اتاق فرار از تاریخچه تا طراحی اسکیپ روم لحظه آخر | allescape

از آنجا بود که اتاق فرار بسیار همه گیر شد و بسیاری از کشور‌های مختلف آن را اجرا کردند. یک محیط بازی بسیار حرفه‌ای می‌تواند حس ترس، هیجان و یا رمز و راز را به شما تلقین کند. اگر محیط بازی به خوبی طراحی نشده باشد، دقیقا حس این را خواهید داشت که انگار وسط یک بازی گیر افتاده‌اید. اما یک طراحی حرفه‌ای، به شما این حس را منتقل می‌کند که انگار در دنیای واقعی دچار این مشکلات شده‌اید.

در چنین مواردی تعدادی از دانش اموزان کار را تکمیل نمی کنند و انگیزه ای برای انجام ان ندارند یا برای تکمیل آن به معلم خود متکی هستند. هر چه بیشتر برای دانش آموز خود موقعیت هایی را خلق کنیم که بتوانند با اتکا به خود به سوالات پاسخ دهند در آینده می توانند موفق تر باشند. زیبایی اتاق های فرار کلاس درس و بازی های از این دست تطبیق آن است.

مهمترین اتاق فرارهای موجود در تهران

اتاق فرار از تاریخچه تا طراحی اسکیپ روم لحظه آخر | allescape

آنها زمانی که دستشان به یک سرنخ می‌رسد، آن را مخفی کرده و تلاش می‌کنند تا خودشان معما را حل نمایند. اما یکی از ابتدایی‌ترین دستور‌العمل‌هایی که برای موفقیت در اتاق فرار وجود دارد این است که به محض یافتن هر چیزی، آن را با صدای بلند بیان کنید. اتاق فرار کوروششما باید به صورت تیمی عمل کنید و هر کس به دنبال یک سرنخ برود. مخصوصا در سناریو‌های حرفه‌ای، چندین و چند سرنخ مختلف وجود خواهد داشت.

مجموعه اسکیپ رومیست

«تاکائو کاتو» اولین ارائه‌کننده بازی اتاق فرار واقعی و به سبک امروزی است. ایده‌ اتاق‌ فرار زمانی در ذهن او شکل گرفت که دوستش در حال بازی آنلاین اتاق فرار بود. «تاکائو کاتو» در کلاب‌ها برنامه زنده ‌می‌گذاشت و شرکت‌کنندگان باید از فضایی خارج می‌شدند که تاکائو در آن محل درست کرده بود. ایده وی در ژاپن مورد استقبال قرار گرفت و بلیط‌های برنامه‌های زنده تاکائو به سرعت فروش می‌رفت.

نکاتی که در مورد اتاق فرار باید بدانید

علاوه براین، در این نوع اتاق فرار تلاش میشود تا گیم مستر یا مدیر بازی نقش کم رنگ تری ایفا کند و شرایط اتاق مکانیزه و هوشمند به طور رزرواسیون اسکیپ روم خودکار تغییر کند. شرایط محیطی که اسکیپ روم در آن راه اندازی میشود تاثیر بسیار زیادی بر نوع سناریو و تجهیزات مورد نیاز برای پیاده سازی آن خواهد داشت. به همین دلیل به عنوان اولین و یکی از مهم ترین گام ها در ساخت اسکیپ روم، لازم است افراد حرفه ای و با تجربه مکان مورد نظر را از نزدیک بازدید کنند. در این مرحله با توجه به میزان فضای اختصاص داده شده به اتاق ها، شرایط نور محیط و غیره تصمیم گیری میشود که چه نوع سناریو با چه تعداد شرکت کننده بهتر است برای آن طراحی گردد. اگر محتویات جعبه ها در اتاق فرار آموزشی کلاس درس برای شما چالش برانگیز است باید بدانید که این موارد کاملاً به سناریویی که برای اتاق فرار خود در نظر گرفته اید بستگی دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا این موارد را به صورت کامل بررسی کنیم.

  • افراد زیر 17 سال نمی توانند وارد اتاق های ترسناک باشید شوند و فقط می توانند وارد اتاق فرار شوند.
  • سرنخ ها مبتنی بر ریاضیات خواهند بود، ولی داستان جذابی که برای آن ها روایت می شود آنها را علاقه مند نگه می دارد.
  • اتاق طهران 1346 هم از داستان های و اتفاقات شرلوک هولمز الهام گرفته است.
  • این دست از بازی ها سطح شادی و رضایت دانش آموزان را افزایش می دهد.