نقشه های مفید سفر مشتری (+ الگوهای Figma و Miro) – مجله Smashing

نقشه های مفید سفر مشتری (+ الگوهای Figma و Miro) - مجله Smashing

نقشه های سفر کاربر یک راه بسیار موثر برای تجسم تجربه کاربر برای کل تیم است. به‌جای اشاره به اسناد پراکنده در حاشیه‌های دوردست Sharepoint، بینش‌های کلیدی را در یک مکان جمع می‌کنیم.

بیایید چند مورد را بررسی کنیم الگوهای مفید سفر مشتری برای شروع و نحوه استفاده شرکت ها از آنها در عمل.

این مقاله است بخشی از سریال در حال انجام ما در UX ممکن است بخواهید نگاهی به الگوهای طراحی رابط هوشمند 🍣 و همچنین آموزش UX زنده آینده بیندازید. از کد استفاده کنید پرنده به 15% صرفه جویی کنید خاموش

طرح سفر مشتری AirBnB

AirBnB Customer Journey Blueprint (نمونه Google Drive را نیز بررسی کنید) یک مثال عملی فوق‌العاده از نحوه تجسم کل تجربه مشتری برای دو شخصیت، در هشت نقطه لمسی، با خط‌مشی‌های کاربر، صفحه‌های رابط کاربری و همه تعاملات با خدمات مشتری است. همه در یک صفحه.

طرح سفر مشتری AirBnB
طرح سفر مشتری AirBnB، سیاست های نقشه برداری و خدمات مشتری در برابر سفر مشتری. (پیش نمایش ویدیو را تماشا کنید)

اکنون، برخلاف AirBnB، ممکن است محصول شما نیازی به نقشه برداری در برابر سیاست های کاربر نداشته باشد. با این حال، ممکن است نیاز داشته باشد خطوط دیگر که برای تیم شما مرتبط تر خواهد بود. برای مثال، یافته‌ها و توصیه‌های مرتبط از تحقیقات UX را بگنجانید. اقدامات کلیدی مورد نیاز برای مرحله بعدی را فهرست کنید. معیارهای UX مربوطه و نقاط تماس ناموفق را در نظر بگیرید.

هر چه برای شما کار می کند، برای شما کار می کند – فقط مطمئن شوید که از فرضیات اجتناب کنید و به حقایق و بینش های تحقیقاتی مراجعه کنید.

نقشه سفر مشتری Spotify

طرح سفر مشتری Spotify (با وضوح بالا) تجربیات مشتری را بر اساس تجزیه و تحلیل می کند پروفایل های کاربر متمایزو برای هر یک شامل نماهای موبایل و دسکتاپ، نقاط دردناک، افکار و اقدامات است. همچنین، توجه کنید شاخه ها برای مشتریانی که از احراز هویت یا وظایف سرپرست صرف نظر می کنند.

طرح سفر مشتری Spotify
طرح سفر مشتری Spotify، نقشه برداری از صفحه نمایش موبایل و دسکتاپ در برابر سفر مشتری. (پیش نمایش بزرگ)

شروع با Journey Maps

برای شروع کار با نقشه های سفر کاربر، ابتدا یک لنز انتخاب کنید: آیا ما وضعیت فعلی را منعکس می کنیم یا وضعیت آینده را پیش بینی می کنیم؟ سپس، a را انتخاب می کنیم مشتری که سفر را تجربه می کند – و ما موقعیت/اهدافی را که آنها روی آنها تمرکز کرده اند، ثبت می کنیم.

راهنمای عملی نقشه برداری سفر مشتری، با الگوهای رایگان Miro/Figma
راهنمای عملی نقشه برداری سفر مشتری، با الگوهای رایگان Miro/Figma توسط استف والتر. (پیش نمایش بزرگ)

بعد، ما فهرست اقدامات سطح بالا کاربران در حال گذراندن هستند. با تعریف اولین و آخرین مرحله شروع می کنیم و بین آن ها را پر می کنیم. خیلی دقیق نباشید: اقدامات کلیدی مورد نیاز برای مرحله بعدی را فهرست کنید. افکار، احساسات، احساسات و منحنی های عاطفی کاربر را اضافه کنید.

راهنمای نقشه برداری سفر مشتری
راهنمای نقشه برداری سفر مشتری توسط تاراس باکوسویچ. (پیش نمایش بزرگ)

در نهایت، اضافه کنید نقاط تماس کلیدی کاربر با افراد، خدمات، ابزارها. نقشه سفر کاربر در صفحه نمایش موبایل و دسکتاپ. انتقال بینش از تحقیقات دیگر (به عنوان مثال، پشتیبانی مشتری). مرحله به مرحله را پر کنید تا کل نقشه کامل شود.

سپس، درد را شناسایی کنید نقاط و آنها را با نقاط قرمز برجسته کنید. در صورت نیاز کارهایی که باید انجام شوند، معیارها، کانال‌ها را اضافه کنید. پیوندها را به نقل قول ها، عکس ها، فیلم ها، نمونه های اولیه، فایل های Figma ضمیمه کنید. در نهایت، ایده ها و فرصت هایی را برای رسیدگی به نقاط درد بررسی کنید.

الگوهای نقشه سفر رایگان مشتری (Miro، Figma)

لازم نیست چرخ را از ابتدا دوباره اختراع کنید. در زیر، چند مورد را خواهید یافت کیت های اولیه مفید برای بلند شدن و دویدن سریع با این حال، لطفا مطمئن شوید شخصی سازی این الگوها برای نیازهای شما هستند، زیرا هر محصول به جزئیات، وابستگی ها و تصمیمات خاص خود نیاز دارد.

راهنمای نقشه برداری سفر مشتری
(پیش نمایش بزرگ)

بسته بندی

به خاطر داشته باشید که سفرهای مشتری اغلب غیر خطی است، با نقاط ورود غیرقابل پیش بینی و ادغام بسیار فراتر از مرحله نهایی نقشه سفر مشتری. در آن لحظاتی است که همه چیز مسیر عالی را ترک می‌کند، UX محصول واقعاً تحت آزمایش استرس قرار می‌گیرد.

بنابراین نقشه برداری را در نظر بگیرید نقاط تماس ناموفق همچنین – خرابی‌ها، پیام‌های خطا، درگیری‌ها، ناسازگاری‌ها، هشدارها، مشکلات اتصال، قفل‌های احتمالی و خروج‌های مکرر، مشکلات احراز هویت، قطع‌ها، و درخواست‌های فوری پشتیبانی.

همچنین، مطمئن شوید پیش فرض ها و سوگیری ها را زیر سوال ببرید. هنگامی که آنها در نقشه UX شما زندگی می کنند، ریشه می گیرند – و ممکن است زمان زیادی طول نکشد تا اینکه به عنوان پایه و اساس همه چیز در نظر گرفته شوند، که بعداً به چالش کشیدن یا زیر سوال بردن آن بسیار دشوار است. همگی موفق باشید!

با الگوهای طراحی رابط هوشمند آشنا شوید

اگر علاقه مند هستید UX و الگوهای طراحی، نگاهی به الگوهای طراحی رابط هوشمند، ما دوره 10 ساعتی ویدیویی با 100 نمونه عملی از پروژه های واقعی – با آموزش زنده UX در اواخر امسال. همه چیز، از فهرست‌های کشویی تا جداول پیچیده سازمانی – با 5 بخش جدید هر سال. پرش به یک پیش نمایش رایگان. از کد استفاده کنید پرنده به 15% صرفه جویی کنید خاموش

الگوهای طراحی رابط هوشمند
با الگوهای طراحی رابط هوشمند، دوره ویدیویی ما در زمینه طراحی رابط و UX آشنا شوید.

100 الگوی طراحی و نمونه های واقعی.
دوره 10h-video + آموزش زنده UX. پیش نمایش رایگان.

سرمقاله Smashing
(Yk)

منبع: https://smashingmagazine.com/2024/07/customer-journey-maps-figma-miro-templates/