درس های آموخته شده در 25 سال کار آزاد

درس های آموخته شده در 25 سال کار آزاد

شروع یک حرفه طراحی وب آزاد به معنای پذیرش عدم اطمینان است. باید به اندازه کافی کنسرت ها را رزرو کنید تا از نظر مالی سرپا نگه دارید. شما همچنین باید فراز و نشیب ها را تحمل کنید. مهمتر از همه، شما باید با یک چشم انداز در حال تغییر سازگار شوید.

هیچ چیز تضمین شده نیست. بنابراین، وقتی تقویم به سال 2024 برگشت، شگفت زده و سرگرم شدم. امسال بیست و پنجمین سالگرد کسب و کار آزاد من است. چقدر زمان زود میگذرد.

من در سال 1999 چنین نقطه عطفی در ذهن نداشتم. اهداف من نسبتاً ساده بودند. می‌خواستم آنچه را که یاد گرفته‌ام برای دیگران به کار ببرم. و من می خواستم کارها را به روش خودم انجام دهم. طول عمر برای آن بچه 21 ساله در اولویت نبود.

شاید من شانس را شکست داده ام. اما من همچنان با مشتریان کار می کنم. حتی برخی از آنها برای تمام مدت با من بوده اند.

هدف من امروز به اشتراک گذاشتن برخی از درس های ارزشمندی است که آموخته ام. چیزهایی که امیدوارم به شما در سفر شما در این صنعت همیشه در حال تغییر کمک کند. در اینجا ما می رویم!


شما می توانید کسب و کار خود را به روش خود اداره کنید

دنیا پر از کپی‌کننده است. طراحان وب آزاد نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ما به همسالان خود نگاه می کنیم و می خواهیم با آنها همگام باشیم. بالاخره یک میدان رقابتی است.

با این حال، ادغام کردن آن را سخت می کند. بنابراین، تلاش برای اینکه مثل بقیه باشید، شما را به جایی نمی رساند.

به چی فکر کن شما می خواهند به انجام برسانند. از خودت بپرس:

  • چه نوع پروژه هایی را ترجیح می دهم؟
  • از چه فناوری هایی استفاده خواهم کرد؟
  • محیط کار ایده آل من چیست؟
  • برنامه کاری من چگونه خواهد بود؟

شما می توانید کسب و کاری را که می خواهید بسازید. اکنون، ممکن است لازم باشد در این راه فداکاری هایی انجام دهید. همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. با این حال، شما این فرصت را دارید که برای آینده ای که تصور می کنید کار کنید.

همین اصل در مورد بازاریابی نیز صدق می کند. لازم نیست وب سایت شما به دیگران نگاه کند. همچنین لازم نیست شخصیت خود را پنهان کنید.

بهترین نسخه خود را به دنیا نشان دهید. و از انجام کارها به روش خود نترسید. شما در بلند مدت خود را برای خوشبختی قرار خواهید داد.

فریلنسرها باید مسیر خود را انتخاب کنند.

وقتی زمان مناسب باشد، تغییر خواهید کرد

صنعت طراحی وب در 25 سال گذشته مسیر طولانی را طی کرده است. ما از کد نویسی دستی HTML به سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس رفتیم. ما از استفاده از هک‌های طرح‌بندی به استفاده از مشخصات CSS بومی رفتیم. و این فقط نوک کوه یخ است.

فشار دائمی برای تغییر و سازگاری وجود دارد. یک جریان ثابت از ابزارها و تکنیک های جدید تقریباً روزانه وارد می شود. احساس عقب ماندن آسان است.

با این حال، من متوجه شده ام که تغییرات به صورت ارگانیک رخ می دهد. زمانی هست که ایجاد تغییر منطقی است. ممکن است جریان کاری فعلی خود را بیشتر کنید. یا ممکن است پروژه ای را رزرو کنید که از رویکرد متفاوتی بهره مند شود.

وردپرس یک نمونه بارز است. من کسب و کار خود را در لحظه ای که وردپرس محبوب شد تغییر ندادم. من از روی نیاز به آن رسیدم.

مشتریان شروع به درخواست وب سایت های پیچیده تر کردند. وردپرس به من این امکان را داد که آنها را کارآمدتر بسازم. در نهایت تصمیم گرفتم به طور انحصاری روی آن تمرکز کنم.

شما مجبور نیستید خود را مجبور به تغییر کنید. در عوض، زمانی که احساس می کنید درست است، اقدام کنید.

عجله ای برای تغییر ابزارها و فناوری هایی که استفاده می کنید وجود ندارد.

برای رشد شخصی و حرفه ای وقت بگذارید

فریلنسرهای پرمشغله ممکن است غرق در پروژه ها شوند. صرف تمام وقت خود برای کار می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود. ناگفته نماند که فرصت های کمتری برای یادگیری وجود دارد.

افتادن در این دام آسان است. کسب درآمد و حذف اقلام از لیست کارهایتان در اولویت هستند. اما به چه قیمتی؟

ما به شدت به مغز خود متکی هستیم. ساختن طرح ها و نوشتن کد نیاز به آمادگی ذهنی دارد. ذهن خسته کمتر خلاق است و بهره وری کمتری دارد.

برای نفس کشیدن به فضا نیاز دارید. اما هیچ کس به شما نمی گوید که سرعت خود را کم کنید. مسئولیت فقط با شماست

زمانی را برای خارج از دفتر برنامه ریزی کنید. این می تواند هر چیزی از تعطیلات گرفته تا پیاده روی روزانه باشد. این فرصتی برای بازنشانی ذهنی و فیزیکی است.

همچنین اهمیت آموزش را در نظر بگیرید. یادگیری یک مهارت جدید یا بهبود مهارت موجود شما را بهتر می کند. این باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش پتانسیل درآمد شما می شود.

ایده این است که مراقب زمان خود باشید. از آن عاقلانه استفاده کنید و به خود اجازه دهید استراحت کنید و رشد کنید.

در دادن زمان به خود عمدی عمل کنید.

مراقب باشید با چه کسی کار می کنید

این وسوسه وجود دارد که هر کنسرتی را که برایتان پیش می آید رزرو کنید. در ظاهر، منطقی است. شما وب سایت می سازید. مشتری نیاز به یک وب سایت دارد. همه خوشحالن

با این حال، فریلنسینگ یک تعهد بلند مدت است. پروژه ای که امروز قبول می کنید می تواند سال ها با شما باشد. گاهی اوقات این یک نکته مثبت است. اما همچنین می تواند برای کسب و کار شما مشکل ایجاد کند.

موضوع می تواند چند شکل داشته باشد. یکی مشتری کلاسیک “سخت” است. آنها حساس هستند و در مورد هر دلار بحث می کنند. از برخورد خود با آنها می ترسید. آیا می خواهید یک دهه یا بیشتر در این وضعیت گیر بیفتید؟

از طرف دیگر، همه پروژه ها با کسب و کار شما مناسب نیستند. شاید از ابزاری استفاده می کند که دیگر با آن کار نمی کنید. یا درآمد با تلاش مورد نیاز مطابقت ندارد.

وقتی صحبت از مشتریان به میان می‌آید، خوب است که انتخابگر باشید. بنابراین، هنگام بررسی یک پروژه، آینده را در نظر داشته باشید. کمی آینده نگری می تواند شما را از سردردهای زیادی نجات دهد.

پروژه ها و مشتریانی را انتخاب کنید که متناسب با اهداف تجاری شما باشد.

خدمات مشتری همه تفاوت را ایجاد می کند

هیچ کمبودی برای طراحان وب وجود ندارد. همه از فریلنسرها گرفته تا آژانس ها به دنبال افزایش سود خود هستند. و فقط پروژه های زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

یک افسانه وجود دارد که برای موفقیت باید بهترین طراح یا کدنویس باشید. مطمئناً مهارت و استعداد معنی زیادی دارد. با این حال، مشتریان ممکن است نتوانند مهارت های شما را از دیگران تشخیص دهند. برای آنها، شما ممکن است یکی از گزینه های متعدد باشید.

بنابراین، تجربه مشتری راه دیگری برای برجسته شدن است. به مشتریان خود بیش از آنچه انتظار دارند، بدهید. آنها را راضی نگه می دارد و آنها را تشویق می کند تا دیگران را به شما معرفی کنند.

ارائه خدمات به مشتریان درجه یک آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به عنوان مثال، این اقدامات ساده می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد:

  • به سوالات مشتری به سرعت و مودبانه پاسخ دهید.
  • با ارزیابی پروژه خود صادق باشید.
  • مفاهیم فنی را به زبان ساده توضیح دهید.
  • به مشتریان خود گوش دهید و به آنها کمک کنید تا نیازهای خود را تعیین کنند.
  • یک خط ارتباطی باز نگه دارید؛
  • به وعده های خود عمل کنید؛

خدمات مشتری می تواند برای سال های آینده سود سهام پرداخت کند. و این به اندازه هر مهارت فنی مهم است.

برخی از رقبای شما در این زمینه اندازه گیری نمی کنند. از مزیت استفاده کنید و به خودتان برتری دهید.

ارائه خدمات عالی به مشتریان شما را از رقبا جدا می کند.

تجربه فریلنسری چیزی است که شما آن را می سازید

فریلنسر بودن به تلاش زیادی نیاز دارد. شما باید مایل باشید که راه خود را به سوی موفقیت به دست آورید. و باید ساختن را از پایه شروع کنید.

با این حال، شما همچنین فرصتی برای تعریف چشم انداز خود برای موفقیت خواهید داشت. از آنجا می توانید برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کنید. ممکن است سالها طول بکشد.

بنابراین، سبک زندگی ممکن است برای همه مناسب نباشد. اما برای کسانی که می خواهند این تعهد را داشته باشند، امکان پذیر است. من اثبات زنده هستم

فریلنسینگ 25 سال دیگر چگونه خواهد بود؟ آیا من هنوز کار خواهم کرد؟ زمان نشان خواهد داد. تجربیات من تا الان به من امیدواری داده است.

موفق باشید – هر کجا که در سفر آزاد خود هستید. ادامه دهید و از فرصت ها نهایت استفاده را ببرید. برای جشن گرفتن نقاط عطف خود وقت بگذارید – شما آن را به دست آورده اید!


بالا

]
منبع: https://speckyboy.com/lessons-learned-25-years-freelancing/