به عنوان یک طراح، شما بسیار شبیه یک شیمیدان هستید. هر روز در “آزمایشگاه” خود، شما کشف و ابداع راه حل های کامل برای رفع نیازهای حیاتی مشتریان خود این فقط یک مهارت حرفه ای نیست – شبیه کیمیاگری است، جایی که شما چیزهای معمولی را به چیزهای خارق العاده تبدیل می کنید.
این تحول، که اغلب توسط مشتریان به عنوان جادویی تلقی می شود، تبدیل می شود چالش های طراحی پیچیده آنها را به راه حل های یکپارچه تبدیل می کند. وقتی برای کار خود تحسین و پول دریافت می کنید، این یک برد-برد است. با این حال، فراتر از شیمی حرفه ای ضروری، نوع دیگری برای موفقیت بسیار مهم است: شیمی شخصی با مشتریان خود
5 ویژگی یک محیط کاری مثبت
جدای از خود حوزه شغلی، یکی از عواملی که به طور قابل توجهی بر احساس کارکنان در مورد کار تأثیر می گذارد، … ادامه مطلب
درک دینامیک فریلنسر-کلینت
تنوع مشتریان و خواستههای آنها – از بازبینیهای بیپایان گرفته تا ورودیهای منابع غیرمنتظره مانند مادرشوهر یک مدیر عامل – میتواند بسیار زیاد باشد. در میان ضربالاجلهای فشرده و فشار برای پرداخت صورتحساب، بسیاری از فریلنسرها جنبه حیاتی را نادیده میگیرند. ایجاد یک ارتباط شخصی قوی با مشتریان خود ما در مورد سه دلیل که چرا نادیده گرفتن این ارتباط اشتباه است، چگونه می تواند به شغل شما آسیب برساند و استراتژی هایی برای بهبود روابط مشتری بحث خواهیم کرد.
1. انتخاب بنیاد مناسب
ایجاد شیمی شخصی خوب برای یک شغل آزاد پر رونق ضروری است. در قلمرو شیمی، اختلاط دو عنصر می تواند به سه نتیجه ممکن منجر شود: یک واکنش مفید، یک واکنش فاجعه آمیز، یا اصلاً هیچ واکنشی.
به طور مشخص، هدف ما واکنش مثبت استبسیار شبیه ترکیب هیدروژن و اکسیژن برای ایجاد آب. این با انتخاب “عناصر” مناسب – the خصوصیات شخصی و خلقی که هم شما و هم مشتری شما را تعریف می کند.
ایجاد روابط مثبت
برای ایجاد یک نتیجه مثبت، با درک شخصیت خود شروع کنید. آیا پرورش دهنده، قاطع و یا شاید خلاقانه حساس هستید؟ ویژگی هایی که شما را تعریف می کنند، نحوه تعامل شما با دیگران را شکل می دهند.
با ارزیابی خلق و خوی خود نه فقط به صورت حرفه ای، بلکه به عنوان یک فرد شروع کنید. این خودآگاهی تعاملات شما را هدایت می کند و بر روابط حرفه ای شما تأثیر می گذارد.
نحوه برخورد با مشتریان مشکل ساز
هر چه مدت بیشتری در تجارت آزاد بمانید، بیشتر با نوع خاصی از مشتری مواجه خواهید شد،… ادامه مطلب
ایجاد مشارکت های موثر
انواع مشتریانی را که معمولاً با آنها کار می کنید در نظر بگیرید و روی پروفایل مشتری ایده آل خود فکر کنید. به عنوان مثال، جفت شدن دو فرد بسیار قاطع اغلب به درگیری منجر می شود. در عوض، به دنبال مشتریانی باشید که مکمل شخصیت شما باشند نه اینکه با شخصیت شما در تضاد باشند.
معمولاً کار بر خلاف تمایلات طبیعی خود نتیجه معکوس دارد. در حالی که استثنائاتی وجود دارد، به طور کلی، مشارکت های موفق آنهایی هستند که شخصیت ها هماهنگ می شوند، همکاری و موفقیت پروژه را افزایش می دهند.
2. مدیریت پویایی مشتری فرار
ایجاد روابط بین فردی خوب با مشتریان برای پرورش بسیار مهم است روابط طولانی مدت. اتکا به پروژههای سریع و یکباره ممکن است زمانی مفید به نظر برسد که شرایط مالی تنگ است، اما این رویکرد در دراز مدت مضر است. این وظایف اغلب به تلاش بیشتری برای ایمن کردن نیاز دارند، سود کمتری دارند و هیچ مزیت مستمری ارائه نمی دهند که منجر به کار بیشتر با دستمزد کمتر
چگونه به یک طراح با تقاضای بالا تبدیل شویم
تقاضای بالای طراحان در بازار کار امروز را کشف کنید. بیاموزید که کدام مهارت ها بیشتر به دنبال آن هستند و… ادامه مطلب
ارزش مشتریان تکراری
مشتریان تکراری نشان دهنده دارایی ارزشمندی هستند که کار ثابت و ارتباط شخصی را فراهم می کنند. آنها از کار شما قدردانی می کنند و شما را به دیگران توصیه می کنند. با این حال، وقتی روابط با چنین مشتریانی تیره شود، می تواند استرس زا شود، حتی شبیه یک سناریوی کابوس وار. به عنوان مثال، مشتریانی که تعمیر و نگهداری بالایی دارند، ممکن است درخواست دسترسی شبانه روزی داشته باشند که منجر به استرس قابل توجه و فرسودگی بالقوه می شود.
دقت در انتخاب مشتری
در حالی که کمی غیرقابل پیش بینی بودن می تواند هیجان انگیز باشد، نوسانات بیش از حد مشتریان می تواند منابع ذهنی شما را فرسوده کند و از ارائه کار با کیفیت جلوگیری کند. بسیار مهم است که پایگاه مشتریان خود را برای کسانی که با سبک کاری شما همسو هستند تنظیم کنید و به حفظ رفاه و اشتیاق حرفه ای شما کمک کند.
3. اجتناب از تعاملات منفی
لحن اولیه در ارتباط با مشتری تا حد زیادی بر مسیر رابطه تأثیر می گذارد. یک رویکرد بی ادبانه می تواند منجر به حالت تدافعی شود، در حالی که یک رفتار دوستانه باعث تشویق تعاملات مثبت می شود. این پویایی های اجتماعی حیاتی هستند و ستون فقرات ارتباط موثر را تشکیل می دهند.
یک برداشت اولیه ضعیف می تواند کل رابطه را به خطر بیندازد. برعکس، حفظ یک شخصیت ثابت و واقعی می تواند ارتباطات معنی دار و پایدارتری را تقویت کند.
ارتباط معتبر
اگرچه تنظیم سبک ارتباطی شما می تواند مفید باشد، اما اصالت منجر به روابط حرفه ای ارزشمندتر می شود. گاهی اوقات، این به معنای فاصله گرفتن از مشتریان بالقوه ای است که با شخصیت شما در تضاد هستند. به یاد داشته باشید، فرصت های زیادی وجود دارد، و شما نباید به مشتریانی بسنده کنید که سبک حرفه ای شما را تکمیل نمی کنند.
در نتیجه
در حالی که مشتری ایده آل “طلایی” – که یک مشارکت سودمند و طولانی مدت را فراهم می کند – ممکن است دست نیافتنی به نظر برسد، آنها شما را تصادفی پیدا نمی کنند. مانند استخراج طلا، شما باید فعالانه به دنبال آنها باشید. مشتریانی که به خوبی با آنها ارتباط برقرار می کنید، احتمالاً ویژگی ها و ارزش های مشابهی دارند و به کسانی که به آنها اعتماد دارند و به آنها احترام می گذارند خدمات ارائه می دهند. آنها نیز به دنبال یک ارتباط شخصی هستند، نه فقط یک ارائه دهنده خدمات عمومی.
مشتریان را با واقعی بودن خود درگیر کنید، و ممکن است متوجه شوید که آنها هم به همین شکل پاسخ می دهند. چه تجربیاتی با مشتریانی داشته اید که کاملاً با سبک شما مطابقت دارند یا در تضاد هستند؟ داستان های خود را به اشتراک بگذارید
منبع: https://www.hongkiat.com/blog/bad-chemistry-with-clients/