نحوه نوشتن محتوای محاوره ای • Yoast

نحوه نوشتن محتوای محاوره ای • Yoast

امروزه مردم به محتوای سرد و تجاری بی علاقه هستند. آنها چیزی واقعی می خواهند. آنها خواهان گفتگو با مردم هستند. تا حدی به همین دلیل است که Reddit رتبه های برتر را در نتایج جستجو کسب می کند زیرا مردم می دانند که چیزهای معتبری را خواهند خواند. از این رو ایجاد محتوای محاوره ای بیشتر هوشمندانه است. اما چگونه این کار را انجام می دهید؟ این وبلاگ را بخوانید تا متوجه شوید!

محتوای محاوره ای چیست؟

ساده و ساده، طوری می نویسد که انگار دارید صحبت می کنید با کسی نه به کسی شما سخنرانی نمی کنید شما در حال گفتگو با مخاطبان خود هستید. اگرچه من پیشنهاد می‌کنم که “امس” و “آه” و استفاده‌های متعدد از “لایک” یا دیگر کلمات پرکننده را کنار بگذارید، زیرا ممکن است در یک متن کمی حواس‌پرت کننده یا آزاردهنده باشند.

برای ناب‌دانان زبان: این به معنای کنار گذاشتن برخی از قراردادهای رسمی‌تر نوشتاری است، مانند اینکه هرگز جملات را با «و» یا «اما» شروع نکنید.

چرا محتوای محاوره ای؟

همانطور که در مقدمه ذکر شد، مردم تمایلی به خواندن متون سرد و خشک ندارند. احتمالاً نمی خواهید پاسخ کتاب درسی را بخوانید:محتوای مکالمه هنر نوشتن به شیوه ای است که فرد می تواند با انسان های دیگر صحبت کند.. شما و بسیاری دیگر می خواهید احساس کنید که در حال خواندن چیزی هستید که توسط شخص دیگری نوشته شده است. و یکی از راه های رسیدن به این احساس، ایجاد محتوای محاوره ای است.

زیرا وقتی می نویسید که انگار در حال برگزاری یک مکالمه هستید، این احتمال وجود دارد که مخاطبان شما بخواهند صحبت کردن. یا به عبارت بازاریابی زیبا: درگیر شدن با مطالب شما.

چگونه شروع کنیم؟

شما اکنون می دانید که چه چیزی و چرا. بیایید نگاه کنیم چگونه برای شروع نوشتن محتوای محاوره ای ساده ترین راه؟ یک پست وبلاگ جدید بنویسید. موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید و با استراتژی شرکت یا محتوای شما مطابقت دارد، سپس بنویسید که در حال صحبت کردن هستید. با مخاطب شما! می دانم، می دانم، به این آسانی هم نیست. بنابراین در اینجا چند نکته وجود دارد.

دارم این پست رو مینویسم…

بیایید یک نکته سریع را از سر راه برداریم: اول شخص بنویسید. بنابراین، از جملات I استفاده کنید، همانطور که من تاکنون انجام داده ام.

صحبت کردن به طور کلی ممکن است حرفه ای تر باشد، اما این چیزی نیست که شما می خواهید. اگر می‌خواهید مانند یک انسان معتبر به نظر برسید، باید جملات کلی را کنار بگذارید. دیگر خبری از “محصول ما عالی است و باعث حفظ جان” می شود. در عوض، می‌توانید بنویسید: «من از محصول ما برای کسب‌وکار کوچکم استفاده کرده‌ام، و این به من کمک کرد».

… و شما در حال خواندن آن هستید

فراموش نکنید که طرف دیگر گفتگو را مورد خطاب قرار دهید. شما خواننده. آن‌ها را مانند زمانی که با کسی صحبت می‌کردید، خطاب کنید. آنقدر هم نگویید «مردم». سعی کنید به جای آن از “شما” استفاده کنید.

به عنوان مثال، به جای نوشتن “مردم ارتباط بیشتری می خواهند”، بنویسید “شما احتمالاً ارتباط بیشتری می خواهید”. ببینید؟ وقتی به شما خطاب می شود بسیار شخصی تر است.

سوال بپرسید

آیا دوست دارید وقتی مردم از شما سوال می پرسند؟ احتمالا، درست است؟ مانند هر مکالمه خوب دیگری، پرسیدن سؤالات خوب است. آنها باعث می شوند که طرف مقابل احساس کند شنیده شده و مورد خطاب قرار گرفته است. بنابراین از آن در نوشتن مطالب خود استفاده کنید. از مردم سوال بپرسید، و خواهید دید که آنها در حال حاضر احساس مشارکت بیشتری خواهند کرد.

از کلمات سخت استفاده نکنید

مگر اینکه! ها، همیشه یک مگر وجود دارد. اگر مخاطب خود را بشناسید واقعا خوبو مطمئن هستید که آنها متوجه خواهند شد این یا آن کلمه دشوار، سپس ادامه دهید. با این حال، به طور کلی، حتی کارشناسان نیز محتوایی را دوست دارند که درک آن آسان باشد.

بنابراین، بدون کلمات دشوار. شما فقط خوانندگان خود را مبهم خواهید کرد! بدتر از آن، برخی ممکن است آن را به‌عنوان یک ناهنجاری ببینند و شما را متهم کنند که انحراف‌کننده هستید (ببینید چقدر آزاردهنده است وقتی نیمی از کلمات را نمی‌دانید؟ اگر آنها را می‌دانید، آفرین به شما!). خلاصه آن: اگر مردم تمرکز یا علاقه خود را به محتوای شما از دست بدهند یا به سادگی نمی فهمم، هیچ راهی وجود ندارد که آنها با آن درگیر شوند.

کوتاه بنویس، باشه؟

در مورد آن فکر کنید: اگر با کسی صحبت می کنید، آیا از جملاتی استفاده می کنید که سه پاراگراف دارند؟ احتمالا نه. این بدان معناست که در حین نوشتن، باید جملات خود را نیز کوتاه نگه دارید. به علاوه، این کار خواندن مطالب شما را آسان‌تر می‌کند، که برای خوانایی عالی است!

Pssht اگر افزونه Yoast SEO را دارید بررسی می کند که آیا جملات شما طولانی است یا خیر. اگر آنها هستند، افزونه آنها را برای شما برجسته می کند. این کار بازنویسی آنها را آسان تر می کند!

تاکید کنید کلمات شما

با حروف کج! تقریباً شبیه یک شعار به نظر می رسد. اما بله، می تواند به طبیعی تر کردن نوشته شما کمک کند. چرا؟ چون هنگام صحبت کردن هم روی کلمات تاکید می کنید. گاهی اوقات حتی می تواند معنی جمله شما را تغییر دهد.

به عنوان مثال (مثال بسیار هلندی، زیرا اگر در هلند زندگی می کنید، دوچرخه شما خواهد شد یک روز دزدیده شوید دایره زندگی است): «من نکرد بگو او دوچرخه مرا دزدیده است،» یعنی واقعاً این را نگفتی. اما اگر بگویید: «من نگفتم او دوچرخه‌ام را دزدیده بود، می‌خواهید تأکید کنید که او نبود، بلکه شخص دیگری بود.

ننویس “نکن”

من از طرفداران بزرگ انقباضات هستم. گرامر انقباضات، یعنی. آنها صدای متن را بسیار طبیعی تر می کنند. چون صادقانه بگوییم، آیا شما می گویید “من قهوه دیگری نمی خواهم” یا می گویید “من قهوه دیگری نمی خواهم؟” احتمالا دومی، درسته؟

با استفاده از نکن و من هستم و شما هستید و غیره برای خوانندگان بسیار طبیعی تر به نظر می رسد. این بدان معناست که محتوای شما بیشتر شبیه یک مکالمه خواهد بود.

تو یه آدم هستی پس مثل یکی بنویس

آیا این تهدید به نظر می رسد؟ منظورم این است به زیباترین شکل ممکن! برای نوشتن محتوای محاوره ای خوب، باید کمی «رها» شوید. متخصص در شما باید یک قدم به عقب بردارد و فضایی برای درخشش شخصیت شما ایجاد کند. زیرا اگر بتوانید نوشتار خود را به شکلی زیبا درآورید شما، بسیار طبیعی تر به نظر می رسد.

همه چیز به این برمی گردد که «مردم دیگر محتوای غیرشخصی و تجاری نمی خواهند». آنها می خواهند محتوای ساخته شده توسط مردم را بخوانند. بنابراین اجازه دهید شخصیت خود را از طریق درخشش. کمی شوخی کن هک، هر چند وقت یکبار به جای هذیان از کلمات احمقانه ای مانند “delulu” استفاده کنید (فقط مطمئن شوید که متن شما هنوز برای همه قابل خواندن است). فقط خودت باش

مثال ها و حکایات را اضافه کنید

راه عالی دیگری که به شما کمک می کند مانند یک شخص بنویسید، اضافه کردن مثال است. شخصی به عنوان مثال، به طور دقیق. لازم نیست طولانی باشد. لازم نیست همه جزئیات زندگی خود را به ما بگویید، اما به اشتراک گذاشتن تجربیات شخصی خود می تواند به شخصی بودن یک نوشته کمک کند.

گفتگو را ادامه دهید

بسیار خوب، شما یک پست یا محتوای محاوره ای نوشته اید. مردم درگیر هستند، شاید حتی نظر بدهند! اجازه ندهید گفتگو به همین جا ختم شود. به آنها پاسخ دهید. از دیدگاه، بینش و سؤالات آنها استفاده کنید و شاید محتوای دیگری ایجاد کنید. بر روی گفتگو بسازید. ادامه بده!

چه نوع محتوایی برای محتوای محاوره ای کار می کند؟

سرانجام، قبل از اینکه قلب و روح خود را بریزید (و شخصیت) در محتوای شما، بیایید ببینیم چه نوع محتوایی کار می کند.

یکی از آسان قطعات نظر. آیا اتفاق جالبی در حوزه تخصصی شما افتاده است؟ مطالبی در مورد آن بنویسید و نظر خود را بیان کنید. با صدای خود به مکالمه اضافه کنید.

اما در واقع، اگر شما آن را به همین شکل بنویسید – اگر از صدا و شخصیت خودتان استفاده کنید و آن را از آن خود کنید، می‌تواند محاوره‌ای شود. به این پست نگاه کنید! از نظر فنی، این یک روش است. آنها می توانند بسیار خشک باشند. بالاخره شما فقط اطلاعات می دهید. اما من از نکات محتوای محاوره ای برای جذاب کردن آن استفاده کرده ام. امیدوارم کار خوبی کرده باشم.

اگر انجام دادم به من اطلاع دهید 🙂 و در نوشتن موفق باشید!

منبع: https://yoast.com/how-to-write-conversational-content/