی را دنبال کنید. سئو فرایندی مستمر می باشد و از این رو می بایست همواره و به صورت منظمی به بررسی اشکالات موجود بپردازید و از سلامت سایت اطمینان حاصل کنید. در صورتی که نظری در این باره دارید، آن را از طریق کامنت ها با ما در میان بگذارید. در بعضی شرایط، بهتر است که قبل از انجام کاری در وردپرس یک پشتیبانی کامل از اطلاعات سایت تهیه کنید. ما از این ابزار در رادزاد برای دنبال کردن رتبه کلمات کلیدی استفاده میکنیم. این معیار ها به وبمسترها کمک میکند تا قدرت دامنه ها را از نظر سئو با یکدیگر مقایسه کنند.

اکنون تب “DB Prefix” را باز کنید. یک امکان بسیار کاربردی که برای نصب افزونه به صورت مستقیم از طریق مخزن وردپرس در دسترس قرار دارد این است که بدون مراجعه به سایت وردپرس و صرفا از طریق پیشخوان وردپرس سایت خود میتوانید افزونه مورد نیاز خود را یافته و آن را نصب کنید. شما میتوانید همین حالا این قالب را از مخزن وردپرس دانلود کنید. که جزو تنظیمات پیشرفته امنیتی هستند را میتوانید تغییر دهید. اگرچه گوگل در زمینه شناسایی محتواهای تکراری بسیار هوشمند است، اما شما هم نباید اجازه دهید که فردی اقدام به سرقت اعتبار شما کند.

API در افزونه وردپرس ، فیلترها و قلابهایی قدرتمند در اختیار تولید کنندگان قرار میدهد تا علاوه بر تغییر کارکردهای موجود در وردپرس، کارکردهای جدیدی را نیز به آنها اضافه کنند. اگر میانگین را در نظر بگیریم، قالب Rife از نظر میزان سرعت، در وسط لیست قرار میگیرد و از نظر سرعت لود در اواخر لیست قرار میگیرد. اگر بک لینک های سایت از نوع اسپم هستند، بهترین راهکار، disavow کردن آنهاست، وگرنه سایت شما به احتمال زیاد دچار جریمه گوگل خواهد شد. همچنین میدونیم که برای این که با وردپرس و افزونه های اون دچار مشکل نشیم، باید به طور دائم اونها رو به روز رسانی کنیم. درست در کنار منوی این قسمت میتونیم یه شماره ببینیم که نشون میده چه تعداد به روز رسانی موجود هست. پس در این صورت دیگه هیچ نگرانی راجع به به روز رسانی وردپرس و پلاگین های اون نداریم. این قالب دارای طراحی منحصربهفرد و مطابق سلیقه ایرانی است.

کافیست تصاویر مورد نظر را در صفحه این ابزار درگ اند دراپ کرده و پس از فشرده سازی اقدام به آپلود آن در هر نقطه ای از سایت کنید. امکان ذخیره سازی فایل های ویدیویی و تصاویر پستها در پشتیبان که از مصرف پهنای باند گران قیمت هاست اصلی وب سایت شما جلو گیری میکند. قالب شرکتی Hestia موضوعی است که برای طیف گسترده ای از مشاغل از جمله آژانس ها، فروشگاه های تجارت الکترونیک و وبلاگ ها معجزه می کند. همچنین با داشتن چند ابزارک سفارشی ، امکان نمایش آمار را در وب سایت شما فراهم می کند .

با استفاده از این افزونه می توان اطلاعات دقیقی درباره کلیک ها از جمله آی پی کاربر، سایت ارجاع دهنده، مرورگر کاربر و سیستم عامل او به دست آورد. تصاویر با فرمت JPEG و PNG تا حجم 5MB در این ابزار پشتیبانی می شوند. در مواقعی که ترافیک زیادی به سمت سایت شما سرازیر شدهاست بلا فاصله با اضافه شدن منابع، سرورهای بیشتری درگیر میزبانی فایلهای شما میشوند و در لحظه صدها هزار نفر میتوانند تصاویر و ویدیوهای شما را را ببیند یا فایلهای شما را دانلود کنند و سایت اصلی شما هم بدون اشکال برقرار باشد. به طور مثال شاید شما به عنوان یک صاحب کسب و کار، ندانید کدام هاست برای سایت شما مناسب تر است یا اطلاعات کافی در مورد انتخاب دامنه نداشته باشید. به عنوان مثال شما می توانید اطلاعاتی درباره URL، عنوان و متا دیسکریپشن صفحه، سرور سایت و پیج رنک الکسا دسترسی داشته باشید. همچنین Moz دارای ویژگیست که می تواند به شما کلمات کلیدی معرفی کند که سایت شما دارای پتانسیل کسب رتبه در آن است. معمولا کاربران تمایل ندارند که برای باز شدن یک سایت یا صفحات مختلف آن زمان زیادی صرف کنند و ترجیح می دهند در صورت طولانی بودن سرعت سایت، از آن خارج شده و به وب سایت رقبا وارد شوند.

یک طراحی قالب فروشگاهی وردپرس زیبا، کاملا واکنشگرا است. این افزونه به شما کمک می کند تا محتوای کاملا کاربرپسند و مطابق با اصول سئو تولید کنید. در این حالت افزونه به صورت خودکار از حالت زیپ خارج شده است که در مرحله ابتدایی با عنوان«گشودن بسته فشرده شده… شاید فکر کنید که حتما برای داشتن یک سایت حرفه ای برای شرکتتان، پول زیادی را در نظر بگیرید. زمان بارگذاری ( Load Time ) : پینگدوم مدت زمان لازم برای آپلود در کل سایت با یک قالب نصب شده را نشان می دهد. نسخه premium بیشتر از ویژگی های اصلی گسترش می یابد ، با یک لیست طولانی از طرح بندی های اضافی (additional layouts) ، آلبوم ها و ابزارهای آپلود.