آرشیو برای دسته ی: گیاهان زینتی

نور: گل آپارتمانی سانسوریا با هر شرایط نوری آپارتمان شما سازگاری پیدا میکند. همانطور که کشاورزی سبد غذایی خانوادهها را تامین میکند، گل و گیاه زینتی هم بخش بزرگی از نیاز زیباسازی آپارتمان و طراحی فضای سبز را تامین می نماید. این گیاه از خانوادهی آراسهها، دارای برگهای نازک، رنگی و قلبی شکل است که بر روی هرکدام از این برگها ترکیبهای رنگی بینظیری وجود دارد. این نوع Monstera دارای برگهای سبز و زرد در یک گیاه است. در زندگیهای آپارتمانی امروزی ایجاد فضای سبز اهمیت زیادی دارد. صنعت گل و گیاه جهان با گردش مالی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار در سال و ایران با پیشینه تاریخی کهن و توانمندي بالا یکی از پتانسیل هاي ایجاد اشتغال و حصول در آمدهاي ارزي می باشد که نظر به دورنماي امید بخش رشد سالانه در حجم مبادلات تجاري گل و گیاه جهانی و با توجه به شرایط بسیار مناسب کشور، جاي توجه بسیاری دارد. مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان به روشهای حمایتی و شرایط دریافت و بهره مندی از تسهیلات در بخش گل و گیاه اشاره کرد و گفت: صاحبان مجوز گلخانه در کنار مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات مالی از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها – بستگی به منابع اعتباری – به صندوق کارآفرینی امید یا بانکهای عامل معرفی میشوند.

اغلب گیاهان زینتی معرفی شده در این مطلب گیاهان همیشه سبز و خوش عطر هستند که با کاشتن آن ها در محوطه ی ویلای خود می توانید باغچه هایی شاداب و پر طروات در تمام اوقات سال داشته باشید. گیاهان بوته ای شامل گیاهان یک ساله، دو ساله، و چند ساله می باشند.در ادامه برای آشنایی با گیاهان زینتی و طبقه بندی آن ها بر اساس طول عمرشان با ما همراه باشید. این گل یکی از گیاهان ملی کشور ما نیز به شما می آید. همانطور که ما باید به تغذیه خود اهمیت بدهیم و املاح و ویتامینهای مورد نظر را به بدن برسانیم باید به نوع تغذیه موجودات دریایی از جمله ماهی زبرا گوشتخوار نیز اهمیت بدهیم و در نظر داشته باشید این نوع ماهی علاوه بر گوشت هر نوع تغذیه ای را اعم از غذاهای یخ زده و خشک را می خورد و از بابت تغذیه آن مشکل چندانی نداریم و ماهی خوش خوراکی می باشد که با گونه های مختلف با نام علمی دانیو، باله بلند، گورخر طلایی، دانیو تابان یافت می شوند.

بیشتر ما با گیاهان یکساله آشنا هستیم ،اگر چه هیچ گاه به فکر دسته بندی آن ها نبوده ایم.گل های آهار،اطلسی،همیشه بهار و همچنین بسیاری از سبزهای معروف نظیر ،لوبیا ،کاهو و حتی بسیاری از علف های هرز نظیر علف هایی که به صورت مزاحم دایماًدر باغ رشد می کنندو آفت باغ محسوب می شوند ،جزءگیاهان یکساله بشمار می روند . در صورت امکان، برداشت باید در خنک روز باشد تا از گرم شدن گل ها در مزرعه جلوگیری شود. این گیاه گرد و خاک موجود در هوا را جذب کرده و تنها در طی 2 روز 90 درصد از ذرات حساسیت زای موجود در هوای اتاق را از بین می برد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در استان طول عمر گل بالاتر از مابقی استانهای کشور است چرا که ارتفاع از سطح دریا و زیاد بودن اختلاف دمای شب و روز طول شاخه گل و قطر غنچه را بیشتر کرده است. این گیاه آویزی، میتواند دورههای طولانی بدون آب را پشت سر بگذارد و به نور زیاد خورشید نیاز دارد. زیرا آب دادن زیادی و ماندن آب درون خاک آن باعث پوسیدن ریشه می شود.

گیاهان علفی چند ساله را می توان از طریق تقسیم بوته و با جدا کردن بوته های ریشه دار و کاشت آنها تکثیر کرد. اکنون 8 دلیل مهم برای نگه داری از گیاهان زینتی در دکوراسیون خانه را برای شما بیان خواهیم کرد. برای ویلا جنگلی شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید. برای خرید ویلا ساحلی شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید. برای خرید ویلا ارزان شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید. برای ویلا داخل شهرک شمال با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید. آبیاری زیادی قاتل شماره یک است. یک یا دو بار آبدهی در هفته برای این گل آپارتمانی کافی است. در ادامه قصد داریم تعدادی از مناسب ترین گیاهان زینتی برای کاشت در محوطه ویلا را بررسی کنیم بنابراین تا انتها همراه ما باشید. نمونه اش ساخت و ساز ویلاهای با صفا با چشم اندازهای بی نظیر در شمال است که در سر تا سر محوطه اش شاهد گیاهان زینتی و همیشه سبزی هستیم که به نمای ویلا صفا بخشیده و ما را به یاد خانه های با صفای قدیمی می اندازد.

احتمالا بیشتر این گیاهان را در گلدان های سفید مشاهده کرده اید، ولی نه تنها از هر رنگ گلدانی می توان برای این گیاه استفاده کرد بلکه خوب است برای هدیه دادن آن کاغذی زیبا به دور گلدان بپیچید. برای خرید ویلا شمال قسطی با شماره های درج شده در وب سایت تماس بگیرید. برای مثال، خرید گلهای لاله در قرن هفدهم در کشور هلند، باعث شد که مردم این گل را با قیمت گزافی خریداری کنند. اگر گرد و خاک و ذرات معلق موجود در هوا باعث مضطرب شدن و بروز آلرژی در شما می شود، تنها کاری که باید انجام دهید این است که در خانه گلدانی از گل گندمی قرار بدهید. اگر فضای شما به نور کافی دسترسی دارد این گیاه انتخاب مناسبی برای دیوار سبز خواهد بود. گروه دوم: گیاهان بالا رونده/پیچ و رونده: این نوع گیاهان نیز به صورت معلق در لبه پشت بام سبز و یا پوشش دیوار استفاده می شود. از ردیف گیاهان می توان به جای بادشكن، دیواره جدا كننده، دیوار كاهنده شدت صوت و یا مانعی در برابر آلودگی های بصری استفاده كرد.

اگر زمان خواب شکسته شود، یا هنگام سرمایش برای تحمیل گل، کنترل دقیق دما بسیار حیاتی است به عنوان مثال، گلدهی برخی از گیاهان نارسیس می تواند با تکان دادن پیازها در دمای هشت درجه سانتیگراد برای چندین هفته قبل از کاشت، شروع به گلدهی کند. محیط های نیمه سایه و سایه برای گل عشقه بسیار مناسب می باشد. گل سوسن، گل پلومریا، انگور زینتی، پیروکانتا، توت سفید، عشقه و نسترن زد نیز از گیاهانی هستند که می توانید با کاشت آن ها در محوطه ویلا، فضایی زیبا به ارمغان آورید. از رطوبت بالا باید در ذخیره سازی در دمای پایین استفاده شود زیرا شرایط مرطوب همراه با دمای گرم باعث رشد قارچ ها و باکتری ها می شود. این گیاه نباید زیاد آبیاری شود زیرا از رطوبت بیش از حد و طولانی مدت خاکش بیزار است. مقاومت گل یاس در برابر هوای سرد بسیار زیاد است و باید خاک آن را همیشه مرطوب نگاه دارید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شيراز ،زمانی فرد ادامه داد: گل ها و گیاهان زینتی به دو صورت شاخه بریده و آپارتمانی در فارس تولید می شوند. روزنه های موجود در زیر برگ های زیبای سرخس با عرق کردن نم موجود در خود را آزاد کرده و به صورت طبیعی باعث مرطوب شدن هوای محیط می شوند. این گل در اندازههای مختلف و طیف وسیعی از رنگها موجود است. این گل خوش عطر و رنگ با برگ های خزان کننده ی خود جلوه ای زیبا به ویلای شما در تمام فصل های سال خواهد داد. شما می توانید با کاشت میخک ژاپنی در ویلای خود در تمام فصل های سال چشم اندازی زیبا و شاداب در ویلا داشته باشید.

گیاهان یکساله :گیاهانی هستند که در طول دوره زندگی آن ها یکسال است و سپس از بین می روند .در طبیعت ،دوره ای زندگی آن ها از آغاز فصل رشد (معمولاً از اواخر زمستان تا اوایل بهار )که بذر جوانه می زند،شروع می شود .گیاهی که از دانه به وجود می آید،به سرعت رشد می کند تا گل بدهد .اگر گل ها بر روی گیاهان باقی بمانند ،بذر تولید خواهند کرد.بذرها بر روی گیاه رشد کرده و بالغ می شوند .چنانچه توسط باد،پرندگان یا حیوانات پراکنده شوند و در شرایط مساعد قرار گیرند ،چرخه زندگی خود را در فصل رشد آینده آغاز و ادامه خواهند داد. این گل ها برای مکان های مختلف استفاده می شوند.

پس از برداشت گل ها، آنها باید پس از پردازش در اسرع وقت از مزارع خارج و سرد شوند. این گیاه دارای برگ هایی سبز و درخشان است ب گونه ای که انگار در سبزی رنگ برگ های خود می درخشد و از سوی دیگر نیز این گیاه در ترکیب با جوانه های قرمز رنگ و گل هایی که در تمامی طول سال تولید می شوند زیباتر خواهد شد. خانه هایی که بوی عطر سبزی های تازه باغچه و شمیم گل های خوش عطر آن که از دیوارهای آجری آویزان بودند هوش از سر هر رهگذری که از زیر دیوار عبور می کرد می پراند.

ابتدا میزان انرژی شما را افزایش خواهد داده، همچنین میزان اکسیژنی که به سمت مغز می رود را نیز افزایش داده و در نهایت باعث ایجاد آرامش درونی در شما خواهد شد. برخی از گیاهان به دلیل کاهش آلرژي و افزایش خلاقیت، حفظ رطوبت و افزایش تمرکز برای شما و منزلتان بسیار مفید واقع خواهند شد. بر اساس نظر متخصصان، زیبایی برگ های گیاهانی مانند گل کراتون دارای ویژگی الهام بخشی بوده و قرار دادن این گیاهان در خانه باعث افزایش انرژی و خلاقیت شما می شود. ژینورا دارای برگ های دندانه دار، نامنظم و خزداری به رنگ بنفش است.

رنگ گل های بنفشه آفریقایی به رنگ ارغوانی، سفید ارزش گیاهان زینتی و قرمز است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به برگ های گل بنفشه آفریقایی رسیدگی کرده و آن ها را لمس کنید. پس از کاشت گل ها باید چند ماه صبر کنید تا گل ها کاملا رشد کنند و آماده فروش شوند. مراحل سم پاشی گیاهان در مراحل قبل از شکوفه زدن گیاه و در اوائل اسفند ماه صورت میپذیرد. نحوه تکثیر آن قلمه ساقه و غبار پاشی این گیاه در هفته دو مرتبه است. و همچنین گیاهان در صورت عدم دسترسی به رطوبت کافی در هوا چین خورده و چروک میشوند (البته این چروک شدن برگها برای گیاهان تزئینی است که نیاز به رطوبت فراوان برای شادابی خود دارند). با کنترل دما و رطوبت نسبی در مدت ذخیره سازی پس از برداشت، می توان آن را به حداقل رساند. باتوجهبه ظرفیتهای گلوگیاه کشور که شاید هر استان به اندازه یک کشور هلند پتانسیل داشته باشد قطعاً در این بازار پانزده میلیارد دلاری ظرفیتهای بسیار خوبی برای محصولات گلوگیاه ایرانی است. اکثر محصولات معتدل به سرما حساس نیستند و می توان آنها را برای مدت طولانی در دمای صفر تا دو درجه سانتیگراد نگهداری کرد بدون اینکه کیفیت قابل توجهی از دست بدهد.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر مقصد صادراتی گل و گیاه زینتی این شهرستان را کشورهای ارمنستان، گرجستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس معرفی کرد. این کار هم به رشد بهتر گیاهتان و هم به لوکس به نظر رسیدنش در خانهتان کمک فراوانی خواهد کرد. انجمن جهانی تولید فولاد کل تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی را ۱۳.۶ میلیون تن اعلام و از حفظ جایگاه دهمی ایران در میان بزرگترین تولیدکنندگان فولاد دنیا طی این دوره خبر داد. این گیاه زینتی از هر نظر مقاوم ترین فیلودندرون ها است، در ایران به نام پوتوس قلبی معروف است، بالا رونده و نیاز به تکیه گاه خزه دار دارد، سریع الرشد و ارزان و نگهداری آن ساده است و به همین علت در اکثر منزل عمومیت دارد، گیاهی مناسب برای استفاده به عنوان سبد آویزان است که در این صورت باید هر سال ۲ یا ۳ بار جوانه های انتهایی را قطع تا جوانه های جانبی اجازه رشد یابند، مقاومت عجیبی به تاریکی دارد و مانند همه گونه های فیلو دندرون خانواده آن(آراسه ) است. نباید بی تفاوت از کنار این واقعیت که مردم ایران عاشق گل و گیاه هستند بگذریم چرا که بعید است شهروند ایرانی از کنار یک گلدان زیبا عبور کند و به آن توجهی نداشته باشد، پس این موضوع نشان دهنده علاقه مردم این سرزمین به گل و گیاه به ویژه نوع آپارتمانی آن است اما چون در معرفی آن به مردم و نوع نگهداری از آن ها ضعف وجود داشته است هنوز ارتباط مناسبی بین گل و گیاه زینتی و مردم برقرار نشده است.