چگونه برای یک پست وبلاگ مقدمه ای مناسب سئو بنویسیم • Yoast

چگونه برای یک پست وبلاگ مقدمه ای مناسب سئو بنویسیم • Yoast

مهمترین بخش یک پست چیست؟ پاراگراف اول! این مقدمه مقاله شما است و به مخاطبان شما می گوید که پست شما در مورد چیست. اما پاراگراف اول برای گوگل نیز مهم است. به همین دلیل باید به آن توجه بیشتری کنید. در این پست وبلاگ توضیح خواهیم داد چرا یک مقدمه مناسب سئو بسیار مهم است و نکات عملی در مورد نحوه نوشتن یک پاراگراف اول عالی ارائه می دهد. پس ادامه مطلب را بخوانید!

چرا باید یک مقدمه سئو پسند بنویسید؟

مردم معمولاً از ابتدای مقاله شروع به خواندن می کنند. اگر معرفی شما قانع‌کننده نباشد، مردم کلیک می‌کنند. گوگل نیز این را می داند، زیرا گوگل در تلاش است از انسان تقلید کند. بنابراین اگر معرفی شما بد باشد، شاهد کاهش رتبه خود خواهید بود. برای جلوگیری از این امر، اولین پاراگراف شما باید به خوبی نوشته و بهینه شده باشد.

یک معرفی خوب چه کاری باید انجام دهد؟

از آنجایی که خواسته های پاراگراف اول بیشتر از خواسته های بقیه متن شماست، مقدمه شما باید حداقل سه کار را انجام دهد. بیایید ببینیم اینها چه هستند!

1. موضوع را معرفی کنید

پاراگراف اول باید موضوع را معرفی کند. فقط با خواندن مقدمه، خوانندگان باید بدانند که پیام مقاله شما چیست. باید به این سوال پاسخ دهد: در این مقاله می خواهید به مردم چه بگویید؟

معرفی این پست وبلاگ این پیام را دارد: “معرفی مقاله شما هم برای مخاطبان شما و هم برای گوگل بسیار مهم است.” زیرا این مقاله در مورد آن است. این همان چیزی است که ما می خواهیم شما به خاطر سپردن.

نکته سئو: از عبارت کلیدی تمرکز خود استفاده کنید

معرفی موضوع همچنین به شما امکان می دهد از عبارت کلیدی تمرکز خود در مقدمه استفاده کنید. شما باید از عبارات جستجوی دقیقی که مخاطبان شما استفاده می کنند استفاده کنید. این باعث می شود مخاطبان شما مطمئن شوند که پست شما به سؤالی که از Google پرسیده اند پاسخ می دهد.

2. مردم را برای خواندن بیشتر هیجان زده کنید

دومین کاری که یک معرفی خوب باید انجام دهد: مردم را هیجان زده کند. برای این کار به یک قلاب نیاز دارید. چیزی که سرگرم کننده است یا توجه مردم را به خود جلب می کند. معرفی شما باید مردم را به خواندن مطالب بیشتر وادار کند. مردم باید کنجکاو شوند که چه چیزی در آینده وجود دارد و برای یافتن چنین مقاله شگفت انگیزی هیجان زده باشند.

3. انتظارات را تعیین کنید

سومین کاری که یک معرفی دوستدار سئو باید انجام دهد، تعیین انتظارات است. با خواندن پاراگراف اول پست خود، خوانندگان باید بدانند که چه انتظاری دارند. زیرا اگر معرفی شما مبهم یا کسل کننده باشد، احتمال اینکه افراد کلیک کنند زیاد است.

نکاتی در مورد نحوه نوشتن مقدمه سئو پسند

قبل از نوشتن فکر کن

همانطور که بحث کردیم، مقدمه شما مهمترین پاراگراف شماست. پس فکر کن چی قراره بنویسی به مخاطبان خود فکر کنید: به چه کسی می‌خواهید برسید؟ آنها از مقاله شما چه چیزی یاد خواهند گرفت یا کدام مشکلات را حل می کنید؟ اگر پاسخ این سوالات را بدانید، نوشتن مقدمه شما بسیار آسان تر خواهد بود.

البته می توانید در آخر هم مقدمه خود را بنویسید. در حالی که خوب است قبل از شروع نوشتن به تمرکز پست خود فکر کنید، می توانید در حین نوشتن بینش های جدیدی را کشف کنید. پس از اتمام پست خود، ایده روشنی از موضوع آن خواهید داشت، که امیدواریم نوشتن مقدمه شما آسان تر شود. این فقط به ترجیح شما بستگی دارد!

مثال

بیایید این مقاله را به عنوان مثال در نظر بگیریم. مخاطب مورد نظر ما بیشتر نویسندگان و وبلاگ نویسان هستند. افرادی که می خواهند محتوا تولید کنند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنند. مشکل اصلی آنها نیز این است: محتوای آنها به اندازه ای که می خواهند رتبه بندی نمی کند. سپس این مقاله بخشی از راه حل است، زیرا نکات عملی در مورد چگونگی بهبود معرفی پست های خود به افراد ارائه می دهد.

روی مشکل تمرکز کنید

شما باید در مقدمه به مشکلی که مخاطبان با آن مواجه هستند اشاره کنید. اگر مردم مشکل را تشخیص دهند، مایلند بقیه مقاله شما را بخوانند تا ببینند آیا به آنها در یافتن راه حل کمک می کند یا خیر.

آن را قابل ارتباط کنید

هی تو! اونی که این پست رو میخونه! اگر مستقیماً به خوانندگان خود خطاب کنید، آنها تمایل بیشتری به ادامه خواندن خواهند داشت. بنابراین، به خوانندگان خود احساس کنید که این پست را مخصوصاً برای آنها نوشته اید. از «شما» و «شما» استفاده کنید و از آنها سؤال بپرسید. این باعث می شود مردم احساس کنند با آنها صحبت می کنید.

آن را سرگرم کننده کنید

از نقل قول ها، آمار، داستان ها و حکایات استفاده کنید تا مقدمه خود را برای خواندن سرگرم کننده تر کنید. نقل قول ها و آمار شما را قانع کننده تر می کند، در حالی که داستان ها و حکایات مقاله شما را برای خواندن سرگرم کننده تر می کند.

نکته: اگر از نقل قول ها یا داستان ها در مقدمه خود استفاده می کنید، خوب است که دوباره آنها را در نتیجه گیری خود ذکر کنید. این باعث می شود که مقاله شما “کامل” باشد. به علاوه، به خوانندگان شما کمک می کند تا داستان و پیام شما را به خاطر بسپارند.

از فونت دیگری استفاده کنید

می دانید که مقدمه باید به خوبی نوشته شود، اما آیا می دانستید که باید به خوبی طراحی شود؟ با استفاده از یک فونت متفاوت آن را برجسته کنید یا کلمات را جسور کنید. خوانندگان شما بلافاصله متوجه خواهند شد که در حال خواندن مقدمه هستند. به علاوه، مقدمه را مهم جلوه می دهد (که هست!).

از آن عبارت کلیدی فوکوس استفاده کنید!

قبلاً در این مورد بحث کرده‌ایم، اما خوب است که دوباره به آن اشاره کنیم: اگر می‌خواهید مقدمه‌ای برای SEO بنویسید، از عبارت کلیدی تمرکز خود در پاراگراف اول استفاده کنید! شما می خواهید مخاطبان شما فوراً آنچه را که در جستجوی آن بودند، تشخیص دهند. زیرا مخاطبان شما را متقاعد می کند که در حال خواندن پست مناسب هستند.

آن را خوانا نگه دارید

خوانایی برای کل مقاله شما و حتی بیشتر برای مقدمه مهم است! خواندن پاراگراف اول خود را سخت نکنید. از جملات کوتاه استفاده کنید و از صدای منفعل خودداری کنید.

علاوه بر این، یک مقدمه نباید خیلی طولانی باشد. بهتر است یک پاراگراف حداکثر با 10 یا 12 جمله بنویسید. می توانید یک مقدمه را به دو پاراگراف کوتاهتر تقسیم کنید. فقط پاراگراف ها را بیش از 12 جمله طولانی نکنید.

دستور العمل کوتاه برای یک مقدمه سئو پسند

بیایید این را کوتاه و کاربردی کنیم. در اینجا دستور العمل در مورد نحوه نوشتن یک مقدمه سئو پسند آمده است:

  1. با یک قلاب شروع کنید. قلاب می تواند هر چیزی باشد که توجه خواننده را به خود جلب کند. شما می توانید یک نظر بحث برانگیز بیان کنید، یا یک سوال (لفاظی) بپرسید. شما می توانید یک آمار را به اشتراک بگذارید. فقط مطمئن شوید که دو یا سه جمله بنویسید که خواننده شما را مجذوب کند و او را به خواندن ادامه دهد.
  2. پیام مقاله خود را معرفی کنید. بعد از قلاب خود، دو یا سه جمله بنویسید که در آن مشکل اصلی را که در حال حل آن هستید در پست وبلاگ معرفی کنید.
  3. بعد، دو یا سه جمله در مورد آن بنویسید آنچه مردم می توانند انتظار داشته باشند در این مقاله. یک جمله مفید این است: “در این پست، بحث خواهیم کرد/شما یاد خواهید گرفت…”

سایت خود را با نوشتن مقدمه های سئو دوست داشته باشید

اگر محتوا می نویسید، می خواهید مخاطبان شما آن را بخوانند! اما شما همچنین می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید. به همین دلیل باید مطمئن شوید که مهم ترین قسمت متن شما، یعنی مقدمه، بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. پاراگراف اول خود را کمی بیشتر دوست داشته باشید، زیرا می تواند تفاوت را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: عشق سئو: چرا باید در اسرع وقت به یک پست جدید پیوند اضافه کنید »

سریال عشق سئو

]
منبع: https://yoast.com/seo-friendly-introduction/