شاید قبلاً آنجا بوده اید: شما در میانه فرآیند طراحی هستید و ذینفعان از شما انتظار دارد که سریعتر تحویل دهید. چگونه می توانید چنین موقعیتی را به بهترین نحو مدیریت کنید؟ هنگامی که ذینفعان فکر می کنند طراحی بیش از حد طولانی شده است، چگونه فرآیند طراحی را به اشتراک می گذارید و از آن دفاع می کنید؟
بیایید نگاهی دقیق تر به آنچه می توانید انجام دهید بیاندازیم شفاف سازی انتظارات نادرست و در وهله اول از آنها جلوگیری کنید.
این مقاله است بخشی از سریال در حال انجام ما در UX شما می توانید جزئیات بیشتری را در الگوهای طراحی و استراتژی UX در الگوهای طراحی رابط هوشمند 🍣 — با آموزش زنده UX که امسال در راه است. پیش نمایش رایگان.
چرا ذینفعان خواستار چرخش سریعتر هستند؟
🤔 محصولات قابل تحویل صیقلی این فرآیند را پنهان می کنند.
وقتی طرح نهایی و صیقلی را به کسی نشان میدهید، احتمالاً پیچیدگی کار پشت آن را نمیبیند، مگر اینکه خودش طراح باشد، البته. این شکاف دانشی است که بین طراحان و ذینفعان وجود دارد و یکی از دلایلی است که چرا ذینفعان ممکن است فرضیات نادرست ایجاد کنید در مورد اینکه طراحی چقدر طول می کشد.
🤔 محصولات قابل تحویل صیقلی، زمان تولید سریع را نشان می دهد.
اغلب ذینفعان با فرآیند طراحی آشنا نیستند ارزش پیگیری در محصولات تحویلی UX در تلاش برای “اندازه گیری طراحی” و پیشرفت انجام شده. و این میتواند به یک معضل منجر شود: زمانی که محصولات نهایی و صیقلیتر به سرعت وارد میشوند، ذینفعان زمان تولید سریعتری را نیز در نظر میگیرند. با این حال، ارزش واقعی طراحی در این است کیفیت فرآیند پشت آن
نحوه دریافت حمایت از ذینفعان
طراحی همه چیز در مورد به خوبی سازماندهی شده است حلقه های بازخورد. برای مخاطبان مختلف، از مشتریان و طراحان گرفته تا توسعه دهندگان و ذینفعان. برش گوشه ها این حلقه های بازخورد را می شکند. نتیجه ورودیهای ضعیفی است که منجر به نتایج ضعیف میشود – اغلب برگشتپذیر اما گاهی اوقات برای سالهای آتی مضر است.
حفاظت از فرآیند طراحی نه تنها به نفع طراحان است، بلکه مهمتر از همه، به نفع طراحان است علاقه کاربر و کسب و کار بنابراین، چگونه می توانیم از آن دفاع کنیم؟
✅ ارزش کاربر را برجسته کنید.
یکی از اشتباهاتی که باید از آن اجتناب کرد، ارائه محصولات تحویلی به عنوان «تمام شده» است. تاکید کنید که هنوز در حال آزمایش هستید و آن را برجسته کنید فرآیند طراحی راهی برای به حداکثر رساندن ارزش کاربر است و این ارزش تجاری از ارزش کاربر ناشی می شود، نه برعکس. هیچ بهینهسازی بهرهوری نمیتواند ارزش کاربر را خودکار کند، و هیچ مرحله بعدی برای اصلاح کار طراحی شکسته وجود ندارد.
✅ درخواست زمان بدون وقفه.
برای دریافت زمانی که شما و تیمتان برای طراحی نیاز دارید، ممکن است گزینه ای برای پیشنهاد زمان های بدون وقفه باشد کار طراحی سر به پایین. شما همچنین می توانید پیشنهاد دهید تغییر اولویت ها یا کاهش دامنه کلی.
✅ در مورد فرآیند صادق باشید.
همچنین، به یاد داشته باشید کالیبره کردن انتظارات: شما نمی دانید ذینفعان چگونه کار می کنند، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که آنها فرآیند طراحی را بدانند و درک کنند. هر چه در مورد آنچه که برای آماده شدن لازم است صمیمانه تر باشید، احتمال بیشتری وجود دارد درک و حمایت دریافت کنید، به جای درخواست های برگشت سریع.
✅پیشرفت را تجسم کنید.
به عنوان طراح، ما اغلب حالت تدافعی به خود می گیریم و تا زمانی که احساس نکنیم کار خوب است را نشان نمی دهیم. شخصاً آن را به طرز قابل توجهی مفید یافتم پیشرفت طراحی را نشان دهد به ذینفعان زود و مکرر در عوض نه اینکه نظر شخصی در مورد طراحی بپرسند، بلکه اگر فکر می کنند واقعاً به ارائه ارزش کاربر کمک می کند.
یک تکنیک عالی برای تجسم پیچیدگی کار UX است طوفان رویداد – ما در یک ثانیه به نحوه عملکرد آن نگاه دقیق تری خواهیم داشت. برای اینکه ذینفعان در راس امور قرار بگیرند، ممکن است ایده خوبی باشد که پیشرفت را به طور فعال گزارش کنید. پس چرا کوتاه را انتخاب نکنیم، آپدیت ویدیوی دو دقیقه ای یک بار در هفته؟
تمرین: طوفان رویداد
تاثیرگذارترین راه برای شفاف بودن در مورد فرآیند و توضیح اینکه چرا طراحی زمان می برد، تجسم آن است. نه به عنوان نمودارهای انتزاعی Double-Diamond یا Triple-Diamond، بلکه به عنوان یادداشت های کثیف و واقعی در دنیای واقعی روی یک برد بزرگ Miro یا FigJam – با تمام کارهای مورد نیاز برای رسیدن به محصولات نهایی.
نحوه اجرای یک جلسه طوفان رویداد
اساساً، ما همه کسانی که در پروژه مشارکت دارند را برای یک جلسه 2 ساعته سوار می کنیم. ما یادداشت های چسبناک نارنجی را به عنوان رویدادهای مورد نیاز برای موفقیت پروژه در یک تنظیم می کنیم جدول زمانی. سپس، ما این رویدادها را خوشهبندی میکنیم و با همه چیز، از آزمایش کاربر و تأیید ذینفعان گرفته تا کارهای تحقیقاتی و طرحهای ابتکاری، آنها را در سراسر خطوط میشکنیم.
جدول زمانی حاصل فرآیند را تجسم می کند و به عنوان یک عمل می کند مرجع برای کارهایی که باید انجام شود، یا کار تکمیل شده گاهی اوقات، خطوط متعددی را اضافه میکنیم تا کار را در فعالیتهای مختلف UX ترسیم کنیم، به عنوان مثال، تحقیقات UX، معیارهای UX و غیره. جدول زمانی شما همچنین ممکن است شامل تیمها و دامنههای دیگری باشد که با کار مرتبط هستند – به جزئیات فنی، ریسکها، مشارکت سهامداران، آزمایش کاربر و موارد دیگر فکر کنید.
ارزش رویداد طوفان
برای من، طوفان رویداد در مقایسه با هر نمودار الماسی که اغلب استفاده می کنیم، تجسم صادقانه و واقعی تری از فرآیند طراحی ایجاد می کند. آشفته است، پیچیده است، دشوار است، و با آن مطابقت دارد پیچیدگی زندگی واقعی. به علاوه، با نیازهای یک پروژه خاص، با افرادی که باید برای تحویل موفقیت آمیز درگیر باشند، سفارشی شده است.
من نمی توانم به اندازه کافی تأکید کنم که این تمرین کوچک چقدر می تواند تأثیرگذار باشد ایجاد درک مشترک در مورد آنچه که ما انجام می دهیم، چگونه آن را انجام می دهیم، و آنچه از همه تیم ها برای تحویل موفقیت آمیز نیاز است. امیدوارم دفعه بعد که ذینفعان خواستار بازگشت سریعتر شوند، به شما کمک کند از روند خود دفاع کنید. 🙌🏽
ادامه مطلب
با الگوهای طراحی رابط هوشمند آشنا شوید
شما می توانید جزئیات بیشتری را در الگوهای طراحی و استراتژی UX در الگوهای طراحی رابط هوشمند، ما دوره 10 ساعتی ویدیویی با 100 نمونه عملی از پروژه های واقعی – با آموزش زنده UX در اواخر امسال. همه چیز، از فهرستهای کشویی تا جداول پیچیده سازمانی – با 5 بخش جدید هر سال. پرش به یک پیش نمایش رایگان. از کد استفاده کنید پرنده به 15% صرفه جویی کنید خاموش
100 الگوی طراحی و نمونه های واقعی.
دوره 10h-video + آموزش زنده UX. پیش نمایش رایگان.
(Yk)
منبع: https://smashingmagazine.com/2024/08/how-defend-your-design-process/